Print side | Luk vindue

Netflix bloked - så skete det

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145461
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 06:11


Emne: Netflix bloked - så skete det
Skrevet af: RuneH
Emne: Netflix bloked - så skete det
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 20:38
Godaften
Kæresten havde lige fundet en film i USA, som vi skulle til at se på Netflix. Vi blev mødt af denne besked:

"You seem to be using an unblocker or proxy. Please turn off any of these services and try again. For more help, visit netflix.com/proxy."

- jeg smutter selvfølgelig over på Unblock-us facebook side, for at se hvad folk skriver, og bliver mødt af en mere eller mindre tom side. Ingen indlæg, ingen svar.. Nothing.. Videre til deres hjemmeside hvor de har deres fora.. Alt omkring Netflix er væk. Alt. Alle indlæg, blogindlæg, osv..

Når Netflix mener det, så mener de det virkelig. Jeg havde dog aldrig troet at Unblock Us ville bukke SÅ meget under for det.

...Nå, men.. Hvad gør vi så nu? Jeg tænker næste træk må være at opsige mit Netflix abo. Det danske er jo ikke værd at samle på.Dead

Har I oplevet det?


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!



Svar:
Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 21:17
Jeg bruger Private Internet Access, det virke - endnu


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 21:19
Og det er da noget vrøvl, at DK abonnement ikke er værd at samle på. Hvor får så meget for 79 kr om måneden ?
Har du virkelig set ALT der er værd at se, har du virkelig bladret ALT igennem ?


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 21:39
Jeg har oplevet at den klager over proxy osv., så har jeg været inde på Unblock US og opdatere min lokation, og så køre det igen.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 21:43
Rune, prøv at skifte til en anden region og skift så tilbage igen. Når jeg oplever de får blokeret en IP, så gør jeg bare sådan, så virker det som regel igen efter bare et forsøg.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 22:06
Spøjst. Det virker på min Android telefon, men ikke på iPad, Mac eller Apple tv. Dog virker det KUN på Android, for så snart jeg fx smider det over til Chromecast, kommer spærringen frem igen.

Det virker desværre ikke for mig at opdatere lokation. Jeg kan ikke komme uden om den.

Det er da virkelig en skam. Jeg håber Unblock-Us snart kommer tilbage med en ny løsning, og det er derfor de er "blevet væk" på den måde. Synes dog det er langt ude de ikke kommer med en forklaring omkring det.. De har trods alt mange betalende kunder.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 22:21
Skift til http://unlocator.com - unlocator ,her virker Netflix 

"All Services Are Still Supported
If you are getting an error related to any of the services we support, please change your USA region to USA 1 or USA 2. We will also get to other regions and update accordingly
."


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 01-Marts-2016 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Spøjst. Det virker på min Android telefon, men ikke på iPad, Mac eller Apple tv. Dog virker det KUN på Android, for så snart jeg fx smider det over til Chromecast, kommer spærringen frem igen.

Det virker desværre ikke for mig at opdatere lokation. Jeg kan ikke komme uden om den.

Det er da virkelig en skam. Jeg håber Unblock-Us snart kommer tilbage med en ny løsning, og det er derfor de er "blevet væk" på den måde. Synes dog det er langt ude de ikke kommer med en forklaring omkring det.. De har trods alt mange betalende kunder.


Nu siger du jo Chromecast... Har det nogensinde virket for dig? For der er Unblock Us jo ikke nok i sig selv. Der skal jo foretages blokeringer og henvisninger i routeren, før den kan bruges. Og hvis det virker på Android men ikke på dine iDimser, er de så sat op til det?

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

 
Nu siger du jo Chromecast... Har det nogensinde virket for dig? For der er Unblock Us jo ikke nok i sig selv. Der skal jo foretages blokeringer og henvisninger i routeren, før den kan bruges. Og hvis det virker på Android men ikke på dine iDimser, er de så sat op til det?

Ja, det har altid virket. Jeg router (static route) min DNS på min router, så jeg undgik Google's hardcoded DNS. Har spillet fint i både stue og soveværelse.

Alle enheder der går på mit netværk derhjemme, ryger igennem Unblock-Us DNS. Det har spillet fint i mange år, på alle enheder. Chromecast og iDimser. 

Jeg læste også rundt omkring i fora, at det virker på Android og PS3, men andre enheder får blocken. Testede det dog ikke på PS3 må jeg indrømme. Ej heller Windows. 


