størrelsesforskel på filer efter kopiering
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145759
Udskrevet den: 09-Februar-2025 kl. 05:41
Emne: størrelsesforskel på filer efter kopiering
Skrevet af: Basknudsen
Emne: størrelsesforskel på filer efter kopiering
Skrevet den: 18-Marts-2016 kl. 22:20
Hej Jeg har lige taget backup af mine billeder fra min PC til min eksterne harddisk. På min PC skriver den at diskforbruget er 308GB, samt 835 mapper og 62900 filer. På min eksterne skriver den diskforbruget 308GB men størrelsen 307GB mapperne er 835 men kun 62294 filer, så mangler den vel at flytte noget over??? Den eksterne kører i FAT32, PC'en i NTFS. På forhånd tak for hjælpen.
------------- Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 01:09
Diskforbruget svinger hvis cluster størrelsen på diskene er forskellige.
Kan det tænkes at du ikke har fået kopieret usynlige filer som eksempelvis Thumbs.db der bruges til thumbnail cache i mapper med billeder? Det passer jo næsten med antallet af mapper med filer som mangler.
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 08:23
Jeg ved det ikke, hvordan tjekker jeg det, og gør det?
------------- Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
Skrevet af: jec
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 09:14
Hvis mappestrukturen for fine billeder er den samme på din PC og det eksterne drev kunne du bruge programmet "Beyond Compare" som kan hentes i en gratis prøveversion fra: http://www.scootersoftware.com
Jens
|
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 09:29
Du kan vise usynlige filer, det er en checkbox i vindue banner menuen.
Jeg ville vælge at benytte Robocopy til den slags, som er indbygget siden Windows Vista.
Eksempel: robotcopy /S "c:\mappe med billeder" "x:\mappe på ekstern disk"
Den ved man kopierer alt og man kan køre kommandoen igen, så vil den kun kopiere nye filer, som hvis du evt. har lagt nogle flere billeder.
Prøv med en testmappe indtil du bliver fortrolig med kommandoen.
Hvis du skriver: Robocopy /E Så kopierer den også tomme undermapper.
Man kan på denne måde også lave et ikon til at klikke på, så den altid kopiere dine billeder til samme sted på din ekstrrne disk
|
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 14:19
Kan jeg ikke få en guide til hvad der skal gøres? Jeg har hentet begge programmer, men er lidt i tvivl om jeg gør det rigtige?
|
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 14:39
I "Beyond Compare" skal du blot foretage en sammenligning af de to billeder-mapper (hhv. PC og eksternt drev), og programmet vil herefter indikere hvor det er forskelle. Måske det er nødvendigt at indstille at der skal ses bort fra timestamp, men prøv at foretag en sammenligning og se om og hvor der er forskelle. Hvis det viser sig at der er filer på PC, som ikke er på det eksterne drev, kan du umiddelbart i programmet kopiere disse filer fra PC til det eksterne drev. Jens
|
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 14:48
De ligger bare med stort mellemrum i de to stier. Der står det samme i bunden.
|
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 15:27
Basknudsen skrev:
De ligger bare med stort mellemrum i de to stier. Der står det samme i bunden. | Det burde være ligetil. Nu har jeg selv Mac versionen, men brugte i mange år Windows versionen, og mener ikke der er væsentlige forskelle. Men når de to mapper et valgt i hhv. venstre og højre panel kan det det være du selv skal starte sammenligning ved at klikke på det relevante ikon (Compare el. Refresh). Forsøg dig frem, der burde ikke kunne ske nogen skade ved det. Jens
|
Skrevet den: 19-Marts-2016 kl. 16:07
Ok. Tak
|
Skrevet den: 20-Marts-2016 kl. 09:44
Hvad gør jeg? Robocopy står og venter på et billede som ikke er der. Jeg har prøvet at søge efter det, men der dukker intet op selvom den skal vise skjulte filer.
|
Skrevet den: 20-Marts-2016 kl. 12:12
Det forstår jeg ikke. Den eneste grund at Robocopy skulle vente, er hvis filen er i brug og ikke kan læses, eller hvis det ikke har rettigheder nok til at kopiere filen. Et problem med rettigheder ville dog være mærkeligt, da det jo er billeder som er brugerdannet.
|
Skrevet den: 20-Marts-2016 kl. 12:14
man kan altid stoppe Robocopy med CTRL+c
Starter man igen, så fortsætter den med at kopiere kun de filer som mangler.
|
Skrevet den: 20-Marts-2016 kl. 15:50
Det er et billede taget med en iPhone. Jeg har fundet billedet på PC'en, selvom det ikke kom frem da jeg søgte.
|
|