Print side | Luk vindue

Pan DX900 eller LG OLED

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145218
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 06:36


Emne: Pan DX900 eller LG OLED
Skrevet af: Potter
Emne: Pan DX900 eller LG OLED
Skrevet den: 18-Februar-2016 kl. 11:54
Jeg overvejer om jeg skal købe mig et nyt TV, lige nu vil mit valg ligge på et Panasonic DX900 eller det kommende LG OLED begge i 65"

Hvad siger panelet! Giver det mening at vente på det nye LG OLED?

Desværre er skærme større end 65" enten ikke til at betale eller også er billede elendigt jeg kunne sagtens have en 85" hængende og projektor er jeg ikke lige til.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Februar-2016 kl. 12:22
Mja, jeg ville jo nok smutte ud og kigge på herlighederne. DX900 er nok ikke tilgængelig endnu.

Selv valgte jeg jo et 65CX800E (og det har jeg bestemt ikke fortrudt), og det skyldes at jeg ikke mener, at OLED er helt klar endnu. Der er stadig en del hurdles såsom motion failures, faren for skærmindbrænding m.v. Desuden mener jeg på en eller anden led, at OLED giver mig et noget for kunstigt billede - måske næsten for flot.

Omvendt kan du risikere at dit LED kan have banding/clouding. Jeg har dog ingen af delene. Jeg ville her nok lave en returaftale med forhandleren, hvis du oplever de nævnte billedefejl. Indstillinerne betyder nærmest enormt for hvad du måtte opleve af billede fejl.  Og sortniveauet her er helt okay, målt til 0.029 - men kan naturligvis ikke matche et OLED.

Pøj pøj med valget, og æh...... mon ikke et DX900 bliver bedre end mit "Gamle CX800E, i det mindste har det nye DX900 over 500 zones i bagbelysningen, hvor mit har 30. Det skulle betyde en del for visningen af HDR billede. Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 18-Februar-2016 kl. 12:52
Hej Hother, har også en fornemmelse af at der går nogle år endnu før at OLED er på et fornuftig niveau uden for mange børnesygedomme, herunder motion failures. Jeg ser en del fodbold og motion failures kan jo ødelægge hele oplevelsen og man vil føle at man har spildt mere eller mindre 50k+ på et tv.

Sig mig lige, er det et udbredt problem med banding/clouding på et Panasonic led, og skal jeg forstå det således at man kan være heldig at få et Panasonic tv uden disse problemer?

Mon ikke DX900 65" er i butikkerne til marts til under 50K

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Februar-2016 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hej Hother, har også en fornemmelse af at der går nogle år endnu før at OLED er på et fornuftig niveau uden for mange børnesygedomme, herunder motion failures. Jeg ser en del fodbold og motion failures kan jo ødelægge hele oplevelsen og man vil føle at man har spildt mere eller mindre 50k+ på et tv.

Sig mig lige, er det et udbredt problem med banding/clouding på et Panasonic led, og skal jeg forstå det således at man kan være heldig at få et Panasonic tv uden disse problemer?

Mon ikke DX900 65" er i butikkerne til marts til under 50K

Det er faktisk svært at svare på omkring udbredelsen af billedfejl. Ikke sådan at Panasonic har flere LED billedfejl end andre producenter. Jeg havde jo før mit nuværende 65CX800E et ditto i 55 tommer, og også her uden billedfejl. Jeg har ikke rigtigt kendskab til dem som jeg kender - og som har et CX800E, at de oplever billedfejl af betydning. Men udelukkes kan billedfejl ikke - derfor mit forslag og returret fra forhandleren.

Mit skud i tågen er jo, at pga. de flere bagbelysnings zoner på de nye DX900  - kan problevet være elimineret en hel del.

Hvis det går som det plejer med Panasonic og deres introduktion af nye modeller, så kommer 65DX900 nok ikke i handlen før efter sommerferien, but time will show. Mit eget 65CX800E kom ikke rigtigt i handlen før ultimo september.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-Februar-2016 kl. 13:17
OLED er altså reference på samtlige seriøse testsites mht billede. Og AVForums har for nyligt testet LG's topmodel ,netop m fokus på de fejl der er rygtedes på nettet - og det meste skydes ned . Ingen teknologi er fejlfri ,men OLED er efter min bedste overbevisning meget længere end LCD var på samme tidspunkt . Jeg er selv fodboldfanatiker,og ville helt klart give OLED en chance hvis jeg stod med valget . Selvfølgelig med en returretsaftale . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Februar-2016 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

OLED er altså reference på samtlige seriøse testsites mht billede. Og AVForums har for nyligt testet LG's topmodel ,netop m fokus på de fejl der er rygtedes på nettet - og det meste skydes ned . Ingen teknologi er fejlfri ,men OLED er efter min bedste overbevisning meget længere end LCD var på samme tidspunkt . Jeg er selv fodboldfanatiker,og ville helt klart give OLED en chance hvis jeg stod med valget . Selvfølgelig med en returretsaftale . .

