Sony X85C - billede
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145812
Udskrevet den: 27-April-2025 kl. 22:22
Emne: Sony X85C - billede
Skrevet af: Kip James
Emne: Sony X85C - billede
Skrevet den: 21-Marts-2016 kl. 20:10
Nu har jeg fulgt kritikken herinde, og har også læst divers tests af denne model.
Kan vi blive enige om, at målt på ren billedkvalitet, så er dette tv stadig aldeles meget value for money?
Jeg har efterhånden skrottet mine projektor planer udfra plads og logistisk vurdering, og sat mig for, at få opgraderet til en større skærm, omkring de 60-65" og i et prisleje omkring de 10k +\-.
2014 modellen fra Sony i 60" (W855b) blev skamrost af Lyd og Billede, og jeg har da også en kammerat der for nyligt købte sådan een for en 10.000 i Fona. Nu er skærmen nede i 7999kr men også eftehånden svært tilgængelig.
Så...jeg kastede straks blikket på X85C i 65" som pt fåes til 11.999kr og som må forventes med tiden at kunne komme på bud til under de 10.000
Lad mig sige med det samme: jeg får KUN brug for et nyt tv til at se blu-ray film på (og dvd). Intet andet. Smart-Tv funktioner og generelle tv-funktioner bliver ikke noget jeg kommer til at beskæftige mig med. Ej heller ejer jeg materiale i 4K
Spørgsmålet er derfor igen:
Burde dette tv ikke rent hd-billedmæssigt være fuldt ud på højde med den roste model fra 2014? Og - er det overkill at gå efter et 4K tv trods god pris, når jeg "kun" skal se standard blu-ray? Skal jeg når tiden kommer rent faktisk "nøjes" med at se om man fortsat kan støve f.eks den skamroste W855b op til en 7-8000kr???
|
Svar:
Skrevet af: Kip James
Skrevet den: 21-Marts-2016 kl. 20:44
Kan se at 2015 også byder på en ikke-4K model i W855 modellen, bare med C istedet for B
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-Marts-2016 kl. 23:30
Jeg ville da helt klart gå efter den nyeste . Muligt,at du ikke har ambitioner om 4k, - men med Netflix app ombord er det altså både nemt og billigt at prøve af i feks bare en enkelt måned . Samtidigt er både 4k og smarttv efterhånden så meget standard, at det ikke fordyrer Mellemklasse TV . Og så tror jeg man skal passe lidt på med ,at skrue forventningerne op mht yderligere prisfald . Vi er så tæt på nylanceringer, at lagrene på både 2014 og 2015 modeller måske er ved at være tømte . . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 07:18
Jeg var forbi Elgiganten forleden.
Her kunne deres sælger oplyse ar Sony havde fået styr på softwaren i deres Android tv.
Om det galt ældre modeller vidste han ikke.
Mit gamle Sony kører stadig og skal ikke skiftes før det afgår ved døden, så jeg har ikke undersøgt sagen yderligere.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 09:51
X85 fås i 65" til 11.999 i denne uge, hvilket er et ret stærkt køb. De ting, som Android mangler at få pudset lidt af relaterer primært til TV-brug, så hvis det er underordnet, så finder du nok ikke andre TV i samme størrelse, som kan levere samme billedkvalitet.
Jeg genstarter af og til mit eget X85 fordi der pt. er en bug i optagefunktionen, men den lader du jo til at være ligeglad med. TV'et opdateres i øvrigt til Android 6.0 i løbet af i år, hvilket skulle give et yderligere løft.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 10:12
Kip James skrev:
Så...jeg kastede straks blikket på X85C i 65" som pt fåes til 11.999kr og som må forventes med tiden at kunne komme på bud til under de 10.000 |
Det tror jeg altså ikke, at du skal regne med. X85C udgår indenfor få uger.
11.999 tror jeg bliver den absolut billigste pris. Det er altså ret vildt for denne skærm i 65". Hvis man er interesseret i X85C så er det bare at slå til nu, synes jeg.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 11:40
Jeg tror heller ikke den når derned. Men det må du jo selv vurdere risikoen ved. De nye er allerede klar.
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 17:03
Mufti skrev:
Her kunne deres sælger oplyse ar Sony havde fået styr på softwaren i deres Android tv.