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Skift til http://unlocator.com - unlocator ,her virker Netflix 

"All Services Are Still Supported
If you are getting an error related to any of the services we support, please change your USA region to USA 1 or USA 2. We will also get to other regions and update accordingly
."

Tak - det må jeg hjem og kigge på. Så er det farvel og tobak til Unblock-Us da.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 10:07
Havde samme problem for noget tid siden, skrev en email til deres support og fik at vide at de havde opdateret min konto og jeg skulle bruge disse DNS'er i stedet for:

64.145.73.5
209.107.219.5

Nu virker det fint igen :-)
Du kan jo prøve med disse DNS'er og evt. lige smide support en email.


-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 10:37
Vær OBS på at Netflix så småt er begyndt at lukke konti, der benytter VPN-løsninger.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Havde samme problem for noget tid siden, skrev en email til deres support og fik at vide at de havde opdateret min konto og jeg skulle bruge disse DNS'er i stedet for:

64.145.73.5
209.107.219.5

Nu virker det fint igen :-)
Du kan jo prøve med disse DNS'er og evt. lige smide support en email.

Cool! Det skal forsøges når jeg er hjemme igen. Tak for det :) Ville da være rart hvis det fungeret igen.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vær OBS på at Netflix så småt er begyndt at lukke konti, der benytter VPN-løsninger.

Seriøst? ... Det dræber jo idéen om at få det til at fungerer igen. Men så har de da afmeldt mig selv, trods jeg skal opsige dem - hvis jeg ikke kan/må bruge DNS/VPN længere.



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: iVinther
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vær OBS på at Netflix så småt er begyndt at lukke konti, der benytter VPN-løsninger.


Nogen kilde?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 14:23
Jeg kan ikke det lige nu, men det er ikke mere end nogle dage siden, at der et eller andet sted var en artikel om at nogle brugere havde oplevet at få lukket deres konti.

Desværre kan jeg ikke huske hvor.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 15:42
Hmm, det er ikk' godt. De skyder sig selv lidt i foden for tiden synes jeg. Man kan da håbe den omtalte "frit indhold" snart kommer så. 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 15:43
Jeg ved ikke om de skyder sig selv i foden - de er jo under pres fra leverandørerne.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg ved ikke om de skyder sig selv i foden - de er jo under pres fra leverandørerne.

Det har du selvfølgelig ret i... Det er jo presset ned over hovedet på dem.

Giffel - Det virkede :) Tak.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 16:11
En ting er hvis man ikke kan bruge proxy/vpn længere - men det virker da fjollet ligefrem at lukke folks konto, brugeren burde vel fortsat kunne tilgå servicen uden proxy/vpn i den region de hører til. 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

En ting er hvis man ikke kan bruge proxy/vpn længere - men det virker da fjollet ligefrem at lukke folks konto, brugeren burde vel fortsat kunne tilgå servicen uden proxy/vpn i den region de hører til. 


Det var også det jeg tænkte.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 17:14
Man kan snildt bruge unblock-us. Har lige haft bøvl, men var inde på sitet og opdatere. Nu kører det fint igen.


Skrevet af: lpl3169
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 17:50
Så denne nyhed i går på Berlingske.
http://www.business.dk/media/netflix-er-begyndt-at-slaa-ned-paa-snydere
Hilsen Lasse.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 02-Marts-2016 kl. 19:27
Rolf Lemmike - Virkede for mig da jeg ændret DNS.

Ipl3169 - Det er præcis det der skete for mig. Men det er heldigvis fikset nu.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 13:25
Hvad er status med Unblock-US? Jeg kan ikke længere skifte mellem regioner på min PS4. :(


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 14:30
Unblock us virker stadig hos mig


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 15:56
Så stoppede den nye DNS også. Jeg er igen blokeret i diverse lande via Unblock. Øv.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 15:58


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 17:06
Hvordan kan det være at Netflix ikke bare binder indholdet til nationaliteten på det kort der bliver brugt til at betale for tjenesten. Det ville da være meget nemmere for dem, i stedet for denne her "katten efter musen" leg.

Anyway. Det ser ud til at Hollywood igen stiller sig på tæerne af sig sig selv. Denne form for kalkuleret u-tilgængelighed er præcis det der driver folk over på TPB eller lignende tjenester og om et par år skal vi så igen høre tude koncerten over hvor vanskeligt det er at tjene penge når det hele bare bliver stjålet og ingen vil betale ...  Det er helt enkelt ubegribeligt at Hollywood ikke kan løsrive sig fra den forældede forretningsmodel.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Hvordan kan det være at Netflix ikke bare binder indholdet til nationaliteten på det kort der bliver brugt til at betale for tjenesten. Det ville da være meget nemmere for dem, i stedet for denne her "katten efter musen" leg.