Jamen det er skønt hvis OLED er på vej med et mere fejlfrit produkt, omend det testede OLED af AVFORUMS dog stadig viste lidt småfejl her og der (banding, judder osv.). Men det scorede samlet set ikke højere end mit eget CX800E.... såvidt jeg husker detBig smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 18-Februar-2016 kl. 13:36
Den største deal breaker ved oled, må være, at man skal leve med skrækken for indbrænding af logoer osv.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 18-Februar-2016 kl. 14:18
Det med fejlene, var ikke kun rygter. Der var flere ejere der havde beklaget sig på avforums.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-Februar-2016 kl. 16:45
OLED er ikke, og bliver aldrig fejlfri . Spørgsmålet er om OLED med de nuværende issues trods alt ikke gør TV' et til en noget bedre oplevelse end det - også - fejlbefængte LCD det er oppe imod . En ting er helt sikkert iflg AVforums,AreaDVD.de,Flatpanels og HDTVtest.co.org, - og det er ,at overall billedet er synligt bedre på OLED end på et hvilket som helst LCD .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: morteng
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 20:13
Håber ikke det gør noget jeg presser et indlæg ind her.

Men, hvilket prisleje tror i det er realistisk, at 65CX800 kommer ned i, inden det udfases? Når jeg kigger på pricerunner's prisudvikling, er det gået fra ca 35k til 22k nu - kan man forvente at det vil komme ned i ca. 15k?


-------------
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af morteng morteng skrev:

Håber ikke det gør noget jeg presser et indlæg ind her.

Men, hvilket prisleje tror i det er realistisk, at 65CX800 kommer ned i, inden det udfases? Når jeg kigger på pricerunner's prisudvikling, er det gået fra ca 35k til 22k nu - kan man forvente at det vil komme ned i ca. 15k?

Det er jo svært at spå om, men jeg tror ikke at prisen kommer ret meget længere ned. Men uanset hvad, så er 65CX800E et helt vidunderligt TV, og jeg regner bestemt ikke med at skifte til det nye DX900Smile

Man skal nok også være opmærksom på, at CX800E ikke produceres længere, og mon ikke snart de bliver svære at skaffe, jeg tror det - og specielt fordi at 65CX800E ikke ligger ret langt bagud i forhold til 65DX900E. Det er min bedste vurdering.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Den største deal breaker ved oled, må være, at man skal leve med skrækken for indbrænding af logoer osv.

Der ville jeg nok spendere et par tusind på en tillægsforsikring som dækkede dette, evt. gennem ens indbo. Så kan man købe et OLED og bruge det fuldstændig som man ønsker, uden at bekymre sig om skrækken for burn-in. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke gør dette. 


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 23-Februar-2016 kl. 22:52
Hdtvtest.co.uk har på vejen hjem fra Las Vegas udstillingen, været over New York hvor de har fået lov til en "minitest" af de nye LG OLED. Og de er voldsomt begejstrede over både billedgengivelse, - men også omkring de synlige fejlrettelser der er lykkedes . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 27-Februar-2016 kl. 11:43
Jeg kan slet ikke forstå at man vil se på DX900 nu hvor at man har OLED.

Det er en teknologi der på stort set alle punkter er bedre, og med de priser de begynder at komme i, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at springe på, når vi snakker topmodeller.

Flad 55" oled til 24999kr. i denne uge, og forvent kun at denne pris bliver bedre i løbet af 2016.



-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Februar-2016 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg kan slet ikke forstå at man vil se på DX900 nu hvor at man har OLED.

Det er en teknologi der på stort set alle punkter er bedre, og med de priser de begynder at komme i, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at springe på, når vi snakker topmodeller.

Flad 55" oled til 24999kr. i denne uge, og forvent kun at denne pris bliver bedre i løbet af 2016.


Sådan er vi så forskelligeSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg kan slet ikke forstå at man vil se på DX900 nu hvor at man har OLED.

Det er en teknologi der på stort set alle punkter er bedre, og med de priser de begynder at komme i, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at springe på, når vi snakker topmodeller.

Flad 55" oled til 24999kr. i denne uge, og forvent kun at denne pris bliver bedre i løbet af 2016.


^ Enig

DX900 skal i 58" koste 44.499 svenske bananer, hvilket er cirka 35.000 danske kroner. Ud fra hvad jeg har nået at se - og jeg får syn for sagen igen tirsdag - så er DX900 et virkelig herligt LCD-tv og kan meget vel være det bedste LCD nogensinde, men kløften imellem bedste OLED og bedste LCD udvides netop nu, den skrumper ikke.

Og man kunne sågar få buet 55" 4K HDR OLED for 18.999 kroner forleden.

2016 bliver året hvor high-end LCD begynder at blive irrelevant med forbrugerbrillerne på, simpelthen fordi priserne på OLED begynder at blive realistiske. I 2017 vil det samme med al sandsynlighed ske for 65" segmentet.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Cybersp@ce
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 10:09
Panasonic DX900-serien skulle komme i marts.2016,
og fås hos P&P radio til disse start-priser =

TX-58DX900E
Kommer Marts.
Totalpris: Kr. 35.695,-
Internetspris: Kr. 34.995,-

TX-65DX900E
Kommer Marts.
Totalpris: Kr. 45.695,-
Internetspris: Kr. 44.995,-

Link til P&P radio

http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/panasonic-lcd-2016/uhd-4k.html

Cybersp@ce

-------------
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg kan slet ikke forstå at man vil se på DX900 nu hvor at man har OLED.

Det er en teknologi der på stort set alle punkter er bedre, og med de priser de begynder at komme i, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at springe på, når vi snakker topmodeller.

Flad 55" oled til 24999kr. i denne uge, og forvent kun at denne pris bliver bedre i løbet af 2016.


