Print side | Luk vindue

LUMIA 950

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Windows Phone udstyr og apps
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Windows Phone/8 som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145054
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 21:11


Emne: LUMIA 950
Skrevet af: stridsvognen
Emne: LUMIA 950
Skrevet den: 10-Februar-2016 kl. 16:35
Kan ikke finde hverken anmeldelser eller bruger feedback på de nye LUMIA 950 modeller.
Købte en Lumia 950 for et par måneder siden, og har under ingen omstændigheder været nogen positiv oplevelse, første indtryk var plastik, og efterfølgend at jeg pludselig var blevet beta tester på et ½ færdigt styreprogram. sartede med at tænde tlf, og fik at vide lageret var fuldt, fedt. Det ser så ud til at være løst med en firmware opdatering, men der er stadig mange iriterende lockups, hvor man må genstarte telefonen, og tilfælde hvor man feks vil dele et billede, men uden varsel lukkes programmet og man må starte forfra. Bluetooth virker også noget tilfældig når man kommer i bilen, feks virker whatsapp ikke over bluetooth. 
I de kulørte reklameblade/ salgs anoncer for man en gratis display hub, fedt, når man så bestiller den får man at vide at der går 8-12 uger.

Derudover har min lumia 950 frontglasset sænket ned under rammen, så når man holder den op til øret, så er der en skarp kant der skarver, og bliver lynendes hurtig iriterende.

Så nu har jeg lavet en hard reset på min Lumia 930, så den kan komme i tjeneste igen, og overveje at bestill en ny lumia 930, og kaste den 950 i havnen, eller levere den tilbage med ovenover fejlbeskrivelse.

Andre der har andre eller lignende oplevelser.?


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300



Svar:
Skrevet af: scouzer
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 09:44
Jeg har lige fået en for en uges tid siden, og jeg er rigtig glad for den. Man kan selvfølgelig godt se at det er opstarten af et nyt styresystem for nogle ting kunne godt fungere bedre, men alt i alt virker den rigtig godt, og jeg slet ikke haft de problemer som du omtaler med med rammen, og jeg ringer da trods alt en del fra mit arbejde

-------------
Kenneth


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 09:48
Har en kammerat der har en 950'er.

Jeg kunne ikke på nogen måde leve med alle de "småbugs" han har døjet med i den tid han har haft den.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 15:38
jeg har opgivet min, og taget min Lumia 930 i brug igen.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 16:21
Jeg fik en 950 i lørdags, som nu har jeg en Z3, en iphone 5s og en Lumia 950.

Hvis vi starter med at se helt bort fra et grundlæggende problem i manglende apps. Så synes jeg egentlig den kører ret godt og hurtig. Jeg kan slet ikke nikke genkendende til de problemer som andre omtaler. Men okay, det er også begrænset hvor længe jeg har haft den. Det med det sænket frontglas, det er ikke noget jeg har bemærket som problematisk.  Bluetooth til bilen fik jeg sat til her til morgen, og kørte med Youtube hele vejen til arbejde, (ca 45km).

Det tager lidt tid at sætte det hele op som man gerne vil det, synes jeg. Det bringer mig til et stort kritisk punkt, for mig.
Windows 10 manglende evne til at synkronisere mine mail konti mellem mine enheder. Både da jeg opgraderede min pc til windows 10, og nu her med denne Lumia, der skal jeg hele møllen igennem igen. Det gjorde windows 8 ikke, og jeg fatter simpelthen ikke hvorfor. Jeg forventer, at når jeg logger ind på en windows 8/10, så synkronisere den alt. Det er ligesom det der er/skulle være meningen.
Resten ser den ud som om den tager med. (Selvfølgelig ikke mine specifikke windows programmer).



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 16:41
Jeg var noget iriteret af at skype beskeder kom i min besked box, sammen med sms beskeder, selvom jeg ikke var logget på skype, men linket igennem min hotmail, så jeg måtte ind og fjerne linket mellem skype og hotmail på min konto.
Som udgangspunkt vil jeg hellere skulle vælge hvad jeg vil linke sammen og importere, istedetfor at stå med en ny telefon der lige mixer en stor mudderkage af informationer i en kæmpe bunke.