Det hjælper ikke! Der findes også tjenester som kan betale for dig, med den nationalitet du ønsker.

M.v.h.


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Hvordan kan det være at Netflix ikke bare binder indholdet til nationaliteten på det kort der bliver brugt til at betale for tjenesten. Det ville da være meget nemmere for dem, i stedet for denne her "katten efter musen" leg.


Det hjælper ikke! Der findes også tjenester som kan betale for dig, med den nationalitet du ønsker.

M.v.h.


Hvem kan det og hvordan foregår det?

Hvis nogen andre betaler for dig er det vel dem der har abonnementet. Det er jo ikke en vare der kan sendes videre som man fysiske varer?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 19:48
De trækker betalingen på dit kreditkort, men sørger så for at tjenesten betales via deres "nationale" kreditkort.

M.v.h.


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De trækker betalingen på dit kreditkort, men sørger så for at tjenesten betales via deres "nationale" kreditkort.

M.v.h.


Hvem gør det? Hvem er "de"?


Skrevet af: pjonassen
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 20:06
Jeg har før brugt prepaid visa til HULU. Men der findes også andre.

%20 - https://usa.visa.com/pay-with-visa/cards/card-finder/prepaid-finder-page.html

-------------
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL



Skrevet af: atdjei
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 20:08
Man kan købe et prepaid card i usa, med f.eks. 30$, det gjorde jeg da jeg ville se Hulu plus,  jeg opretteder abbonementet med kortet, og har derefter købt Hulu plus prepaid card på ebay, som jeg har brugt siden, det har snart virket i 3 år.




Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 20:13
OK. Jeg troede ikke man kunne bruge sådan noget til Netflix. Prepaid kan vel ikke sidestilles med et kreditkort son jeg egentlig troede var adgangsbilletten til Netflix. Man kan f.eks ikke betale Netflix med Dankort.


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 20:23
Dankort er ikke et internationalt betalingskort og kan derfor kun bruges i Danmark...

Visa derimod kan bruges i hele verden.

På netflix kan der både betales med pre-payed (debit) kort og kreditkort.
Fx. Visa, Visa Debit, Mastercard, Mastercard debit.

Debit kortene kan købes i USA som "gavekort" mange steder.


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Dankort er ikke et internationalt betalingskort og kan derfor kun bruges i Danmark...

Visa derimod kan bruges i hele verden.

På netflix kan der både betales med pre-payed (debit) kort og kreditkort.
Fx. Visa, Visa Debit, Mastercard, Mastercard debit.

Debit kortene kan købes i USA som "gavekort" mange steder.

 
Selvfølgelig kan man ikke betale i udlandet med Dankort, men man kan heller ikke betale for dansk Netflix med Dankort.

Men cool nok at man kan bruge pre-paid kort til udenlandske tjenester. Det ville jeg ikke have troet at de hoppede på, jeg undrer mig også lidt over hvad man gør med adresse osv. Så skal man vel opgive en fiktiv adresse og hvordan får man så kortet, osv ?


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 06-Marts-2016 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Dankort er ikke et internationalt betalingskort og kan derfor kun bruges i Danmark...

Visa derimod kan bruges i hele verden.

På netflix kan der både betales med pre-payed (debit) kort og kreditkort.
Fx. Visa, Visa Debit, Mastercard, Mastercard debit.

Debit kortene kan købes i USA som "gavekort" mange steder.

 
Selvfølgelig kan man ikke betale i udlandet med Dankort, men man kan heller ikke betale for dansk Netflix med Dankort.

Men cool nok at man kan bruge pre-paid kort til udenlandske tjenester. Det ville jeg ikke have troet at de hoppede på, jeg undrer mig også lidt over hvad man gør med adresse osv. Så skal man vel opgive en fiktiv adresse og hvordan får man så kortet, osv ?


EU er tæt på at slå dankortet ihjel. Og det findes formentligt ikke efter 2020.

I USA står de prepayed visa, mastercard og am kort, sammen med gavekort, itunes prepaid kort etc. ved kassen i den lokale forretning. Du køber og du kan bruge den værdi du har købt for. Så man behøver ingen adresse


 





Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 09:57
Bruger visa/dankort til den amerikanske netflix. Men vil det sige de nye DNS heller ikke virker mere?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Hvordan kan det være at Netflix ikke bare binder indholdet til nationaliteten på det kort der bliver brugt til at betale for tjenesten. Det ville da være meget nemmere for dem, i stedet for denne her "katten efter musen" leg.


