Print side | Luk vindue

Panasonic tx-p65vt50

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146095
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 19:41

Emne: Panasonic tx-p65vt50
Skrevet af: trabjergknudsen
Emne: Panasonic tx-p65vt50
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 11:44
Kære forum

Har købt et hus, hvor der hænger et Panasonic tx-p65vt50 fra juni 12, som tidligere ejer gerne vil sælge til mig. Han har givet 30.500 kr. for det.

Hvad er det cirka værdi i dag? Det er jo et 4 år gammelt plasma tv. eller skal jeg købe et nyt, som kan det samme?

Mvh.
Mikkel

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 12:04
4-5000kr

Risikoen er jo at TV'et står af imorgen. Jeg ville nok købe et nyt istedet.

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 12:05
Det er et fremragende tv, nogen vil argumentere for markedet bedste billedkvalitet stadig. (Foruden vt60).
Og det ved de frelste sælgere også godt:), så måske han vil have guldet. På dba kunne man finde et til 24.000kr og det er jo helt væk.
En pris ved jeg ikke selv, men ville måske selv sige max 10.000kr.

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 13:05
Så det for vt60. Vt50, tænker jeg nu stadig deropad ca 8000kr.
Jeg har solgt et vt30 50" i vinters til 3500.

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 13:27
Det er stadig et af de bedste TV der findes. Du finder ikke nye TV til under 30k, der kan overgå den i rå billedkvalitet i dag. LCD er bestemt blevet bedre og bedre gennem årene, men de kan stadig ikke følge med de bedste plasma. Jeg vil til enhver tid hellere have et 1080p plasma, end et 4K LCD.

Du skal selvfølgelig nægte det, hvis han vil have omkring 15k for det. Men som Bromberg siger, så er det stadig omkring de 8k værd. Husk dog, at det indbyggede Smart TV ikke er brugbar i dag. Der skal en boks eller Chromecast i røven af den.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 13:29
Billedkvalitet er jo blevet en underlig størrelse, for mange hænger sig stadig i hvor gode plasmaer er i forhold til næsten alt andet. Og så er det sørme sådan det hænger sammen.

Det jeg egentlig vil sige er jo, at man kan snildt i mine øjne købe TV i dag, som på meget væsentlige punkter overgår f.eks. et Panasonic VT50/60. Det sker på sortniveau, billeddetaljer, klarhed og ro i billedet. Dette gælder for både OLED og LED.

Et 65VT50 er et fremragende TV, men det er altså lige straks 4 år gammelt. Selv ville jeg ikke have TV´et, og skulle jeg alligevel overtage dette, ville jeg ikke give mere end 5K.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 13:35
Hother - Hvilke modeller mener du da, der overgår VT50/60? Jo, der findes da modeller over 30k der gør. Især OLED. Men det er jo også en betragtelig prisforskel. Lad os nu antage at han skal give 8.000kr for det. Hvor langt skal han så lige op i pris, for at finde et 65" TV, der kan matche den på billedkvalitet?

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 13:35
mht til smart tv er det noget af det vigtigste. Børnene laver jo ikke andet end at klikke rundt i netflix, viaplay og tv2 play - virker det ikke på tv'et?

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 13:39
Nej. Mener det er 2012 og bagud, hvor alle apps er blevet forældet og derfor ikke virker mere. Så hvis det er vigtigt, at det skal virke på TV'et, så er det ikke et TV for jer. Men som sagt, det kan jo klares med en boks. En ATV4 eller en Nvidia Shield klarer opgaven fint. De ligger dog oppe i det 14-1600kr. Skal det være lidt billigere, så kan en Nexus Player også klare det.

-------------

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hother - Hvilke modeller mener du da, der overgår VT50/60? Jo, der findes da modeller over 30k der gør. Især OLED. Men det er jo også en betragtelig prisforskel. Lad os nu antage at han skal give 8.000kr for det. Hvor langt skal han så lige op i pris, for at finde et 65" TV, der kan matche den på billedkvalitet?

Det gør, Sony´s topmodel fra sidste år, den kommende ditto topmodel fra i år, Panasonic topmodel fra sidste år - og i særdeleshed deres topmodel fra i år, som har et sortniveau på nær "0".

Samsung har jeg ikke rigtigt kigget på, så jeg kan ikke udtale mig her.

Som de fleste ved, så er LED´s største hurdle betragtningsvinkler, og her kan et LED ikke baske et plasma.

Klart at de nævnte LED TV er væsentligt dyrere end det omtalte VT50 - men.... øhh... de er så heller ikke 4 år gamle.

Smile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 14:06
Ja, netop. Det nævnte modeller er nemlig væsentlig dyrere. Det er jo hele pointen. Og jeg tvivler nu på, at deres sortniveau kan hamle op med de bedste plasma, men jeg har ikke selv lavet en A/B test, så det kan jeg på ingen måder bevise.
Men hvad gør det da, at den er 4 år gammel, når den stadig kan følge med i dag? Synes jo netop at Panasonic har bevist, at deres TV holder betydelig længere end de koreanske konkurrenter. Mine forældre har stadig et PX80 som stadig står som ny. Det til trods for at de begge er heftige rygere. Og ja, jeg har også selv et GT30, som heller ikke har vist de mindste tegn på slid.

-------------

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 14:07
nå det lyder som om jeg skal finde mig et nyt tv i stedet for så.

nogen anbefalinger.... det må ikke koste mere end 10-12 tkr., smarttv, wifi, 2 tunene, 55-65 tommer

Skrevet af: Brian K
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 14:21
Jeg har et sådan tv hængene derhjemme. Der er da intet i vejen med mine apps. Kører fint netflix.

