LE40M61B/71B ombytnings sag
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14628
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 00:39
Emne: LE40M61B/71B ombytnings sag
Skrevet af: nordic
Emne: LE40M61B/71B ombytnings sag
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 17:29
Hej som jeg har omtalt et par gange har jeg været ekstrem uheldig hvad angår Samsung´s LCD jeg har været ejer af 3stk LE40M61B og 2stk LE40M71B og ved alle har der været Pixel Fejl. Det hele startede med at jeg overvejede at købe igennem paralel import, men frygtede at have begrænset garanti. Jeg valgte derfor at købe hos Samsung Concept Store, som egentlig også har været ok, flinke folk og har man spørgsmål osv. efter købet er de meget venlige til at hjælpe, så jeg har også anbefalet dette købs sted på det kraftigste til folk, indtil nu. Jeg har klaget adskillige gange til dem, for mest af alt vil de ikke levere en ombytning til mig, dvs. jeg har selv afhentet og leveret 4 ud af 5 gange og jeg har ca. 40km samt at skulle parkere inde hos Illum er også en omkostning. Man får at vide at hvis det skulle være sådan at de skulle levere, så var de nød til at tage det ind til reperation og levere der efter, men infølge hvad jeg kan se, så er det ikke hvad købe loven siger hvad angår TV dvs. LCD. Hele dette mareridt har stået på i de 6måneder jeg har haft til at starte med mit LE40M61B som de så senere har været *flinke* at ombytte til et LE40M71B, men det har lige som ikke hjulpet på problemet, da jeg stadig har pixel fejl, gad vide hvor mange folk der egentlig har pixel fejl uden at vide det? der må være rigtig mange. Sagen er på nuværende tidspunkt at mit 5 stk LE40M71B havde en pixel fejl og jeg havde ikke engang nået at køre Plug And Play opstarten, jeg ringede der efter til Samsung Concept Store og klagede igen igen igen igen, og de fik det ind og konstaterede at det var rigtig nok der var virkelig en pixel fejl endnu engan. Så skulle jeg i går tale med en Samsung Nordic Service Chef jeg ventede en hel dag på at til sidst at ringe til butikken og tale med chefen som sagde at han nok heller ikke kunne gøre noget for mig, og jeg sagde jamen, hvorfor skal jeg så tale med ham? Jeg syntes det er utroligt uprofessionelt at man ikke tager en kunde mere seriøst. Jeg har nu krævet per mail at jeg skal have leveret 1stk LE40M71B som virker og at de tager det andet retur, kan de ikke det kræver jeg mine penge tilbage, jeg har derefter også rettet min klage til KONTANT og vil køre sagen igennem forbruger rådet. Jeg er skuffet over kvaliteten på Samsung LCD 5 ud 5 kan ikke kun være en tilfældighed, men jeg er også skuffet over at de regner med at man kan blive ved med at være tåldmodig, jeg har virkelig ønsket mig dette TV men nu orker jeg ikke mere. Til sidst kan man ikke rigtig se det *Flinke* i noget af det de gør, da de i sidste ende kun får en kunde som bliver mere og mere utilfreds, jeg har brugt så langt tid på dette.
Men vi må se hvor seriøst de tager det hvis dette bliver en sag for Kontant, hvilke jeg meget vel kunne tro at det kunne blive da denne historie er ret usædvanlig, og at vi alle ved at Fladskærme har været en del oppe i medierne i det seneste års tid. Men selvfølgelig ærgeligt at det evt. skal komme så vidt, at man ikke opfylder mit ønske og kommer videre, da alt dette bestemt godt kan skade Samsung Concept Store´s omdømme og det var i sidste ende ikke mit ønske, men en nødvendighed.
Det var lige lidt om min sag som nok langt fra er færdig, så til jer derude dette kunne lige så godt være jer, og hvor lagt vil man gå for at få et godt produkt som også virker?
for mit vedkommende er det slut med Samsung jo mindre de kan opfylde mit ønske.