Fordi Netflix gerne vil tilbyde deres kunder, at de kan se Netflix, selv når de er ude at rejse.

De må ikke vise dansk indhold i f.eks. USA, så du ser så den lokale Netflix i det land, du befinder dig i (hvilket er det, unblock-tjenester udnytter).


Skrevet af: iVinther
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Så stoppede den nye DNS også. Jeg er igen blokeret i diverse lande via Unblock. Øv.


Spøjst ingen problemer her. Er på gammel DNS adresse


Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Så stoppede den nye DNS også. Jeg er igen blokeret i diverse lande via Unblock. Øv.


Spøjst ingen problemer her. Er på gammel DNS adresse
Har du prøvet med f.eks Ant-Man som kun er tilgængelig i Canada?

Alle film/serier som ikke er tilgænglig i DK Netflix blev blokkeret da jeg prøvede i aftes.


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Fordi Netflix gerne vil tilbyde deres kunder, at de kan se Netflix, selv når de er ude at rejse.
 

Det giver rigtig god mening!

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 De må ikke vise dansk indhold i f.eks. USA, så du ser så den lokale Netflix i det land, du befinder dig i (hvilket er det, unblock-tjenester udnytter).

Det synes jeg så giver knap så god mening. Jeg hører til gruppen af kunder, der 'nøjes' med at bruge den danske version af Netflix (og i øvrigt er fint tilfreds). Men, når jeg er på rejse i udlandet kan jeg så bare ikke se de serier, som jeg er i gang med fra den 'danske' hylde - hvilket er dét produkt som jeg har købt. Det har jeg kunnet løse hidtil ved at bruge en VPN med en dansk ip-adresse - men altså ikke længere. 

Derudover så er det åbenbart også kendt (i USA i hvertfald), at mange ISP'er throttler Netflix-trafikken ned, for at begrænse deres båndbreddeforbrug - enten af økonomiske årsager, eller af hensyn til at beskytte ISP'ens egne, konkurrerende produkter. Så når Netflix nu blokerer for brugen af VPN, så har det den slagside, at disse kunder risikerer at få en dårligere streamingoplevelse. 
http://www.goldenfrog.com/blog/if-netflix-cracks-down-on-proxies-access-to-content-isnt-only-thing-youll-lose" rel="nofollow -
http://www.goldenfrog.com/blog/if-netflix-cracks-down-on-proxies-access-to-content-isnt-only-thing-youll-lose" rel="nofollow - https://www.goldenfrog.com/blog/if-netflix-cracks-down-on-proxies-access-to-content-isnt-only-thing-youll-lose




Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Ja så røg Netflix via unblocked også her. Testede lige med Ant-man på Canada og nix.....

Overvejer at droppe Netflix efter dette. 
Og du har prøvet at skifte væk fra Canada og så tilbage igen? Jeg er stødt på beskeden om proxy mange gange, men hver gang er det lykkedes mig at få hul igennem, ved at skifte frem og tilbage mellem landene. Nogle gange skulle der lige 2-3 forsøg til, men hver gang er det stadig lykkedes mig at få hul igennem.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 08-Marts-2016 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Ja så røg Netflix via unblocked også her. Testede lige med Ant-man på Canada og nix.....

Overvejer at droppe Netflix efter dette. 
Og du har prøvet at skifte væk fra Canada og så tilbage igen? Jeg er stødt på beskeden om proxy mange gange, men hver gang er det lykkedes mig at få hul igennem, ved at skifte frem og tilbage mellem landene. Nogle gange skulle der lige 2-3 forsøg til, men hver gang er det stadig lykkedes mig at få hul igennem.
Tak Nagash. Jeg skiftede til USA og tilbage til Canada, logout/login igen på Netflix og kunne godt se Ant-Man i aftes (tested med DNS4me på en Android tablet).

Men jeg har på fornemmelsen, at der går ikke lang tid før det lykkes Netflix at lukke alle hule Confused


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-Marts-2016 kl. 17:36
Du har muligvis ret. Men så længe dette virker, så bliver jeg ved at betale til Unblock Us. Hvis det viser sig at stoppe med at virke, så må jeg leve med dansk Netflix fremover.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: iVinther
Skrevet den: 08-Marts-2016 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:


Har du prøvet med f.eks Ant-Man som kun er tilgængelig i Canada?

