Print side | Luk vindue

USB tuner der virker med yousee-kort?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145922
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 15:09


Emne: USB tuner der virker med yousee-kort?
Skrevet af: kamakamadaun
Emne: USB tuner der virker med yousee-kort?
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 18:28
Hej,

jeg har tidligere haft en beaglebone black (raspberry pi alternativ) til at optage med tvheadend og en sundtek tuner.
Nu har jeg fået yousee med vælg selv så vælg selv-kanalerne kan kun ses/optages med en tuner der kan bruge yousee kortet. Det er her jeg er lidt lost mht. hvad jeg skal bruge for at få det til at virke. Da jeg er ved at lave hele mit setup om vil jeg gerne have et system der virker med yousee-kortet. Er det muligt?

Min sundtek-tuner har ikke mulighed for CI/CAM. Hvad er mine muligheder for en ny tuner der duer? Hvad skal jeg præcist bruge for at få det til at virke? Er linux en mulighed med de tunere der måtte virke?

Hvilket program kan jeg bruge til at optage? Er tvheadend stadig en mulighed? Er der bedre muligheder?

Håber ikke dette er for basalt, men jeg har ikke kunne finde konkret info så jeg var sikker på at få købt det rigtige.



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 19:54
Der er en anden bruger herinde der har en Terratec H7 tuner til salg. Den kan bruges til netop dit formål.
Brug søgefunktionen.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: csell
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 20:05
Hej.

Her er et link til den anden brugers Terratec H7 tuner:

http://forum.recordere.dk/s-terratec-h7-andet_topic135379_page1.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/s-terratec-h7-andet_topic135379_page1.html

Hilsen Carsten.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

Da jeg er ved at lave hele mit setup om vil jeg gerne have et system der virker med yousee-kortet. Er det muligt?

Min sundtek-tuner har ikke mulighed for CI/CAM. Hvad er mine muligheder for en ny tuner der duer? Hvad skal jeg præcist bruge for at få det til at virke? Er linux en mulighed med de tunere der måtte virke?

Hvilket program kan jeg bruge til at optage? Er tvheadend stadig en mulighed? Er der bedre muligheder?
Som optage program bruger jeg DVBViewer med Recording Service på Windows PC. Det vil kunne bruges med nævnte H7 tuner og CA modul. 
Tvheadend kender jeg ikke.
Hvad type/model er din Sundtek tuner? Hvis det er en DVB-C kan den evt. bruges til ikke kodede kanaler på Yousee (i DVBViewer kan man tildele tunere til bestemte kanaler)

Mvh. JørgenT


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 22:04
Det ser rigtigt ud. Mange tak for hintet.
Er det korrekt forstået at plastik-kortet fra yousee passer direkte i den uden noget extra?

Er der nogen der ved om det virker på linux? På nettet ser det ud til at der er noget forskelligt held med det. Men de fleste tråde er flere år gamle. Det ser ud til at det er svært (hvis ikke umuligt) at få CI i linux, så det kan være det må blive windows istedet.

@JørgenT
Min sundtek tuner er: Sundtek MediaTV Digital Home (DVB-C/T/T2).
Jeg havde ikke tænkt på før din post, men jeg kan vel bruge den som en nummer 2 tuner, ja. Det ville være smart.
DVBViewer ser godt ud. Er der andre windows PVR jeg skal overveje? NextPVR? Jeg bruger plex til at afspille alt video m.v.

Hvor trækker du iøvrigt dansk EPG fra? Lige nu trækker jeg en xml fra timefor.tv.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

Er det korrekt forstået at plastik-kortet fra yousee passer direkte i den uden noget extra?

Er der nogen der ved om det virker på linux? På nettet ser det ud til at der er noget forskelligt held med det. Men de fleste tråde er flere år gamle. Det ser ud til at det er svært (hvis ikke umuligt) at få CI i linux, så det kan være det må blive windows istedet.

@JørgenT
Min sundtek tuner er: Sundtek MediaTV Digital Home (DVB-C/T/T2).
Jeg havde ikke tænkt på før din post, men jeg kan vel bruge den som en nummer 2 tuner, ja. Det ville være smart.
DVBViewer ser godt ud. Er der andre windows PVR jeg skal overveje? NextPVR?

Hvor trækker du iøvrigt dansk EPG fra? Lige nu trækker jeg en xml fra timefor.tv.
Du skal have et CA modul i H7 til at sætte selve abonnements kort i. 
Som med TV:
http://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/saadan-bruger-du-yousee-kort-og-kortlaeser#" rel="nofollow - https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/saadan-bruger-du-yousee-kort-og-kortlaeser#
Der findes flere fabrikater.