Kan være problemet er værre med 950 når man kommer fra en 930, som er en ret robust og behagelig telefon, uden de store armbevægelser, men umiddelbart har jeg ikke været videre begejstret for win 10, hverken til pc eller mobil, ville foretrække om de brugte 2-3 år mere på at færdigudvikle styreprogrammer. Noget der så generelt iriterre mig volsomt er hvor ringe antenneforhold der generelt er på smartphones, især når 3G /4G er tændt, og de pendler rundt på netværk uden mere end en kun lige en enkelt blælke på signal indikatoren. Det er måske ikke et problem hvis man arbejder og oph
older sig i større byer konstant, men jeg har da overvejet at samle min gamle Nokia 6310i op af skufen og købe et nyt batteri, mindes ikke at der var dækningsproblemer med den, så ville være sjovt at se om teleselskaberne dækker dårligere, eller det er de nye telefoner, for som hovedformål så er min tlf en telefon, og så springer der en åre hver gang man kommer kørene på den jydske mototvej, i gang med en samtale fra feks USA, og man så bliver smidt af for hver 10km.

Det burde være muligt at lave en option på smartphones hvor feks datanetværk som 3G og 4G kunne vælges til at skulle mindst holde ½-3/4 signalstyrke over en tid inden man skifter op, og ikke som nu bare der er skyggen af et 4G netværk bliver det prioriteret, hvorefter man så mister forbindelsen og opkaldet.

Tilbage til Lumia 950, er der nogen der kan poste et billede af front rammen/ glasset, hvor man kan se hvordan de er monteret, så jeg kan få en ide om min er som de fleste andre.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 

Tilbage til Lumia 950, er der nogen der kan poste et billede af front rammen/ glasset, hvor man kan se hvordan de er monteret, så jeg kan få en ide om min er som de fleste andre.

Det er svært at tage et billede af det. Men forestil dig at glasset er forsinket ca. ½millimeter ned i rammen.
Og egentlig tror jeg at jeg har regnet ud hvorfor. Det er så man kan lægge den med glasset ned af, uden at det bliver ridset. Det giver også rimelig mening, for uret/låseskærmen slukker nemlig når noget dækker skærmen.
Dog skal man nok ikke lægge den med fronten nedad, hvis man lige har haft en sønnike eller datter der har været på besøg i en sandkasse og derefter trampet på bordet..
Men ideen er god nok, hvis man ligger den på et rent fladt bord.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 22-Februar-2016 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 

Tilbage til Lumia 950, er der nogen der kan poste et billede af front rammen/ glasset, hvor man kan se hvordan de er monteret, så jeg kan få en ide om min er som de fleste andre.

Det er svært at tage et billede af det. Men forestil dig at glasset er forsinket ca. ½millimeter ned i rammen.
Og egentlig tror jeg at jeg har regnet ud hvorfor. Det er så man kan lægge den med glasset ned af, uden at det bliver ridset. Det giver også rimelig mening, for uret/låseskærmen slukker nemlig når noget dækker skærmen.
Dog skal man nok ikke lægge den med fronten nedad, hvis man lige har haft en sønnike eller datter der har været på besøg i en sandkasse og derefter trampet på bordet..
Men ideen er god nok, hvis man ligger den på et rent fladt bord.

Tak, så er det åbenbart normalt, jeg foretrækker dog den afrundede front på 930 som føles behageligt mod øret, jeg har simpelthend ikke lyst til at holde 950 op til øret i flere min af gangen.
Har smidt min 930 på betongulv mange gange, og haft den i lommen sammen med værktøj sand, osv, og glasset er faktisk overraskende flot, det er rammen og bagcoveret dog ikke.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 08:05
Jeg købte én i december og solgte den i sidste uge. Synes byggekvaliteten var fin. (Købte et Mozo læder-cover til den, som giver den et unikt look).

Jeg synes Windows 10 Phone er et fantastisk system! Live tiles og måden man hele tiden har overblikket, er jeg stor fan af. Men det kører simpelthen så ringe, at det bliver et irritationsmoment i hverdagen - specielt efter Win10. Det kan ikke passe at jeg skal se en "Loading..." tekst når jeg sender en simpel besked i Messenger.

Nu har jeg en iPhone 6s og der sker tingene instant når man trykker og apps kører perfekt. Selve iOS synes jeg er rodet og giver ikke samme overblik som Windows Phone, men pga bugs og dårlig performance i Windows, er jeg stadig gladere for iPhone. Så jeg håber at Windows modnes og så hopper jeg tilbage en dag.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 10:00
Jonas, den der Messenger du omtaler, hvad er det? Er det facebooks Messenger.. I så fald skal du du huske, det er en app, og derfor ikke noget der i direkte relation til OSét Windows. Jeg tror endda det er facebooks egen app. Og den stinker fælt, for at sige det mildt, præcis som deres facebook app gør.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 10:11
Ja, det er en tredjeparts app, men det samme gjorde sig gældende med Edge, kameraet og generelt mange af de ting jeg brugte. Fokuserer man på ren SMS+Opkald synes jeg den er rigtig snappy.
Men netbank (både Danske Bank+Sparnord), MobilePay, Uber, Facebook fungerede bare virkelig dårligt.

