Print side | Luk vindue

Onkyo - surround > hvid støj!?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145879
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 01:13


Emne: Onkyo - surround > hvid støj!?
Skrevet af: tipsen
Emne: Onkyo - surround > hvid støj!?
Skrevet den: 25-Marts-2016 kl. 14:07
Noget er kikset med lyden fra min surround-receiver - en Onkyo TX-NR626.

Jeg ser film enten fra en blu-ray afspiller eller en Boxee Box via surround-receiveren og pludselig er surround-lyd forsvundet og erstattes med "hvid støj" fra fjernsynet...

Fra hhv. blu-ray afspiller og Boxee Box går der HDMI-kabler til Onkyo'en og derfra går der et HDMI-kabel videre til fjernsynet.

Jeg har enten set video fra Boxee Box/blu-ray med eller uden surround-receiveren til at håndtere lyden. Enten var den i standby og forwardede signalet til fjernsynet eller også var den tændt og håndterede så lyden (surround) og fjernsynet blev mutet.

Uanset om receiveren er tændt eller ej ender lyden hos fjernsynet som "hvid støj" i dets højttalere - på en eller anden måde er surround-receiveren stoppet med at forstå surround-signalet - hvad enten det kommer fra Boxee Box eller fra Yamaha blu-ray afspiller.

Jeg har ikke umiddelbart rodet med noget som helst med anlægget og frygter lidt at receiveren kan være delvist brændt sammen eller noget i den retning... - men har også lidt svært ved at fejlsøge på det...

Nogle forslag eller ideer til hvad jeg skal gøre for at få den surround-lyd igen? (Jeg kan godt sende et alm. "analog-højre-venstre" signal fra Boxee Box til fjernsyn og få det spillet normalt, men Boxee Box kan eks. ikke decode DTS til stereo og det ville jo også være fint at få surround-lyden igen.



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Marts-2016 kl. 16:19
Tjah, en Onkyo der får problemer med lyden via HDMI, lyder som noget vi hat hørt før.

Find ud af om den er dækket af Onkyos udvidede garanti, ellers er det bare synd.....


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 25-Marts-2016 kl. 17:26
Hmm... - det lyder ikke lovende - den er "sjovt" nok fra februar, 2014 og når jeg taster serienummeret på https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DNK&lang=en_GB" rel="nofollow - denne side får jeg meldingen "This Serial/Unit does not need this update."


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Marts-2016 kl. 17:41
Ving af at du har hdmi problemer.

Hvad siger den så?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-Marts-2016 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hmm... - det lyder ikke lovende - den er "sjovt" nok fra februar, 2014 og når jeg taster serienummeret på https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DNK&lang=en_GB" rel="nofollow - denne side får jeg meldingen "This Serial/Unit does not need this update."


1. Skynd dig at kontakte din forhandler, og fortæl at fejlen har været der et par uger, men at du troede at det skyldtes TV'et eller andet.
Du vil formentlig - med en serviceminded forhandler - kunne få den under garanti.

2. Hvad angav du som fejl, på ONKYO's supportside? Prøv evt. at krydse af i mere end ét felt - f.eks. periodisk fejl med lyd, periodisk fejl med netværk eller lign.

M.v.h.



Print side | Luk vindue