^ Enig

DX900 skal i 58" koste 44.499 svenske bananer, hvilket er cirka 35.000 danske kroner. Ud fra hvad jeg har nået at se - og jeg får syn for sagen igen tirsdag - så er DX900 et virkelig herligt LCD-tv og kan meget vel være det bedste LCD nogensinde, men kløften imellem bedste OLED og bedste LCD udvides netop nu, den skrumper ikke.

Og man kunne sågar få buet 55" 4K HDR OLED for 18.999 kroner forleden.

2016 bliver året hvor high-end LCD begynder at blive irrelevant med forbrugerbrillerne på, simpelthen fordi priserne på OLED begynder at blive realistiske. I 2017 vil det samme med al sandsynlighed ske for 65" segmentet.

Mja altså, nu havde jeg en OLED fantast på besøg den anden dag. Her streamede jeg noget LG OLED 4K demo. Den besøgende var i den grad overrasket over sortniveauet på mit 65CX800E, og udtalte at han egentlig kun kunne se at OLED´s sortniveau var noget mere "Fyldigt", men sort var det! Men nu har mit Panasonic CX800E  nok også et billede niveau som I aldrig magtede at frembringe.

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 11:00
Hother_ det er så en mening du har besluttet dig for . Og respekt for det. Men det ændrer ikke ved at du tidligere har valgt at gå efter det bedste billede (plasma) på trods af buzz,indbrændingsfare osv . Uanset hvor godt Pana 900 performer, så tyder alt på at de bedste OLED kommer til at være i en helt anden liga . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Wish
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile


Enig!

Det er jo meget ligesom med plasma, super billede, men med fare for IR/burn-in.

Jeg syns det er meget forskelligt hvad folk skriver om det på de forskellige fora, men efter at have ejet et plasma-TV i nogle år er jeg ved at blive træt af at tage hensyn til om hvorvidt der lige er et statisk billede, kanal-logo eller sorte bjælker.

Billedet er virkelig smukt, men når man først får øje på en skygge af et TV3-logo på en lysblå himmel el.lign. er det distraherende og irriterende.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hother_ det er så en mening du har besluttet dig for . Og respekt for det. Men det ændrer ikke ved at du tidligere har valgt at gå efter det bedste billede (plasma) på trods af buzz,indbrændingsfare osv . Uanset hvor godt Pana 900 performer, så tyder alt på at de bedste OLED kommer til at være i en helt anden liga . .

Alle skal jo selv vurdere hvad de mener er mest rigtigt at investere i - det har jeg jo også gjort. Omkring mit valg af plasma tidligere skyldes det jo, at plasma billede mæssigt dengang var markant bedre end LCD/LED. Sådan er det jo slet ikke mere. Jeg kan sætte mig ned nyde et rigtigt fornemt billede - uden overhovedet at skænke eventuelle opkommende billedfejl en tanke. Det nyder jeg helt utroligt.

Jamen jeg glæder mig til erfaringerne med de nye OLEDSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile



Enig!

Det er jo meget ligesom med plasma, super billede, men med fare for IR/burn-in.

Jeg syns det er meget forskelligt hvad folk skriver om det på de forskellige fora, men efter at have ejet et plasma-TV i nogle år er jeg ved at blive træt af at tage hensyn til om hvorvidt der lige er et statisk billede, kanal-logo eller sorte bjælker.

Billedet er virkelig smukt, men når man først får øje på en skygge af et TV3-logo på en lysblå himmel el.lign. er det distraherende og irriterende.



Hvorfor er du nervøs for det? Hvor gammelt er dit plasma? Har det nogle år på bagen, er det jo intet problem.
Jeg har haft 3 plasma, og har ALDRIG oplevet fastbrænding. Det ene havde i starten en smule retention (få minutter). Heller ikke den Nytårsaften, hvor TV'et stod på TV3 i 9+ timer, oplevede jeg problemer.

M.v.h.


Skrevet af: Wish
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile



Enig!

Det er jo meget ligesom med plasma, super billede, men med fare for IR/burn-in.

Jeg syns det er meget forskelligt hvad folk skriver om det på de forskellige fora, men efter at have ejet et plasma-TV i nogle år er jeg ved at blive træt af at tage hensyn til om hvorvidt der lige er et statisk billede, kanal-logo eller sorte bjælker.

Billedet er virkelig smukt, men når man først får øje på en skygge af et TV3-logo på en lysblå himmel el.lign. er det distraherende og irriterende.



Hvorfor er du nervøs for det? Hvor gammelt er dit plasma? Har det nogle år på bagen, er det jo intet problem.
Jeg har haft 3 plasma, og har ALDRIG oplevet fastbrænding. Det ene havde i starten en smule retention (få minutter). Heller ikke den Nytårsaften, hvor TV'et stod på TV3 i 9+ timer, oplevede jeg problemer.

M.v.h.


Jeg har et Panasonic VT50 fra 2012 og oplever meget ofte image retention.

Der kommer striber i bunden af billedet hvor underteksterne er, kanal-logoer hvis de har været på skærmen i et par timer og menu-ikoner fra ofte brugte afspillere, som f.eks. Chromecast og min blu-ray afspiller.

Som regel er det meste væk efter nogle timer, men jeg har haft meget genstridige "skygger".

Dog har jeg ikke været ude for at der er decideret burn-in, jeg har kunnet fjerne det med "rullebjælken" over nogle nætter.