Jeg har endnu ikke fundet et tv, som jeg hellere vil have, som erstatning. Men glæder mig da til den dag det sker :-)

Hvis de vil have 8.000,- for den, så siger jeg, køb. Du finder du umuligt bedre tv til de penge...

-------------
Hilsen Brian

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 14:33
Hmm, så er det måske kun Viaplay, der ikke virker? Men spørgsmålet er så, hvor længe Netflix bliver ved med at virke?

-------------

Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 14:42
nu har jeg selv en 65VT50 hængende derhjemme.
ganske rigtig at sort niveau er god idag på de bedre LCD tv, men hvad med kontrast og nær sort. samt de kan ikke få samme 3D lignede billed frem på en LCD, som du kan med en plasma som kan styrer hver pixels. den kontrast og 3D agtig billed har jeg ikke set på LCD skærme endnu. 

smarttv delen er selvfølgelig ikke opdateret mere. men jeg har den mening at man skal købe et tv for dens billedkvalitet og have en boks ved siden af til apps og osv.  d
der sker jo hele tiden nyt og hardware i fjernsynene forældes hurtig. 
Man kan jo læse sider op og sider ned om folk der har købt et tv og bruger smart tv delen. men næste års model bruger et nyt system og de gamle opdates ikke mere.
kan du få det for under 10000 og har du ikke interesse i 4k, og nok vigtigere HDR, så er det stadig et super godt billed du får! især til prisen Wink

-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, netop. Det nævnte modeller er nemlig væsentlig dyrere. Det er jo hele pointen. Og jeg tvivler nu på, at deres sortniveau kan hamle op med de bedste plasma, men jeg har ikke selv lavet en A/B test, så det kan jeg på ingen måder bevise.
Men hvad gør det da, at den er 4 år gammel, når den stadig kan følge med i dag? Synes jo netop at Panasonic har bevist, at deres TV holder betydelig længere end de koreanske konkurrenter. Mine forældre har stadig et PX80 som stadig står som ny. Det til trods for at de begge er heftige rygere. Og ja, jeg har også selv et GT30, som heller ikke har vist de mindste tegn på slid.

Jamen det skal du have lov til at synes som du gør - vi har alle vore meninger. Men jeg kan sgu godt nok ikke lade være med at trække en del på smilebåndet. Nu har jeg jo selv haft både VT50 og VT60, og da disse blev solgt, var de mindre end et år gamle - og blev begge solgt for omkring 12K - nu er samme modeller pludselig - 3 år efter, en mindre formue værdLOL

-------------

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

ganske rigtig at sort niveau er god idag på de bedre LCD tv, men hvad med kontrast og nær sort.

Uha uha.... vent til du ser HDR, så kan du pakke helt sammen med din kontrast. Og jeg tvivler - men kan reelt ikke huske hvad sortniveau et 65VT50 har, men jeg tror ikke at det er bedre end mit på 0.028.

Men helt enig, VT50 er et fremragende TV Smile

-------------

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

ganske rigtig at sort niveau er god idag på de bedre LCD tv, men hvad med kontrast og nær sort.

Uha uha.... vent til du ser HDR, så kan du pakke helt sammen med din kontrast. Og jeg tvivler - men kan reelt ikke huske hvad sortniveau et 65VT50 har, men jeg tror ikke at det er bedre end mit på 0.028.

Sortniveau på 65VT50 er på 0,018 iflg. hdtvtest.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Takker, men altså en minimal forskelSmile

-------------

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 15:16

Og VT65 lægger yderligere fra med et sortniveau på 0,0033.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 15:24

Ja, det var flot, men mener du ikke VZ65? Pyt, men 65DX900 går endnu lavere har jeg ladet mig fortælleLOL

-------------

Skrevet den: 07-April-2016 kl. 15:45

Ja, det var flot, men mener du ikke VZ65? Pyt, men 65DX900 går endnu lavere har jeg ladet mig fortælleLOL

Nej, hdtvtest konkluderer også, at vt65 måler lig med zt65.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 16:47
Har selv et nyt Panasonic cx700
Og blevet glad for det, til tv i en meget lys stue
Men der er godt nok langt til et pio Kuro eller en vt60
På de fleste punkter så nyder stadig film på mit gamle plasma tv fra 2009
Det giver stadig den samme oplevelse som jeg så det første gang

Samt med et LCD va panel som der sidder i de fleste, du skal sidde helt lige for
Ellers er alt hvad der hedder billedekvalitet ødelagt

Nej oled er fremtiden og så bliver det fedt med 4k og hdr

Skrevet af: kokken32
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 19:24

Nu er der jo andet end et godt sortniveau der definerer et godt tv

Skrevet af: René M
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 20:15
Et 65" VT20 går for omkring 3500
Et 65" VT30 går for omkring 4000-5000
Et 65" VT50 går for omkring 7000-8000
Et 65" VT60 går for omkring 8000-9000

Det er mine erfaringer på tv' ene. De burde være billigere, men sådan er det med udbud/efterspørgsel.

Dem der står fornuftigt prissat bliver solgt meget hurtigt.

-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Skrevet af: ThomasNorge
Skrevet den: 07-April-2016 kl. 23:11
Sjov tråd, eftersom jeg for en måned siden blev tilbudt 15000 for mit ZT60.
Ikke om jeg vil sælge.
Hvad får man for 15k i dag?

Vi har næsten lige købt en 50" samsung til soveværelset til 10k og jeg var langt fra imponeret.

-------------
Mvh Thomas

Print side | Luk vindue