Linux har jeg ikke prøvet, det er der vist noget mere udfordring i. 
I hvert fald hvis man ikke er Linux haj. Smile
Andre Windows, kunne være Mediaportal - som jeg opgav for flere år siden pga. ustabilitet. 
Det skulle efter sigende være blevet bedre (andre brugere er glade for den løsning). Big smile 
NextPVR kender jeg ikke.

EPG henter DVBViewer selv fra Yousee (ca. 5 dage frem) og jeg henter også fra DVB-T FTA (ca. 7 dage frem)

Og der ser ud til at der er Windows driver til din Sundtek tuner, så den ser umiddelbart brugbar ud.  Thumbs Up

Mvh. JørgenT


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 27-Marts-2016 kl. 23:50
Mange tak for det.
Der er mange CA moduler at vælge imellem ser det ud til. Er noget at foretrække? Ser ud til at kun nogle kan optage fra flere kanaler samtidig for eksempel og at ikke alle virker lige godt. CI eller CI+?


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-Marts-2016 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

Der er mange CA moduler at vælge imellem ser det ud til. Er noget at foretrække? Ser ud til at kun nogle kan optage fra flere kanaler samtidig for eksempel og at ikke alle virker lige godt. CI eller CI+? 
Det skal være et der er kompatibelt (Viaccess) med Yousee, endelig ikke et Irdeto som Stofa anvender (anden kodningsform).
Der anvendes p.t. ikke CI+ på kabel TV i Danmark, men det ser ud til det efterhånden er det der bliver produceret, så CI uden plus er svære at opdrive.
Til stort besvær for nogle brugere med harddisk recordere og TV med PVR optager, hvor nogle har problemer med optagelse med CI+ moduler. 
Og ingen til tage aben med at løse problemet.  Dead

Men jeg har ikke hørt om at det skulle være et problem med optagelse på PC med CI+. Wink

EDIT: Glemte lige, med DVBViewer kan du optage alle ikke krypterede kanaler der ligger på samme MUX/QAM (frekvens) med een tuner. 
Men de krypterede kræver normalt en tuner+kort pr. kanal. 
Kan se der er CA moduler hvor der står noget med DUAL DESC, men er ikke sikker på om det betyder kan optages flere krypterede kanaler samtidig? 
På Terratec H7 skal det i så fald være fra samme QAM/frekvens.

Mvh. JørgenT


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 28-Marts-2016 kl. 20:18
Igen tak for info. Det sætter jeg pris på.
Jeg kiggede på Neotions side hvor der står at det kan tage 2 kanaler af gangen (når der står dual desc selvfølgelig). Jeg går ud fra at de stadig skal være på samme frekvens. Nu ved jeg jo så ikke hvordan kanalerne kommer til at ligge, men jeg må nok hellere få fat i sådan et kort når jeg nu er igang.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-Marts-2016 kl. 20:42
Du må gerne poste resultat her, jeg er lidt nysgerrig med det CA modul.  Smile
Har du besluttet dig for tuner og program?

Mvh. JørgenT


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 29-Marts-2016 kl. 17:23
Det skal jeg gøre. Men der går nok lidt før jeg får alt det nye grej bestilt og igang.

Jeg forsøger at finde den terratec H7 brugt (den der var til salg her er røget). Så er planen en Intel NUC NUC6i5SYH og en lidt billigere synology NAS jeg også forsøger at finde brugt. Det er vist den billigste måde både at få lagerplads på og nok kraft til plex transcoding. Så kan NAS'en køre linux/synology DSM og NUC'en windows. Så skulle det hele komme til at spille.

EDIT: Jeg prøver DVBViewer først og hvis det virker godt holder jeg bare fast på det. Ellers må jeg nu til at experimentere med alternativerne.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 29-Marts-2016 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

EDIT: Jeg prøver DVBViewer først og hvis det virker godt holder jeg bare fast på det. Ellers må jeg nu til at experimentere med alternativerne. 
Tidligere skulle man købe license inden man kunne komme igang, men der ser ud til at være mulighed for at køre en demo version med begrænsninger nu:
http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=demo" rel="nofollow - http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=demo
Men ellers er den absolut de 20 Euro værd efter min mening.  Smile

Og du kan jo starte med din nuværende tuner på de ikke kodede kanaler, bare du har en Windows PC at prøve på. Wink

