Win 10, bluetooth problemer
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145377
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 12:25
Emne: Win 10, bluetooth problemer
Skrevet af: herognu
Emne: Win 10, bluetooth problemer
Skrevet den: 26-Februar-2016 kl. 13:22
Siden jeg opgraderede fra win 7 har min bluetooth ikke virket.
Der er ingen bluetooth symbol i proceslinien og jeg har prøvet at installere de drivere som jeg lige kan se evt. kunne være relateret til problemet.
Er det sådan at der slet ikke er Bluetooth med i win 10, for det kan da ikke passe?
Nogen forslag til løsning?
|
Svar:
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 26-Februar-2016 kl. 14:24
Ja, når vi ved hvad for en computer/bluetooth komponent du forsøger at installere, så kan vi også komme med evt løsninger.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 26-Februar-2016 kl. 14:29
Det er en lenovo bærbar, men hvilken BT enhed aner jeg ikke. Der har almindeligvis altid været velfungerede BT enheder på de win-baserede maskiner jeg har brugt.
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 26-Februar-2016 kl. 14:41
På min Win10 pc'er var jeg nødt til at inst. driveren fra intel for at den virkede. (Da det var en Intel enhed der var i). Prøv at hent driveren hos lenovo.
|
Skrevet af: minusop
Skrevet den: 26-Februar-2016 kl. 16:02
Jeg har Lenovo Ideacentre - jeg opgav ... kunne ikke få BT til at virke på Win10 - prøvede, tror jeg, alt i flere timer. Gav op, til sidst, og gik tilbage til 7eren.
------------- Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 26-Februar-2016 kl. 19:19
"lenovo bærbar" - Hovedstadens Trafikselskab kører også i hele verden ikke? Vi er stadig ikke et hak nærmere den information der skal til for at kunne hjælpe på nogen som helst måde! Når cyberguyen skriver "computer/bluetooth komponent" - så er det selvfølgelig fordi vi er nødt til at vide præcis hvilken model der er tale om. (fx thinkpad T460s) og producenten af den komponent for at kunne se om der overhovedet ER en win10 driver, enten fra lenovo eller selve producenten af den enkelte komponent. - jeg kan fortælle at der i dag ca er 3 forskellige producenter af BT-enheder i de fleste bluebrand pc'ere. realtek, broadcom og Intel - og de sidder som en integreret del på det trådløse netkort som er et kort der kan skiftes ud.
|
Skrevet den: 26-Februar-2016 kl. 22:34
Claus: Hvis du ikke kan afholde dig fra at spille smart, så hold din frække kæft væk. Tal ordentlig du. Det kan godt være du har fundet et område hvor du er verdensmand, men vær det på en respektfuld måde. Sig blot hvad du mangler af oplysninger og hold resten for dig selv, for du har iike hjulpet mig det mindste på vej.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-Februar-2016 kl. 00:06
herognu skrev:
Sig blot hvad du mangler af oplysninger |
Det spørgsmål er lige her: "Når cyberguyen skriver "computer/bluetooth komponent" - så er det
selvfølgelig fordi vi er nødt til at vide præcis hvilken model der er
tale om. (fx thinkpad T460s) og producenten af den komponent for at
kunne se om der overhovedet ER en win10 driver, enten fra lenovo eller
selve producenten af den enkelte komponent."
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 27-Februar-2016 kl. 12:59
herognu skrev:
Claus: Hvis du ikke kan afholde dig fra at spille smart, så hold din frække kæft væk. Tal ordentlig du. Det kan godt være du har fundet et område hvor du er verdensmand, men vær det på en respektfuld måde. Sig blot hvad du mangler af oplysninger og hold resten for dig selv, for du har iike hjulpet mig det mindste på vej. |
Præcis ligesom dine udtalelser ikke hjalp os for at vi kunne hjælpe dig. - Et forum er ikke en "jeg har et problem - løs det for mig" sted. Det er et sted hvor der faktisk også kræves at man selv yder en indsats. Som minimum giver man brugbar information, så folk kan hjælpe.