Jeg vil meget godt have noget feedback fra jer gutter og høre hvad i siger til alt dette.
------------- http://www.xboxlife.dk/gamerpoints">
|
Svar:
Skrevet af: ticker
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 17:38
Generelt set er det sikre at satse på Japanske mærker fremfor Koreanske. Japanske produkter er stadig "østens tyskland" hvad angår produktkvalitet.
------------- Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 17:49
Ville forlange pengene tilbage, og købe et andet mærke.
Har selv et lille Samsung TV, med en del pixel fejl.
Total bøvlet at få det byttet, så jeg orkede det ikke. Det var før de begyndte på deres pixel garanti.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 17:50
Hej nordic, det var dog en utrolig elendig service, og vel egentlig ikke engang på kant med købeloven - men på den anden side af den! Jeg forstår slet ikke hvad de får ud af at behandle en relativ stor kunde så dårligt.
Jeg mener at Samsung har pixel garanti = ombytning af produktet - uden vrøvl!
Trøst dig, hvis kontant tager fat i sagen er jeg ret sikker på, at Samsung bukker sig overordentligt dybt i støvet, og får hurtigt ordnet sagen.
Personligt er jeg ked af, at Samsung takler sagen så elendigt, for jeg har længe haft Samsung produkter uden problemer.
Jeg går ud fra, at du vender tilbage. når der er nyt i sagen. Pøj pøj........
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 18:03
nordic skrev:
Man får at vide at hvis det skulle være sådan at de skulle levere, så var de nød til at tage det ind til reperation og levere der efter, men infølge hvad jeg kan se, så er det ikke hvad købe loven siger hvad angår TV dvs. LCD. |
Jeg er ikke 100% sikker, da jeg mest interesserer mig for lovgivningen omkring fjernsalg, men jeg mener at kravet om at få TV afhentet netop kun gælder fjernsalg - dvs. har du selv afhentet tv'et i butikken (eller fået det leveret fra en butik der tager udgangspunkt i afhentningssalg), så er jeg ikke sikker på at du har krav på at få det afhentet.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 18:47
Otto, TC skrev:
nordic skrev:
Man får at vide at hvis det skulle være sådan at de skulle levere, så var de nød til at tage det ind til reperation og levere der efter, men infølge hvad jeg kan se, så er det ikke hvad købe loven siger hvad angår TV dvs. LCD. |
Jeg er ikke 100% sikker, da jeg mest interesserer mig for lovgivningen omkring fjernsalg, men jeg mener at kravet om at få TV afhentet netop kun gælder fjernsalg - dvs. har du selv afhentet tv'et i butikken (eller fået det leveret fra en butik der tager udgangspunkt i afhentningssalg), så er jeg ikke sikker på at du har krav på at få det afhentet. |
Så vidt jeg ved er der ikke forskel på salg i butik og fjernsalg, når vi taler om dækning af transportudgifter ved reklamationer, i hvert fald ikke for store genstande som et TV over en vis størrelse. Købeloven siger at reparationer skal ske uden udgift for kunden (det er den centrale regel). Sælger skal sørge for afhentning af store genstande som et TV, også ved butikssalg
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/
(store genstande er ting som man, groft sagt, ikke kan tage med under armen i bussen; jeg har tidligere set en grænse på http://www.forbrug.dk - www.forbrug.dk ved 21" CRT, men muligvis er den lidt højere for en fladskærm).
Forbehold: IANAL, men jeg undersøgte sagen for et par år siden, da en provisionslønnet forsikringssælger i Fona forsøgte at bilde mig ind, at man skulle købe deres "fantastiske" forsikring for ikke selv at skulle betale transportudgifterne i den 2-årige reklamationsperiode...
EDIT: pixelfejl er ikke nødvendigvis en mangel i Købelovens forstand. Der er ikke noget i vejen for at sælger eller producent kan give en garanti mod pixelfejl, men gøre den betinget af at køber betaler transportudgifterne. Køber er stadig stillet bedre end efter Købeloven. Så i virkeligheden er det nok beskrivelsen af garantien, som man skal kigge på her, snarere end Købeloven (en sælger, som giver en garanti, skal generelt beskrive omfanget af denne garanti, og ordet "garanti" må kun bruges, hvis man stiller køber bedre end efter Købeloven).