Mvh. JørgenT


Skrevet af: Rough
Skrevet den: 29-Marts-2016 kl. 21:32
Jeg har en H7 du gerne må købe. Smile


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 29-Marts-2016 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

EDIT: Jeg prøver DVBViewer først og hvis det virker godt holder jeg bare fast på det. Ellers må jeg nu til at experimentere med alternativerne. 
Tidligere skulle man købe license inden man kunne komme igang, men der ser ud til at være mulighed for at køre en demo version med begrænsninger nu:
http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=demo" rel="nofollow - http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=demo
Men ellers er den absolut de 20 Euro værd efter min mening.  Smile

Og du kan jo starte med din nuværende tuner på de ikke kodede kanaler, bare du har en Windows PC at prøve på. Wink

Mvh. JørgenT
Recording Service er ikke med i Demo pakken. Der skal man investere de 20 euro (2 fadøl i Oslo). Det kan anbefales. Har brugt det i årevis. Klippestabilt


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 30-Marts-2016 kl. 11:03
Du kan jo også bare købe en Smargo kortlæser og benytte en cardserver som eksempelvis NewCamd på din Linux box.

Jeg ved Acamd card client virker med DVBViewer eller Mediaportal og TVHeadend har endda sin egen cardclient indbygget.

Så slipper du både for at købe ny tuner og investere i CA moduler, da det hele kører med dit eksisterende udstyr. Du kan drive flere tunere med denne løsning uden at investere i ekstra kort og CA moduler. Thumbs Up

En Smargo koster omkring 20 USD.

Jeg har lavet flere guider herinde som viser hvordan man sætter det op.
Når du i forvejen har Linux kendskab, så kan du gøre det med lukkede øjne og den ene hånd på ryggen Cool




-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 30-Marts-2016 kl. 11:12
Jeg har lavet den løsning som Cyberguyen anbefaler udfra hans fine guides. Jeg vil sige jeg fik først newcamd til at virke med en raspberry pi og få det efterfølgende til at virke med Mediaportals TV Server kostede mig en del tid.
Når det så er sagt, så virker det godt, når det først kører. Mine udfordringer er pt. at jeg ikke kan få vist alle kanaler. Net geographic og TV 3 sport vil den ikke, og hvis jeg kører med 2 samtidige streams på min HDHomerun kan den ene godt pixelere. Måske Cyberguyen har et forslag eller to til det?




Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 30-Marts-2016 kl. 20:41
Ærgerligt jeg ikke kendte den løsning. Har i går bestilt den terratec H7 (brugt) og et CA-modul.

@Bjur: jeg ved min beaglebone black (some er lidt hurtigere end RPI v1) kun lige akkurat kan klare een HD-stream. Så dit problem med pixelering er nok at din RPI ikke er hurtig nok til at skrive (CPU'en er bottleneck) 2 streams og der droppes derfor en del frames. Du kan sikkert se at din CPU går i 100%.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 31-Marts-2016 kl. 09:53
hmm okay det er dog en raspberry pi 2, havde forventet den kunne klare det, da den blot skal decode signalet. Det andet står min MediaPortal maskine for som er en AMD A8-7600


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 31-Marts-2016 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

hmm okay det er dog en raspberry pi 2, havde forventet den kunne klare det, da den blot skal decode signalet. Det andet står min MediaPortal maskine for som er en AMD A8-7600
Ja, som jeg forstår cardserver løsning er det kun udveksling af nøglekoder med den PC/modtagerboks  som står for selve dekodningen. 
Lidt samme system som med SmartWi cardsplitter løsningen:
http://smartwi.net/" rel="nofollow - http://smartwi.net/

Mvh. JørgenT


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 31-Marts-2016 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

hmm okay det er dog en raspberry pi 2, havde forventet den kunne klare det, da den blot skal decode signalet. Det andet står min MediaPortal maskine for som er en AMD A8-7600
I CPU benchmark er din RPI2 mere end dobbelt så hurtig som min BBB. Så jeg ville også forvente den kunne klare det. Har du checket om den bruger al CPU? Eller du kan finde ud af om noget andet skulle være bottleneck?
Til min BBB (+ sundtek tuner) har jeg skrevet nogle noter til at få det til at fungere bedre: http://support.sundtek.com/index.php?topic=1502.0.
Nogle af de problemer kunne måske også være relevant for dig.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 01-April-2016 kl. 14:02
Uden at stjæle for meget tråden, så tror jeg ikke det er et RPI problem.

