Print side | Luk vindue

fælleskøb på Pioneer TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14599
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 11:00


Emne: fælleskøb på Pioneer TV
Skrevet af: FeTA
Emne: fælleskøb på Pioneer TV
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 15:22
Hej alle, men måske især Lars der står for fælleskøb

Når nu de nye Pioneer Plasma TV kommer her til september syntes jeg det kunne være fedt at lave et fælleskøb på dem.

Jeg tænker på 42" modellerne PDP-4270XA og PDP-427XD

Hilsen FeTA



Svar:
Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 15:27

Det vil jeg også være interesseret i - især PDP-427XD'eren.

 

 



Skrevet af: Klyde
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 16:41
Jeg er også interesseret


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 17:03

 

Ville være interesseret, hvis prisen er rigtig....

Afbestilte PV600 for at se hvad Pio's nye kan og til hvilken pris.



Skrevet af: Benton
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 18:31
Jeg er med  på en 50", hvis prisen er god


Skrevet af: Klyde
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 19:34
Prisen på de nye Pioneer skulle efter sigende være nedsat i forhold til de gamle modeller.


Skrevet af: FeTA
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 19:44
Hej igen

Ja jeg mener også prisen for de nye er modeller er billigere, her under kommer der et par link hvor i kan læse lidt om de nye modeller.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1332&zoneid=1

http://www.pioneer.co.uk/uk/content/press/news/7generation.h tml

Hilsen Feta


Skrevet af: Benton
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 20:00
Synes nu stadig at 37K er pænt dyrt . Jeg tror lige jeg venter og ser hvad en evt. fælleskøbspris bliver, ellers er der næsten 10K sparet ved køb over grænsen


Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 20:01

De bliver definitivt billigere!

Modellerne er kun annonceret af et par udbydere indtil videre, men de er allerede nede i nærheden af de billigste priser for den nuværende model (som jo er på vej ud)!

I Tyskland er vejl. udsalgspris 2.799,- EUR for den dyreste 42" (427XD), og den kan allerede fås til EUR 2.550,- = 19.000,- kr. Den billigste model (4270XA) koster  2.300,- EUR = 17.000,- kr.

Om en måned er der flere udbydere, og så vil jeg gætte på, at de kan fås 100-200 EUR billigere!

Det er faktisk gode priser - håber så bare, at Pioneer ikke har "fiflet" med kvaliteten og finishen ift. de nuværende 436-modeller.

 

 

 

 



Skrevet af: Benton
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 20:06
Prisen i DK bliver da 37K for 50", eller tager jeg fejl?


Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 20:18

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Prisen i DK bliver da 37K for 50", eller tager jeg fejl?
Korrekt - det er vejl. udsalgspris for XD'eren!

Men det er der nok ikke mange der vil betale



Skrevet af: Benton
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 20:21
Ikke mig ihvertfald. Så hopper jeg et smut over grænsen.  tager kune 30 min. at køre derned


Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 20:33

Så kan det være vi ses!

Hvis ikke der kommer et hurtigt (og billigt) fælleskøb, er jeg også den der er kørt!

 



Skrevet af: calo2
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 20:56
Hej.

Jeg er muligvis interesset i sådan et fælles køb. Skal selvfølgelig lige høre pris... Ser frem til at hører nærmere


Skrevet af: calo2
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 20:58
Hvis prisen ikke bliver efter "Alle´s" hovede kunne et fælles indkøb i tyskland måske være en ide???-Men det kan vi vil altid vende tilbage til. Nu skal vi jo lige hører nærmere Go´weekend


Skrevet af: spooky
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af FeTA FeTA skrev:

Hej alle, men måske især Lars der står for fælleskøb

Når nu de nye Pioneer Plasma TV kommer her til september syntes jeg det kunne være fedt at lave et fælleskøb på dem.

Jeg tænker på 42" modellerne PDP-4270XA og PDP-427XD

Hilsen FeTA


Skrevet af: spooky
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 21:48

hej allesammen. Jeg har lige set pioneers ny tv(pdp4270xa) I elgiganten (Herlev afdeling). I forhold til Panasonic42pv60 og Philips42pf9631 der den klart darligere.Alle tre viste den samme program derfor burde de være sammenlignlig.

ps jeg undskylder stævefejl.

ps Jeg er en ny medlem.

