Print side | Luk vindue

Netflix driller på Panasonic CXC725

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144970
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 09:50

Emne: Netflix driller på Panasonic CXC725
Skrevet af: zulfo
Emne: Netflix driller på Panasonic CXC725
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 10:36
Halløj alle

Jeg har 3-4 enheder der kan afvikle NetFlix, plus en pc og en MacBook, men den eneste enhed der kan afspille 4K er mit CXC725.

Desværre har jeg et irriterende problem med NetFlix på tv'et, og kun på det.

Hver dag oplever jeg at få besked om at indhold ikke kan streames i øjeblikket, og skal prøve med en anden titel - det sker desværre bare på alt materiale.

Den eneste måde at løse det på, er helt at tage strømmen fra TV'et i 2-3 minutter, og tilslutte det igen, og vupti kan jeg afspille alt indhold.

Jeg har haft fat på NetFlix en nat hvor jeg oplevede det, og fik rigtig god hjælp. Supporteren sagde at det så ud som om at der var noget cached, jeg går ud fra at han mener at det er i TV'et.

Er jeg den eneste der oplever dette? Som skrevet er der ingen af mine andre enheder det sker på, overhovedet. Når det sker kan jeg altså stadig se indhold med de andre enheder.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Svar:
Skrevet af: Donkey87
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 10:39
Samme problem her på mit Cx700.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 11:14
Ingen problemer her med Netflix på tvet. Men med Viaplay, går det meget galt ind imellem. Det går så også så galt, at tvet skal genstartes helt, ved at tage strømmen helt. Jeg kan intet overhovedet. Til gengæld sker der det samme, som på dit på mit ATV 4. 

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 11:25
Get used to it:) - har samme tv og har oplevet det en håndfuld gange. Er ikke tit på Netflix, en har oplevet tit lige er når jeg vil på. Så hvor vidt det er et ofte forekommende problem eller jeg har været uheldig, skal jeg ikke kloge mig på

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 11:33
Panasonic/Netflix/Viaplay, skal vel bare tage sig sammen, og komme med en opdatering.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 11:47
Har oplevet samme problem på min CX700. Dog var det ikke nødvendig at holde den slukket i 2-3 min, blot en hurtig sluk/tænd.

Er skiftet til at se Netflix fra Nvidia Shield så ved ikke om problemet stadig er aktuel på mit TV.

-------------
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 17:48
Hurtig tænd sluk virker ikke her... hverken at logge helt ud, stoppe app'en eller kort afbrydelse af strømmen, og jeg aner ikke hvorfor.

Men det er ret tydeligt på jeres svar, at det formegentlig er selve app'en der er noget skrammel... det er nok ikke Panasonics ansvar, men NetFlix's....

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 18:00

Tvivler på at Netflix laver den App, det må være producentens udviklere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 18:15
Jeg har aldrig haft problemer med andre Netflix app, kun via mit Panasonic

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 18:21

Har for længe siden droppet Smart funktionerne både på TV og Recorder, bruger andre enheder til det. Som det er nu en Chromecast.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har for længe siden droppet Smart funktionerne både på TV og Recorder, bruger andre enheder til det. Som det er nu en Chromecast.
Du er sgu da en heltLOL. Og du kan se 4K video, fra Netflix over din Chromecast? Nej vel. Det er jo nok derfor, at der er flere som er utilfredse.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 18:36

4K, det får lov til at vente en del år endnu. Det er ikke noget væsentligt i 4K endnu.

-------------

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 19:41
[QUOTE=Radiomanden]
4K, det får lov til at vente en del år endnu. Det er ikke noget væsentligt i 4K endnu.[/QUOTE

Ahhh...... visse vasse, du aner ikke alle de smukke naturfilm m.v., som du går glip af via Youtube. Altså med mindre du er fan af horror og andet af samme skuffe, så er der et problem med 4K. Og det tror jag faktisk ikke at du er fan afBig smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 19:51

Horror og den slags, nej, men gode film af diverse andre slags, diverse serier, men ikke af en hver art. Har læst om nogle af de serier der har været talt meget om på Netflix, dem syntes jeg ikke er noget.

-------------

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 19:56

Horror og den slags, nej, men gode film af diverse andre slags, diverse serier, men ikke af en hver art. Har læst om nogle af de serier der har været talt meget om på Netflix, dem syntes jeg ikke er noget.

Jo men det jeg har set fra Netflix i 4K synes jeg ikke har været særligt godt, men Youtube har nogle faste professionelle fotografer der lægger nogle kortfilm ud - de er bare kræsClap

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 20:00

Lad os se om nogle år hvad der så er sket på den front.

-------------

Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo men det jeg har set fra Netflix i 4K synes jeg ikke har været særligt godt, men Youtube har nogle faste professionelle fotografer der lægger nogle kortfilm ud - de er bare kræsClap

jeg synes nu da at det meste af 4K materialet, og da især NetFlix's egne serier, ser fremragende ud i 4K, og jeg kan sagtens se forskel på om det er 720p eller 4K...