Om det er dem som udvikler ringe eller om det er OS'et som sætter begrænsning ved jeg ikke... Kunne man kombinere performance fra iOS med opbygning i Windows, så var jeg solgt :)


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Ja, det er en tredjeparts app, men det samme gjorde sig gældende med Edge, kameraet og generelt mange af de ting jeg brugte. Fokuserer man på ren SMS+Opkald synes jeg den er rigtig snappy.
Men netbank (både Danske Bank+Sparnord), MobilePay, Uber, Facebook fungerede bare virkelig dårligt.

Har netop testet Danske Bank appen, samt Mobilpay. Danske bank appen ser noget anderledes ud end på Android. Men det er et valg som Danske Bank åbenbart har valgt. Hastigheden er præcis som hvis jeg sad med min Xperia Z3, (Android).
Mobilpay ser igen anderledes ud end på Android. Men den kan det samme, dog synes jeg den er mere uoverskuelig på Winodows appen, specielt hvis man skal se tidligere aktivitet osv.. Hastigheden er fuldstænding som på min Xperia Z3. Har netop foretaget en overførelse, (blev knægten glad for).
Uber kender jeg ikke.
Facebook gider jeg slet ikke bruge på en mobil.
De facebook apps er simpelthen så ringe, og møg elendige til at opdatere, uanset om det er Android, iOS eller windows. Så når jeg går på facebook, så sker det fra en browser, på en PC. (Jeg er i forvejen ved at brække mig over facebook. Facebook er, for mig, et ekstremt opmærksomhedstrip, der virker som narkomani på svage sjæle).

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Om det er dem som udvikler ringe eller om det er OS'et som sætter begrænsning ved jeg ikke... Kunne man kombinere performance fra iOS med opbygning i Windows, så var jeg solgt :)

Du er ikke anderledes end så mange andre. Jeg synes bare det er møg ærgerligt, at Microsoft i de tilfælde får skyld for at være noget bras, når det i virkeligheden er app udviklerne man skal rette sin kritik til. 
Det er korrekt, at Microsoft er forbandede afhængige af, at appsene fungere godt. Men de har ikke ret stor indflydelse på det. 
Din sammenligning med iOS er heller ikke helt fair. Du kan finde massere af elendige apps til iOS også. Problemet er bare, at der findes også gode apps.  Præcis det samme kan siges om Android. 

De få apps der virkelig virker på windows, de står fuldt ud mål med de tilsvarende på iOS og Android. Så det hele koges ned til, udbudet af apps. Det er en alvorlig akilleshæl i Microsoft lejren.
Hardwaren er der intet galt med i min 950ér. Og umiddelbart heller ikke lige i OSét, (med forbehold for, at jeg kun har haft den siden i lørdags). 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 19:44
Min kammerat købte en Lumia 950xl og fik den på udgivelses dagen. Samme dag bestilte han displaydocken som han fik 4 dage efter. Der har dog været en del problemer med mobilen siden, så mange at den har været på ud flere gange. Tab af bluetooth forbindelse under opkald, genstart under opkald, stort strømforbrug, stor varmeudvikling. Vi prøvede at tilmelde den til insider programmet for i håb om at det ville løse sig. Det blev aldrig rigtig godt. For en uge siden hentede jeg ms recovery tool til windows phone. Vi satte mobilen til og programmet installerede en ny win 10(ikke insider), her efter var der en opdatering til seneste public release. Mobilen har kørt fuldstændig klippe stabilt siden og fint strøm en hel dag. Han taler en hel del via bluetooth og har ca. 20% strøm tilbage kl.19. Han tager den gerne ud af oplader kl. 4-4.30.

Måske du skulle prøve samme procedure.
Overvejer selv at købe Lumia 650 til erstatning for min 920(win10), som igen er erstatning for min iPhone6 der desværre måtte lade skærmen til et koben...!


-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 21:00
KAndersen: Læser du hvad jeg skriver?! Jeg skriver netop, at jeg synes OS'et er fedt, men det er de forskellige apps som gør, at jeg har valgt at skifte væk. Skrev netop også, at bruger man SMS/Opkald osv, så fungerer det meget snappy.

