Print side | Luk vindue

TV-ophæng - Skruer for lange

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145676
Udskrevet den: 06-Maj-2025 kl. 15:00

Emne: TV-ophæng - Skruer for lange
Skrevet af: Chrizzy
Emne: TV-ophæng - Skruer for lange
Skrevet den: 13-Marts-2016 kl. 23:01
Jeg fik et gammelt TV ophæng af en kammerat til mit nye Samsung TV, men jeg er lidt i tvivl om det passer. Selve ophænget passer fint, da det sagtens kan nå de 40x40. Han har brugt det til et gammelt Panasonic fra 2009, der vejer 10 kg. mere end mit, så vægten skulle heller ikke være noget problem. Det der er et problem er skruernes længde.

Der er sådan nogle aflange plastik mellemstykker med, som han har brugt til at have imellem TV ophænget og så selve TV'et, men bruger jeg dem, så kan skruerne kun lige nå ind i TV'ets gevind, og jeg føler ikke rigtig jeg kan skrue det fast. Bruger jeg ikke de plastik mellemstykker, så er skruerne alt for lange.

Hvad er mine muligheder? Jeg går ud fra at man skal bruge de plastik mellemstykker, da TV'et vel ikke har godt af, at man hænger spænder ophænget direkte bag på TV'es bagpanel? Kan man skære plastik mellemstykker midt over, eller finde nogle nye?

http://billedeupload.dk/images/gekDw.jpg" rel="nofollow"> http://%3ca%20href=" rel="nofollow"> ">

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Marts-2016 kl. 23:16

Kan ikke se hvad de fjollede plastrør skal gøre godt for, så de blev ikke brugt, de medleverede skruer var for korte, så skaffede nogle der var længere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 13-Marts-2016 kl. 23:53
I min kammerats tilfælde gav det fin nok mening, for så kunne han få TV lidt længere fra væggen, og dermed på bedre plads til kablerne.

Men må ophænget gerne sættes direkte bag på TV'et? Det er jo bare plastik som det sættes fast på.

Jeg kan vel i mit tilfælde bare korte af skruerne med en nedstryger?

Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 00:05

Du vil da vel ikke have plastrøret mellen TVet og ophængt.? Det vil jeg ikke turde gøre, helt und til bag panelet med det. Har nu hængt i næsten 5 år uden problemer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 00:10
Altså jeg ved ingenting. Min kammerat har bare haft sit TV hængt op med plastrør mellem TV og ophæng og det fungerede fint. Men hvis du mener det skal helt ind til TV'ets bagpanel så gør jeg det. Giver OK mening, da TV'et jo så kan hvilke på den fulde længde af ophænget.

Men så kan jeg vel bare korte af de skruer med en nedstryger, og så lige file skruen rund igen der hvor jeg har savet, med en jernfil.

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 07:22
Nej nej.

Du skal sætte en møtrik på skruen og save.

Når skruen er kortet fjerner du møtrikken.

Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 08:27
Ja det har du ret i. Jeg må på jagt efter en møtrik der passer.

Men det vil altså sige at jeg godt bare kan save skruen til i længde. Fedt Thumbs Up

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 10:06
Hvis der er en fordybning hvor skruehullerne sidder i, ville jeg nu lægge et par metalskiver under, så beslaget ikke maser plastikbagsiden på TV'et. Skiver købes i Bauhaus, og så kan du samtidig købe 4 bolte i den rigtige længde. Det kan godt give noget bøvl at skrue en afkortet bolt i.

Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 10:11
Du kunne også korte af plastikrørene - de er nemmere at save i :-)

Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis der er en fordybning hvor skruehullerne sidder i, ville jeg nu lægge et par metalskiver under, så beslaget ikke maser plastikbagsiden på TV'et. Skiver købes i Bauhaus, og så kan du samtidig købe 4 bolte i den rigtige længde. Det kan godt give noget bøvl at skrue en afkortet bolt i.

Hvad mener du helt præcist med de metalskiver? Det ser ikke ud til der er nogle fordybninger, eller?

http://billedeupload.dk/images/2nsxG.jpg" rel="nofollow">

Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 13:31

Så skal der ikke bruges nogen. Det ser ud til, at de små plastrør passer i det hul der er til skruerne, hvis de gør det, så skal de sidde i hullerne som et styr til skruerne.

-------------

Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 13:42
Nej de plastikrør passer ikke ind i hullerne. Det er jo som sagt et gammelt TV-ophæng fra 2009, og er derfor ikke købt direkte til dette Samsung TV.

Men der skal ikke bruges nogle metalskiver, og jeg kan hænge ophænget direkte bag på TV'et?

Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 13:45

Ja, det gør mit uden problemer.

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Nej de plastikrør passer ikke ind i hullerne. Det er jo som sagt et gammelt TV-ophæng fra 2009, og er derfor ikke købt direkte til dette Samsung TV.

Men der skal ikke bruges nogle metalskiver, og jeg kan hænge ophænget direkte bag på TV'et?

Du skruer bare beslagene direkte på bagsiden. En metalskive imellem skruehoved og beslag er en god ting, men ikke livsnødvendigt.

Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 22:49
Okay, jeg skruer beslagende direkte bag på TV'et. Tak Thumbs Up

Jeg har metal/spændeskiver til at sidde mellem skruehovedet og beslaget, men jeg troede du mente der også skulle en metalskive mellem beslaget og selve bagsiden af TV'et. Men det skal der så ikke kan jeg forstå.

Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 22:54

Nej, det skal du ikke, en skive på ved hovedet af skruen, så er det fint.

-------------

Print side | Luk vindue