Her det sidste år er der kommet en hel del mennesker på forummet med lige netop den attitude. De gider ikke engang lave helt basal google-søgning inden. det er langt lettere bare at tro de kan skrive de har et problem og så kommer løsningen til dem.
Og verdensmand - tja lige præcis den med HT er nu rent faktisk en sand historie. Arbejdede for mange år siden på en sag hvor en projektleder i en af danmarks absolut største reklamebureauer rent faktisk troede det var tilfældet! Så når man bare havde kontakt til dem så gjaldt det selvfølgelig over alt (og resten af teamet finder så først ud af det 2 dage inden deadline hvor personen var gået på ferie!)! At du føler dig truffen er der ikke noget at gøre ved. Det her var for at illustrere at al hjælp kun er antagelser så længe der kun er diffuse informationer at arbejde ud fra. (og dermed er vi reelt ikke til nogen hjælp)
Der burde efterhånden ud over "regler" være en "hvorledes beskriver jeg mit problem for at få bedst mulig hjælp" også. Det ville hjælpe alle, at når man er ny liiiige brugte lidt tid på at finde ud af hvordan man bedst får hjælp. Det er åbenbart blevet en nødvendighed for så ville de mennesker med den nødvendige viden ikke skulle forsøge at hale den ud af andre.
|
Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 27-Februar-2016 kl. 14:52
Der er bluetooth i win10. Har en Lenovo W520 med win10, har ikke gjort noget ekstra, bluetooth virker fint.
------------- Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
|
Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 14:14
Jeg har en Lenovo Z50-70 Model 20354, den bruger Broadcom Bluetooth 4.0 Jeg har en Clean Windows 10 installation, og det virker perfekt.
|
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 11:15
Det er også det jeg mener, st der burde jo ikke være problemer med bt fordi det jo er en del af "pakken". Jeg bør vel henvende mig til Microsoft da det er efter Win 10 opgraderingen at det er gået galt.
|
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 22:41
Ved du hvordan man bruger Enhedshåndtering og ved du hvordan du finder ud af hvilken Bluetooth-hardware der sidder i din maskine?
|
Skrevet den: 08-Marts-2016 kl. 00:03
Ja jeg ved godt hvad enhedshåndtering er. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen form for BT. Forresten er det en Lenovo B560
|
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 08-Marts-2016 kl. 00:15
Bærbare computere med indbygget Bluetooth har ofte mulighed for at tænde/slukke for Bluetooth med en tast-kombination (f.eks. [Fn] + en af F1-F12 tasterne). Hvis Bluetooth er slukket og ikke har været tændt endnu under Windows 10, kan det være at Bluetooth slet ikke er installeret endnu på din pc.
Har du tjekket om du kan slå Bluetooth til på din pc med en eller anden tast-kombination?
------------- Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Skrevet den: 08-Marts-2016 kl. 00:42
DrageMester skrev:
Bærbare computere med indbygget Bluetooth har ofte mulighed for at tænde/slukke for Bluetooth med en tast-kombination (f.eks. [Fn] + en af F1-F12 tasterne). Hvis Bluetooth er slukket og ikke har været tændt endnu under Windows 10, kan det være at Bluetooth slet ikke er installeret endnu på din pc.
Har du tjekket om du kan slå Bluetooth til på din pc med en eller anden tast-kombination?
|
@ Dragemester: Du er den rene drage-magi. Du havde ret; FN + F5 og vupti, så kom der en funktion op hvor man kan tænde og slukke WiFi og BT.
Nu er den genstartet og der er dukket et BT symbol op på proceslinien, men umiddelbart kan den ikke spore andre BT enheder når jeg forsøger.
|
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 08-Marts-2016 kl. 01:56
herognu skrev:
@ Dragemester: Du er den rene drage-magi. |
![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif)
------------- Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Skrevet den: 08-Marts-2016 kl. 22:43
Som sagt er der nu kommet BT symbol på proceslinien.
Jeg har nu prøvet med to forskellige BT-enheder og det er ikke lykkedes at skabe kontakt.
Den ene kan den ikke spore og den anden kan den godt spore men ikke parre med?
Driveren har jeg tjekket er opdateret, informerer windows.
|
|