Oprindeligt skrevet af FeTA FeTA skrev:

Hej alle, men måske især Lars der står for fælleskøb

Når nu de nye Pioneer Plasma TV kommer her til september syntes jeg det kunne være fedt at lave et fælleskøb på dem.

Jeg tænker på 42" modellerne PDP-4270XA og PDP-427XD

Hilsen FeTA



Skrevet af: SMKR
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 21:54

Jeg er helt sikkert med på en PDP-427XA, ser dog gerne et fælleskøb i DK. Måske T.C. er interesseret ? -  Alternativ kan vi måske få et fælleskøb igang  i Tyskland, evt. med Fleggård ?

Men la´os nu se hvad der sker efter IFA messen - noget tyder på at det er den der afventes, inden de nye modeller sendes ud til de første forhandlere.



-------------
Søren


Skrevet af: Benton
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af spooky spooky skrev:

hej allesammen. Jeg har lige set pioneers ny tv(pdp4270xa) I elgiganten (Herlev afdeling). I forhold til Panasonic42pv60 og Philips42pf9631 der den klart darligere.Alle tre viste den samme program derfor burde de være sammenlignlig.

ps jeg undskylder stævefejl.

ps Jeg er en ny medlem.



Har været inde og læse om de nye Pio´er på AVSFORUM, og folk lader da til at være glade for dem, så håber snart der hænger en lille 50" på min væg. Det ville pynte i min stue.
 


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 22:03

Uden at have set det og efter at Samsung M71 modellen skuffede mig, så er jeg også meget hooket på et Pioneer 427XD plasma. Vil dog gerne se det først, men er interesseret i et fælleskøb.

Kunne man ikke lave et fælleskøb med en pakkeløsning:

Skærm og tilbehør (evt. fod, vægbeslag, højtalere etc) OG en ISF kalibrering hos forbrugeren. (Skærmen er jo forberedt til dette). Den ligger da lige til højrebenet Otto .........

Michael



Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 22:17

 

I tilfælde af et FK, så ville det være rart med 2 modeller. En med D-tuner og en uden

 

Dog er jeg kun interesseret i de "store" modeller PDP-427XA/D.



Skrevet af: t0PPy
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 18:02
De ser godt nok spændende ud, men det er da synd at de har droppet versionerne med ekstern tuner.. ..det syns jeg var en ret fed feature i forbindelse med vægmontering.. og det er da også synd at man ikke kan pille højtaleren af.. ..når man nu har et surround anlæg..


Skrevet af: christian-s
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 12:30
Jeg vil gerne med på et Fælleskøb på en 50"'s Pioneer


Skrevet af: calo2
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 17:57
Hej.

Er der en som kan forklare hvad en ISF kalibrering går ud på??? 


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 18:23

Oprindeligt skrevet af t0PPy t0PPy skrev:

De ser godt nok spændende ud, men det er da synd at de har droppet versionerne med ekstern tuner.. ..det syns jeg var en ret fed feature i forbindelse med vægmontering.. og det er da også synd at man ikke kan pille højtaleren af.. ..når man nu har et surround anlæg..

Hej!

50" modellerne er da uden højt.-så vidt jeg ved?



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: calo2
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 18:49
Er iøvrigt intersseret i 42" model(PDP-4270XD)


Skrevet af: Klyde
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 19:28
Hvor sikker er man på at Pioneers indbyggede dvb-t tuner er fremtidssikret til det danske marked.

Jeg har fået oplyst af Panasonic Center i Dronninglund, at panasonic indtil videre har valgt ikke at tilbyde deres plasma skærme med indbygget dvb-t tuner til dk, da Panasonic er usikre på hvad der kommer til at ske.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 19:38

Oprindeligt skrevet af Klyde Klyde skrev:

Hvor sikker er man på at Pioneers indbyggede dvb-t tuner er fremtidssikret til det danske marked.

Der findes ikke noget fremtidssikret forbrugerelektronik i dag.

Men det kan bruges til at se DR1, DR2 og TV2 digitalt. Nu og sikkert et pænt stykke ind i fremtiden.

Men det kan næppe bruges til at se TV3 i år 2010, for det vil sansynligvis være udsendt anderledes (som MPEG4 med betalingskort).