Alle film/serier som ikke er tilgænglig i DK Netflix blev blokkeret da jeg prøvede i aftes.


Nej det havde jeg ikke lige. Der er desværre også lukket her :(


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-Marts-2016 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:


Har du prøvet med f.eks Ant-Man som kun er tilgængelig i Canada?

Alle film/serier som ikke er tilgænglig i DK Netflix blev blokkeret da jeg prøvede i aftes.


Nej det havde jeg ikke lige. Der er desværre også lukket her :(
Se hvad han har skrevet siden. Der er stadig hul igennem. I er simpelthen for utålmodige. Man skal jo ikke bare give op, hvis ikke det virker ved første forsøg.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: iVinther
Skrevet den: 10-Marts-2016 kl. 19:14
Virker det stadig for nogen? Har I fået nye DNS servers af Unblock? Det ser ud som at de på twitter stadig supporter Netflix unblocking, selvom de har fjernet alt indhold fra deres side.

Spændende at se hvor lang tid kampen kommer til at stå på.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 10-Marts-2016 kl. 19:53
Som jeg har skrevet mange gange, så ja, Unblock us virker stadig her. Jeg kan støde i problemet med en besked om, at jeg bruger proxy/vpn, men så er det bare et spørgsmål om at skifte til et andet land og så tilbage igen. Nogle gange skal der lige et par forsøg til. Jeg bruger i øvrigt stadig de gamle DNS adresser.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: gingerginger
Skrevet den: 12-Marts-2016 kl. 10:17
ja... tak for rådet. fjernede gamle browser data og skiftede til Brunei... så virkede det... tænker at man bare skal skifte rundt hele tiden. Tak for tippet.


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 19:45
Hej, jeg har også fået problemet m Unblock-US og Netflix proxy error, og ikke fået det løst endnu via Unblock-US support, bla. m deres alternative DNS-servere, cleare cache, fjerne temp-filer, og endda reboot osv. virkede ikke :-(
Jeg vil da lige kigge igennem tråden, for at se om nogle af jer har fundet workarounds
Jeg læste dog om denne løsning med ExpressVPN, nogen af jer der har prøvet det?
http://thevpn.guru/netflix-proxy-error-fix-anonymous-vpn-dns-bypass-avoid" rel="nofollow - https://thevpn.guru/netflix-proxy-error-fix-anonymous-vpn-dns-bypass-avoid
http://www.expressvpn.com%20" rel="nofollow - www.expressvpn.com

-------------
mvh Lars S


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 20:03
Netflix, burde tilbyde adgang til Netflix US etc. mod ekstra betaling, således film-selskaberne får deres penge
Jeg har intet imod at betale, men vi får jo ikke optionen
Som det er nu diskrimineres kunder ud fra deres region, hvis vi ikke kan bruge DNS/ VPN løsninger
Jeg har altid set Netflix US og vil helst ikke nøjes med den danske, der er stærkt begrænset i udvalg
Som filmselskaber og nu Netflix agerer, risikere de jo at folk begynder at anvende gratis og ikke helt legale løsninger istedet for. Her bliver Netflix og filmselskaberne så taberne


-------------
mvh Lars S


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 22:42
Filmselskaberne har altid fået deres penge fra Netflix, men de bliver sure når de ikke kan bestemme hvad vi må se og hvornår, samt sælge rettighederne til andre udgivere i f.eks. Skandinavien. Det vil ikke gøre nogen forskel at lave en dyrere Netflix US til andre lande.


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 00:02
En betaling til Netflix US kunne i princippet kanaliseres videre til USA, som hvis en i USA køber denne service
Jeg ville være ok med det som en ekstra udgift/ service til Netflix DK


-------------
mvh Lars S


Skrevet af: Howie
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 14:22
Jeg har været blokeret siden i fredags, og jeg vil understrege at jeg IKKE bruger vpn, men ifølge Stofa er en række af deres ip-adresser blevet blokeret. Det der undrer mig er, at det skal tage så lang tid at ophæve blokeringen - det kan vel gøres med et par museklik.