Det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvor sart man er og hvorvidt man lægger mærke til det.

Min bedre halvdel ser det ikke medmindre jeg gør opmærksom på det og jeg ser selv kun de fleste tilfælde på lyse baggrunde el.lign.

Jeg syntes det skæmmer billedet og er en irriterende bekymring at have i baghovedet når man egentlig bare burde slappe af og nyde det gode billede.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 14:30
Der er kun én enkelt kanal, der giver lidt tendens til at kanal logo kan ses i et kvarter efter man har forladt kanalen og det er Kanal 4 og det noget kraftige pink/lyserøde logo i øverste venstre hjørne. Her kan man under reklamerne tydeligt se logoet i nogle minutter, men så er det væk. Kanal 5 og 6 giver slet ikke det problem. Mit er et plasma. Men så længe det forsvinder ret hurtigt, gør det mig ikke så meget, men man burde ikke have disse logoer, synes jeg og slet ikke så voldsomme som mange er.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: K_J
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 14:42
Jeg har haft plasma de sidste 10år. Jeg har stadig to panasonic og har aldrig forstået problemet. Der er ikke noget der brænder sat så det genere, selvom vi aldrig har taget hensyn til om tvet står på samme kanal en hel aften eller om programguiden står på et par timer.

Mit første plasma et LG havde en lille smule ad problemet, men havde også en rense funktion som kunne lave hvid skærm hvis problemet opstod, men det er også 10år siden.
Mine Panasonic har som sagt ikke et problem efter min mening.


Skrevet af: persen61
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 15:15
Oled bliver da nok fremtiden, men der vil da altid være børnesygdomme ved alle nye teknologier.
Jeg har samme TV som Hother, giver ham ret i at vi mangler ikke sort på vores TV, efter den rigtige indstilling af TVet. Der går helt sikkert nogle år inden Oled er helt oppe i niveau, det er jo ikke nok at der er godt sort niveau, der er jo osse mange andre faktorer der skal spille på et TV.
Min personlige mening er at TV branchen har gejlet folk op omkring de nye Oled TV. Men de skal jo osse have penge i kassen ;-)


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 15:44
TV branchen er en side af sagen, - og uafhængige testsites er så en anden . Sidstnævnte er jo slet ikke i tvivl om hvor potentialet er allerede nu .
OLED er et eller andet sted omkring 2. eller 3. generation - og vel hverken værre eller bedre mht børnesygdomme sammenlignet med LCD/LED , som til gengæld er i 15. (?) generation . . I min verden er det altså kun prisskiltet som stadig er en dealbreaker .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 16:16
Hvad med det Samsung 65" SUHD som Elgiganten har fra i morgen til 14999,-.. Er det noget værd ? Har et Lg950 60" plasma som jeg er rigtig glad for, men et større billede, flottere design og lavere strømforbrug trækker..
Vil dog ikke miste billedkvalitet : )

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 17:02
5" større vil du næsten ikke bemærke og strømforbruget er en tosset parameter at vælge ud fra med mindre du ved at du kan sælge dit gamle TV og bytte lige over - du tjener aldrig pengene hjem på strøm. Så er der design tilbage...

Men det har vel ikke noget med emnet at gøre overhovedet

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Flubber
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 17:46
Jeg har selv et efterhånden aldrende Panasonic plasma TV, nemlig et 42" V10. Det har aldrig været 100 meter mester i sort-niveau, men det eneste jeg kunne forestille mig at udskifte det med når det (forhåbentligt senere i år!) bliver udskiftet er et OLED TV. Jeg synes stadig at der er noget forkert i billedet ved LCD TV som jeg ser det.

Det skal siges at selvom mit TV begynder at nærme sig 7-års alderen er der ingen image retention, burn-in eller lignende. Og jeg har blot brugt det som det passede mig gennem årene.


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 17:47
Det er også billedkvaliteten og design der er det vigtigste. I forhold til min gamle svend fra 2011 så er kanterne jo meget mindre i dag. 
Derudover bidrager den til at varme stuen op. Efter en film kan man mærke varmen fra panelet når man går tæt forbi. Så jo strømforbrug har bestemt noget at sige : )


-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Donkey87
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 18:12
Nej det er så varme der er problemet.

Køb et oled, køb en forsikring til 1000-2000 der dækker burn in, og brug tv'et som man har lyst. Kunne aldrig finde på at give mere end 15k for et lcd tv i dag. (op til 65")


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

5" større vil du næsten ikke bemærke og strømforbruget er en tosset parameter at vælge ud fra med mindre du ved at du kan sælge dit gamle TV og bytte lige over - du tjener aldrig pengene hjem på strøm. Så er der design tilbage...

Men det har vel ikke noget med emnet at gøre overhovedet

Hvis man gør udgifterne op på, at man alene køber et nyt TV for at spare strøm, så hænger det ikke sammen i årevis.

Køber man der i mod et nyt TV fordi det er bedre, mere moderne og med langt flere muligheder, så er dæleme rart at gå fra et forbrug på 300-400 watt til 120 dittoWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 29-Februar-2016 kl. 08:07
Tror ikke 300-400 watt kan gøre det 😀

Billedkvalitet er det vigtigste for mig, derfor spørger jeg også om den nævnte model i Elmutanten er noget værd i forhold til det plasma jeg har nu..
Lavere strømforbrug og federe design er så bonusser der følger med

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 29-Februar-2016 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

TV branchen er en side af sagen, - og uafhængige testsites er så en anden . Sidstnævnte er jo slet ikke i tvivl om hvor potentialet er allerede nu .