Kører du med flere brugernavne pr. tuner?
Har du opsat CI til kun at kunne klare 1 dekodning pr. tuner?
Kan din MP maskine følge med på disk og CPU med 2 optageler. Det kunne jo godt være at symptomet på en presset maskine kunne være at card client begyndte at få problemer, før recording service.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: andersp2
Skrevet den: 12-April-2016 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

Det ser rigtigt ud. Mange tak for hintet.
Er det korrekt forstået at plastik-kortet fra yousee passer direkte i den uden noget extra?

Er der nogen der ved om det virker på linux? På nettet ser det ud til at der er noget forskelligt held med det. Men de fleste tråde er flere år gamle. Det ser ud til at det er svært (hvis ikke umuligt) at få CI i linux, så det kan være det må blive windows istedet.

@JørgenT
Min sundtek tuner er: Sundtek MediaTV Digital Home (DVB-C/T/T2).
Jeg havde ikke tænkt på før din post, men jeg kan vel bruge den som en nummer 2 tuner, ja. Det ville være smart.
DVBViewer ser godt ud. Er der andre windows PVR jeg skal overveje? NextPVR? Jeg bruger plex til at afspille alt video m.v.

Hvor trækker du iøvrigt dansk EPG fra? Lige nu trækker jeg en xml fra timefor.tv.

Terratec H7 virker fint i Linux med CI og det hele i feks Mythtv
http://www.linux-hardware-guide.com/2013-04-17-terratec-h7-dvb-c-dvb-t-ci-slot-usb

men virker ikke med windows 8/windows 10



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 12-April-2016 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af andersp2 andersp2 skrev:

Terratec H7 virker fint i Linux med CI og det hele i feks Mythtv
http://www.linux-hardware-guide.com/2013-04-17-terratec-h7-dvb-c-dvb-t-ci-slot-usb" rel="nofollow - http://www.linux-hardware-guide.com/2013-04-17-terratec-h7-dvb-c-dvb-t-ci-slot-usb

men virker ikke med windows 8/windows 10 
Mig bekendt virker H7 med Windows 8?
Der ser ud til at være to driver udgaver til H7:
http://terratec.ultron.info/Receiver/" rel="nofollow - http://terratec.ultron.info/Receiver/
Windows 10 ved jeg ikke?

Mvh. JørgenT


Skrevet af: andersp2
Skrevet den: 12-April-2016 kl. 21:41
Hvis H7 virker i windows 8 hvorfor kommer der så blåskærm og kernel security check failure.
fejlen er den samme med win10

Så vidt jeg har fundet er det noget med drivere og usb3.
I Linux Mint er der ingen problemer om den er tilsluttet usb2 eller usb3 porte.


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 16:05
Hej igen. jeg havde desværre ikke læst de sidste posts om windows 10 før jeg gik igang med H7-løsningen. Så det er gået ret skidt...

Første H7 jeg fik købt brugt: Kom ikke frem i device manager, eller kom kun kort frem og forsvandt så igen. 
Jeg blev overbevist om, at det var tuneren den var gal med, så for at bevise det, købte jeg en ny, brugt. Den virker for så vidt at den findes af computeren. Og jeg fandt ud af at den første havde en forkert strømforsyning med, så det var grunden til det problem.

Men så kommer det mest trælse. I windows 10 crasher den computeren så snart man forsøger at bruge tuneren.
Jeg fik også købt dvbviewer i mellemtiden.

Så nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal stille op. Jeg har ikke meget lyst til at lave det hele om til linux, da jeg nu har andre ting kørende, der kræver windows. Jeg ved ikke om det kunne være muligt at få det til at fungere på min synology NAS istedet. Det ser ikke ud til at folk har haft meget held med det.

Nogen der har nogen idé til den billigste måde jeg nu kan komme videre?
Virker næsten som om det nemmeste er at droppe den H7, få fat i en Smargo og bruge den tuner jeg havde i forvejen. Hvis nogen kan bekræfte at det ville virke på windows 10.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 22-April-2016 kl. 03:25
Smargo virker bedst med en kortserver som kører Linux, jeg ved at opsætningen virker med Windows 10 som OS hvis man kører kort klient igennem MediaPortal eller Dvbviewer.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 24-April-2016 kl. 17:18
OK. Så måske kunne jeg blot køre NewCS i en virtualbox og bruge din RPI guide. Og så resten i windows. Nogen der ved om virtualbox eller VMware kan få fat i smartgo'en?