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 00:16
nordic skrev:
...gad vide hvor mange folk der egentlig har pixel fejl uden at vide det? der må være rigtig mange.
|
Hvis de ikke kan ses, når man sidder i sofaen, er der vel ikke grund til at få skærmen byttet?
nordic skrev:
Det var lige lidt om min sag som nok langt fra er færdig, så til jer derude dette kunne lige så godt være jer, og hvor lagt vil man gå for at få et godt produkt som også virker?
for mit vedkommende er det slut med Samsung jo mindre de kan opfylde mit ønske.
|
Din/dine Samsung skærme har da netop virket. At du ikke kan leve med pixelfejl er ærgerligt, især for Samsung og sælgeren. Tror du ikke snart, de er trætte af din lidt overdrevne perfektionisme?
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 00:27
Jeg må indrømme at jeg ikke forstår butikken Og du må ikke tage dette personligt nordic - ej heller sætter jeg spørgsmålstegn om de pixelfejl du har oplevet.
Men ......... stod jeg bag disken eller havde noget at skulle have sagt i butikken, havde du fået pengene tilbage for længe siden. Af den simple årsag at du må være en dødbesværlig og irriterende kunde. Jeg mener - du sender alt retur med pixelfejl. Som sagt - der er intet personligt i dette, jeg kender dig ikke - jeg ser på sagen med sælgerens øjne. Og med de øjne ville jeg give dig pengene tilbage og anbefale dig at finde et andet sted at handle.
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 00:31
Hother skrev:
Trøst dig, hvis kontant tager fat i sagen er jeg ret sikker på, at Samsung bukker sig overordentligt dybt i støvet, og får hurtigt ordnet sagen.
Personligt er jeg ked af, at Samsung takler sagen så elendigt, for jeg har længe haft Samsung produkter uden problemer.
Jeg går ud fra, at du vender tilbage. når der er nyt i sagen. Pøj pøj........ |
"elendig" ........... de er i gang med den 5. ombytning uden at gøre det mindste vrøvl og det kalder du elendigt. Jeg kalder det maksimal udnyttelse af pixelgarantien.
|
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 00:37
nordic skrev:
Jeg vil meget godt have noget feedback fra jer gutter og høre hvad i siger til alt dette. |
Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige til det hele.
Men jeg fik en fidus fra en lidt ældre medarbejder i Fona på Amagerbrogade, der har været ansat i årevis og ved en masse. Jeg kender ikke lige hans navn, men har tit talt med ham og også handlet med ham. Han virker bestemt reel og troværdig.
Massér skærmen udfor fejlene!
Og vær ikke bange for at trykke lidt hårdere end man lige tror, man må, for krystallerne vrides, det ses med billede på og det ser lidt spøjst ud, men de og panelet som sådan skal nok holde så længe der ikke bruges vold.
Han har ifølge eget udsagn kunne fjerne pixelfejl på en masse af skærmene i forretningen og også set, at de ikke er kommet igen.
Det er nok en god ide at gøre det med noget blødt og rent omkring fingertippen. Og så vidt jeg forstod på ham, skal man også bruge lidt tålmodighed.
------------- M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 02:10
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 04:10
SJ:
Jeg ville bytte skærmen.
Sorte pixels er egentligt ok, dem vil du aldrig bemærke.
