Mistænksomme YouSee priser
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146554
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 15:18
Emne: Mistænksomme YouSee priser
Skrevet af: Axlon
Emne: Mistænksomme YouSee priser
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 19:21
Hej alle Er det kun mig der syntes YouSee's priser er lidt mistænksomme? Grundpakken koster 239kr/md, men både pakken med 10 og 20 valgfrie kanaler er billigere? Gætter på at prisen sikkert bliver sat op efter 6måneder, men jeg har ikke kunne finde denne infomation nogen steder hos YouSee. Hvis jeg har ret, så er det sgu da en gang bondefangeri
------------- Mvh Jesper
|
Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 19:39
De sidste 3 priser, skal lægges oven i prisen for grundpakken. Så 239,- plus 180, 230 eller 280,-
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 19:39
Du skal lægge grundpakke-prisen oven i prisen på tilvalgspakkerne Da du ikke kan vælge valgfrie kanaler uden grundpakke.
|
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 20:34
De er helt klart mistænkelige og i strid med reglerne for prissætning. Det er for øvrigt ikke usædvanligt for yousee.
Hvis du tager markedsføringslovens paragraf om prissætning står der:
§ 13. Ved erhvervsmæssigt udbud af varer til forbrugerne, dog ikke salg af varer ved auktionssalg, skal der ved mærkning, skiltning eller på anden måde tydeligt oplyses om den samlede pris for varen inklusive gebyrer, omkostninger, moms og alle andre afgifter.
Det er et direkte krav at det skal være TYDELIGT hvad du skal betale, hvad den SAMLEDE pris for varen er, men det er det jo åbenlyst ikke når du selv skal igang med lommeregneren for at finde ud af hvad det koster.
De skriver direkte, at mindsteprisen for tilbud nummer 2 i 6 måneder er 1018 kroner, så det er hvad det skal koste - ikke 1018 kroner + 2871 kroner for grundpakken.
Hvis priserne skal lægges sammen er det ikke tydeligt og ikke den gængse måde at annoncere på.
Kig fx. på deres bredbåndstilbud:
Der er ingen der skal bilde mig ind, at for at få fx. 150/30 skal jeg betale både 249 og 319 pr. måned.
Sagt på en anden måde, du er i din gode ret som forbruger til at forvente at du kan få 25 kanaler + 10 valgfrie for en samlet pris på 1018 kroner for 6 måneder - hvis ikke, så sender du en kopi af tilbuddet til Forbrugerombudsmanden, hvorefter han fortæller Yousee at de skal stå ved deres tilbud og levere for 1018 kroner.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 20:37
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 21:11
Axlon skrev:
Hej alleEr det kun mig der syntes YouSee's priser er lidt mistænksomme? Grundpakken koster 239kr/md, men både pakken med 10 og 20 valgfrie kanaler er billigere? Gætter på at prisen sikkert bliver sat op efter 6måneder, men jeg har ikke kunne finde denne infomation nogen steder hos YouSee. Hvis jeg har ret, så er det sgu da en gang bondefangeri |
Hvor ser du de priser?
Jeg ser hhv. 269, 449, 499 og 549 på hjemmesiden.
|
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 21:13
Flemming Larsen skrev:
De sidste 3 priser, skal lægges oven i prisen for grundpakken. Så 239,- plus 180, 230 eller 280,-
|
Det står der intet om i det billede, og så passer mindsteprisen heller ikke på det billede - de er helt hen i vejret.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 21:15
Tjek lige hjemmesiden igen. Jeg får ikke dit billede frem på TV siden. Priserne passer med, at de opgives som totalpris her hos mig.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 21:16
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 21:18
Så må det være antenneforeningsspecifikt.
Men mindstepriserne passer stadigvæk ikke.
For de tre ekstrapakker, er det mindsteprisen for én måned for nye kunder i enkelthusstande inkl. oprettelse.
De gamle Bland Selv pakker blev sat op på en lignende måde, men dog tydeliggjort, at det var ekstrapriser.
Den side, der er taget et skærmbillede af, er helt hen i vejret, og at sætte det op på den måde, må være i strid med markedsføringsloven.
Der er nok en, der har været lidt for hurtig med at bruge en forkert skabelon.
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 21:19
En anden ting jeg har lagt mærke til er, at 300 og 500 Mbit sommetider bytter plads. Er det en bevidst salgsteknik, eller er det en drillenisse?
|
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 21:49
Torben Rasmussen skrev:
Tjek lige hjemmesiden igen. Jeg får ikke dit billede frem på TV siden. Priserne passer med, at de opgives som totalpris her hos mig. | De pågældende priser dukker åbenbart kun op når jeg er logget ind hos YouSee, så det må være en special pris for mig. Jeg er ikke medlem af nogen antenneforening, jeg har mit abonnent direkte hos YouSee, altså ikke igennem nogen antenneforening.
------------- Mvh Jesper
|
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 21:55
Så er det sandsynligvis en fejl.
Når jeg er logget ind, får jeg faktisk ingenting på tv-siden. Der kører en grøn animation, og den stopper så uden at der dukker noget op.
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 22:42
Det er så heller ikke første gang, at de ikke har styr på, hvad deres produkter koster og indeholder på forskellige af deres sider. Jeg oplevede forskellige priser og pakker (BlandSelv) - når jeg brugte deres mobilsider og når jeg kiggede samme sider på min pc !! Virkelig flot af YouSee De har simpelthen ikke styr på, hvad der foregår hos dem selv. "Mit YouSee" fungerer ind imellem ikke optimalt. Lange tids venten på eller ingen opdateringer, når man han ændret på sin Bland Selv pakkesammensætning ! Og så'n kunne jeg blive ved med uduelige ting vedr. deres hjemmesider. Har opgivet at sidde i lange køer for at komme igennem, til lige så uduelige kundeservice medarbejdere, der ikke er deres løn værd. De kommer altid med en eller anden søforklaring om, at det ikke er hos dem fejlen ligger ! Det er godt nok træls med sådan et amatørfirma !!!!!!
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: Skywalker
Skrevet den: 09-Maj-2016 kl. 12:28
Der er noget galt. På " mit tv", skal jeg i stedet for 339.- om måneden, pludselig til at betale 419.- what the f&
|
|