At du synes MobilePay kører godt, er fint for dig, men faktum er, at jeg synes det kørte skidt og ændringen til iOS har gjort at det kører langt bedre hos mig. Nej jeg har ikke performance-testet som du sikkert vil nævne som dit næste flueknepperpunkt, men ved bare at jeg ikke længere bliver irriteret over at skulle vente på appen, så ingen grund til forkromede tests.

pmalm: Jeg prøvede faktisk et reset, men dog ikke via recovery tool. Kunne have været sjovt at se om det havde løst nogle af de issues jeg havde.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

KAndersen: Læser du hvad jeg skriver?! Jeg skriver netop, at jeg synes OS'et er fedt, men det er de forskellige apps som gør, at jeg har valgt at skifte væk. Skrev netop også, at bruger man SMS/Opkald osv, så fungerer det meget snappy.

Ja jeg læste det.

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

At du synes MobilePay kører godt, er fint for dig, men faktum er, at jeg synes det kørte skidt og ændringen til iOS har gjort at det kører langt bedre hos mig. Nej jeg har ikke performance-testet som du sikkert vil nævne som dit næste flueknepperpunkt, men ved bare at jeg ikke længere bliver irriteret over at skulle vente på appen, så ingen grund til forkromede tests.

Flueknepper? Er du nu med den på igen? Imponerende du gider.
Nej, jeg sammenligner de fælles apps jeg har testet for windows mobilen, Android og iphone. Og for mig er der ingen forskel i hastighed. At du synes det, det afgøre du helt og aldeles selv. Det ændre ikke ved min mening, flueknepperi eller ej.





-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 24-Februar-2016 kl. 00:00
Hvis vi nøjes med at omtale emnet/ lumia 950 og holde sig fra at ytre sig omkring personer, eller ens meninger om andres personlige holdninger, så kunne man måske nemmere få et overblik, og et generelt indtryk af folks opleveler med Lumia 950.

Så hvis i kunne klare jeres person relaterede unigheder i privat vil det være en stor hjælp/ prøv at ramme bolden, og ikke manden.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 24-Februar-2016 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvis vi nøjes med at omtale emnet/ lumia 950 og holde sig fra at ytre sig omkring personer, eller ens meninger om andres personlige holdninger, så kunne man måske nemmere få et overblik, og et generelt indtryk af folks opleveler med Lumia 950.

Så hvis i kunne klare jeres person relaterede unigheder i privat vil det være en stor hjælp/ prøv at ramme bolden, og ikke manden.
Sorry. Jeg prøvede at fortælle om mine oplevelser med Lumia 950 og hvorfor jeg valgte at skifte den ud, men jeg fik af vide, at mine oplevelser var forkerte...

Men bottom line: Jeg synes Windows Phone samt selve Lumia 950 telefonen er rigtig fed og jeg kan godt lide opbygningen af styresystemet. Jeg synes dog stadig det er for buggy og jeg har endnu ikke fundet nogle apps jeg synes kører tilfredsstillende. Det er selvfølgelig subjektivt hvad der er tilfredsstillende, men er endnu ikke blevet irriteret over perfomance på hverken iPhone eller Android tablets på de samme apps som irriterede mig på Windows Phone.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 24-Februar-2016 kl. 13:00
Jeg har så ingen app, eller i det mindste ikke andet end hvad telefonen kom med, og det har stadigt været en blandet oplevelse, efter ca 14 dage blev batterilevetiden faktisk betydeligt bedre, men når min tlf ringer, og jeg ikke kan tage opkaldet, og skal genstarte min tlf for at få den til at fungere igen, eller er ved at dele et billede fra telefonen, og midt i det hele lukker programmet ned, og man skal starte forfra, måske kun hver 5 gang, men alligevel ikke tilfredsstillende.
Efter jeg har droppet min 950, og taget min 930 i brug igen kan jeg også se at jeg faktisk har en smule bedre signal på 2G hvor min 950 konstant faldt af nettet, som feks i min stue hvis jeg har min tlf i lommen. Og display dock har jeg ikke hørt fra efter ca 5uger.
Tror jeg venter et par måneder og ser om der kommer nogle opdateringer der hjælper, og er det tilfældet må kanterne på telefonen rundes lidt på båndpudseren så den er til at holde ud at trykke ind til øret.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 24-Februar-2016 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

 
Sorry. Jeg prøvede at fortælle om mine oplevelser med Lumia 950 og hvorfor jeg valgte at skifte den ud, men jeg fik af vide, at mine oplevelser var forkerte...