Men de lysende, især hvis de er røde er ret irriterende. En film med mørke scener, hvor man kan se røde prikker, er irriterende.
|
Skrevet af: nordic
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 09:39
Ehm ved ikke om det er mig eller? alle jeg har talt med af venner osv. har eller ville aldrig stille sig tilfreds med at vide at man har en fejl om den er mindre eller mere, det er da lige meget man har betalt 30.000 for et LCD og alt i alt har handlet der inde for 33.496,- så skal det da være i orden, hvis du eller i kalder det perfectionisme, så ved jeg ikke hvilke standarder der leves efter, en ting er sikkert det er ikke mig der har valgt at få det ombyttet gang på gang, jeg har krævet pengene tilbage flere gange, og det er ikke sket. Jeg fik at vide da jeg købte det hos dem at der var totalt pixel garanti derfor valgte jeg at handle hos dem, jeg er ikke intereseret i at være en besværlig kunde, og kan godt følge dem i at det må være irriterende, men man må også se det fra ens egen objektive følelse, det har været alt alt for besværligt. Min opfattelse er da at hvis man køber noget der er Sprit Nyt så skal der da ikke være nogen mindre fejl, ellers kunne man jo lige så godt købe noget der var brugt, mit første LE40M61B havde jeg kun i 2 dage, og jeg har læst mig frem til at hvis pixel fejl frem kommer hurtigt så kommer der ret hurtigt langt flere. Man kan måske ikke se en pixel fejl fra en sofa, men det der irritere en er at man ved den er der, eller flere. Forstå mig ret jeg har ikke ønsket at udnytte en pixel garanti maksimalt, jeg har ønsket at få mine penge tilbage ret længe, iflg. forbruger rådet siger det at jeg kun har behøvet at gå med til 2 rep/udbedringer for at kræve pengene tilbage.
SJ: Det med at min skærm netop har virket, hvad mener du? at fejlen har kommet en dag efter eller to eller? jeg har haft en stor del af alle disse som har haft en såkaldt DOA "død ved ankomst" mit sidste som sagt havde hængt det op osv. tændte det og så med det samme en Rød Pixel fejl inden jeg overhovdet havde kørt en Plug And Play opstart på LCDet.
SJ: jeg ville da helt klart få den byttet men jeg tror også at vi 2 ser helt forskelligt på sådan en sag.
Carser: Tak for tippet jeg har faktisk hørt om det før, men det burde ikke være nødvendigt med en helt ny LCD.
Stampe: Jeg vil nu sige at det langt fra har været helt uden bøvl at få det byttet, og du må forstå jeg ikke fortsat er intereseret i bare at få et nyt, jeg vil have mine penge retur. Det har jo som sagt ikke hjulpet at give mig en ny model LE40M71B der havde jeg lige så hurtigt fejl, og dette var ellers et godt initiativ fra butikken som jeg værdsatte, modellen er godt nok 5000,- billigere end hvad jeg givet fra start, men opfattede det ellers helt klart som at man virkelig prøvede at gøre noget. Forleden da jeg var inde hos dem igen igen igen og returnere mit egent stod der en model magen til altså et LE40M71B så jeg er da ikke helt den eneste der returnere.
Stampe: En ting til ja jeg er måske en besværlig kunde, jeg er utrolig glad for mit LCD og har ikke valgt Samsung for sjov tværtimod har jeg, valgt det fordi at dens specs. så godt ud, design og et super godt billede osv. hvis et produkt ikke kan bære at have en "såkaldt besværlig kunde" som vil have et LCD uden fejl når man i hvertfald har købt det og haft det en tid, så kan det da ikke være et særlig godt produkt, alle mine bekendte og venner siger det samme som mig, så det er ret interesandt at høre hvad andre mener om dette. Man køber vel heller ikke en bil med en mindre fejl ved købet for fuld pris, i mine øjne er det da absurt, hvor er standarden så lige henne af?
Jeg har fek.s en 19tommer Medion skærm som snart er 2år gammel eller er 2år gammel, og har intet haft af problmer ingen pixel osv. og det er da sådan det skal være, i mine øjne burde Samsung da være et bedre produkt end Medion.
Da man skulle sælge mig dette LCD inde hos Samsung var man meget intereseret i at fortælle mig om fordele og ulemper ved at handle hos dem eller paralelimport dvs. man fortalte som god stor reklame om Total Pixel Garanti.
hvis for mit vedkommende disse fejl havde kommet efter 2år kunne jeg leve med dem, men ikke efter så kort tid, hvad fortæller dette om et produkt?