Så nej - ingen sikkerheder. Men det er heller ikke sikkert at det TV du køber i år 2010 vil kunne fungere 100% efter de alle standarder som findes i år 2015.

Hjemmets forbrugerelektronik er rykket ind i en ny tidsalder.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Klyde Klyde skrev:

Hvor sikker er man på at Pioneers indbyggede dvb-t tuner er fremtidssikret til det danske marked.

Jeg har fået oplyst af Panasonic Center i Dronninglund, at panasonic indtil videre har valgt ikke at tilbyde deres plasma skærme med indbygget dvb-t tuner til dk, da Panasonic er usikre på hvad der kommer til at ske.


Hvad Panasonic render rundt og tænker er jo sagen uvedkommende og jeg har slet ikke brug for deres bortforklaringer for dårlig planlægning.

Har lige anskaffet en PX600 model med indbygget DVB-T tuner, der er intet i vejen. Kan slet ikke forestille mig at skulle bruge en billig fjernbetjening fra en extern digital tuner istedet for den lækre der følger med TV-et. Og så er det hamrende iriterende at skulle sidde med 2 fjernbetjeninger hele tiden, tre hvis du også har DVD afspiller.

PX600 fjernbetjening er til IDTV så man kan også styre resten af det tilsluttede via HDMI.

KØB MED DVB-T TUNER ! Så kan jeg ikke sige det mere tydeligt, medmindre du ser via Selector eller satelit TV.


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 19:53
Man kunne også købe en universalfjernbetjening  Jeg har dog digital parabol, så jeg klarer mig uden, eftersom jeg kun ser TV2 når der er nyheder...


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Oprindeligt skrevet af Klyde Klyde skrev:

Hvor sikker er man på at Pioneers indbyggede dvb-t tuner er fremtidssikret til det danske marked.

Jeg har fået oplyst af Panasonic Center i Dronninglund, at panasonic indtil videre har valgt ikke at tilbyde deres plasma skærme med indbygget dvb-t tuner til dk, da Panasonic er usikre på hvad der kommer til at ske.


Hvad Panasonic render rundt og tænker er jo sagen uvedkommende, og jeg har slet ikke brug for deres bortforklaringer for dårlig planlægning.

Har lige anskaffet en PX600 model med indbygget DVB-T tuner, der er intet i vejen. Kan slet ikke forestille mig at skulle bruge en billig fjernbetjening fra en extern digital tuner istedet for den lækre der følger med TV-et. Og så er det hamrende iriterende at skulle sidde med 2 fjernbetjeninger hele tiden, tre hvis du også har DVD afspiller.

PX600 fjernbetjening er til IDTV så man kan også styre resten af det tilsluttede via HDMI.

KØB MED DVB-T TUNER ! Så kan jeg ikke sige det mere tydeligt, medmindre du ser via Selector eller satelit TV.


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Man kunne også købe en universalfjernbetjening  Jeg har dog digital parabol, så jeg klarer mig uden, eftersom jeg kun ser TV2 når der er nyheder...


Det kunne man, men har du set betjeningen til PX600 skifter du den ikke ud til noget junk.


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: Klyde
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 20:06
Hvad er prisen egentlig for en PX600


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 20:27

Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Skærm og tilbehør (evt. fod, vægbeslag, højtalere etc) OG en ISF kalibrering hos forbrugeren. (Skærmen er jo forberedt til dette). Den ligger da lige til højrebenet Otto .........

Vi arbejder på sagen - I shall return...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Det kunne man, men har du set betjeningen til PX600 skifter du den ikke ud til noget junk.


Jeg så den der følger med til PV60 i dag, og jeg tror jeg magter stadigvæk at bruge min Harmony 525, når jeg en dag får mig såen en plasma fætter...


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

[QUOTE=MikeOne]Skærm og tilbehør (evt. fod, vægbeslag, højtalere etc) OG en ISF kalibrering hos forbrugeren. (Skærmen er jo forberedt til dette). Den ligger da lige til højrebenet Otto .........

Vi arbejder på sagen - I shall return...

[/QUOTE

Nice - Looking forward to hear more ]



Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 23:58

 

Udemærket arb. TC.