Og ja, jeg har også en cromecst, en PS4, en Xbox One, en WiiU, en PC, en MacBook - MASSER af muligheder for at se NetFlix, men når nu jeg ind i mellem gerne vil se 4K, så er det mit TV, ind til jeg får købt en Shield...

-------------
Lars B

Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 10:27
Panasonic smart-tv stinker for vildt.

Langsomt - oplever samme problemer på mit ST50

Man kan klandre Apple for meget - men deres ATV kører bare uden problemer.

Skidt at et stort firma som Panasonic ikke kan få teknikken til at virke.

-------------
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685

Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

jeg synes nu da at det meste af 4K materialet, og da især NetFlix's egne serier, ser fremragende ud i 4K, og jeg kan sagtens se forskel på om det er 720p eller 4K...

Og ja, jeg har også en cromecst, en PS4, en Xbox One, en WiiU, en PC, en MacBook - MASSER af muligheder for at se NetFlix, men når nu jeg ind i mellem gerne vil se 4K, så er det mit TV, ind til jeg får købt en Shield...

Jeg tænker på om du bruger WIFI? Jeg oplevede ind i mellem, at mit CX800 mister kortvarigt "Synkroniseringen" med min router. Så lagde jeg et kabel ud - problemet løstSmile

-------------

Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

Teknikken på Panasonics TV virker normalt ganske fint, og bestemt mindst lige så godt som andre producenters dittoWink

-------------

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 11:31
Problemer med smart tv delen, og især tv internetdelen, kan ofte afhjælpes med kablet forbindelse samt statisk ip adresse i routeren til tv forbindelsen.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 11:44

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg tænker på om du bruger WIFI? Jeg oplevede ind i mellem, at mit CX800 mister kortvarigt "Synkroniseringen" med min router. Så lagde jeg et kabel ud - problemet løstSmile

Alt i huset er kablet, med undtagelse af min mobil og min tablet Smile (og min Wii U, men den bliver ikke rigtig brugt)

Det der WIFI, det er noget fanden har skabt...

-------------
Lars B

Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Problemer med smart tv delen, og især tv internetdelen, kan ofte afhjælpes med kablet forbindelse samt statisk ip adresse i routeren til tv forbindelsen.

Forbindelsen er kablet, men jeg har ikke lavet en statisk IP til TV'et...

Det kunne være jeg lige skulle kigge på at lave det.

-------------
Lars B

Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 11:46

Teknikken på Panasonics TV virker normalt ganske fint, og bestemt mindst lige så godt som andre producenters dittoWink

Jeg er ikke vild med Samsung, men det er mit indtryk af de har godt fat på SmartTV delen, og er foran de andre på den front...

-------------
Lars B

Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 13:10

Hvis vi kun taler smart tv og ikke billedkvalitet, så må jeg desværre være MEGET uening. De problemer med Firefox OS, har jeg fra en bekendt også hørt om. 

Men, min egen erfaring med LGs WebOs er helt i top. Der har ALDRIG været nedbrud eller frysning i en eneste app (bruger mest Netflix, Viaplay og youtube). Det er så stabilt, at Mister Perfect (Apple TV3), der længe har været backup, hvis det skulle gå galt, er sendt på velfortjent pension i sommerhuset. ATV3 audiostream rolle er nu overtaget af Chromecast Audio (ved godt det var en sidebemærkning).

Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 16:50
Jeg taler kun smart-tv-delen.

Har kigget på en vens LG , og må medgive at det er lysår foran mit Panasonic.

Skal dog siges at de også er ved at have nogle år på bagen.

-------------
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

Sonos Connect

B&W DM685

Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 16:53

Jeg taler kun smart-tv-delen.

Har kigget på en vens LG , og må medgive at det er lysår foran mit Panasonic.

Skal dog siges at de også er ved at have nogle år på bagen.

Du kan slet ikke sammenligne, dit Panasonic med dem fra 2015. Det er jo et helt andet styresystem, som er kommet på. Og det virker en del bedre, end de forrige.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 10-Februar-2016 kl. 09:07
Men åbenbart stadigvæk problemer med Netflix 😉

-------------
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

Sonos Connect

B&W DM685

Skrevet af: Beatwolf
Skrevet den: 21-Februar-2016 kl. 14:46
Ja kan i ikke tage jeres privat snak et andet sted hen. Jeg oplever samme problem her. Det hjælper somme tider at signe ud af alle devices via browser, slukke og tænder igen. Det er bare uholdbart, og det har stået på i flere måneder, siden den sidste firmware update.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 21-Februar-2016 kl. 16:15

Men åbenbart stadigvæk problemer med Netflix 😉

Nååååhh.....ligesom Samsung-ejere som ikke kunne se Netflix i flere måneder indtil der kom en opdatering?

Jeg har en 2014 Panasonic, hvor Netflix fungerer perfekt! Har ikke "hikket" én eneste gang. I det hele taget fungerer hele smartdelen ganske hurtigt og helt flydende.

M.v.h.