Det ser ikke just ud som om at acamd er super brugervenligt at sætte op, men kan vel lade sig gøre. Kender du en guide til acamd + dvbviewer? Det er vist noget med at det skal i bestemte mapper, men har ikke lige fundet en step by step guide til at få det til at spille (der er vel noget opsætning?). Der er virkelig ikke nogen kortserver til windows der fungerer?

Du nævnte at en smargo koster 20 USB. Jeg har kun kunne finde den nogle få steder til ca. 300 kr. Har du et forslag til hvor en sådan kan købes billigt?




Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 25-April-2016 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

[QUOTE=kamakamadaun](i DVBViewer kan man tildele tunere til bestemte kanaler)
Hvor gør man det henne? Det har jeg ikke kunne finde.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 25-April-2016 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

[QUOTE=kamakamadaun](i DVBViewer kan man tildele tunere til bestemte kanaler)
Hvor gør man det henne? Det har jeg ikke kunne finde.
Flueben skal fjernes/tilføjes for alle tunerne først, evt. både i DVBViewer og Recording Service:



Dvs. gruppe flueben fjernes for de tunere der IKKE må modtages, og kun tilføjet hvor tuner skal bruges.


Så skal der redigeres i kanalopsætning for pågældende kanal:



Mvh. JørgenT


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 25-April-2016 kl. 14:53
Imponerende svar! Mange tak for det.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 25-April-2016 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

OK. Så måske kunne jeg blot køre NewCS i en virtualbox og bruge din RPI guide. Og så resten i windows. Nogen der ved om virtualbox eller VMware kan få fat i smartgo'en?

Det ser ikke just ud som om at acamd er super brugervenligt at sætte op, men kan vel lade sig gøre. Kender du en guide til acamd + dvbviewer? Det er vist noget med at det skal i bestemte mapper, men har ikke lige fundet en step by step guide til at få det til at spille (der er vel noget opsætning?). Der er virkelig ikke nogen kortserver til windows der fungerer?

Du nævnte at en smargo koster 20 USB. Jeg har kun kunne finde den nogle få steder til ca. 300 kr. Har du et forslag til hvor en sådan kan købes billigt?
Jeg ved ikke om den stadig er til salg, men jeg har fundet en smargo til 19 Euro + forsendelse som sammenlagt er ca. 200 kr.

http://www.ebay.co.uk/itm/Smargo-Argolis-Smart-Reader-USB-plus-v2-maxdigital-/252356866213?hash=item3ac1a430a5:g:G0wAAOSw~oFXER3W" rel="nofollow - http://www.ebay.co.uk/itm/Smargo-Argolis-Smart-Reader-USB-plus-v2-maxdigital-/252356866213?hash=item3ac1a430a5:g:G0wAAOSw~oFXER3W

Angående NewCS, så har jeg selv haft det kørende i en ældre VMware workstation, hvor man kan mappe portene igennem VMhost'en

Men jeg benytter slet ikke VMware mere og ved derfor ikke om det er muligt med de nye versioner.

Hvis du får installeret NewCS, så vil du ikke have nogle problemer med Acamd. Det er den letteste del af det hele. Der skal du bare smide alle filerne i samme mappe og rette i .conf filen, som jeg har beskrevet i Mediaportal guiden.
Men du kan sikkert køre med Acamd og Smargo i DVB-viewer uden kortserver, men så er det kun 1 tuner som virker med krypterede kanaler.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 29-April-2016 kl. 21:40
Tak for det. Jeg har fået anskaffet mig sådan et kort.
Før jeg kaster mig ud i newCS (har faktisk installeret det, men virker PT ikke) tænkte jeg at det var bedst at få det til at virke direkte i dvbviewer.

Lige nu ser det ud til at den finder kortet, men kan ikke dekode signalet. Nogle ideer?