Personligt håber i satser på en rigtig fin pris fremfor hurtig levering, som Pioneer sikkert ikke kan garantere



Skrevet af: christian-s
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 07:14
hørt - det er vigtigere med en attraktiv pris for mig end hvilken måned leveringen garanteres


Skrevet af: Claus
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 07:18
Ja - ja jeg vil da godt have en ny fladskærm her i sensommeren


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 09:00

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Det kunne man, men har du set betjeningen til PX600 skifter du den ikke ud til noget junk.


Jeg så den der følger med til PV60 i dag, og jeg tror jeg magter stadigvæk at bruge min Harmony 525, når jeg en dag får mig såen en plasma fætter...

Der er ret stor forskel på kvalitetsfornemmelsen af PV600 og PV60 remoterne - men jeg mener nu ikke at PV600 fjernbetjeningen udelukker et skift til en universal - af en vis kvalitet, sføli...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 09:05

Otto,

Kan du sige, hvornår I vender tilbage med noget konkret på dette kommende fælleskøb (priser/modeller etc.)?

 

 

 



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Der er ret stor forskel på kvalitetsfornemmelsen af PV600 og PV60 remoterne - men jeg mener nu ikke at PV600 fjernbetjeningen udelukker et skift til en universal - af en vis kvalitet, sføli...


Hvis du hinter at min 525 er af lidt lavere kvalitet, så forstår jeg det godt Jeg gider ikke zappe parabol med den, til det er den for langsom, men når man kun skal trykke lidt her og der, som jeg gør når jeg ser fjernsyn eller DVD, så fungerer det ret godt. Det var lækkert at få fjernet tre fjernbetjeninger fra bordet.


Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg gider ikke zappe parabol med den, til det er den for langsom

Nu ved jeg ikke helt om det er knappernes beskaffenhed du snakker om, eller om det remotens afsendelse af signaler. Men du kan jo stille på timingen for Harmony fjernbetjeningen. Noget med hvor lang tid der er mellem hver sekvens, altså eksempelvis et skift kanal signal eller skru op/ned signal...

/M


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 12:15
Ja, man kan godt stille på det, men selvom den er indstillet til at være så hurtig som mulig på TV, optager, afspiller og mit nu returnerede LCD TV, så var det stadigvæk for langsomt til at jeg gider bruge den med mine parabol-æsker.


Skrevet af: samanda
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 12:22
Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor Pioneers danske hjemmeside ikke er opdateret med de nye modeller m.m. Har det noget med levering at gøre? Går der længere tid inden det danske marked ser modellerne fremfor det tyske marked?


Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 12:23

De nye Pioneer 427xd, er den bedre end den nuværende 436XDE?

 

\René



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 12:56

Oprindeligt skrevet af samanda samanda skrev:

Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor Pioneers danske hjemmeside ikke er opdateret med de nye modeller m.m. Har det noget med levering at gøre? Går der længere tid inden det danske marked ser modellerne fremfor det tyske marked?

De vil måske gerne have solgt de gamle modeller før de pisker en stemning op omkring de nye!



Skrevet af: calo2
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 14:22
Sider jo og blir´helt spændt nu Er dog enig i at en go´pris er vigtigere end en "hurtigt" levering... 


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af HMAC HMAC skrev:

Kan du sige, hvornår I vender tilbage med noget konkret på dette kommende fælleskøb (priser/modeller etc.)?

Nix (konkurrencemæssige hensyn...)



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Nu ved jeg ikke helt om det er knappernes
beskaffenhed du snakker om, eller om det remotens afsendelse af
signaler. Men du kan jo stille på timingen for Harmony fjernbetjeningen.
Noget med hvor lang tid der er mellem hver sekvens, altså eksempelvis et
skift kanal signal eller skru op/ned signal.../M


Desværre er den, som også nævnes, stadigvæk for langsom, og skruer du
får meget ned, funger ét tryk pludselig som 3-4 tryk.

Den responderer ikke specielt godt, og det er nok Harmony remoternes
største ulempe, hvis de andre modeller er lige så sløve.

Jeg har ikke prøvet andre universelle remotes, men den, der følger med
min forstærker kan også betjene andre ting, og der fungerer det som det
skal, men den kan kun styre én ting af gangen.


Skrevet af: Comrade
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 19:50

Hejsa folkens,

jeg er med på en 42" hvis prisen bliver rigtig.

Hvornår regner i med at der kan slippes info ud ang. pris?