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 23:36
Overvejer at vælge een af de 2 nedenstående løsninger i nærmeste fremtid:
http://www.torguard.net" rel="nofollow - www.torguard.net
http://www.hidemyass.com" rel="nofollow - www.hidemyass.com

-------------
mvh Lars S


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 17-Marts-2016 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Overvejer at vælge een af de 2 nedenstående løsninger i nærmeste fremtid:
http://www.torguard.net" rel="nofollow - www.torguard.net
http://www.hidemyass.com" rel="nofollow - www.hidemyass.com


Jeg prøver at følge lidt med fra sidelinjen,  Men måske jeg ikke helt har fanget hvordan Netflix blokerer. Jeg havde indtryk af at de nu blokerer adgangen fra alle "mistænkelige" adresser så hvis ens internet  kommer ud i USA, men fra en kendt VPN erder så ikke gode chancer for at trafikken bliver blokeret?


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 18-Marts-2016 kl. 19:13
Jeg kan se at Unblock-US nu inden for de sidste par dage har slettet al debat om deres udfordringer på deres FB side, hvor de første problemer kom i januar
Siden de nu sletter information istedet for at melde ud om tidshorisont på løsning som mange har spurgt efter, må man antage at de ikke aner hvad de skal gøre ved Netflix's regions blokering
http://www.facebook.com/Unblock-Us-174861509242475/" rel="nofollow - www.facebook.com/Unblock-Us-174861509242475/

-------------
mvh Lars S


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 00:13
Det hedder Unblock OS, som i vi. Det er ikke kun United States der unblockes.


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 10:38
"US" det er jo ikke dansk ;-)


-------------
mvh Lars S


Skrevet af: Glennda
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 11:14
Mit virker fint endnu :-)
Jeg skifter fint rundt på alle lande via www.unblock-us.com
Ved ikke om det er fordi jeg i sin tid ca 6 år siden startet med at lave en us account. bl og derfor osse betaler den amerikanske pris. 
Amazon Prime virker også med deres indhold.



-------------
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.


Skrevet af: iVinther
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 11:19
Sjovt min virker også på DK og US Netflix (men dog ikke CA), har også en US account. Har ikke forsøgt andre


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 11:42
Hmm I er på sin vis heldige, eller ikke
Det er nok et spørgsmål om dage/ uger inden I er blokkeret


-------------
mvh Lars S


Skrevet af: MDusen
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 12:19
Har også haft US konto og Unblock-us de sidste 5-6 år men nu er jeg også blevet blokeret......har prøvet diverse gode råd om at skifte melen lande, genstarte, prøve flere fange men intet virker - så nu må man nøjes med dansk Netflix indhold til US pris der efterhånden er det samme........


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 17:46
Private Internet Access virker stadig perfekt. Måske i bare skal skifte UNblockUS ud


Skrevet af: Moerkbak
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 22:58
uhm, nej det gør ikke. Husk du skal ikke bare logge på. du skal prøve at se noget indhold der er blokeret.

jeg har PIA og min er også stoppet med at virke har prøvet flere us proxies og ca proxies der alle er blokeret.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

"US" det er jo ikke dansk ;-)

Mon ikke OS hentyder til at det ikke er "U.S." men "US" som i "OS"...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-Marts-2016 kl. 03:52
Jeg troede at jeg havde skåret det ud i pap


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 20-Marts-2016 kl. 10:50
Har lige set et afsnit af the mentalist, og det VIRKER


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 20-Marts-2016 kl. 10:58
 hmm


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 20-Marts-2016 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

uhm, nej det gør ikke. Husk du skal ikke bare logge på. du skal prøve at se noget indhold der er blokeret.

jeg har PIA og min er også stoppet med at virke har prøvet flere us proxies og ca proxies der alle er blokeret.
 
Jeg har lige set et afsnit af The Mentalist,  så det virker altså :)


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 21-Marts-2016 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

uhm, nej det gør ikke. Husk du skal ikke bare logge på. du skal prøve at se noget indhold der er blokeret.

jeg har PIA og min er også stoppet med at virke har prøvet flere us proxies og ca proxies der alle er blokeret.

 
Jeg har lige set et afsnit af The Mentalist,  så det virker altså :)


Kom til at tænke på, har du opdateret til sidste nye version af Netflix app ? ( Det har jeg ikke )


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 26-Marts-2016 kl. 23:07
Hmmm, SÅ skete det her - pokkers 😊