Kan du ikke lige vise mig, hvor jeg giver udtryk for, at "dine oplevelser er forkerte", så vi kan få den misforståelse ud af billedet? Det er kun to indlæg, så det burde ikke tage mange sekunder.





-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 24-Februar-2016 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har så ingen app, eller i det mindste ikke andet end hvad telefonen kom med, og det har stadigt været en blandet oplevelse, efter ca 14 dage blev batterilevetiden faktisk betydeligt bedre, men når min tlf ringer, og jeg ikke kan tage opkaldet, og skal genstarte min tlf for at få den til at fungere igen, eller er ved at dele et billede fra telefonen, og midt i det hele lukker programmet ned, og man skal starte forfra, måske kun hver 5 gang, men alligevel ikke tilfredsstillende.

Jeg har ikke prøvet at dele et billede endnu, (ved ikke lige hvor jeg skulle dele til, andet end til Facebook måske). Og opringninger har indtil nu været begrænset. Så de oplevelser har jeg været forskånet for, endnu.
 
Men jeg er ikke specielt imponerede over batteritiden. Jeg synes den sluger umådelig meget batteri. Godt nok har jeg nærmest aktiveret alt der kan aktiveres, plus jeg har 3 email konti, samt gmail kørende som synkronisere konstant. Men det havde jeg også på min Android. 
Jeg er heller ikke imponeret over 4G dækningen. Synes tit den falder tilbage på 3G et split sekundt, for så at gå på 4G igen. Der er min Z3 noget mere stabil. 2G har jeg ikke set i lang tid, troede slet ikke det eksisterede mere Smile


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Dankaihoj
Skrevet den: 24-Februar-2016 kl. 20:36
Jeg havde en 925 som jeg var meget glad for - men har nu fået en 950 i stedet - i slutningen af jan'16 da jeg fik den var der en del fejl i den version der lå af win10 så jeg skyndte mig at tilmelde mig insider programmet. Derefter har det kørt meget stabilt, fint og hurtigt.

Det er en smags sag om man kan lide Windows - og det design udtryk den kommer med, det kan jeg tilfældigvis og det er godt for mig.

Manglende apps' thja som arbejds mobil er den i mine øjne perfekt - office er der - onedrive og Outlook - MS har opdateret meget på Outlook det er fedt at se.

Det jeg nok er mest glad for er at man er sikker på at kunne opdatere til fremtidige relases.

Display dock har jeg ikke modtaget endnu - men det ser jeg da frem til.

Ifht 925 så har 950 indbygget trådløs lader - kører godt og stabilt så den står som mit vækkeur nu.

Har ikke fået købt en ny back cover endnu - men sejt at man kan - enten hvis det går i stykker eller man ønsker et andet udseende - så slipper man for et ekstra cover men blot skifter bagsiden ud.

Har heller ikke prøvet miracast endnu.

Mht iris scanne - er lidt sejt - men bruger det ikke så meget.

Det er mine tanker og oplevelser med 950.

Dan


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 25-Februar-2016 kl. 22:27
Kan man låse en 950 ved at dobbel tappe til venstre for tilbage pilen ? Det kan man på 950xl. Skal slås til i menuen.

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 25-Februar-2016 kl. 22:30
Stridsvognen: prøv med recovery tool. Hard reset var heller ikke nok på min kammerats. Køre helt perfekt nu.

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: scouzer
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 08:28
Nu har jeg efterhånden haft min Lumia 950 en lille måned og jeg har "kun" konstateret to små problemer som er til at lave med. Nogle gange bliver den bare ved at stå og tænke når jeg forsøger at åbne en SMS direkte handlingcenteret, og så kan jeg ikke helt finde ud af hvorfor jeg ikke har muligheden for at åbne mails direkte fra handlingscenteret. 

Når jeg skriver at det er små problemer som er til at lave med, er det også fordi at jeg har gjort op med mig selv inden at jeg købte den at det er "ungt" styresystem og man nok vel oplever små problemer. Men min oplevelse er altså også at det ikke er bedre med hverken android eller ios. 


-------------
Kenneth


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 09:46
IOS står ikke og "tænker". Lige fra åbning af tlf via ID touch til direkte åbning af sms, imessage, mail og apps, går det smooth og lynhurtigt.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

IOS står ikke og "tænker". Lige fra åbning af tlf via ID touch til direkte åbning af sms, imessage, mail og apps, går det smooth og lynhurtigt.

Mja, hvis ellers touchID så gad virke, altid, på min iphone. Tit ender jeg ud med at skulle taste min pin alligevel, fordi den ikke lige fangede min spættede finger.