Mvh

Marc



Skrevet af: Søren M
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 08:14

Hej, jeg er med på 42" Pioneer plasma modellerne hvis fælleskøb sker inde for remlig tid og priserne bliver gode.

Har i evt. en ca dato som i regner med at starte fælleskøbet?

Mvh

Søren



Skrevet af: Johnny37
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 10:46
jeg er med på en 42 eller 50" efter pris, men skal være snart


Skrevet af: samanda
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 11:59

Hej,

Er også interesseret i et Pioneer fælleskøb.. afventer spændt lidt tilbagemelding fra IFA når messen starter..



Skrevet af: 0542
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 12:43

Jeg vil også gerne meldes til listen af interesserede!!!

 

Anders



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 12:49
ER muligvis interesseret.......men kun i  50".......i den bedste udgave.


Skrevet af: SMKR
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 12:57

Mens vi venter på nyt fra IFA messen, kan de nysgerrige måske få en lille hint fra flg. amerikanske test af "PDP-4270HD 42" velvidende at her er tale om den amerikanske udgave, men alligevel.... mon ikke panelet er det samme?

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-pdp4270hd-plasma-review.html - http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-p dp4270hd-plasma-review.html



-------------
Søren


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 13:21
Nogen som ved om de nye muligvis kan ses på udstillingen i kbh.23-24 Sep.?


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 13:53

Hej!

Pioneer.dk siger at den første sending af den nye 507xd er i butikkerne midt Sep.-det er snart ....og 42" modellerne kommer samtidigt



Skrevet af: Benton
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 14:08
Det lyder sgu godt. Så vil jeg da se om jeg ikke kan være blandt de første der får købt. Nu synes jeg også at jeg har ventet længe nok...... men hvem har ikke det,right? Er også tændt på 507XD.


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 14:13

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Det lyder sgu godt. Så vil jeg da se om jeg ikke kan være blandt de første der får købt. Nu synes jeg også at jeg har ventet længe nok...... men hvem har ikke det,right? Er også tændt på 507XD.

Jaaaaaaa-det skal da være den......hvis det skal være plasma,så kan man da lige så godt fyre den  heeeelt af!!

(hvis man har pladsen seføli`)

Men lad os få et FÆLLESKØB på den!!



Skrevet af: Benton
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 14:19
Tør vi gætte på hvad prisen bliver på 507XD på et evt. fælleskøb?  Er 30K helt urealistisk?


Skrevet af: Claus
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 15:28
Jeg er med på en 42" hvis leveringen sker indenfor rimelig tid.
Har set at flere af fælleskøbene hvor afleveringen trækker ud ofte medfører, at prisen falder hos andre forhandlere og hvad sker der så, hvis man har afgivet bestilling i et fælleskøb hvor levering trækker ud.


Skrevet af: Benton
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 15:37
Nu må vi snart have Lars på banen, så vi kan få gang i fælleskøbet


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 17:14

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Tør vi gætte på hvad prisen bliver på 507XD på et evt. fælleskøb?  Er 30K helt urealistisk?

Det håber jeg da ikke det er.......når VEJL. er sat til 37k-så skal den vel ned på 30k-skal den ikk`?

De vejl. priser er jo mindre end på den "gamle"!



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 17:24

Så den lige på en TYSK side til 3779 Euro...d.v.s den er altså FALDET en del i forhold til den gamle model.Kan lev. fra om en uge dernede.

Hva`siger Lars?

 



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 17:25

 

Ser ud som om der er nok interesse om både 42" og 50" til at der kan køres FK på begge

Gad vide hvad 42's" pris lander på ?

 

Claus mht. FK, så kan du melde dig fra hvis du synes leveringen trækker for meget i langdrag.

For mig er de vigtigste parameter i FK : PRIS, god forhandler, levering.



Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 17:25

Mmmm den er nu også meget lækker den der 50"

Må flytte



Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Mmmm den er nu også meget lækker den der 50"

Må flytte

Det bliver du da nød til

Jeg skal definitivt IKKE have 42"-efter at man kun kan få den med indbyggede højtt.



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 17:29
Det er godt nok et fedt design de har lavet her, fedt billede irev.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 17:33

Hej Alle

Jeg regner med at have nyt om Fælleskøb på de nye Pioneer snart. Men muligvis først efter weekenden.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 17:45

 

Begge er super lækre, men er nu mest til 50" designet uden højtalere nedenunder skærmen.