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 28-Marts-2016 kl. 13:33
Blot for info, jeg bruger nu Torguard VPN, som har en løsning for Netflix US, som fungerer :-)
http://www.torguard.net" rel="nofollow - www.torguard.net
Jeg købte deres 3 md option for 20 USD, men hvis man bruger denne coupon code:
TGLifetime50
, er det halv pris, og åbenbart en permanent lav pris på 10 USD for 3 md
For Netflix US har de en dedikeret VPN server i USA med IP der skifter ofte, hvormed Netflix ikke kan standse dem ;-)
Man kan så bruge et hostname for denne server
Man skal dog åbenbart ind over deres support for at få denne beskrivelse
Jeg kan også sende et par links her hvis nogen af jer spørger ;-)
En artikkel her:
Netflix Proxy Error? Here are VPNs That Still Work
http://best10vpn.com/netflix-proxy-error-here-are-vpns-that-still-work/" rel="nofollow - http://best10vpn.com/netflix-proxy-error-here-are-vpns-that-still-work/


-------------
mvh Lars S


Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 28-Marts-2016 kl. 17:09
Ja, det kan være, man må kigge på Torguard. Spørgsmålet er hvor længe de kan holde skansen. Netflix kan nok også godt finde ud af at koble sig på som kunde, og dermed finde de relevante IP-adresser at blokere ;-)

Unblock US holdt for mig indtil et par dage siden, hvor jeg så begyndte at få fejl 10008 på de titler, som ikke er i DK - men nåede aldrig at få proxy-fejlen.



-------------
Øst, vest, ::1 bedst


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 28-Marts-2016 kl. 17:50
Er der nogen af jer, som bruger ExpressVPN?
Jeg bruger Apple TV 3 til Netflix US, men det virker ikke
Har fået svar fra deres support, men det blev jeg ikke klogere af


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 28-Marts-2016 kl. 17:55
Danske Unlocator virker stadig,så længe man bruger deres nye beta DNS.


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 18-April-2016 kl. 23:32
Må sige at Torguard virker fint fortsatLOL
Netflix er ret aggresive med at blokkere IP'er, men da Torguard recycler disse IP, har man typisk en løsning inden for 15 min med ny IP, efter den tidligere er blokkeret :-)


-------------
mvh Lars S


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 19-April-2016 kl. 07:54
Var skuffer over torguard. Havde elendige hastigheder. Maks 10mbps lige meget hvad jeg forsøgte


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 19-April-2016 kl. 09:23
Det er ulempen ved VPN løsninger ift. DNS, dvs hastighed
Vil dog sige at 10 mbps er fint for 720p format (HD Ready)
Hvis man vil se Netflix US, er alternativerne til Torguard, nok få og snart mindre Wink


-------------
mvh Lars S


Skrevet af: Moerkbak
Skrevet den: 25-April-2016 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Det er ulempen ved VPN løsninger ift. DNS, dvs hastighed
Vil dog sige at 10 mbps er fint for 720p format (HD Ready)
Hvis man vil se Netflix US, er alternativerne til Torguard, nok få og snart mindre Wink

tor har jo ikke et uendeligt antal ip addresser/exitnodes - så det er jo bare spørgsmål om tid inden de er blokeret også.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 25-April-2016 kl. 17:18
Kan vi for helvede ikke snart få rettet titlen på denne tråd?


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 06-Maj-2016 kl. 17:51
Hvordan går det med de Netflix US unblock løsninger I anvender
Jeg bruger Torguard, som fortsat fungere rigtig fint m Netflix US :-)
Reg. titlen, den er passer fint på emnet i tråden, bortset fra stavefejl ;-)

-------------
mvh Lars S


Skrevet af: Glennda
Skrevet den: 26-Maj-2016 kl. 20:03
Jeg har lige læst at unblock-us virker igen ? er det mon rigtigt

-------------
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.


Skrevet af: Czuba
Skrevet den: 26-Maj-2016 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

Jeg har lige læst at unblock-us virker igen ? er det mon rigtigt
Det virker ikke her Confused
 



Skrevet af: Czuba
Skrevet den: 26-Maj-2016 kl. 22:25
Jeg prøvede lige at sende en mail til unblock og har modtaget en ny dns.
Nu virker det umiddelbart igen. 


Skrevet af: MDusen
Skrevet den: 27-Maj-2016 kl. 03:52
Håbede på ar det passede men hos mig virker det stadig ikke med unblock-US..... Har prøvet med nye DNS fra support og adskillige genstart (har dog kun prøvet på mit LG tv).
Kunne se film som også var tilgængelige fra DK men når jeg prøvede lande specifikke film (Canada og Beasilien) kunne den først ikke starte men efter nogle forsøg kom den gamle kending med "du bruger en unblocker......"

Er der andre der har prøvet?


