Print side | Luk vindue

Utilfreds Yousee kunde. Er der andre?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146196
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 00:30


Emne: Utilfreds Yousee kunde. Er der andre?
Skrevet af: ReneS
Emne: Utilfreds Yousee kunde. Er der andre?
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 12:01
Er der andre der finder Yousee TV helt håbløst? Efter Trefor har tvunget os til at skifte fra Waoo, må jeg sige det er blevet et mareridt at se TV. Her er mine foreløbige problemer, som jeg kan se på trustpilot, jeg ikke er den eneste der bøvler med:


Først er prisen langt højere, eftersom der ikke er frit valg. Jeg skal betale 150kr mere for at modtage de samme kanaler jeg havde hos Waoo. 


Du kan ikke skifte kanaler fra dag til dag, og modtage dem med det samme som hos Waoo. Hos Yousee er det kun fra måned til måned.


Tv boksen er langt langsommere. At komme ind på tv guiden tager 10 sekunder. Hos Waoo gik der 1 sekund.


Ingen Tekst TV uden antennekabel.


Du kan ikke vælge favoritkanaler, og fravælge alle de tyske og ligegyldige kanaler, man ikke gider se alligevel i TV guiden.


Manglende synkronisering mellem lyd og billede på flere kanaler.


Hakkende billede især på DR2 og TV2, på deres nyhedsopdateringer nederst på skærmen


Mangler kanalen H2, selv om den er bestilt som bland selv kanal.


Ingen undertekster på History kanalen.


Ingen svar på emails fra deres kundeservice!


Jeg må sige jeg har fået nok efter kun 3 dage, og hvis de ikke svarer på mine henvendelser i dag, vil jeg gå til forbrugerstyrelsen. De leverer tydeligvis et defekt produkt, og jeg vil opfordre alle andre til at klage, så de ikke slipper afsted med det.




Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 12:24
Hvorfor opretter du en ny tråd i stedet for at fortsætte i den, du allerede har gang i?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 12:39

Der er undertekster på Viasat History, de sendes som DVB tekst, så der kan vælges om de skal være til eller fra.
Det ville være godt med den funktion på andre kanaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ReneS
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 13:41
Nu er det History channel og ikke Viasat History, jeg mangler undertekster på Smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 13:45

Har også både H og H2, på de kanaler er der faste undertekster.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ReneS
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 13:48
Ok det lyder mærkeligt. Er det den normale tv boks du har, og er det gennem fiber?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 13:55

YS Kabel.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 18:21
Jeg opgav Yousee for mange år siden.
 
Det har jeg aldrig fortrudt.
 
Hos mig var det mest den dårlige kundeservice. Har haft besøg af deres tekniker flere gange. Hver gang lå fejlen hos Yousee. Det afholdt dem ikke fra at sige at fejlen sikkert lå hos mig, da naboer ikke havde klaget.
 
Og så har jeg sparet mange penge.....


Skrevet af: Sickboy
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 19:16
Er også rimelig træt af dem. Mit udstyr kom først 2 dage efter abonnementet trådte i kraft. Jeg fik også at vide inden jeg bestilte, at det ville virke fint med udelukkende netværkskabel. Jo bevares det virkede, men med voldsom pixelering og frysning af billede.
Så jeg valgte selv at trække coax kabel til hoved TV'et i stuen, for i det mindste at have en fornuftig billedkvalitet der. Efter at have brugt det halve af en lørdag med at trække kablet, virkede det ikke alligevel. Coax udgangen på min fiberbox var åbenbart ikke aktiveret. Muligvis fordi jeg ikke havde haft Waoo i forvejen. Det tog dem 4 dage plus en masse ringen frem og tilbage for at aktivere udgangen, simpelthen for ringe service for sådan en bagatel.

Og så er der den forb.... Youbio boks, som både er langsom og med en håbløs fjernbetjening. Ganske rigtig kan man lave en favoritliste af kanaler, men sortere dem bagefter kan man ikke. Det kunne man på min Zaptor boks for 5-10 år siden....kom nu ind i kampen Yousee!!!!!

Jeg blev glad, da jeg læste de lancerer en ny "Super" boks her sidst i april, men den er så åbenbart IKKE til os gamle Trefor/Waoo kunder, i hvert fald ikke til at starte med. Det virker som om, vi kommer i anden række, men vi betaler sgu det samme som de andre gamle kunder.




Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 20:08
Jeg fik også at vide inden jeg bestilte, at det ville virke fint med udelukkende netværkskabel.

De skriver i deres egen guide, at kvaliteten er dårligere med netværkskabel. De anbefaler derfor antennekabel. Jeg tror, der hersker en smule forvirring derinde, når det handler om fjernsyn over fiber.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 20:54
De arbejder på sagen. der er indkaldt ekstra mandskab og der er åbenbart løsninger som laves udenfor matriklerne som kan hjælpe ret dramatisk. Mine forældre er nu "nede" på at være plaget af manglende undertekster, hist og her, manglende teksttv og framedrops som om der er sync problemer mellem lyd og video ca. hver 5. min.

absolut stadig ikke perfekt, men markant bedre end det har været for de var virkelig hårdt ramt, og som pensionister er de godt nok ikke forstående overfor teknologiproblemer.


Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 14-April-2016 kl. 22:15
Skriv til Trefor og giv dem en skideballe over det lort de har påtvunget jer .  Det er TDC om igen  . Elselskaberne sidder på deres monopol og bestemmer hvem deres kunder skal have som udbyder . Når Elselskaberne påstår at de er helt fremme med de nyeste tiltag , hvilket jo er løgn . De burde tvinges til at åbne deres fiber for alle , ligesom TDC .



Print side | Luk vindue