Stole til hjemmebio.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144982
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 03:46
Emne: Stole til hjemmebio.
Skrevet af: Autechre
Emne: Stole til hjemmebio.
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 15:35
Hej.
Jeg har bemærket at indtil flere af jer, med dedikerede rum, har valgt en prisbillig sidde-løsning fra Jysk i form af Hovborg-stolen...
Efter at Berdel var så rar at svare på et spørgsmål jeg havde omkring stolen, så har jeg været i Jysk og prøvesidde i et eksemplar... Og den er jo ganske fin. Den øverstbefalende har også godkendt den - nu da den/de blot skal stå i stue 2.
Inden vi rykker 4 stykker hjem, næste gang de er på bud, så kunne det dog være lækkert at få lidt input fra dem af jer, som har haft/brugt denne stol i et stykke tid. Her tænkes der på om betrækket begynder at revne eller lignende - forventer naturligvis ikke, at de holder en menneskealder, men de må gerne se nogenlunde ud efter et par års brug...
Så lad høre hvilke erfaringer I har med disse - på forhånd tak...
------------- *Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
|
Svar:
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 19:34
Jeg er på jagt efter lige nøjagtig den stol også, Jysk har hævet prisen til 1600,- i denne uge. Forhåbentlig betyder det at de kommer på bud snarest, da besparelsen så ser højere ud :)
|
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 19:42
Faktisk 1699,-...
Tror ikke, at det er tilfældigt at de lige blev sat, da de i weekenden har haft fastelavnsudsalg med -20% på alt. Jeg tror også at de snart bliver sat ned igen.
|
Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 21:44
Fik sådan en stol i stil med den du søger (af konen!!) - den var købte i Biva
Der er plads til 2 personer - men "aflæggerbord" mellem stolene, og 2 kopholdere
Fik den for et par år siden - og den er altså stadig rigtig pæn, selvom den bliver testet af 2 børn på 5&8år
Ved ikke om man kan få stolen længere, da Biva ikke findes, men tror ikke du skal frygte en billig stol :-)
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 23:35
Til samme pris (per 2 stk.) fås disse:
http://www.davidsenshop.dk/pi/Cannes-biografsofa_1738688_74682.aspx - http://www.davidsenshop.dk/pi/Cannes-biografsofa_1738688_74682.aspx
M.v.h.
|
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 19:52
Ooooh...! Har du prøvet den, Henrik B?
Ligner lidt den du beskriver, JaAndersen...
|
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 20:15
Nej, men jeg kan jo køre forbi og prøve...
M.v.h.
|
Skrevet af: anoz
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 20:22
Jeg har prøvet den fra davidsen, og den er meget blød at sidde i. Vi har flyttet vores gamle elevationssenge ind i kælderbioen - det kan klart anbefales, hvis man har muligheden. Så kan bio'en også bruges som gæsteværelse 😜
------------- | sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 20:29
Ja, hvis du bor i nærheden og en dag har tiden, så måtte du hjertens gerne give dit besyv med... Ellers må jeg jo selv tage en tur til Vamdrup...
Men hvis nogen allerede kunne sige, at siddekomforten er sløj, fordi man eksempelvis kan mærke stellet igennem polstringen, så kunne jeg ligeså godt spare den diesel.
|
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 20:32
Okay - tak for input, anoz.
|
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 21:44
De var en afdeling i Brørup også - måske de har dem udstillet dér?
M.v.h.
|
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 22:21
Aaaah, cool - har en kammerat som arbejder i Brørup. Tak for dine indspark, Henrik B.
|
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 23:46
De kan fås i stof også, mine 2 drenge har henholdsvis stof og kunstlæder, og sidstnævnte kan være noget varm at sidde i om sommeren
------------- Ning
|
Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 09-Februar-2016 kl. 11:45
Den er magen til den vi har i kunstlæder...
Ja, den kan være lidt kold/varm - men vi er super glade for den
Og har ALTID tæppe på alligevel - men det er kun for hyggens skyld ;-)
|
Skrevet den: 10-Februar-2016 kl. 01:37
Davidsen kører tilbud på biografstolene i næste uge (fra på fredag):
|
Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 10-Februar-2016 kl. 16:41
Jeg har 7 af de jysk stole, og 5 af dem er af den gamle type, som havde grovere kunstlæder, og de revner hvor knækkene er. De nye er finere i kvaliteten, og også en tand blødere at sidde i.
De ser spændende ud de Cannes biostole. kan især godt li kopholderne, og det rum i midten, evt til remote og colaer/snoller
|
Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 10-Februar-2016 kl. 17:00
jeg har 1 jysk stol, og den fejler ikke noget selvom den er 2 år gammel.(burde den heller ikke) og jeg har 2 af dem med kopholder. De er noget bedre at sidde i end den fra Jysk, især armlænet er bedre da det er længere nede, men det er ikke være end at jeg skal have lavet bagerste række om til kun Jysk stole eller finde en sofa 3 pladser med de kopholdere i mellem, da det ser lidt åndsvagt ud som det står nu.
|
Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 10-Februar-2016 kl. 17:23
fedt.. jeg overvejer selv dem fra davidsenshop. Synes de er fine til prisen....og kopholder og rum ift jysk. Tænker bare jeg måske kommer til at savne en 3 plads foran
|
Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 11-Februar-2016 kl. 10:36
det lige siges at ingen hos os kan undvære den aflægningsplads og kopholder, det vil også sige at hvis jeg laver bagerste række om til jysk stole, så skal jeg har lavet/købt noget der kan stå i mellem dem, med kopholder og boks.
|
|