Dårligt signal fra Yousee efter skift fra Waoo
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145681
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 20:40
Emne: Dårligt signal fra Yousee efter skift fra Waoo
Skrevet af: Ole77
Emne: Dårligt signal fra Yousee efter skift fra Waoo
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 15:04
Jeg kan se at der er mange tråde omkring skift fra Waoo til Yousee og jeg kunne ikke umiddelbart se at andre havde nævnt noget om mit problem.
Mit problem er at efter at være gået fra Waoo til Yousee er mit signal gennem antennekabel blevet voldsomt svagere. Da jeg havde waoo sad der på min fiberboks en signaldæmper og selv med den på gik alt helt klart igennem. Efter at Yousee har overtaget er jeg blevet nødt til at fjerne dæmperen og så er der lige præcis nok til at det går klart igennem på mit tv som står 2 meter fra fiberboksen. Nogle kanaler har en signalstyrke på 70% på trods af den korte afstand. Fuldstændigt samme scenario udsiller sig hos mine forældre der desværre også har flere fjernsyn i huset og signalet er selv uden dæmperen for svagt til at komme rundt.
Jeg har snakket med Yousee som mener at det er noget der skal en tekniker ud og fikse selvom jeg har sagt at det jo ikke kan være et teknisk problem hos forbrugerne da det skete lige den dag de overtog på helt samme måde begge steder.
Er der andre der har oplevet samme problem?
|
Svar:
Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 15:56
Ole77 skrev:
Jeg har snakket med Yousee som mener at det er noget der skal en tekniker ud og fikse selvom jeg har sagt at det jo ikke kan være et teknisk problem hos forbrugerne da det skete lige den dag de overtog på helt samme måde begge steder. |
Hej.
Da du snakkede med YouSee var der da tale om, hvem der skulle betale for et tekniker besøg?
Men hvis det er et generelt problem er det vel bedst at i koordinerer henvendelsen. Hvem står for jeres TV forsyning? Er det en udlejer eller måske en forening? for så er det nok bedst at bede dem om at kontakte YouSee ad de rigtige kanaler.
Hilsen Carsten.
|
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 20:25
Signalet kommer gennem en fiberboks som jeg har gennem Tre-for. De står for internet men før gik både interent og tv gennem waoo. Tre-for gik dog væk fra waoo så uden vi havde noget valg(ud over helt at droppe dem) så gik vi over til yousee på tv delen og tre-for står for internet igen. Så er problemet i fiberboksen er det tre-fors problem ellers er det yousee.
De snakkede ikke om hvem der eventuelt skulle betale for en tekniker. Men det er jo så nyttesløst. Jeg kan ikke se at de ikke kan se at det ikke kan være et problem i fiberboksen da signalet er lav fra den dag yousee overtog og det er samme historie hos mine forældre.
Og det med at koordinere henvendelsen er det jeg er ude efter ved at spørge her om der er andre med samme problem.
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 20:36
Du siger, det kun er nogle af kanalerne... Er kabler og fordeler HF-tæt?
|
Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 21:39
Ole77 skrev:
Men det er jo så nyttesløst. Jeg kan ikke se at de ikke kan se at det ikke kan være et problem i fiberboksen da signalet er lav fra den dag yousee overtog |
Hej.
Det er
altid svært når en udbyder skal bruge en andens net. Men jeg
forstår ikke at du afviser en tekniker fra Yousee. Særligt hvis du
ikke skal betale for det.
Jeg vil
gætte på at han vil starte med at måle signal styrken. Det vil
fortælle om problemet rent faktisk ligger ved Tre-for eller Yousee.
Det kan
rent faktisk godt være at problemet ligger hos Tre-for, men at Waoo
havde en løsning, som YouSee ikke har.
Men
hvis du har ret i din påstand om at YouSee signalet er for lavt kan
teknikeren nok arrangere at signalet bliver forøget, måske skal det
ske i den anden ende. Der
hvor YouSee sender signalet ind i Tre-fors fiber.
Jeg syntes at du skal give dem en chance for at løse problemet.
Hilsen
Carsten.
|
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 23:36
bubbleboy skrev:
Du siger, det kun er nogle af kanalerne... Er kabler og fordeler HF-tæt?
|
Det er de ikke men som jeg ser det er det ikke vigtigt lige på dette punkt. Da jeg havde waoo var det gennem de samme kabler og stik og de havde masser af signalstyrke selv med en signaldæmper på fiberboksen. Og det med at nogle kanaler har mindre styrke er vist normalt ifølge yousee's hjælpe side. De har en liste over kanaler der typisk har sværere ved at få fuld styrke på og 70% er nok til fint billede. Men når man som hos mine foældre også vil have billede på tv i de fjerne værelser så ryger det hurtigt. Det fjerneste værelse kan nu til tider tage DR som den eneste kanal. Før var der måske 3-4 kanaler der var uklare selvom der sad en signaldæmper på.
|
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 23:44
csell skrev:
Ole77 skrev:
Men det er jo så nyttesløst. Jeg kan ikke se at de ikke kan se at det ikke kan være et problem i fiberboksen da signalet er lav fra den dag yousee overtog |
Hej.