Mit gamle Sony kører stadig og skal ikke skiftes før det afgår ved døden, så jeg har ikke undersøgt sagen yderligere. |
Det sagde sælgerne også i den periode hvor jeg havde mit Sony. Superopdateringen var hele tiden lige om hjørnet. Personligt er min tillid til sælgere i elgiganten ikke specielt stor:-)
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 17:32
slumbert skrev:
Mufti skrev:
Mit gamle Sony kører stadig og skal ikke skiftes før det afgår ved døden, så jeg har ikke undersøgt sagen yderligere. |
Det sagde sælgerne også i den periode hvor jeg havde mit Sony. Superopdateringen var hele tiden lige om hjørnet. Personligt er min tillid til sælgere i elgiganten ikke specielt stor:-) |
Jeg har heller ikke den store tillid til deres sælgere. 
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 18:10
Mufti skrev:
slumbert skrev:
Mufti skrev:
Det sagde sælgerne også i den periode hvor jeg havde mit Sony. Superopdateringen var hele tiden lige om hjørnet. Personligt er min tillid til sælgere i elgiganten ikke specielt stor:-) |
Jeg har heller ikke den store tillid til deres sælgere.  | Uden at skulle tage nogen i forsvar, så fortæller en salgsrepræsentant vel det, han af producent er oplyst om. Hvis nogen hænger i bremsen her, er det vel Sony, som gang på gang har udskudt en softwareupdate.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 18:59
JeTex skrev:
Mufti skrev:
slumbert skrev:
Mufti skrev:
Jeg har heller ikke den store tillid til deres sælgere.  | Uden at skulle tage nogen i forsvar, så fortæller en salgsrepræsentant vel det, han af producent er oplyst om. Hvis nogen hænger i bremsen her, er det vel Sony, som gang på gang har udskudt en softwareupdate. |
Det er nok rigtigt at det er hvad en sælger vil fortælle. En rigtig kundeservice medarbejder vil kende produktet og råde kunden til at købe et panasonic i stedet:-)
|
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 19:06
Slumbert_ det er jo noget forudindtaget vrøvl ! Sonyen anbefales jo af superbrugere herinde ,som har betydeligt bedre sammenligningsgrundlag end " en rigtig kundeservice medarbejder" (?) . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 19:25
Lennon skrev:
Slumbert_ det er jo noget forudindtaget vrøvl ! Sonyen anbefales jo af superbrugere herinde ,som har betydeligt bedre sammenligningsgrundlag end " en rigtig kundeservice medarbejder" (?) . . |
Jeg er nu ret så enig med Slumbert. Der er jo en tråd på Flatpanels så alen lang om de problemer der har været, og for den sags skyld stadig er på visse områder på det nævnte TV.
Jeg ville aldrig råde nogen til at købe det TV 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 20:12
Nej som nuværende ejer af et 55X85C så ville jeg da heller ikke anbefale tv´et, hvis du har ønsker om at at det er 100% funktionelt.
dette er mine problemer efter sidste patch
- Bruge Guide (NØJ hvor er den langsom)
- Bruge Discovery (Fryser TV´et i 10-15 sekunder fra gang til gang)
- hvis du muter i tv delen, så ser noget over f.eks. youtube, eller chromecast, så kan du ikke unmute, med mindre du går ud i TV delen igen
- vi have det lovede PIP/PAP
- menuer der ikke er synlige, men blokere brug af tv´et
- diverse genstarter
- UTROLIG langsom kanalskifte
- Tv´et fryser MANGE andre steder
- Underlig "YUV444 RGB" opdatering, der efterlader et billede delt i to, med en LILLE smule gradient forskel mellem de 2 sider af centerlinien.
det er et såkaldt "funktionelt" X85, efter UTALLIGE opdateringer.
der er ingen tvivl om at havde været noget jeg havde troet på, så havde jeg også købt en X83C 43" til køkkenet, men det her tv er bare for ringe.