#START#
C:\Program Files (x86)\DVBViewer\Plugins\Plugins1\ACamd.dll
21:20:49.432: ACamd v0.6.2.0
21:20:49.445: FFdecsa mode...
21:20:49.445: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
21:20:49.445: structloaders: registering loader cardclient config
21:20:49.445: cardclients: registering cardclient Newcamd
21:20:49.445: cardclients: registering cardclient Newcamd2
21:20:49.445: cardclients: registering cardclient CCcamN
21:20:49.445: cardclients: registering cardclient Radegast
21:20:49.445: cardclients: registering cardclient Camd35
21:20:49.445: structloaders: registering loader smartcard data
21:20:49.445: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
21:20:49.445: feature: using feature SMARTCARD
21:20:49.445: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
21:20:49.445: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
21:20:49.445: registering Seca smartcard (id 53656361)
21:20:49.445: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
21:20:49.445: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
21:20:49.445: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
21:20:49.445: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
21:20:49.445: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
21:20:49.445: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
21:20:49.445: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
21:20:49.445: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
21:20:49.445: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
21:20:49.445: registering NDS smartcard (id 56694732)
21:20:49.449: Monitor listen on port 52870
21:20:49.484: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
21:20:49.484: Engine [DVB Viewer Pro]
21:20:49.485: loading smartcard data from C:\Program Files (x86)\DVBViewer\Plugins\Plugins1\smartcard.conf
21:20:49.486: loaded 5 smartcard data from C:\Program Files (x86)\DVBViewer\Plugins\Plugins1\smartcard.conf
21:20:49.486: loading cardclient config from C:\Program Files (x86)\DVBViewer\Plugins\Plugins1\cardclient.conf
21:20:49.486: ** registered systems:
21:20:49.486: ** SC-NDS            (pri -10)
21:20:49.486: ** SC-Nagra          (pri -10)
21:20:49.486: ** SC-Cryptoworks    (pri -10)
21:20:49.486: ** SC-Conax          (pri -10)
21:20:49.486: ** SC-Viaccess       (pri -10)
21:20:49.486: ** SC-Seca           (pri -10)
21:20:49.486: ** SC-Irdeto         (pri -10)
21:20:49.486: ** Cardclient        (pri -15)
21:20:49.486: COM3: open serial port
21:20:49.488: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
21:20:49.488: smartcards: added serial port COM3 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 3571200)
21:20:49.488: ANYSEE0: open serial port
21:20:49.488: Anysee Version: 3145728
21:20:49.493: Anysee Number Of Devices: 0
21:20:49.494: failed to open serial port ANYSEE0
21:20:49.494: ANYSEE1: open serial port
21:20:49.494: Anysee Version: 3145728
21:20:49.494: Anysee Number Of Devices: 0
21:20:49.495: failed to open serial port ANYSEE1
21:20:49.495: ANYSEE2: open serial port
21:20:49.495: Anysee Version: 3145728
21:20:49.495: Anysee Number Of Devices: 0
21:20:49.496: failed to open serial port ANYSEE2
21:20:49.496: ANYSEE3: open serial port
21:20:49.496: Anysee Version: 3145728
21:20:49.497: Anysee Number Of Devices: 0
21:20:49.497: failed to open serial port ANYSEE3
21:20:49.497: 0: new card inserted
21:20:49.497: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
21:20:49.498: 0: reseting card
21:20:51.251: 0: byte mode not supported 0xff
21:20:51.251: Trying Irdeto (T=14)
21:20:51.251: COM3: set serial options: 5760,SM_8O1
21:20:51.251: 0: reseting card
21:20:53.003: 0: indirect convention detected
21:20:53.003: 0: atr decoding TS=3f hist=7 Y1=70 TA1=18 F=372 D=0.000000 TB1=00 TC1=00 N=0 Y2=00 
0: historical: c2 7a 44 02 68 90 00
0: historical: '.zD.h..
Blocked 2 same messages...
21:20:53.003: 0: atr checksum not given/not required
21:20:53.003: 0: indicated wwt(T0)=1000 ms, bwt(T1)=1600 ms (at 3.5712 MHz)
21:20:53.003: 0: Init Viaccess card
21:20:53.004: ReadIni: COM3_9600 default 0 now set to 1
21:20:53.004: 0: read baudrate from menu, baudrate 0 to 9600
21:20:53.004: COM3: set serial options: 9600,SM_8O2
21:20:53.005: card v.unknown
21:20:53.345: card UA: 3290981526
21:20:53.730: provider FFF490 (TDC_ISSUER)
21:20:54.117: provider 040210 (YOUSEE_1)
21:20:54.506: provider 040220 (YOUSEE_2)
21:20:54.892: provider 040230 (YOUSEE_3)
21:20:55.282: provider 040240 (YOUSEE_4)
21:20:55.318: 
21:21:11.094: Incomming PackageSize [188]
21:21:11.465: SDT not found...
21:21:11.475: 
21:21:11.475: Ch: 849 - Unknown 
21:21:11.475: Programm crc: C2D5DA58
21:21:11.928: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0351 (AND SID=0348)
21:21:11.928: 0x0351 0x0348 0x0500 0x00020300 0x0031 0x0000 11111110
21:21:11.963: provider not found on card
21:21:11.963: SC-Viaccess 0: ECM [0031][0500/00020300] Pro (0.000)
21:21:11.963: SC-Viaccess 0: ECM [0031][0500/00020300] not able to decode
21:21:12.512: SC-Viaccess 0: ECM [0032][0500/00040210] Pro (0.549)
21:21:12.512: SC-Viaccess 0: ECM [0032][0500/00040210] not able to decode
21:21:18.763: provider not found on card
21:21:18.763: SC-Viaccess 0: ECM [0031][0500/00020300] Pro (0.000)
21:21:18.763: SC-Viaccess 0: ECM [0031][0500/00020300] not able to decode
21:21:19.258: SC-Viaccess 0: ECM [0032][0500/00040210] Pro (0.494)
21:21:19.258: SC-Viaccess 0: ECM [0032][0500/00040210] not able to decode
21:21:28.763: provider not found on card
......


