Hej. Tak for alle de gode svar. Sorry jeg svarer lidt sent :-) Jeg har været ude i nogle butikker og prøvet at hørt lidt udstyr der er i mit prisleje. Jeg har både hørt trådløse løsninger og også et desideret stereo setup. Min konklusion er at jeg helt sikkert ikke skal have Sonos. Jeg bryder mig hverken om design, eller lyd kvalitet sammenlignet med hvad jeg kan få for de samme penge ved at vælge et traditionelt stereo setup. Jeg har hørt Dali Opticon 6 sammen med en Cambridge CXA80 DAC / Forstærker. Dette koster ca 20 k i hifiklubben. Også hørt Tannoy XT8F sammen med Hegel H80 og en Pioner N70A medie streamer. Som er det forløbigt bedste inden for budgetet. Det lød faktisk sindsygt godt. Jeg var dog ikke så vild med Pioneren. Den frøs et par gange og måtte have en genstart. Jeg tænker måske at den er noget ustabil og kommer til at blive bøvlet på langt sigt. Det der iretererer mig mest er at det er svært at sammenligne, da det er nærmest umuligt at finde en forhandler der har alle de forskelige mærker jeg godt kunne tænke mig at høre sammen. Og derudover er der nok også en stor forskel på hvordan et setup lyder i en foretnings lytterum kontra hjemme i min egen stue. Min egen stue er ca 28 m2 + et åbent køkken på siden der er da 8 m2. Så den er rimeligt stor. Jeg regner dog med at lytte området bliver i den ene ende af stuen hvor der er sofa arangement. hvor jeg vil placerer de to højtalere med ca 2,5 meters mellemrum. Jeg har også fået et tilbud fra studiosound om at låne noget DAC forstærker hegel H80 / Nuprime IDA 8 + Auralic aries mini streamer + et sæt højtalere Monitor Audio Silver 8 / Argon L3. Men så er problemet at jeg ikke rigtigt kan sammenligne med Tannoy, eller Triangle Quartet for den sags skyld. Er måske lidt et luksus problem. Men er stadig lidt i debat mode med mig selv om hvad jeg skal vælge. Kunne rigtigt godt tænke mig at høre alle kombinationer af Tannoy XT8f, Monitor Aiudio silver 8, Argon L3, Triangle Quartet sammen med Nuprime IDA 8 / Hegel H80 og Auralic Mini. Men er nok noget urealistisk, da der som sagt ikke findes en forhandler der fører alle de produkter og jeg derfor ville være nødt til at købe fra 3 forskelige butikker for at kunne sammneligne disse. Men ellers hvis nogen af jer har erfaringer med nogle af de produkter så skriv gerne :-)
|