------------- http://www.xboxlife.dk/gamerpoints">
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 10:01
nordic skrev:
Stampe: Jeg vil nu sige at det langt fra har været helt uden bøvl at få det byttet, og du må forstå jeg ikke fortsat er intereseret i bare at få et nyt, jeg vil have mine penge retur. |
Hvorfor bliver du så ved med at få det byttet? Efter 3 ombytninger har du ret/krav på at få pengene retur.
nordic skrev:
Stampe: En ting til ja jeg er måske en besværlig kunde, jeg er utrolig glad for mit LCD og har ikke valgt Samsung for sjov tværtimod har jeg, valgt det fordi at dens specs. så godt ud, design og et super godt billede osv. |
Jeg er forvirret - du har nu haft 5 Samsung tv'er, alle med pixelfejl og alligevel roser du tv'et til skyerne (gode spec's, design, godt billede) og er glad for det Hvis jeg var i dit sted, ville jeg bagtale/fraråde dette tv ved enhver given lejlighed i betragtning af alt det besvær du har haft med det og aldrig nogen siden komme i nærheden af et Samsung produkt igen.
Jeg er også forvirret fordi det først er nu du begynder at fortælle du har forsøgt at få pengene igen. Så du er altså glad for Samsung, har fået byttet tv'et 5 gange men du vil også have pengene tilbage.
|
Skrevet af: nordic
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 10:08
Stampe: Jeg bliver ved fordi jeg har fået at vide adskillige gange de ikke vil give mig pengene tilbage, derfor. Om de så skal, så ved vi alle at der bliver en del tov trækkeri mellem mig og forhandler. Jeg er ellers en del intereseret i dette LCD og ventede spændt på det dengang det skulle komme altså LE40M61 dengang, ville godt være ejer af det, hvis jeg ikke havde pixel fejl så hurtigt efter et køb. Gode specs. osv. var derfor jeg valgte det, ikke fordi jeg anbefaler det, jeg kan anbefale det hvis du er en af de heldige der ikke oplever 1/5 ud af hvad jeg har oplevet, da det ellers er et fedt produkt. Dette fortæller lidt om jeg ikke er den type kunde der ikke virkelig prøver at få dette til lykkedes, uden for meget ballade, da man var nødt til at tro på at man må have været meget uheldig og at uheldet måtte slippe op. Resten i min stue er Samsung alt fungere godt undtagen det omtalte.
------------- http://www.xboxlife.dk/gamerpoints">
|
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 10:34
nordic skrev:
Carser: Tak for tippet jeg har faktisk hørt om det før, men det burde ikke være nødvendigt med en helt ny LCD. |
I princippet nej.
Før de flade kom kunne du købe billedrørs-TV, der naturligvis ikke havde pixelfejl, men var med ret grove fejl i justeringen, så geometrien ikke var i orden, mange selv gode og dyre modeller fik også billedet gjort for stort i takt med øget lys i billedet og den slags synes jeg er værre end f.eks. få døde pixels.
Tilbage til LCD: Skulle alle paneler testes og sorteres fra ved blot en enkelt pixelfejl og aldrig nå ud i butikkerne, ville alle TV blive en del dyrere, for panelerne kan ganske enkelt ikke fremstilles helt uden fejl og alle, der laves, skal jo betales af nogen om de så kommer ud i TV eller må skrottes. Samsungs TV hører heller ikke til i den dyre ende.
Og der kommer jo skærme ud med pixelfejl! Det ved du om nogen "alt" om - og det gør ham i Fona også. Og som JesperLund har nævnt: Pixelfejl er ikke nødvendigvis en mangel i Købelovens forstand.
Hvis tippet faktisk virker er det måske mere produktivt at bruge det end at skrive løs hér.