Men jeg tror nu at han mente det sådan mere generelt, Lumia 950 kontra Android eller iphone.
Det er også min opfattelse.
Jeg har brugt Lumia 950 i nogle uger nu. Og det største problem for mig, det har været at få de apps som jeg har brug for. Det er desværre også det som det står og falder på.
Af de apps der findes fælles, der kan jeg seriøst ikke mærke forskel, om det er min Lumia, Z3 eller iphone 5S, som er de mobiler jeg pt bruger, samtidig. De ser anderledes ud på de forskellige platforme, men hastighed og funktionsmæssig, der er de ens.

Det er synd for Microsoft, at der ikke er flere der understøtter windows 10.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 15:09
Jeg har fået min display hub, og syntes ikke designet er særligt praktisk, med alu, og meget skarpe hjørner, det er trods alt noget man må forvente er en mobil ting som man har med i tasken når man rejser.
Men den er da meget pæn.
Selve oplevelsen når man slutter den til er umiddelbart som at bruge sin tlf, havde forestillit mig man fik adgang til en fuld win10, med samme opsætning som en alm bærbar pc.



-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 15:11
Kandersen@ du kan indlæse flere fingre, det kan være det hjælper. Min kan også afvise touchID, hvis fingren er våd eller lige har fået creme.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 18:11
@stridsvognen - nej en dockingstation er IKKE beregnet til at være mobil (heller ikke selv om den er så lille som den til lumia telefonen). - det er ikke en display-hub, men en dockingstation. Og den skal være stationær - deraf også vægten på den.

@Kandersen - iphone 5s er ganske rigtigt en del langsommere til touchID, men det er på grund af manglende hastighed. ifon6 går det ganske tjept og 6s går det nu så hurtigt at du ikke længere er i stand til at bruge det som ur (du ved med lige at trykke en enkelt gang for at få kl. frem, den når simpelthen at logge dig ind inden du har fjernet fingeren fra knappen.)



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 18:52
Claus_jack@ Jeg bruger bare en anden finger for lige at se klokken.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 20:41
hæ - tror det er alt for indgroet for de fleste med den bevægelse - jeg har tommel og pege på hver hånd kodet ind. men det er nu mere omkring hastigheden, og dermed også brugsværdien af funktionen som jeg omtalte. 5s er altså bare ved at være en "pænt gammel tlf" nu :) Min arbejdstlf hedder stadig 4s - og har privat en 6'er, der er virkelig himmelråbende forskel i performance og kunne ikke drømme om at bruge en 5s selv.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Marts-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har fået min display hub, og syntes ikke designet er særligt praktisk, med alu, og meget skarpe hjørner, det er trods alt noget man må forvente er en mobil ting som man har med i tasken når man rejser.
Men den er da meget pæn.

Er det den første eller anden version? (jeg ved ikke hvad forskellen er på dem).

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Selve oplevelsen når man slutter den til er umiddelbart som at bruge sin tlf, havde forestillit mig man fik adgang til en fuld win10, med samme opsætning som en alm bærbar pc.


Det var også den opfattelse jeg havde fået.. Jeg har ikke fået min endnu. Og jeg begynder lidt at tvivle på, om den overhovedet når at komme, førend jeg dropper Lumiaén igen. Der kom en opdatering i nat, (såvidt jeg kunne se) og det har ikke ligefrem været en positiv oplevelse. Nu fejler mail klienten voldsomt, går ned konstant. Det er ikke muligt for mig at tømme slettede post. Og den ene konto, den melder bare konstant fejl. Helt vildt underligt, specielt fordi mail klienten er en app. Og det er nogle dage siden den blev opdateret.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Marts-2016 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kandersen@ du kan indlæse flere fingre, det kan være det hjælper. Min kan også afvise touchID, hvis fingren er våd eller lige har fået creme.

Har prøvet, ændre ikke noget. Kan den ikke se min finger efter 3 forsøg, så skal jeg alligevel taste koden. Og så er den løsning hurtigere Wink


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Marts-2016 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hæ - tror det er alt for indgroet for de fleste med den bevægelse - jeg har tommel og pege på hver hånd kodet ind. men det er nu mere omkring hastigheden, og dermed også brugsværdien af funktionen som jeg omtalte. 5s er altså bare ved at være en "pænt gammel tlf" nu :) Min arbejdstlf hedder stadig 4s - og har privat en 6'er, der er virkelig himmelråbende forskel i performance og kunne ikke drømme om at bruge en 5s selv.