Hvis jeg (WAF) følte at der var plads, så hoppede jeg klart på 50". Må da være guld at side og se film/fodbold/NHL på en så stor skærm.



Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 17:51

Den er altså ikke så stor i 50"

(122,4x71x11,5......)...faktisk MEGET kompakt,når man tænker på at der nu er tuner indbygget.

Til sammenligning måler Philips 9831 130cm i bredden-men det er kun en 42" skærm!!!!!!



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 18:35

Prøver lige at lave skærm af plastposer og pap for at se. Bare ærgeligt det ikke er mig der skal overtales, men konen

 



Skrevet af: Ning
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 18:44

Irev!!!!!

De mål du angir, er det incl. højttalerne???



-------------
Ning


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 18:45
Irev: hvad er vejl på 42", fordi hvis 50" kun er 37k må de andre størrelser da være en del billigere.


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 18:50

 

Synes jeg så 42" til vejl. 26.999 kr.



Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 18:52

Hej!

Den billigste 42" koster 22.600 incl fod



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 18:56

Her er de allesammen:

PDP-507XD lanceres i september, pris: 36.999,-
PDP-507XA lanceres i september, pris: 34.999,-
PDP-427XD lanceres i september, pris: 27.999,-
PDP-427XA lanceres i september, pris: 25.999,-
PDP-4270XD inkl. bordfod, lanceres i september, pris: 24.699,-
PDP-4270XA inkl. bordfod, lanceres i september, pris: 22.699,-

 

Ser rimeligt ud-ikk`?



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Klyde
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 19:04
Hvor bred er en 50" uden højtalere?.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Irev!!!!!

De mål du angir, er det incl. højttalerne???

Det må næsten være uden......da de jo ikke er standard!



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 19:07

Oprindeligt skrevet af Klyde Klyde skrev:

Hvor bred er en 50" uden højtalere?.

Den er 122,4 cm



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 20:13
Hvad er forskellene på de forskellige tv ud over størrelsen?


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 20:33
Ser godt ud-ikk`?

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 20:38
Der står lidt om forskellene her:

De almindelige 42”-modeller har en HDMI-ingang, faste højttalere under skærmen, og de leveres komplet med bordfod. Det vil sige at du ganske simpelt pakker tv’et ud, slutter til, og så er du kørende. Man kan vælge enten en model med kun analog tuner (PDP-4270XA) eller med både analog og digital DVB-T tuner (PDP-4270XD).

Den mere eksklusive serie med flere tilslutninger og avancerede features består af to forskellige modeller i 42 tommer med enten kun analog tuner (PDP-427XA) eller med både analog og digital DVB-T tuner (PDP-427XD). I serien indgår også to forskellige modeller i 50 tommer med enten kun analog tuner (PDP-507XA) eller med både analog og digital DVB-T tuner (PDP-507XD). Disse Plasma-TV har to HDMI-indgange, en Pc-indgang, Billede-i-Billede, samt mulighed for ISF-kalibrering for farvegengivelse på broadcastniveau (kræver besøg af specialuddannet tekniker), samt et par ekstra småfeatures.

De væsentligste forbedringer i Pioneers 7G Plasma-TV er:

  • Nyt panel med forbedret  lysstyrke, kontrast og skarphed i billedet.
  • PUREBlack2-panelet har et nyt dielektrisk lag, som forbedrer effektiviteten i lysafgivelsen. Et videreudviklet Direct Colour Filter 2 forbedrer kontrasten i kraftigt oplyste rum ved at formindske refleksioner – både udefra og fra indersiden af selve panelet.

En ny feature på 7G-panelerne er intelligent DRE (Dynamic Range Expansion) som konstant overvåger billedsignalet og laver en real-time analyse af skarphed, kontrast og mørke områder, for at justere billedet til optimal visning med det aktuelle signal.



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 20:38
Det ligner en 506'er - er 507'eren også kantet?

427'eren har jo afrundede hjørner.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 20:40

Kun 42" har den grimme runde kant!