Uafhængige testsites lever i høj grad også af at ny teknologi bliver gejlet op Wink


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 29-Februar-2016 kl. 12:09
Hvordan det?

Nu kan jeg jo kun tale med sikkerhed for hvad jeg selv repræsenterer, men vi kalder da bullshit på de fleste af producenternes opreklamerede "nyheder". Senest buede skærme, men bedste eksempel har nok været "LED TV". Og det bemærker jeg da i øvrigt, at mange andre "uafhængige testsites" ligeledes gjorde/gør.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 29-Februar-2016 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile



Enig!

Det er jo meget ligesom med plasma, super billede, men med fare for IR/burn-in.

Jeg syns det er meget forskelligt hvad folk skriver om det på de forskellige fora, men efter at have ejet et plasma-TV i nogle år er jeg ved at blive træt af at tage hensyn til om hvorvidt der lige er et statisk billede, kanal-logo eller sorte bjælker.

Billedet er virkelig smukt, men når man først får øje på en skygge af et TV3-logo på en lysblå himmel el.lign. er det distraherende og irriterende.



Hvorfor er du nervøs for det? Hvor gammelt er dit plasma? Har det nogle år på bagen, er det jo intet problem.
Jeg har haft 3 plasma, og har ALDRIG oplevet fastbrænding. Det ene havde i starten en smule retention (få minutter). Heller ikke den Nytårsaften, hvor TV'et stod på TV3 i 9+ timer, oplevede jeg problemer.

M.v.h.


Jeg har et Panasonic VT50 fra 2012 og oplever meget ofte image retention.

Der kommer striber i bunden af billedet hvor underteksterne er, kanal-logoer hvis de har været på skærmen i et par timer og menu-ikoner fra ofte brugte afspillere, som f.eks. Chromecast og min blu-ray afspiller.

Som regel er det meste væk efter nogle timer, men jeg har haft meget genstridige "skygger".

Dog har jeg ikke været ude for at der er decideret burn-in, jeg har kunnet fjerne det med "rullebjælken" over nogle nætter.

Det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvor sart man er og hvorvidt man lægger mærke til det.

Min bedre halvdel ser det ikke medmindre jeg gør opmærksom på det og jeg ser selv kun de fleste tilfælde på lyse baggrunde el.lign.

Jeg syntes det skæmmer billedet og er en irriterende bekymring at have i baghovedet når man egentlig bare burde slappe af og nyde det gode billede.


Jeg har det samme tv og oplever det samme desværre. Mit oppo logo giver retention med det samme. Nægter at tro på, at de nye OLED kan være værre på dette område. VT50 er storslem med hensyn til modstandsdygtig retention og tendens til burn in.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 29-Februar-2016 kl. 16:51
Plasma TV tog et skridt mod det værre mht, retention da man fik til 3D, hvilket skyldtes, at der skulle mere knald på lyset. Man kunne - i værste tilfælde - forestille sig, at HDR gjorde det samme for OLED fordi der skal så meget mere knald på lyset for at leve op til de nye HDR specs. Der er blot så forsvindende lidt materiale i HDR, at det næsten ikke kan testes for alm. signaler vil ikke nå de samme peakniveauer.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 29-Februar-2016 kl. 17:31
Citat: Torben Rasmussen

"Plasma TV tog et skridt mod det værre mht, retention da man fik til 3D, hvilket skyldtes, at der skulle mere knald på lyset."


Det har mit Panasonic VT60 i hvert fald noteret sig i og med, at der er lidt burn-in i de to hjørner i venstre side fra DR-logoerne.

Heldigvis lægger jeg ikke mærke til det i hverdagen, medmindre jeg kigger efter det i lyse scener.

Ærgerligt at det i særlig grad kom med 3D. På mit forrige plasma fra G30-serien uden 3D var der ingen problemer overhovedet.

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-Februar-2016 kl. 17:40
Personligt har jeg det sådan, at TV i dag, er tilstrækkeligt lysstærke. Jeg kan ikke se, hvad HDR skal til for? Jeg har ikke behov for at sidde og mimre med øjnene, når jeg ser en film. Tværtimod vil jeg finde det irriterende. De billeder jeg har set, af HDR kontra ikke-HDR, gør i mine kun, at billedet bliver kunstigt at se på....

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Februar-2016 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Personligt har jeg det sådan, at TV i dag, er tilstrækkeligt lysstærke. Jeg kan ikke se, hvad HDR skal til for? Jeg har ikke behov for at sidde og mimre med øjnene, når jeg ser en film. Tværtimod vil jeg finde det irriterende. De billeder jeg har set, af HDR kontra ikke-HDR, gør i mine kun, at billedet bliver kunstigt at se på....

M.v.h.

Min oplevelse hos alt for mange er jo, at på f.eks. UHD TV bruger man alt for meget bagbelysning. Mit eget 65CX800E er indstillet til "18", og andre jeg har set er helt oppe på "40" og mere.

Mit eget TV  - og såmænd også mit forgående, er af flere blevet rost for at fremstå ganske "Plasma-like" rent billedmæssigt.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan det?

