Print side | Luk vindue

Forstærkervalg til sonus faber

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146179
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 21:40

Emne: Forstærkervalg til sonus faber
Skrevet af: larsen469
Emne: Forstærkervalg til sonus faber
Skrevet den: 13-April-2016 kl. 09:52
Hej 

Jeg har pt marantz pm14s1 tilsluttet sonus faber venere 3.0, men synes at der mangler noget varme/bas/ dynamik i lyden , så planen er 
at få mere effekt på...pt er jeg meget interesseret i parasound og overvejer at koble en parasound halo a23 på min marantz 
forstærker....ville det være en god løsning...og ville det være parasound lyden som ville være toneangivende...? 

Tænker også på at droppe min marantz og satse helt på Parasound halo integreret....er dette evt bedre valg..? 

pladsen er trang så for og effektforstærker er ikke umiddelbart en mulighed. 

håber at høre lidt gode ideer...;) 

-------------
Vincent sa- t7, Vincent sp 331 mk, oppo 105, Sony KD55XE93,Apple tv 3

Svar:
Skrevet af: Boddicker
Skrevet den: 13-April-2016 kl. 15:38
Jeg har en Nad M3 foran mine Venere 2.5´ere. Der er både bas og dynamik på. og klangen hælder mod det varme.

Generelt vil jeg sige at det er højttalerne der er toneangivende for det samlede lydbillede, forstærkerens indvirkning er knap så markant.

-------------
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 15-April-2016 kl. 19:09
Hvad kilde bruger du Wink

Har selv en marantz pm14s3se og et sæt sonus faber toy towers og der er bas og varme / dynamik så det gør noget

har du prøvet at placere dine ht anderledes evt 

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x

Skrevet af: kimhb
Skrevet den: 01-Maj-2016 kl. 09:37

"Generelt vil jeg sige at det er højttalerne der er toneangivende for det samlede lydbillede, forstærkerens indvirkning er knap så markant."

Ikke enig. Jeg ser pt. på ny forstærker og jeg har to hjemme til låns lige nu (havde yderligere een som jeg afleverede i sidste uge). Der er KÆMPE forskel.

Desværre er det ikke nemt, for den ene forstærker giver en meget fyldigt lydbillede mens den anden er meget mere præcis - som 2 fotos, hvor det ene har de bedste farver og det andet er har bedre opløsning og er mere skarpt. Hver gang jeg bytter rundt på forstærkerne (alt andet er ens) bliver det bedre - og dårligere.

-------------
Nuprime STA9/DAC9, Triangle Quartet Genese

Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 01-Maj-2016 kl. 13:33
@Kim: Velkommen ti hifimøllen du skal måske prøve en tredje :-)

@Op: gør som Kim. Prøv dig frem. Jeg har selv prøvet at skifte til højt roste klasse d forstærkere for at finde ud af at de bare ikke kunne det mine ører ville have! Lyd er så subjektivt at du skal høre med egne ører for at kunne vælge hvad du kan lide. Mange siger endda at de ikke kan høre forskel på 2 forstærkere og hvis du er så heldig behøver du måske ikke ofre så meget som andre gør.

MVH BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 17-Maj-2016 kl. 19:38
En Sonus Faber Musica.....Lækker forstærker med Elna lytter. Elsker lyden af den Hug

Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 17-Maj-2016 kl. 20:16
I forhold til den forstærker du allerede har vinder du ikke noget med en kraftigere forstærker, med mindre du vil spille højere. Overvej seriøst om ikke det er højttalerne der skal skiftes. Prøv evt at flytte rundt på dem i det omfang det kan lade sig gøre. Eller flyt lyttepositionen frem eller tilbage. Det ændrer lyden langt mere end en anden forstærker.

Skrevet af: larsen469
Skrevet den: 17-Maj-2016 kl. 20:23
Har flyttet lidt rundt på højttalerne, det gjorde udslaget, alt er faldet på plads i lyden nu. Tror faktisk at problemet også var manglende tilspilning....det er perfekt nu...😏

-------------
Vincent sa- t7, Vincent sp 331 mk, oppo 105, Sony KD55XE93,Apple tv 3

Print side | Luk vindue