Først en lille forhistorie.
Forrige sommer begyndte jeg at få billedeudfald og jitter. I starten kun få udfald, men i løbet af et par måneder i sådan en grad, at det ikke var til at leve med. Havde forinden virket uden problem i over 2 år. System: PS3 > VSX-921 > PX80
Tydeligvis et hdmi board på receiver der var træt af livet (har ikke altid været super forsigtig når hdmi skulle hives ud, så det gav mening). Prøvede dog feljfinding med nye kabler imellem afspiller og receiver, og også andre kilder. Lige lidt hjalp det. Levede uden HD lyd et stykke tid med hmdi direkte til tv og coax til receiver uden udfald, indtil jeg forsøgte mig med en splitter (aktiv) fra PS3. Udfaldene kom igen, dog ikke så hyppige som tidligere, men de var stadig til stede. Dette undrede mig, da lyd og billede nu blev adskilt af splitter. Lever med det en rum tid, og har nu endelig købt en brugt vsx-922, som står som ny. Alt bliver sat til via hdmi og f... mig om der ikke stadig er udfald. Og mange. I et desperat forsøg prøver jeg en anden hdmi indgang i fjernsynet, og står nu med 2 receivere som intet fejler!!!
Spørgsmål: Er der andre der har oplevet noget lignende eller kan forklare mig ovenstående? Mit hoved kan ikke rigtig samle sig om, hvorfor det netop er en hdmi fejl på fjernsynet der giver disse udfald. Specielt med tanke på at PS3 > tv virkede uden problemer.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122361&title=snigerdis-stuebio-50" rel="nofollow - Samsung 49Q60R, Pioneer VSX-922, Scansonic S5/S6/S4, XTZ sub 8.16/8.17, Seagate Pers. Cloud 3TB, Chromecast 2
|