Hej Naiera
Som lovet vil jeg gerne give et par kommentarer - specielt fordi jeg tilfældigvis har en kammerat med lige netop LE32M61B der kom forbi med sit TV for en direkte sammenligning kort efter jeg købte mit Toshiba.
Jeg indrømmer blankt at min bedømmelse sikkert er farvet af at jeg selv valgte et Toshiba, derfor var jeg egentlig mest spændt på kammeratens indtryk.
Taler vi om overall billedkvalitet, var vi begge enige om at Toshibaen var bedst, fra alle de kilder vi prøvede, disse var analog tv, selector via rgb scart, recorder via rgb scart, dvd via component og recorder via HDMI. Billedet var efter justering af begge TV med DVE disc mere naturligt både i kontrast og farveforløb, mere detaljerigt og med mindre LCD unoder (pixelering, motionslør o.lign.) på Toshibaen. Ydelsesmæssigt et plus til Toshibaen for billedkvalitet.
Vi havde på det tidspunkt ikke mulighed for at teste input fra PC eller Xbox360 grundet manglende kabler (og Xbox) - så en direkte sammenligning her kunne ikke gøres. Jeg vil dog uden videre her give et plus til Samsungen da den understøtter 1360x768 over VGA indgangen. Det gør Toshibaen ikke - iøvrigt ligesom mange andre fladskærmstv. Det er et irriterende men meget udbredt fænomen at fladskærmstv mangler ordentlig understøttelse for 1360x768 inputs uanset prisklasse på tv.
PC input fungerer såmænd glimrende på Toshibaen gennem DVI/HDMI ved 720p signal (som jeg selv bruger) - eller ved 1024x768 via VGA - super flot billede - men overall må Samsungens 1360x768 VGA input alligevel give den et forspring her, specielt hvis PC/Xbox360 er vigtige tilslutningskilder.
Mht. picturemodes, har Toshibaen en manuel og 3 faste, og de fungerer glimrende. Jeg savner ikke noget her i forhold til Samsungens picturemodes. Tilligemed giver Toshibaen en meget stor frihed for manuelt at optimere billedet med sit farvejusteringssystem der tillader utallige justeringer på hvert enkelt farveniveau, udover de normale justeringer for backlight, contrast, brightness, sharpness, color, osv.
Ja - det er en normal phono audio udgang der sidder på Toshibaen.
Fjernbetjeningerne minder om hinanden, og jeg vil klassificere dem som lige gode eller lige dårlige alt efter indgangsvinkel :-)
Design er en smagssag, men personligt foretrækker jeg faktisk det lidt mere afdæmpede design på Toshibaen fremfor det blanke "pianolak" look på Samsungen. Specielt efter lidt tid.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|