Det er
altid svært når en udbyder skal bruge en andens net. Men jeg
forstår ikke at du afviser en tekniker fra Yousee. Særligt hvis du
ikke skal betale for det.
Jeg vil
gætte på at han vil starte med at måle signal styrken. Det vil
fortælle om problemet rent faktisk ligger ved Tre-for eller Yousee.
Det kan
rent faktisk godt være at problemet ligger hos Tre-for, men at Waoo
havde en løsning, som YouSee ikke har.
Men
hvis du har ret i din påstand om at YouSee signalet er for lavt kan
teknikeren nok arrangere at signalet bliver forøget, måske skal det
ske i den anden ende. Der
hvor YouSee sender signalet ind i Tre-fors fiber.
Jeg syntes at du skal give dem en chance for at løse problemet.
Hilsen
Carsten.
|
Grunden til at jeg er afvisende omkring at få en tekniker ud er:
1: Det kan ikke være i boksen da det er helt ens på 2 forskellige adresser
2: Da jeg talte med yousee's kundeservice sagde de at de kun garantede signal ind til første tv. Og idet den går fint igennem til det, vil en test af signal vise at der er ok signal og så vil de helt sikkert s**** på at signalet var meget kraftigere før de overtog.
Og mht til om waoo havde en løsning på et problem hos trefor så kan jeg sige at det ikke er tilfældet. Før vi havde waoo kørte Tre-for selv tv delen under navnet profiber. Også dengang var der fuld knald på signalstyrken selv med dæmperen på.
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 00:47
Signalkvaliteten kan afhænge meget af de frekvenser, som kanalerne ligger på, hvis kablet ikke er i orden. I øjeblikket må en del Yousee-kunder (med dårlig kabelinstallation) f.eks. undvære DR1, fordi den er blevet flyttet til en frekvens, som der er (mere) indstråling på end den tidligere frekvens.
Yousee benytter nok en helt anden frekvensplan end din tidligere tv-leverandør. Det er ikke sikkert, at det er problemet, men det er da værd at tænke over.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 01:55
Bubbleboy er inde på det rigtige!
Ole har en fiberboks installation. D.v.s. at der ikke er en fis forskel på før og nu, når det gælder signalstyrken! TV-signalet leveres gennem fiberen - altså som 1'er og 0'er, i form af lys. Eneste forklaring er, som bubbleboy nævner, at der er flyttet rundt på diverse frekvenser. Dette giver nu problemer, p.g.a. øget indstråling. Så nye kabler/stik vil afhjælpe problemet!
M.v.h.
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 07:29
Yousee er generelt ligeglade med deres kunder.
Jeg tror også din installation trænger til en grundig gennemgang.
Du har to muligheder.
1. Sig dit yousee abonnement op.
2. Få fikset din nuværende installation. Silvan har nogle fine pakker med kabel, fordeler og forstærker osv. Disse er yousee godkendt således at du ikke får problemer med indstråling. Alternativt kan du få den lokale antennemand ud og fikse din installation.
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 07:46
bubbleboy skrev:
Signalkvaliteten kan afhænge meget af de frekvenser, som kanalerne ligger på, hvis kablet ikke er i orden. I øjeblikket må en del Yousee-kunder (med dårlig kabelinstallation) f.eks. undvære DR1, fordi den er blevet flyttet til en frekvens, som der er (mere) indstråling på end den tidligere frekvens.
Yousee benytter nok en helt anden frekvensplan end din tidligere tv-leverandør. Det er ikke sikkert, at det er problemet, men det er da værd at tænke over.
|
Selvfølgelig bliver jeg nødt til at udelukke de problemer jeg kan men der er intet der siger mig at det logisk vil hjælpe tilnærmelsesvist nok. DR kører fint igennem hos mine forældre selv på det 2. fjernsyn de har. Så hvis den er retningsviseren for dårlig afskærmning så har den vist at det ikke er det. Men tak for svarene. Det er bare med at få al den information jeg kan omkring det.
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 07:55
Henrik B. skrev:
Ole har en fiberboks installation. D.v.s. at der ikke er en fis forskel på før og nu, når det gælder signalstyrken! TV-signalet leveres gennem fiberen - altså som 1'er og 0'er, i form af lys. Eneste forklaring er, som bubbleboy nævner, at der er flyttet rundt på diverse frekvenser. Dette giver nu problemer, p.g.a. øget indstråling. Så nye kabler/stik vil afhjælpe problemet!