Jeg bruger 5S. Egentlig er jeg godt tilfreds med det, udover TouchID, som alligevel ender med jeg må skrive koden. 
Men det er også stærkt begrænset hvad jeg bruger min iphone til. Det er en arbejdsmobil LOL


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 09-Marts-2016 kl. 10:59
Bruger I iris-scanneren på Lumia 950? 


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 09-Marts-2016 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har fået min display hub, og syntes ikke designet er særligt praktisk, med alu, og meget skarpe hjørner, det er trods alt noget man må forvente er en mobil ting som man har med i tasken når man rejser.
Men den er da meget pæn.

Er det den første eller anden version? (jeg ved ikke hvad forskellen er på dem).



Aner det ikke, den er en uge gammel ca og har ikke prøvet den andet end en enkelt gang, og bruger ikke telefonen mere.
Håber at finde ud af at den han køre en fuld win10 så man har et alm skrivebord med win genvej stifinder kontrolpanel osv, og ikke kun telefon udgaven af windows. 


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Marts-2016 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Bruger I iris-scanneren på Lumia 950? 

Nix, har ikke testet den endnu. Man skal aktivere med en kode, og det gad jeg ikke lige, da jeg satte den op. Men meningen var at jeg ville prøve den, specielt for at se, om det også kan spille sammen med min bærbar.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Marts-2016 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Aner det ikke, den er en uge gammel ca og har ikke prøvet den andet end en enkelt gang, og bruger ikke telefonen mere.
Håber at finde ud af at den han køre en fuld win10 så man har et alm skrivebord med win genvej stifinder kontrolpanel osv, og ikke kun telefon udgaven af windows. 

Okay.. Det er selvfølgelig et spørgsmål om fortolkning af det som Microsoft skriver, når det skriver, at det vil være ligesom at sidde ved en fuldblods windows 10.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 09-Marts-2016 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Aner det ikke, den er en uge gammel ca og har ikke prøvet den andet end en enkelt gang, og bruger ikke telefonen mere.
Håber at finde ud af at den han køre en fuld win10 så man har et alm skrivebord med win genvej stifinder kontrolpanel osv, og ikke kun telefon udgaven af windows. 

Okay.. Det er selvfølgelig et spørgsmål om fortolkning af det som Microsoft skriver, når det skriver, at det vil være ligesom at sidde ved en fuldblods windows 10.

Jeg havde jo håbet på at kunne bruge min 950 som backup pc når jeg rejser, og feks instalere kalibrerings software instalere drivere til prober osv, og det kræver lidt at den kan anvendes som alm win10.

Pt er jeg lykkelig tilbage på min gl. 930 og regn ikke med den bliver opdateret til win10, medmindre Nokia kommer tilbage i billedet igen, håbe de snart begynder at lave telefoner igen.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Marts-2016 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Aner det ikke, den er en uge gammel ca og har ikke prøvet den andet end en enkelt gang, og bruger ikke telefonen mere.
Håber at finde ud af at den han køre en fuld win10 så man har et alm skrivebord med win genvej stifinder kontrolpanel osv, og ikke kun telefon udgaven af windows. 

Okay.. Det er selvfølgelig et spørgsmål om fortolkning af det som Microsoft skriver, når det skriver, at det vil være ligesom at sidde ved en fuldblods windows 10.

Jeg havde jo håbet på at kunne bruge min 950 som backup pc når jeg rejser, og feks instalere kalibrerings software instalere drivere til prober osv, og det kræver lidt at den kan anvendes som alm win10.

Ja, måske er det bare en windows 10 app du skal bruge Wink


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 13:14
Efter godt en måned hvor jeg har testet Lumia 950, så er jeg nået frem til en konklusion. 
Den ryger retur - Det var egentlig meningen at den skulle retur, medmindre jeg brændte voldsomt for den. Det gør jeg ikke.

Den primære årsag er - den bidrager ikke med noget som min Z3 ikke giver mig, med mit behov. 

På nogle punkter er den ringere, men det er ikke hardware mæssig den er ringere, tværtimod føler jeg den er voldsomt meget bedre end min Z3, på det som den gør godt. Men på udbudet af Apps, der er den ringere. Og det er rigtig skidt, for Microsoft Phone/windows 10 kunne være et fantastisk alternativ til Android og iOS.