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 05-Maj-2016 kl. 13:45
Ingen idé til hvordan jeg kommer videre?


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 21:09
Bump.

Skal jeg ændre noget i config-filerne? Hvad kan jeg gøre for at debugge?


Skrevet af: Pinch
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 21:20
Hvordan ser dét ud hos dig?


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 21:27
Hvordan kommer du ind til de indstillinger? Eneste program jeg har er ACamdMonitor i plugin mappen.

Hvad med ACamd_PMT.txt? skal der sættes noget der?


Skrevet af: Pinch
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 21:38
Hvor har du loggen fra i det tidligere indlæg? - det er samme vindue :)


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 21:55
Min Acamd monitor ser sådan ud...
Har du en anden version?
Acamd versionen ser ud til at være den samme...



Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 24-Maj-2016 kl. 09:42
Jeg har nogenlunde samme setup og har fået mit til at køre, men jeg valgte at købe en RPI, da jeg aldrig fik det til at virke i Virtualbox da jeg prøvede det. NEWCS kom ikke til at virke ordentligt. Så jeg kører med RPI og MediaPortal TV Server, da DVBViewers RS ikke virkede hos mig.
Mht. tidligere indlæg hvor jeg fik pixelering var en fejl fra min side mht. loginfilerne (tak Cyberguyen for hint).
Den eneste problem jeg har tilbage er at den ikke selv opdaterer entitlements (tror jeg) så man manuelt skal opdatere kortet i tvet engang om måneden ca.

Så jeg kan anbefale dig at købe en RPI og bruge den som NEWCS server.


Skrevet af: Pinch
Skrevet den: 24-Maj-2016 kl. 20:49
Når du forsøger at afspille en kodet kanal, så er der et acamd-ikon i proceslinjen. Dobbeltklik på det og du får min udgave af vinduet frem (som forsvinder, når streamen stoppes/fejler).

Som Bjur siger, så kommer de fleste succeshistorier vist fra RPis, men set i bakspejlet tror jeg godt, jeg kunne have fået det op at køre uden - men nu er der ingen grund til at forsøge.


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 07-Juni-2016 kl. 20:52
Citér Den eneste problem jeg har tilbage er at den ikke selv opdaterer entitlements (tror jeg) så man manuelt skal opdatere kortet i tvet engang om måneden ca.
Aha! Det ser ud til at det var hintet jeg manglede. Kortet havde aldrig været i et TV. Nu virker det i dvbviewer. Så der er stadig håb.


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 25-August-2016 kl. 20:01
hmmm... frustreret igen. Det virkede fint et stykke tid.
Så blev det sommer, intet interessant på de kodede kanaler --> det blev ikke brugt et stykke tid (jeg har kørt bare med acamd direkte, da der aldrig er noget jeg gider se på 2 kodede kanaler på samme tid alligevel. Så kom aldrig videre med en server).

Nu har jeg haft kortet ude og ind i tv'et for at få entitlements opdateret.
Men nu har jeg problemer igen. Det virker 5-10 sek, og så fryser billedet og den kommer aldrig igang igen.
Det virker lidt tilfældigt hvad jeg skal gøre for at få den igang igen (nogle gang var det nok at genstarte recording service, andre gange måtte jeg ty til genstart af computeren).

Sidste linjer i loggen er:
19:59:04.116: COM3: set serial options: 9600,BAD MODE
19:59:04.116: 0: card re-init failed

Nogle gode ideer?