Skrevet af: Beatwolf
Skrevet den: 21-Februar-2016 kl. 16:23
Faldt over en mulig løsning på reddit:

"I have my TV connected both wirelessly and wired, decided to disable the wireless connection by turning off the 'Easy Mirroring' setting under the Mirroring settings in the Network section of the Main Menu. Restarted Netflix and it works again! Hope this additional solution is also helpful to others, it is now up to I believe Panasonic, together with Firefox presumably, to come up with a solid, structural solution for this nasty bug, via a software update."

Får lige afprøvet det så snart jeg har tid, det lyder som et godt bud.

https://www.reddit.com/r/netflix/comments/3jo5i6/cannot_watch_any_title_on_my_smart_tv_unless_i/

Skrevet den: 21-Februar-2016 kl. 16:59
Nåååeeehhh ligesom Panasonic i januar 2015 udtalte "vi arbejder på en tv2 play løsning til Firefox tv". Hvilken måned og hvilket år er vi i nnu?

Skrevet den: 21-Februar-2016 kl. 17:03
Rettelse... Til deres smart-tv. Ikke specifikt Firefox

Skrevet den: 21-Februar-2016 kl. 17:06
Virker tv2 play flydende på dit 2014 tv?

Skrevet den: 21-Februar-2016 kl. 17:15
Ingen anelse, da jeg ikke bruger TV2 Play.

M.v.h.

Skrevet den: 21-Februar-2016 kl. 19:58
Ok. Problemet med Netflix på Samsung er ligegyldigt da jeg ikke bruger det

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 07:57
Jeg ved ikke hvad Panasonic har af planer med TV2 Play, men TV2 Play har for nyligt udtalt på FB at de ingen planer har for TV2 Play på Panasonic. Jeg læste også i januar at Panasonic arbejdede på understøttelse.

Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 08:30
Ja januar 2015?

Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Ok. Problemet med Netflix på Samsung er ligegyldigt da jeg ikke bruger det

Jeg skrev vist ikke at det var ligegyldigt, blot at jeg ikke vidste det!
Jeg var nu set efter det, og kan ikke se en app, til TV2 Play.

M.v.h.

Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 09:35
Jeg har et cx700 og har relativt ofte problemer med netflix via smart tv delen. Jeg har haft tv´et 4 mdr og det har i hvert fald været ubrugeligt 6-8 gange. Sikkert flere, men jeg bruger ikke netflix såååå tit eller også har jeg været uheldig at ramme de samme dage.

Jeg tror ikke på tv2 play til Panasonic. Firefox er dødt i mine øjne, lige såvel alt andet smart tv (desværre).
Smart tv er simpelthen den mærkeligste størrelse syntes jeg. Det kune være så godt men er det langt fra. Ubrugelige apps (langt det meste) og styresystemer der lader livet år efter år og derfor ikke understøttes længere. Vel på nær samsung

Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 09:37
Er der nogen af jer der bruger browseren til noget egentlig?

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Ja januar 2015?

Ja 2015

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg tror ikke på tv2 play til Panasonic. Firefox er dødt i mine øjne, lige såvel alt andet smart tv (desværre).

Jeg tror heller ikke på TV2 Play på Panasonic. Jeg tror også at Firefox OS er lagt i graven når der til næste år kommer nye modeller. Jeg giver heller ikke noget for Smart-delen i noget TV, og fatter ikke de sovser det ind og tåger rundt som var de total blinde.

Skrevet af: JesperCph
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 10:13
Jeg har også flere gange haft problemer med Netflix på min P55VT50 (2012). Det virker som om den går galt når der opdateres noget i Netflix's netværskstruktur. Jeg gætter på at der er nogle netværksinfo der bliver cachet i appen for længe. Alt med de-link device osv hjælper ikke. Heller ikke den 'hemmelige' procedure hvor man skal trykke en speciel sekvens på remoten for at resette Netflix. Og i den OS jeg har kan man ikke bare afinstallere appen. 

Jeg fandt to ting der hjælper. 

1) Total factory reset (ikke populært at skulle lave alle indstillinger fra bunden).

eller

2) Skifte netværk. I praksis gør jeg det at jeg bruger opretter et hotspot med min mobil som kører via 4G. Sætter TV'et på denne. Starter Netflix. Alt går så ok. Starter lige en film, og stopper den igen. Herefter går jeg ud af Netflix. Dropper hotspotten. Sætter TV'et tilbage til den gamle forbindelse(kablet). Herefter kører Netflix igen ok (i nogle måneder).

Ingen af mine andre Netflix klienter har dette problem. Og de kører på samme netværk.

Jeg har dog købt mig et ATV4 i stedet nu, og så er problemerne løst mere permanent.

-------------
Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3
Sonos

Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af JesperCph JesperCph skrev:

Jeg har dog købt mig et ATV4 i stedet nu, og så er problemerne løst mere permanent.

En ATV4 er ikke løsnigen for mig, da jeg også gerne vil se 4K indhold...

-------------
Lars B

Skrevet af: xalodogan
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 22:48
Jeg har gode erfaringer med Nvidia Shield. Super fed afspiller.

Print side | Luk vindue