Det ER en 507xd på billedet



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

[En ny feature på 7G-panelerne er intelligent DRE (Dynamic
Range Expansion) som konstant overvåger billedsignalet og laver en real-
time analyse af skarphed, kontrast og mørke områder, for at justere billedet
til optimal visning med det aktuelle signal. [;)



Og en af de ting man nok bør slå fra med det samme.

Dynamisk kontrast ændrer jo billedet i forhold til det instruktøren havde
tænkt sig.

Det svarer lidt til auto levels i Photoshop - en funktion man bør holde
fingrene fra.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 20:43

Måske......men hvoff`fan laver de det så??



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 20:45

Her kan man se,at 507xd stadig har skarp kant:   

 



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Søren M
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 21:25

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Hvad er forskellene på de forskellige tv ud over størrelsen?

Se dette link, her kan du læse lidt om 42" og 50" modellerne

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1156456860&archive=&start_from=& - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1156456860&archive=&start_from=&

 

Den jeg er interesseret i er Pioneer PDP-427XA og håber på den kommer ned omkring de 18000 kr med et fælleskøb.

Den kan nemlig købes i Tyskland til omkring den pris

http://www.hifi-regler.de/shop/pioneer/pioneer_pdp-427xa.php - http://www.hifi-regler.de/shop/pioneer/pioneer_pdp-427xa.php



Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 22:00

 

Synes nu ikke den er grim med afrundede kanter, men 50" er pænere.

Pt. selv int. i 427XA da jeg ikke skal bruge digi tuner...

Skal nok ikke regne med at et FK kan komme helt ned på samme priser som de billigste steder i Tyskland (de 18200 kr. er vel uden transport).

Men håber på en rigtig fornuftig pris evt. med god garanti ordning.



Skrevet af: FeTA
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 22:09

Jeg har et spørgsmål ang. modellen 427XA eller 427XD hvis ellers den digitale tuner virker i Danmark.

Er der en forstærker i modellen så man er fri for at tænde HIFI anlægget for at se TV avisen, så man evt. bare kan sætte højtalere til og så naturligvis bruge HIFI anlægget hvis man skal se film eller DVD.

Jeg glæder mig til at høre prisen på fælleskøbet gerne lidt hurtigt tak, fordi jeg også er lun på Panasonic pv600 men vil dog helst have Pioneer da jeg bedre kan lide designet.

Hilsen FeTA



Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 23:05

Nogen der ved om kanten omkring panelet er samme højglans poleret lak kant som Samsung M51/61/71 serierne ? (Læs genspejl) - Eller er den børstet så der ikke er dette genspejl?

Vakler også imellem 427Xd eller 507Xd....... - Har lige hængt afmærkninger op på væggen og 50" er ikke så meget større (fysisk) end 42" - Prøv det lige selv !

Michael



Skrevet af: Claus
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 06:59
Hvodan er garantien på fælleskøb. Jeg kan forstå at mange fladskærme købt under fælleskøb er parallelimporteret.


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 07:54

Det er vel ligegyldig om det er parallel-import,sålænge at det er igennem en DANSK leverandør.

Så ligger "problemet" med service/rep. vel hos ham?

Leo.



Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Det er vel ligegyldig om det er parallel-import,sålænge at det er igennem en DANSK leverandør.

Så ligger "problemet" med service/rep. vel hos ham?

Leo.

Lige præcis, det betyder ikke en brik.

Og slet ikke ved TC de yder jo en længere garanti periode. Jeg har også læst på deres hjemmeside at de har en afhentningsservice, ved dog ikke om det også gælder fælleskøb.



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 07:57

Ja-50" er ikke meget større end 42" i den nye serie.

Men MEGET federe efter MIN mening.

M.H.T kanten,så er den stadig BLANK-men det er jo så moderne-desværre!!

Bare der ikke er reflektioner i selve billedfladen,så.....pyt



Skrevet af: SMKR
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Her kan man se,at 507xd stadig har skarp kant:   

 

På det her billede syntes jeg det ser ud som om der er  indbygget højttaler    , men det er måske ik´ en 50 "  ?



-------------
Søren


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 10:09

Der er højt. på billedet af denne 50",men det er x-tra udstyr.

Til 50" kan man både vælge højtt. til mont. UNER skærm,og til mont. på begge sider af skærm!

Synes dog selv,at den er klart pænest helt uden højtt.




Print side | Luk vindue