Nu kan jeg jo kun tale med sikkerhed for hvad jeg selv repræsenterer, men vi kalder da bullshit på de fleste af producenternes opreklamerede "nyheder". Senest buede skærme, men bedste eksempel har nok været "LED TV". Og det bemærker jeg da i øvrigt, at mange andre "uafhængige testsites" ligeledes gjorde/gør.

Forstå mig ret...

Hvis der ikke var så meget hype om ny teknologi, så var der nok heller ikke så mange som gad besøge testsites.

Uden at vide det, så vil jeg gætte på at de tests i har som involverer ny (hypet) teknologi, også er dem der bliver læst mest.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan det?

Nu kan jeg jo kun tale med sikkerhed for hvad jeg selv repræsenterer, men vi kalder da bullshit på de fleste af producenternes opreklamerede "nyheder". Senest buede skærme, men bedste eksempel har nok været "LED TV". Og det bemærker jeg da i øvrigt, at mange andre "uafhængige testsites" ligeledes gjorde/gør.


Forstå mig ret...

Hvis der ikke var så meget hype om ny teknologi, så var der nok heller ikke så mange som gad besøge testsites.

Uden at vide det, så vil jeg gætte på at de tests i har som involverer ny (hypet) teknologi, også er dem der bliver læst mest.


hmmm...jeg kan ikke helt forstå hvad du mener..?....eller sagt på anden måde, så synes jeg at du vrøvler...

NATURLIGVIS er det artikler som involverer ny teknologi, der har størst læser-interesse!
- hvem vil læse artikler og test der handler om gammel teknologi ???...f.eks. at nu er der udsendt film på VHS i STEREO ? ;)



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 16:04
- og lige præcis mht OLED, så synes jeg jo at branchen - ellere rettere sagt de producenter som ikke er resourcestærke nok pt prøver at snakke teknologien "ned" . Og i stedet flytte focus over på nits,quantomdot osv osv - i frygt for at erkende , at både nutid og fremtid tilhører OLED .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og lige præcis mht OLED, så synes jeg jo at branchen - ellere rettere sagt de producenter som ikke er resourcestærke nok pt prøver at snakke teknologien "ned" . Og i stedet flytte focus over på nits,quantomdot osv osv - i frygt for at erkende , at både nutid og fremtid tilhører OLED .


Helt enig!


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og lige præcis mht OLED, så synes jeg jo at branchen - ellere rettere sagt de producenter som ikke er resourcestærke nok pt prøver at snakke teknologien "ned" . Og i stedet flytte focus over på nits,quantomdot osv osv - i frygt for at erkende , at både nutid og fremtid tilhører OLED .


Også helt enig,

Jeg synes at det er imponerende at mange bruger, her inde, prøver at overbevise sig selv om at OLED ikke er klar.

Bare noget så simpelt som betragtningsvinkler kan en LED skærm ikke klare.

-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 19:04
... det er en noget utaknemmelig debat - kylling eller kalkun? - whisky eller gin? Det er næsten sådan, mange ser det stillet op. Nogle vil have en sangstemme "rough og direkte", andre en "digitalt manipuleret, pudset og poleret". 

Jeg har selv været igennem flere "menu'er" gennem mit nu snart lange liv - 56 somre (eller isvintre?), som man nu vælger at forholde sig.

Min rare morfar var biografdirektør, og jeg sad som barn og så alle nye, sjove tekniske tiltag i salen. Det samme gør sig gældende med teknik i hjemmet i dag - omend det er blevet dyrt at "følge med".... Teknikken udvikler sig næsten fra dag til dag, og der vil altid være nogle, der "hepper", og nogle der "buh'er".

Vi står overfor en tid, hvor der anvendes alverdens "tricks" for at "flå os".... reklamebranchen har vist aldrig haft bedre vilkår, siden vi gennem TV2 fik "USA-feber" af reklamer. Det har ændret danskerne for altid - det er vist helt sikkert.

For TV betyder det nye muligheder... nye farvespektre - nye teknologier - alt bliver muligt. Således også det tv, som hr. og fru Jensen slæber med sig hjem fra udsalg hos f.eks. BILKA. Ja, ja, nu er det her forum jo ikke lige netop for hr. og fru Jensen, men alligevel... det drejer sig bare lidt om, at udviklingen går MEGET stærkt for vores (mindrekrævende?) forbrugere. Og alligevel... når jeg ser tilbage, så synes jeg ærlig talt, kvaliteten for det "smarte, flotte, prestigesymbol" tv, vi har i dag, FLATSCREEN, først NU begynder at tage fart! Det har taget næsten ÅRTIER, før vi fik ligeså god en farvegengivelse og behagelig synsoplevelse, som vi fik med de bedste CRT-tv'er. Det er rigtig ærgerligt!

MEN - man skal jo se FREM, og -som de skiftende regeringer-, ikke lære af forrige teknikkers fejlslagne kampagnerEmbarrassed.

Når alt dette er sagt, så vil jeg vove pelsen og sige, at jeg helt bestemt tror, OLED har den p.t. bedste fremtid... hvem af os er "vismænd"? Nej, heller ikke jeg. Men jeg er heller ikke IMAM, og tror "Den Hellige Graal er vel begravet" (joke, naturligvis!LOL).