det skal siges, TV´et har den flotte billedekvalitet, jeg synes det indbyggede Chromecast er lækkert.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet af: Grung
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 20:57
Jeg har ingen af de nævnte problemer, og vil til enhver tid hellere have min Sonys Android tv end det crap Firefox OS som fines på mit Panasonic, og som forresten ikke bliver opdateret.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 21:16
Grung skrev:
Jeg har ingen af de nævnte problemer, og vil til enhver tid hellere have min Sonys Android tv end det crap Firefox OS som fines på mit Panasonic, og som forresten ikke bliver opdateret.
|
Seneste Pana opdatering for modeller med Firefox var den 1. dec. 2015. Og der kommer en ny inden for 3 uger. Sorry for OT 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 23:02
Ja, det var jo lidt spredt fægtning . En "ikke"anbefaling fra en som slet ikke ejer TV' et - det samme fra fra en enkelt ejer der stadig har problemer m smartdelen , og en anbefaling fra en ejer der godkender nyeste sw version af smart-tv delen . . .
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 23:29
Torben Rasmussen skrev:
Jeg genstarter af og til mit eget X85 fordi der pt. er en bug i optagefunktionen, men den lader du jo til at være ligeglad med. TV'et opdateres i øvrigt til Android 6.0 i løbet af i år, hvilket skulle give et yderligere løft. |
Eller medføre nye "udfordringer"....
Sony har ikke just udvist den helt store professionalisme, når det gælder om at få 2015-modellerne med Android-TV, til at fungere! Faktisk har de været ringere end Samsung - hvilket siger en del!
M.v.h.
|
Skrevet den: 22-Marts-2016 kl. 23:36
Lennon skrev:
Ja, det var jo lidt spredt fægtning . En "ikke"anbefaling fra en som slet ikke ejer TV' et - det samme fra fra en enkelt ejer der stadig har problemer m smartdelen , og en anbefaling fra en ejer der godkender nyeste sw version af smart-tv delen . . . |
om alleree nævnt: Tjek tråden på flatpanels. Så ser du massere af brugere, med problemer. Senest er kommet problemer med at gå på - og fastholde - netværk, hvis det er 5 Ghz!
M.v.h.
|
Skrevet den: 23-Marts-2016 kl. 00:04
Henrik B _ jeg følger med i tråden, og fornemmer at TV'et til en pris på 12k,er et billed mæssigt kup for brugere der har YouSee/Stofabox og Apple TV . For brugere af smartdelen er den blevet klar bedre, men ikke perfekt . .
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 23-Marts-2016 kl. 06:10
Som monitor syntes tv'et super godt
|
Skrevet af: Grung
Skrevet den: 23-Marts-2016 kl. 08:31
Det afhænger nok en del af hvad du vil med det. Billedet tror jeg ingen er uenige om at du ikke får meget bedre til prisen.
Resten må være op til hvad det skal bruges til. Mit smart tv har kørt flydende siden tv'et fik Android 5.1, og selv før det kørte det acceptabelt til de ting jeg brugte.
Jeg bruger så også kun youtube, Netflix samt Kodi. Faktisk kun Kodi og Netflix den seneste måned.
|
Skrevet den: 23-Marts-2016 kl. 12:14
Lennon skrev:
Slumbert_ det er jo noget forudindtaget vrøvl ! Sonyen anbefales jo af superbrugere herinde ,som har betydeligt bedre sammenligningsgrundlag end " en rigtig kundeservice medarbejder" (?) . . |
Det er baseret på personlige erfaringer som jeg har efter at have ejet en sonyskærm i 3-4 måneder før jeg returnerede den og fik pengene retur i december 2015. Det var en frustrerende oplevelse at eje en Sony med androidstyresytem og jeg fik flere gange i løbet af mit ejerskab forklaret af sælgere/kundeservicemedarbejdere at den nye eller næste opdatering ville løse problemet, uden at opdateringerne førte til mærkbare forbedringer. Det er mit sammenligningsgrundlag. Hvad er dit?
Hvis du ikke selv ejer en sonyskærm, så er det dig der kommer med noget forudindtaget vrøvl. Sony har for deres 2015 android-modeller fået omfattende kritik af deres elendige, hakkende, fejlfyldte brugerflade. Både herinde og på alle mulige andre fora i indland og udland. x85 har en god billedkvalitet, men det hjælper jo ikke noget når betjeningen er en gennemgående frustrerende oplevelse.