PS: Jeg har en oplevelse med en større pixelfejl, der kom og gik igen på min laptop, du kan læse om her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9699 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9699
------------- M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet af: ticker
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 12:37
Med de ny højopløslige 2 millioner pixel LCD TV kan du jo regne lidt på hvordan dit TV ser ud om et par år
------------- Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 13:11
nordic skrev:
Stampe: Jeg bliver ved fordi jeg har fået at vide adskillige gange de ikke vil give mig pengene tilbage, derfor. Om de så skal, så ved vi alle at der bliver en del tov trækkeri mellem mig og forhandler.
|
Hmmmm ........ når de ombytter så anerkender de samtidig at tv'et er fejlbehæftet og da de tilsyneladende ikke kan udbedre fejlen, så har du krav på at få pengene tilbage. Det er helt almindelige praksis og sådan købelovens §§'er om reklamation og ombytning fortolkes. Så bare klø på.
|
Skrevet af: nordic
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 19:30
Her er så det seneste nye svar, fra Samsung Concept store, efter 16dage, hvor jeg bad dem om venligst at svare inden 14dage. Som de sagde så var det ikke for at trække denne sag i langdrag. Kortsagt vil de betalte 22.000,- for et LCD jeg har betalt 30.000,- for og så fik jeg en DVD HDMI med i prisen dvs. en slags 2000,- kr i rabat. dvs. de kunne måske finde på at fratrække dem yderligere til fra de 22.000,-
For mit vedkommende kører jeg nok sagen, vil sq ikke miste nogen penge for et produkt jeg knapt nok har nået at være tilfreds med.
Så her er lige lidt til folk der tænker lidt på deres garantier, lad være med at købe Samsung, da dette også lader til at være den reelle Samsung Nordic Garanti, som ikke er omfattet af købeloven iflg. concept store.
Tak for Deres brev af 28. august 2006.
Som nævnt har du købt din skærm i Samsung Concept Store ApS, herefter kaldet SCS, som er beliggende i ILLUM.
Samsung Electronics Nordic AB, tilbyder 24 måneders pixel-garanti på alle LCD skærme, som er købt hos en godkendt forhandler, herunder SCS. Hvis en kunde registrerer en pixel fejl, hvad enten den er død eller lysende, kan der rettes henvendelse til forhandleren eller Samsung Support, som vil stå for afhentning af skærmen hvis den er større end 26”. Når skærmen er kommet retur, vil der inden for 2-3 arbejdsdage kunne konstateres om skærmen er fejlbehæftet, og en ny vil derefter blive leveret.
Du har ikke ønsket at tage imod dette tilbud, så vi har ekstraordinært fortaget ombytningen i vores butik, hvorfor du har været nødsaget til at bruge nogle ressourcer under ombytningen. Vi har taget imod din skærm og udleveret en ny på stedet, for at yde en ekstra service, men de omtalte omkostninger i forbindelse med ombytningen har været selvvalgte og vi har tilmed afholdt dine parkeringsudgifter
Den omtalte skærmmodel består af 3.147.264 antal pixels, så vi opfatter ikke én pixelfejl som en reklamationsfejl, idet det samtidig skal nævnes at pixelgaranti er en ekstra garanti som Samsung Electronics Nordic AB tilbyder og derfor ikke er underlagt købelovens almindelige betingelser.
Du er altid velkommen til at få ombyttet skærmen til en ny, ved at rette henvendelse til Samsung Support, men vi kan ekstraordinært tilbyde dig at levere skærmen retur og få udbetalt 21.999,- svarende til den vejledende udsalgspris på en LE-40M61B. (Hvis der er givet kontant rabat i forbindelse med købet, vil denne blive fratrukket.)
------------- http://www.xboxlife.dk/gamerpoints">
|
Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 10:07
nordic skrev:
Den omtalte skærmmodel består af 3.147.264 antal pixels, så vi opfatter ikke én pixelfejl som en reklamationsfejl, idet det samtidig skal nævnes at pixelgaranti er en ekstra garanti som Samsung Electronics Nordic AB tilbyder og derfor ikke er underlagt købelovens almindelige betingelser.
|
Jeg synes det er et herligt argument at skærmen består af 3.147.264 pixels, og du derfor må forvente at nogle af dem ikke virker. Du skal bare være glad for at det ikke er en CPU, som jo består af flere 100 millioner transistorer, du har købt hos dem. Med så mange bestanddele kan du jo som kunde ikke forvente at produktet virker. 