Jeg har på det seneste haft LG 980 først (tilbagesendt pga. fejl), og sidenhen LG 970, (identisk, men uden de små højttalere, dog med indbyggede "hjælpe-atletiker-højttalere", som jeg er ret beset tilfreds med. Derfor blev det også til 2 af samme type, da prisen var okay. 55". Buet, ja, senza problema, stort farvespektrum, ikke 4K, men med et utroligt potentiale (udover rædsomme reflektioner i dagslys). Aftenoplevelsen er fantastisk, når filmen er "rigtigt sendt" (CD Sat), og jeg har gennem godt 1½ år ikke haft eet eneste moment, hvor jeg har set burn-in. - Det var ikke helt nemt at "finde de rigtige indstillinger", og jeg har nok også valgt at gøre det bare LIDT mere kolorit og varmt end jeg ellers ville, men det kan tv'et sagtens trække, og jeg sidder stadig og bli'r imponeret! 

Min erfaring -hvad den så måtte være værd-, fortæller mig dagligt, at det her, det er "fremtiden"... hvor længe, den så varer....Smile

Jeg håber, mit nok lange indlæg her, bliver forstået... bare lidt... 
-z-


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan det?

Nu kan jeg jo kun tale med sikkerhed for hvad jeg selv repræsenterer, men vi kalder da bullshit på de fleste af producenternes opreklamerede "nyheder". Senest buede skærme, men bedste eksempel har nok været "LED TV". Og det bemærker jeg da i øvrigt, at mange andre "uafhængige testsites" ligeledes gjorde/gør.


Forstå mig ret...

Hvis der ikke var så meget hype om ny teknologi, så var der nok heller ikke så mange som gad besøge testsites.

Uden at vide det, så vil jeg gætte på at de tests i har som involverer ny (hypet) teknologi, også er dem der bliver læst mest.


hmmm...jeg kan ikke helt forstå hvad du mener..?....eller sagt på anden måde, så synes jeg at du vrøvler...

NATURLIGVIS er det artikler som involverer ny teknologi, der har størst læser-interesse!
- hvem vil læse artikler og test der handler om gammel teknologi ???...f.eks. at nu er der udsendt film på VHS i STEREO ? ;)


Det var ikke dig jeg svarede, så det er helt OK hvis du ikke forstår det..


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan det?

Nu kan jeg jo kun tale med sikkerhed for hvad jeg selv repræsenterer, men vi kalder da bullshit på de fleste af producenternes opreklamerede "nyheder". Senest buede skærme, men bedste eksempel har nok været "LED TV". Og det bemærker jeg da i øvrigt, at mange andre "uafhængige testsites" ligeledes gjorde/gør.


Forstå mig ret...

Hvis der ikke var så meget hype om ny teknologi, så var der nok heller ikke så mange som gad besøge testsites.

Uden at vide det, så vil jeg gætte på at de tests i har som involverer ny (hypet) teknologi, også er dem der bliver læst mest.


hmmm...jeg kan ikke helt forstå hvad du mener..?....eller sagt på anden måde, så synes jeg at du vrøvler...

NATURLIGVIS er det artikler som involverer ny teknologi, der har størst læser-interesse!
- hvem vil læse artikler og test der handler om gammel teknologi ???...f.eks. at nu er der udsendt film på VHS i STEREO ? ;)



Det var ikke dig jeg svarede, så det er helt OK hvis du ikke forstår det..


- flot svaret :(


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 12:15
Zaragon_ jeg er ikke enig med dig i,at det først er nu at flatscreens gir mening vs CRT . De bedste plasma har i årevis performet et overall bedre billede end CRT - omend ikke fejlfrit . Muligt at CRT' s mindre størrelse fejlagtigt snød nogle til at tro,at det performede et mere behageligt billede . . Omvendt gir jeg dig ret i,at der solgt en masse crap - bare fordi det er fladt . . . Det sker formodentligt ikke med OLED da LG foreløbigt må stå med hele ansvaret for i hvert fald TV panelerne . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan det?

Nu kan jeg jo kun tale med sikkerhed for hvad jeg selv repræsenterer, men vi kalder da bullshit på de fleste af producenternes opreklamerede "nyheder". Senest buede skærme, men bedste eksempel har nok været "LED TV". Og det bemærker jeg da i øvrigt, at mange andre "uafhængige testsites" ligeledes gjorde/gør.

Forstå mig ret...

Hvis der ikke var så meget hype om ny teknologi, så var der nok heller ikke så mange som gad besøge testsites.

Uden at vide det, så vil jeg gætte på at de tests i har som involverer ny (hypet) teknologi, også er dem der bliver læst mest.

Jo sådan er det jo. Udviklingen indenfor teknologi, herunder tv-teknologi, stopper jo nok ikke lige foreløbigt, men i sidste ende drives markedet af efterspørgslen. Hvis folk ikke længere efterspørger tv-skærme, så bliver teknologien automatisk mindre hypet.

Så længe vi bare er enige om, at det er producenterne der gejler den nye teknologi op og ikke de medier, som skriver om den? Dit første indlæg lød lidt som om, at medierne har en rolle i alt det marketing-fis, der tager sig ud igennem "LED", "SUHD", buede skærme, dynamisk kontrast osv. Smile


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 16:44
Der er jo medier, som videregiver pressemateriale fuldstændig ukritisk. Jeg har set LGs materiale om buede skærme gengivet fuldstændigt, som det blev præsenteret. Vist endda her på siden også...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Der er jo medier, som videregiver pressemateriale fuldstændig ukritisk. Jeg har set LGs materiale om buede skærme gengivet fuldstændigt, som det blev præsenteret. Vist endda her på siden også...