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 23-Marts-2016 kl. 14:35
Køb en Nvidia Shield og slut til, så har du noget, der virker... Opfat et tv som en monitor eller en projektor, så er der ingen problemer!
|
Skrevet den: 23-Marts-2016 kl. 20:49
Slumbert_ jeg har fuld forståelse for din negative holdning til de oplevelser du har haft . Og det er slet ikke godt nok , - den måde som Sony har håndteret problemerne på . Når det er sagt, så mener jeg stadig at du er forudindtaget . Det produkt du returnerede i dec 2015 er efter min bedste overbevisning ikke identisk med det produkt som diskuteres her og nu . Prisen er feks i mellemtiden røget ned i 12k , - og flere brugere indikerer at nyeste software giver en noget bedre oplevelse ( uden dog,at fungere 100%) . Og nej, jeg har ikke personlige erfaringer med produktet . Jeg prøver såmænd bare at evaluere på de saglige indlæg som kommer fra brugere . Og lige der syntes jeg så ikke lige, at kunne bruge dit tidligere indspark til ret meget . . Men under alle omstændigheder god påske .
|
Skrevet den: 23-Marts-2016 kl. 22:01
@Lennon
Det er fair nok at du ikke kan bruge mit indspark til ret meget og du har helt i at min model ikke var x85. Det var en x83. Billedkvaliteten er forskellig, styresystemet er det samme
På ren rå billedkvalitet er x85 fantastisk til prisen, men man skal seriøst overveje om man gider jævnlige genstarter, 10-30 sekunder mellem kanalskift, en skærm der fryser midt i et playstationspil. Sådan nogle basisting skal bar vare i orden selv hvis der står Denver på det. selvom det er et godt tilbud med 12.000, så mener jeg ikke at det kan betale sig at købe det. Jeg var rigtig glad for den pris jeg fik mit til, men efter noget tid måtte jeg erkende at jeg aldrig ville blive tilfreds med det.
|
Skrevet den: 23-Marts-2016 kl. 22:39
Jeg kan kun give Slumbert ret! Min kammerats 65" kører også stadig langt fra, hvad der kan betegnes som bare nogenlunde i orden. Og der er prøvet ALT, også diverse former for opdateringer, genstarter, div. nulstillinger o.s.v., beskrevet af Sony's kundeservice. Jeg har gennem en de år efterhånden, anbefalet at købe Sony fladskærme, også fordi de sammen med Bang & Olufsen, har markedets absolut laveste fejlrate. MEN, i dag vil jeg absolut fraråde folk at købe et Sony, hvis det er udstyret med Android-TV. Philips har i øvrigt også store problemer med at få deres Android-TV til at køre ordentligt/problemfrit. Man føler sig sgu hensat til den Sony mobil man havde, som kørte Android 1.6/2.5. Værre lo*** software har jeg aldrig oplevet.
Det værste er dog, at Sony åbenbart ikke har styr på en skid, har amatør software folk, eller bare ikke har tildelt nok resurser, til at få problemerne løst! Der er gået næsten er helt år, uden tingene spiller. Dét er sat** skræmmende ringe!!!
M.v.h.
|
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 17:39
Jeg tror din kamerat skal have opdateret sit tv. For ved nyeste fw oplever jeg ikke at den er sløv ved kanal skift, i forhold til andre skærme. Jeg oplever heller ikke at den genstarter. Og den bruges også flittigt til netflix og kodi. Jeg kan så forstå at der er lidt problemer med optage funktionen, men det kan jeg desværre ikke snakke med om, da jeg ikke bruger den.
------------- Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 18:03
Som allerede skrevet - og understreget - så er den opdateret efter alle kunstens regler.
M.v.h.
|
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 23:57
Den sidste nye firmware kan ikke hentes OTA, blot så I er OBS på det. Den skal ned via USB.
|
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 28-Marts-2016 kl. 09:04
Ok. Jeg bruger den sidste ota fw. Får jeg noget ud af at opdatere til nyeste USB fw.
------------- Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
Skrevet den: 28-Marts-2016 kl. 10:43
Du får optagefunktion, hvis det betyder noget. Dertil så kører den nye version mere stabilt, men hvis du ikke oplever fejl, så er det jo underordnet.
|
|