M.v.h. |
Jeg er ikke klar over hvordan fiberboksen helt virker ud over det åbentlyse at signalet er i form 1 og 0 som du nævner. Men inde i den må der jo sidde noget der omdanner denne data så den kan komme ud gennem antennekabel. Så spørgsmålet er jo om der er noget i den del der bestemmer hvor kraftigt signal der kommer ud og den måske kan være ændret pga en anden indstilling fra yousee.
Det kan godt være det bare er ren stædighed men jeg nægter simpelthen at tro på at ALLE kanaler hos yousee lige ligger hvor der er problemer med stråling og ingen gjorde det hos waoo eller profiber. Jeg kan simpelthen ikke få det til at blive sandsynligt.
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 07:58
Mufti skrev:
Yousee er generelt ligeglade med deres kunder.
Jeg tror også din installation trænger til en grundig gennemgang.
Du har to muligheder.
1. Sig dit yousee abonnement op.
2. Få fikset din nuværende installation. Silvan har nogle fine pakker med kabel, fordeler og forstærker osv. Disse er yousee godkendt således at du ikke får problemer med indstråling. Alternativt kan du få den lokale antennemand ud og fikse din installation. |
Nu hvor vi har fået yousee er vi bundet i 6 måneder og selv når de er udløbet så har vi valget mellem dem eller intet. Vores fællesantenne var elendigt og vi ligger et sted hvor vi ikke kan modtage nogen form for ordentligt signal. Hverken tv eller mobil.
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 08:52
Yousee uddeler en del gratis kabler for tiden. Du kan sikkert også få et...
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 13:35
bubbleboy skrev:
I øjeblikket må en del Yousee-kunder (med dårlig kabelinstallation) f.eks. undvære DR1, fordi den er blevet flyttet til en frekvens, som der er (mere) indstråling på end den tidligere frekvens. |
Sjovt nok har jeg det modsatte "problem". Tidligere havde jeg problemer med DR1 (og SVT2 og et par andre mener jeg), men efter kanalomlægningen kan jeg modtage alle mine kanaler uden problemer...
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 17:22
Efter kanalomlægningen oplever jeg præcis det samme som HeartWare. Alle kanaler kan nu modtages helt uden problemer på flere fjernsyn. Signalkvaliteten er helt i top på alle kanaler. Der anvendes udelukkende You-See godkendte kabler.
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 18:56
Jeg kan også nikke genkende til, at signalet ligger på 100% på alle mine yousee kanaler. Også efter kanal omlægningerne.Jeg bruger et af yousee's antennekabler ! Prøvede først med et dyrt indkøbt af slagsen fra AV-connection. Med guld belægning og "jeg ska gi dig ska jeg" ! Men det virkede ikke efter hensigten, næsten ingen på 100%. Så det røg tilbage i skuffen. Så jo - kablingen har meget at sige for kvaliteten !
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 19:53
Bare lige for at vide helt præcist hvad jeg har at gøre med så vil jeg gerne lige høre om nogen af jer der siger i har fint signal også har det gennem fiberboks fra trefor.
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 21:49
Ole77 skrev:
Bare lige for at vide helt præcist hvad jeg har at gøre med så vil jeg gerne lige høre om nogen af jer der siger i har fint signal også har det gennem fiberboks fra trefor. |
Nope - er tilknyttet Antenneforeningen Brøndby og får signaler fra stikkene i væggen.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 07:19
Ole77 skrev:
Henrik B. skrev:
M.v.h. |
Jeg er ikke klar over hvordan fiberboksen helt virker ud over det åbentlyse at signalet er i form 1 og 0 som du nævner. Men inde i den må der jo sidde noget der omdanner denne data så den kan komme ud gennem antennekabel. Så spørgsmålet er jo om der er noget i den del der bestemmer hvor kraftigt signal der kommer ud og den måske kan være ændret pga en anden indstilling fra yousee. |
Det eneste der formodentlig sidder i selve CPE'en (fiberboksen) er et filter der bestemmer hvilken pakke du har, og der er normalt ingen justeringsmuligheder hvad signalstyrke angår i selve boksen.
Der er altså formegentlig ikke ændret noget siden YouSee overtog - de har som andre skriver nok lavet en anden frekvensplan, men anvender samme fiber til fremføringen som før, så det er "et eller andet"(tm) efter fiberboksen der har ændret sig.
Ellers skulle selve lyset have ændret sig på den fiber der anvendes til TV, men det burde de kunne se hos support/kundeservice - jeg går ud fra at de har værktøjer der viser lysniveauer, og selve boksen kan også via signal-forhold...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
|