- og det er et problem, fordi ?....
( -for jeg læser dit indlæg som om at det ER et problem...)

MVH


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 21:44
Hvis formålet var ikke at puste liv i en hype, så er der nok visse nyheder, som tåler en kritisk gennemgang først eller i det mindste et par ord med på vejen.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 23:24
- som JEG ofte har oplevet det, så står tv-billedetet rimelig skidt igennem hele opstartsfasen ved nykøb af flat-screens: Kolde farver, (kelvin på 10.000), lyse scener, der skriger i øjnene, osv-osv... det gjorde det nu altså sjældent ved køb af B&O/Philips CRT-tv, da "farfar var ung" (=mig). I dag skal man enten være forberedt på det, selv kalibrere (ta'r timer), eller betale en prof. kalibrering til ca. 2½ KKr. 

Naturligvis er der -som altid- undtagelser fra reglen, og B&O er sikkert rigtig godt med, men dér har man jo også betalt grundigt for en "kalibrering" i forvejen. (imho), og den bedste teknologi får man desværre ikke med i købet - det er virkelig synd for så smukt et produkt.

Hele "spillet" omkr. flatscreens udvikling blev jo kunstigt (?) forsinket pga. recession og terror i USA (samme sag?), og der blev ellers vist 8K tv for nu snart længe siden... nu får vi så 4K... er det blot "Kejserens nye klæder i Kina" (citat: Søren Gericke, kok).?

Det er helt usædvanligt, at Koreanske LG (tidl. billigfabrikat GOLDSTAR), har formået at komme med nytænkning og investeret i OLED, som jeg virkelig mener, bør være det nærmeste og næste skridt frem for ALLE seriøse fabrikanter af tv. Det KAN noget - det kan gøre et tv-billed "levende", og jeg sidder ikke bare her og taler "sort-niveau". Det eneste LED-tv jeg kender (og har ejet), der kunne det samme, var Sharps LC-serie XS1E. Det kostede en halv bondegård dengang, men var fantastisk, og lavet i design og kvalitet som et B&O. Nok for dyrt at fremstille i dag, tror jeg.

CRT-tv VAR gode dengang, og nej Lennon, det var ikke bare fordi man lod sig snyde af format-størrelsen. Jeg havde det store Philips 16:9 CRT (vejede en TON, og var enhver kones frygt, for det FYLDTE!), men det var virkelig flot i kvalitet. Ingen plasma eller LCD/LED kom i nærheden dengang, og -ærlig talt- ikke rigtig før nu, som jeg ser det.... og ja, der blev solgt en masse møg over disken af flat-screens, bare fordi de var.... ja: FLATSCREENS! En ægte "hype". 

Venligste hilsener,
-z-


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 23:56
Man kan også købe et fornuftigt TV som kommer med biograf/cinema mode og indstille det til det, så har du et tåleligt billede ud af kassen uden at skulle investere ekstra tid og penge. Det er altså mest butiksindstillingen der ikke er til at holde ud.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Marts-2016 kl. 00:57
Zaragon_ ingen tvivl om at du har noget viden og erfaring at byde ind med . Men stadigvæk var selv det størtste Philips altså kun på 36" , - og samtidigt , som alle andre " flade" CRT befængt med bla konvergens/geometrifejl . Selv de bedste CRT var i langt de fleste enkeltdicipliner overhalet af de bedste plasma omkring PanasonicsPioneers lansering af 70/08 - serien . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 03-Marts-2016 kl. 08:54
@Lennon (specielt), 

Du har HELT ret hvad angår de 36" på Philips-modellen - og tak i øvrigt for din venlige indfaldsvinkel til mit indlæg.

Naturligvis var (er) CRT "befængt" med fejlmuligheder såsom konvergens/geometrifejl, men det blev væsentlig mindre udtalt på sidste generation af CRT. Af og til tænker jeg, at det med tv er som med lyd... CD gav os mange goder, men "varmen, gløden" fandt man nu oftest mere af på vinyl. Derfor er det nu også pludselig blevet "hype" igen. -udover det store cover, og nostalgien i det hele-. ;-)

Jeg glæder mig stort over, der sker fremskridt på tv-fronten, på TV-kvaliteten, og ikke bare på alt det "fjanteri", vi lokkes med og tilbydes, såsom "knap til doneringer/knap til strømspare/knap til regeringen" mv. Det har ofte været et overset issue, synes jeg, at f.eks. mobiltelefoner skal kunne lave (sælges på) kaffe, ta' fotos, lege med fjolle-spil osv-osv., mens KVALITETEN på lyd og modtagelse i årtier har haltet efter. Faktisk er mit indtryk, at netop telefoner SKAL sælges på andre egenskaber, end det de faktisk er ment til at fungere til. 

Jeg vil glæde mig til f.eks. B&O laver et førsteklasses OLED-tv, og tvivler ikke på deres kompetence til at kunne lave et sådant tv i den virkelige verdensklasse. ....og nej, jeg er ikke B&O-fanatiker, slet slet ikke, men de har her et nyt medie, der kan retfærdiggøre deres fantastiske design, og igen sætte Danmark i eliten af tv-fabrikanter. - og det kan også tildels retfærdiggøre deres nærmest uartige prisniveau.

Fremtiden er spændende.... i hvert fald indenfor teknologi-branchen. Min egen fremtid knap så spændende... 

-z-



Print side | Luk vindue