Der er nogle punkter i Android som jeg bare må indse, at jeg har det dårligt med at skulle undvære. Og jeg har ikke "tid" til at vente på, at Microsoft kommer med noget tilsvarende. Det er fx Google Nu, som jeg bruger en del, bla i forbindelse med trakfik situationen, specielt når man som jeg, arbejder i København og bor i Køge, og dermed skal slås med den famøse køgebugt motorvej hver dag.
Google Nu bruger jeg også til nyheder. Men her er jeg meget splittet, for Microsoft News er ganske enkelt fremragende at læse nyheder på. Jeg kunne dog godt ønske mig at den blot nøjes med at vise mig det jeg gider at se, og ikke gamle "nyheder".

Mail klienten har den seneste stykke tid drevet mig til vanvid i Lumiaén. Jeg har 3 imap konti og en Gmail installeret.. Og det typiske scenarie er, at synkroniseringen ikke helt foregår skide optimalt. Der kan af een eller anden årsag gå adskillige minutter imellem synkroniseringen, selvom klienten står til at gøre alt med det samme. Jeg tror Microsoft har indbygget een eller anden indbygget "forsinkelse" i forbindelse med email, som ligger ud over den indstilling man selv kan vælge. Måske for at spare data-penge. Men det er ikke i orden, når man har valgt at alt skal ske som push, (dvs med det samme).
Mail klienten er altså også ret irriterende, når det kommer til at skalere billeder i emails. For det gør den bare ikke. På Z3éren bliver alt skaleret, når man åbner en email, og så skal man selv zoom ind, hvis man vil nærlæse. Og det funger altså væsentlig bedre, end det modsatte.
Disse synkroniserings problemer, de er genkendelige hvis man sidder med windows 10 på PC. Det er ekstremt irriterende, at man har læst en email på Lumiaén, og selv 15-20 minutter efter, så står den stadigvæk som ulæst på PCén.
 
Lumia 950 bruger USB-c stik. Møg irreterende når man vælter rundt i micro-USB ladere og stik, og så har man en enhed, som bare skal være på "tværs". Det er selvfølgelig et luksus problem, men alligevel et irritations moment

I mit hjem og hos min bedre halvdel, der bruger vi Philips Hue. Og det er ret fatalt, når det kommer til windows 10/phone og Philips Hue. Der findes praktisk talt ikke nogle brugbare apps eller programmer, der bare er nogenlunde at bruge. Philips udvikler selv kun til Android og iOS. Så her er man virkelig på herrens mark. De apps der findes, de er så stinkende dårlige, så man nærmest er rystet over, at der findes programmører derude, som ikke har mere selv-disciplin og ære. Og for nogles vedkommende, så tager de gud hjælpe mig penge for det. Det er selvfølgelig et specielt område (Philips Hue). Og igen er det et luksus problem. Men det hæver ikke motivationen for Lumiaén, at man skal tænde op i sin Android, iphone eller indkøbe en Android tablet, fordi man skal styre sit lys i hjemmet, når man nu står med en mobil (Lumia) som skulle/burde kunne det samme.

Batteritiden kunne være bedre. I starten synes jeg den slugte voldsomt meget batteri. Selvfølgelig bruger man en ny mobil mere i starten. Men det var alligevel voldsomt, selv hvis jeg nærmest ikke rørte den en hel dag. På det seneste har det dog ændret sig, synes jeg. Og nu er det blevet et tilpas, men ikke i nærheden af Z3érens batteritid.

Microsoft map og navigation er faktisk temmelig godt. Jeg var meget i tvivl om dette, da jeg altid har brugt Google Maps, og kun have hørt dårligt om Microsoft.. Men det funger altså glimragende. Det eneste der irriterer mig ved navigationen, det er stemmenstyringen. Når den er koblet sammen med min bil med bluetooth, så mangler det første sekund af stemmen, fx når stemmen skal sige "om 200m drej til højre", så hører man kun "til højre". Og nogle gange hører man lige den sidste lyd af de første ord. Lumia laver en slags "opkald" til min bilradio hvergang stemmen aktiveres.. Det er ret underligt, at se på radioens display, at der ligesom er et indkommende opkald, som startes og afsluttes, hvergang stemmen har være aktiveret.
Om det er en kombination af min bilradio og Lumiaén eller andet, det ved jeg ikke. Men hverken min Z3 eller iphone gør det ikke på samme måde. Der virker det, og de laver ikke et "opkald" til radioen hvergang stemmen aktiveres.

Ellers har jeg ikke så meget negativt at sige om Lumia 950. Det er en fantastisk telefon, som gør det den kan rigtigt godt. Og jeg er ikke i tvivl, hvis udbuddet af apps have været væsentlig bedre, så havde jeg nok skiftet uden så meget som at blinke med øjnene. Dog skulle der nok en anden email klient til.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12



Print side | Luk vindue