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 27-Maj-2016 kl. 08:11
Det virkede for mig sådan delvis, på min mac. Men ikke på iPad, Apple TV eller andet. Så orkede ikke Unblock-us længere. Nu bruger jeg Unlocator, hvilket dog kun har US, EN og lokal tilgængelig. Men da jeg mest ser US er det ok. Og det virker på alle mine enheder.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 27-Maj-2016 kl. 08:12
Eller - det kan da være der er kommet ENDNU en ny DNS hos Unblock som jeg ikke rigtig ved om? Jeg har fået en, da jeg startede denne tråd, men er der kommet en siden?

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 27-Maj-2016 kl. 08:29
Hmm godt jeg skiftede fra Unblock-US til Torguard, som fungerer glimrende Smile


-------------
mvh Lars S


Skrevet af: The Dude
Skrevet den: 27-Maj-2016 kl. 13:57
Jeg skiftede til http://borderlessinternet.com" rel="nofollow - borderlessinternet.com , som virker ret godt.


Skrevet af: MDusen
Skrevet den: 28-Maj-2016 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Eller - det kan da være der er kommet ENDNU en ny DNS hos Unblock som jeg ikke rigtig ved om? Jeg har fået en, da jeg startede denne tråd, men er der kommet en siden?

Når det ikke fungere og man kontakter Support så sender de en alternativ DNS kode - som i mit tilfælde heller ikke virkede.


Skrevet af: Deaster
Skrevet den: 28-Maj-2016 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Hmm godt jeg skiftede fra Unblock-US til Torguard, som fungerer glimrende Smile

TorGuard virker ikke hos mig.


Skrevet af: Breakfast
Skrevet den: 30-Maj-2016 kl. 19:26
Jeg har efter lidt længere tids debat og ikke mindst test med unblock us, fået det til at fungere igen. Jeg benytter pt. dns (samme som nævnt tidligere i tråden);
Primary: 64.145.73.5
Secondary: 209.107.219.5
Unblock-us skal muligvis konfigurere yderligere setup på jeres bruger profil, men det virker herfra. Både på PC og via kodi (rasp pi).


Skrevet af: Glennda
Skrevet den: 19-Juli-2016 kl. 15:50
Er der kommet hold igennem til netflix usa via netflix eller andet ?
Er der en juli 2016 update 


-------------
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 22-Juli-2016 kl. 18:43
De sidste 2 dage har TorGuard ikke virket på min Windows 7 laptop, har skrevet til support
Det sjove er dog at min kone kunne se Netflix US med Torguard på hendes tablet på samme netværk og dermed via samme router/ modem ud ...
Så det kan være en ide at slå "geo location" fra i Firefox browseren, så det vil jeg gøre iaften
Er der andre løsninger end Torguard der virker m Netflix US ?


-------------
mvh Lars S


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 22-Juli-2016 kl. 21:55
Unlocator skriver US Netflix virker i browser,hvis man bruger deres USA Beta region.
Har ikke selv afprøvet så ved ikke hvor stabilt det er.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 22-Juli-2016 kl. 22:02
Jeg tester ExpressVPN, og det virker sådan halvt om halvt.
Skal ind imellem springe fra server til server for at få hul igennem, og deres DNS løsning er laaaaaangsom.
Og prisen på næsten 13$ om måneden gør det ikke bedre, så jeg tror ikke jeg forlænger.


Skrevet af: LarsSB
Skrevet den: 22-Juli-2016 kl. 22:17
Mener at Netflix burde tilbyde en betalings mulighed for Netflix US udover egen region, som f.eks dobbelt pris, således der bliver betalt på samme måde som når amerikanske forbrugere betaler for deres netflix
Det er som bekendt ikke muligt da vi diskrimineres pga region
Konsekvensen er jo meget vel et Netflix og film producenter bliver taberne, eftersom der eksisterer andre muligheder for at se  alt hvad Netflix US tilbyder, og langt langt mere, hvor det er gratis, men ikke lovligt
Nogle vil nok ikke betale for blot at se Netflix DK, vilvidende at disse diskrimineres pga region, med ca 15-20 gange mindre indhold og for en højere pris
Jeg vil med glæde betale f.eks 200 kr/ måned for en kombineret Netflix DK + US løsning, hvor en del af betalingen går samme vej som hvis man var bosiddende i USA
Nå må ind og rode med Firefox og Geo Location Disabling, for at se om ikke Torguard vil virke igen
Til 10 USD for 3 md m coupon kode rabat, syntes jeg ellers det er en framragende løsning ;-)


-------------
mvh Lars S



Print side | Luk vindue