Jeg synes du skal sagsøge dem langt ind i helvede. Deres argumentation halter i den grad, og hvis man giver en pixelgaranti så må der også være en konsekvens når man ikke er istand til at opfylde garantien.
|
Skrevet af: guvernator
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 10:15
At du har haft 5 samsung med pixel fejl er en gåde... Det virker meget mærkeligt. Har ikke set et tv med pixel fejl i over et år.. og har ihvertfald set over 1000 forskellige...
|
Skrevet af: CoolMLJ
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 10:20
hvad er status på denne sag, nogen der ved dette.
har haft med LCD til pc i en del år, og har stadig ikke oplevet pixelfejl her heller.. utrolig uheldig at netop en person oplever så mange fejl...
------------- Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP
LG OLED B7 65"
|
Skrevet af: nordic
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 00:41
Hejsa Status er at jeg har modtaget en mail fra Samsung Concept Store i går, at de omsider går med til at betale mig alle mine penge tilbage, minus min samlede rabat på 2000,- kontant rabat, og det regner jeg med at gå med til. Så jeg ser vel frem til at skal have Philips 9731 fårhåbeligt uden problemer. Sagen var ellers som omtalt inde og vende hos forbrugerrådet, det er utroligt så meget der skal til, før man får sin ret.
Samsung Electronics Nordic AB har tilbudt at dække differencen, mellem det vi kan tilbyde og det du har købt skæren for, så du kan returnere skærmen og få 29.999,- minus din kontant rabat på 2.000,-
Vi ser frem til at høre fra dig.
------------- http://www.xboxlife.dk/gamerpoints">
|
Skrevet af: nordic
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 11:17
Så var jeg inde i går og få klaret ombytningen, der var ingen problemer, for dem har der været nok af, men jeg syntes nu det er ganske ok at chefen og mig stadig har bevaret en god tone påtrods af de store overensstemmelser. Nu skal det lige siges at ud over hvad jeg har været igennem med produktet, ellers syntes godt om personalet, da de har været gode nok til at hjælpe vedr. spørgsmål til produktet osv. Men det har været alt det her tov trækkeri, når det drejede sig om at man ikke længere kunne leve med at have haft problemer og fejl gang på gang. Så nu har jeg købt Philips 37PF9731 i elgiganten og ind til videre er jeg meget tilfreds, bare ærgeligt at mit vægbeslag ikke passede til denne model 
------------- http://www.xboxlife.dk/gamerpoints">
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 18:10
Tillykke med din nye skærm! 
Har du husket at tjekke den for pixelfejl? 
|
Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 18:35
Nu studser jeg så over hvilken lommeregner de bruger inde ved Samsung, da antal pixel ifølge min er 1366*768 = 1.049.088 og ikke nogen og 3 mio...
Men det kan godt være det bare er mig
/Ulrik
|
Skrevet af: nordic
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 09:36
Tak SJ og ja jeg har selvfølgelig tjecket for pixel fejl, jeg tror ikke man kan lade være med at være lidt følsom hvad det angår når man har været alt det her igennem 
------------- http://www.xboxlife.dk/gamerpoints">
|
Skrevet af: Zuluop
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:50
Jeg kan så melde tilbage at jeg har en 37PF9731D, med pixelfejl. En enkelt død/sort pixel.
Kontaktede TC allerede kort efter indkøbet, men efter snak med både Otto og andre i Århus og Karrebæksminde hvor jeg afhentede, troede jeg at jeg fik et nyt tv - men der skete bare ikke noget. Og de holdt op med at svare på mails...... 
Jeg var ret fortørnet i starten, men efter nogle uger og jeg tilmed ikke kan se den fra min tv-synsposition (sofaen ;-) så har jeg valgt ikke at gøre mere ved den. Men alligevel bør den jo ikke være der........
|
|