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 25-August-2016 kl. 21:06
Her er lidt mere log:

21:04:12.015: Ch: 849 - News 
21:04:12.015: Programm crc: 1D98B68C
21:04:12.017: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0351 (AND SID=0348)
21:04:12.018: PMT: chcache.ini, 0351,0348,0500,00040210,0032,0030,News
21:04:12.018: 0x0351 0x0348 0x0500 0x00040210 0x0032 0x0030 11111110
21:04:12.716: SC-Viaccess 0: ECM [0032][0500/00040210] Pro (0.658)
21:04:12.716: [00] SendDCW Odd:                  :8BF03EB9BED5E174
21:04:12.716: [00] SendDCW Even: 746F6447DD5288B7:
21:04:22.482: SC-Viaccess 0: ECM [0032][0500/00040210] Pro (0.606)
21:04:22.484: [00] SendDCW Even: A7C7117F485BEB8E:
21:04:32.404: 0: reset triggered
21:04:32.404: SC-Viaccess 0: ECM [0032][0500/00040210] Pro (0.529)
21:04:32.404: SC-Viaccess 0: ECM [0032][0500/00040210] not able to decode
21:04:32.414: 0: card reset requested
21:04:32.414: COM3: set serial options: 9600,BAD MODE
21:04:32.414: 0: card re-init failed


Det ser ud til at den prøver at resette. Og der går det så galt. Som om den resetter med de forkerte indstillinger.


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 26-August-2016 kl. 18:04
Set også ud til at nogle kanaler virker (disney XD, canal 9), mens andre ikke gør (news :( ).


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 29-August-2016 kl. 10:31
Prøv at høre Cyberguyen kan være han har et trick. Specielt det med entitlements er irriterende for mig.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 29-August-2016 kl. 23:18
Jeg ved ikke om det kan være et problem med port hastigheden. Man kan sætte læseren til en fast hastighed, prøv evt. med en 9600 baud.

Ellers så må man rode lidt med indstillingerne og de om det kan lykkedes at få entitlements til at virke.
Jeg har i mere end 6 år kørt med kortserver i stedet for direkte kortadgang.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 30-August-2016 kl. 15:04
Nu du er der Cyberguyen. Har du erfaringer med TVHeadend + Oscam?
Jeg har sat mit op efter din guide. RPI2 (har lige købt RPI3) med newcs + mediaportal TV Server + MDAPI på anden computer, men engang ofte pauser kanalerne efter et stykke tid. Nogle gange pixelere de efter et stykke tid, andre gange pauser de og buffer for igen at starte. Hvordan kan de være?
Tænkte måske at TVHeadend + OScam kunne løse det problem?
Ikke for at hijacke din tråd kama.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 04-September-2016 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Nu du er der Cyberguyen. Har du erfaringer med TVHeadend + Oscam
Det er nogle år siden at jeg har leget med TVHeadend, men dengang var der indbygget cardclient der virkede helt fint.
Har du prøvet at skifte til "Expert" så skulle cardclient muligheden dukke op. Wink

Mit gæt hvis kanalerne stopper og pixelerer, så når din cardclient ikke at få informationen tilbage fra kortserveren, før at kodningen "udløber".
Prøv at køre NewCS i debug mode og se hvornår den sender data retur eller om den oplever nogle fejl.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 06-September-2016 kl. 14:54
Okay. Det mest optimale kunne stadig være at få det til at køre i Virtualbox, men jeg gav det et forsøg til og tjenesten starter op men kan stadig ikke tilgå port 8080.

Hvordan kommer NewCS i debug mode. Evt. skriv i softcam tråden:)


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 14-Oktober-2016 kl. 22:30
Efter min HDD brød sammen og jeg geninstallerede windows virker det dælme nu!
Er der en måde jeg kan checke/se på om den får entitlements?


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 15-Oktober-2016 kl. 10:46
ARGH. Det holdt lige en nat. Nu siger den:

10:48:52.743: card v.unknown
10:48:53.745: 0: reset triggered
10:48:53.745: failed to request ua
10:48:53.745: 0: can't initialise new card, ignoring port until card reinserted


Nogen ide om hvad det skal betyde?


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 15-Oktober-2016 kl. 11:14
Jeg er skiftet fra Mediaportal til tvheadend + newcs og det fungerer godt. Kan evt. Ligge en guide op i midten af næste uge.


Skrevet af: kamakamadaun
Skrevet den: 15-Oktober-2016 kl. 12:08
Aha. Korte var helt forsvundet fra computeren. USB ud og ind og den virker igen. Spændende...



Print side | Luk vindue