Print side | Luk vindue

Overvejer skift fra Waoo til Boxer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144875
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 06:38

Emne: Overvejer skift fra Waoo til Boxer
Skrevet af: littlemailman
Emne: Overvejer skift fra Waoo til Boxer
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 12:49
Jeg har i øjeblikket tv gennem Waoo. (Sportspakken med Viasatkanaler via. Waoo boks)
Jeg har dog fundet ud af at mit behov kan dækkes af Boxer Flex (8 valgfrie kanaler).

Jeg vil beholde fiberinternettet hos Waoo.

Er det helt skidt at skifte Waoo ud med Boxer ?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 13:00

Hvis du med skidt mener billedkvaliteten, så ja. Den er bedre på Waoo.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 13:40
Tak for det. Hvor meget er forskellen på billedkvaliteten ?
Jeg tænker dog også generelt om det er bedre at holde fast i Waoo end Boxer ?

Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 14:04

Der skal dem der har haft Boxer, og nu har andet, nok bedre til at sbvare på, men der er forskel.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 14:12
Med Boxer skal du bruge DVB-T2 boks/TV til flere af kanalerne, så du kan ikke bruge det i en HTPC. Du mister også (såfremt du bruger den) din Waoo boks og muligheden for at se TV fra arkiv, film osv. Du vinder dog HbbTV, da det er med hos Boxer men ikke hos Waoo.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 15:04
Jeg har haft boxer i 3 år og har Stofa nu. Når først man har set en bedre billedkvalitet end Boxer, går man ikke tilbage

Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 15:08

Det var lige dig jeg hvade i tankerne Kampus,da jeg skrev det indlæg, at du kunne bekræfte at der er en forskel i kvaliteten.

-------------

Skrevet af: nesager
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har haft boxer i 3 år og har Stofa nu. Når først man har set en bedre billedkvalitet end Boxer, går man ikke tilbage

Hej.
Hvad med lyden ??
Mvh.

Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 19:33

Der sendes med HE-AAC på alle kanaler, nogle har kun 2.0 andre har Multikanal.

-------------

Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 19:43
Som skrevet er lyden HE-AAC. Og her er Boxer foran andre. Da DR sendte i surround, oplevede jeg en lyd som på DVD.

Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 20:09
Er splittet ift. et skifte fra Waoo til Boxer.
En hurtig udregning siger jeg kan spare 200 kr pr måned med boxer (Når udgifter til nye kort og bokse er betalt). Dog har jeg ekstra kanaler og Viasat Serie/Sport hos Waoo, som jeg dog stort set ikke bruger i dag.

Spørgsmålet er så om besværet og nedgangen i billedkvalliteten er det værd.
Waoo er jo også på vej med en ny boks, og har vel største muligheder for forbedringer i fremtiden (selvom det generelt går langsomt hos dem med nye tiltag). Boxer har vel begrænset muligheder for kvallitetsforbedringer qua antenne.

Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 20:10

Som skrevet er lyden HE-AAC. Og her er Boxer foran andre. Da DR sendte i surround, oplevede jeg en lyd som på DVD.

Synes bare der skal skrues meget op for lyden på recieveren når man ser TV. ( Boxer )
Måske knap på HD kanaler.
Oplever i det samme.?
Mvh.

Skrevet af: Jever
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 20:23
Jeg har netop oprettet et Boxer Flex abbonement og må sige at jeg er fint tilfreds med billedkvaliteten.
Jeg er vant til god kvalitet via Canal Digital på sattelit, og syntes så længe der er tale om HD kanaler, lader Boxer umiddelbart ikke til at have dårligere billedkvalitet.

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-Februar-2016 kl. 09:46
Det skal også siges at Boxer er i gang med en større omlægning, der betyder flere HD kanaler.

Det kan læses her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1453438231 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1453438231

Skrevet den: 03-Februar-2016 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Synes bare der skal skrues meget op for lyden på recieveren når man ser TV. ( Boxer )
Oplever i det samme.?
Mvh.

Det afhænger af to ting! Sæt lyd i tunermenu til stereo. Skal der så stadig skrues meget op? Multikanal lyd er nemlig svagere.

Oplever på min nuværende PVR box, at lyden er lav ved direkte TV, og ekstremt lav ved optagelser.

Skrevet den: 03-Februar-2016 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg har netop oprettet et Boxer Flex abbonement og må sige at jeg er fint tilfreds med billedkvaliteten.
Jeg er vant til god kvalitet via Canal Digital på sattelit, og syntes så længe der er tale om HD kanaler, lader Boxer umiddelbart ikke til at have dårligere billedkvalitet.

Jeg siger ikke billedkvaliteten er direkte dårlig på Boxer. Men at der er plads til forbedring, og sammenlignet med Stofa, synes jeg Boxer er for ringe. Måske ser du ingen forskel fordi CD også er ringe.

Men studer bitraten på Boxer vs kabel TV vs satellit TV, og bliv overbevist.

Skrevet den: 03-Februar-2016 kl. 11:12

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oplever i det samme.?
Mvh.

Det afhænger af to ting! Sæt lyd i tunermenu til stereo. Skal der så stadig skrues meget op? Multikanal lyd er nemlig svagere.

Oplever på min nuværende PVR box, at lyden er lav ved direkte TV, og ekstremt lav ved optagelser.

Hej.
Det vil jeg prøve,har lige fået recieveren,så skal lige lære den at kende.
Der er godt nok mange ting der skal læres.
Mvh.
Ps. Undskyld til trådstarter,det har vist taget en drejning væk fra dit spørgsmål.

Skrevet af: Jever
Skrevet den: 03-Februar-2016 kl. 15:23

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg siger ikke billedkvaliteten er direkte dårlig på Boxer. Men at der er plads til forbedring, og sammenlignet med Stofa, synes jeg Boxer er for ringe. Måske ser du ingen forskel fordi CD også er ringe.

Men studer bitraten på Boxer vs kabel TV vs satellit TV, og bliv overbevist.

Så vidt jeg husker så ligger Canal Digital via sattelit i toppen når det kommer til bitrate, så jeg burde være godt vant.
http://digitalt.tv/test-af-bitrate-hos-tv-udbydere/ - http://digitalt.tv/test-af-bitrate-hos-tv-udbydere/     
Godt nok en ældere test, men mon ikke billedet stadig er nogenlunde det samme.

Men i forhold til da jeg prøvede Boxer for første gang, dengang da de kom frem og til i dag, virker det til at der er sket en stor kvalitetsforbedring.
Jeg fravalgte tidligere Boxer netop fordi jeg ikke syntes billedekvaliteten var i orden, hvor jeg i dag er fint tilfreds med deres HD kanaler, på de kanaler som CD ikke kan udbyde i HD kvalitet.

Print side | Luk vindue