Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146750
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 10:09
Emne: Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV
Skrevet af: allanl
Emne: Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 16:31
Flere har efterspurgt en guide til opsætning af RetroArch på SHIELD TV i den lange tråd ovre på Smart TV forumet. Jeg har brugt en del tid på at sætte det op hos mig, så jeg har oprettet et site med vejledninger i hvordan det er gjort, hvis andre gerne vil have samme opsætning: http://lindqvist.synology.me/wordpress/" rel="nofollow - http://lindqvist.synology.me/wordpress/
(sitet er på engelsk af hensyn til dem som har set video'en på Youtube).
|
Svar:
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 17:32
Det ser rigtigt godt ud. Det glæder jeg mig til at røde med. Hvor meget lagerplads er der behov for?
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 18:32
Det er mest Playstation og PC spil der fylder. Jeg tror at dem jeg har tilsammen fylder omkring 11-12 GB. Resten fylder et par GB.
|
Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 21:26
Fedt Allan det skal prøves på et tidspunkt. Tak
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 07:35
Hej Allanl jeg har ikke lige læst guiden endnu, men jeg syntes du skal omdøbe denne tråd til "Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV"
Eller noget i den stil. Folk de søger jo nok primært efter hvordan de fx får Super nintendo emulator til at køre på boksen. Jeg havde aldrig hørt om RetroArch før jeg så dig skrive det. :-)
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 08:19
Skrevet af: mureren
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 08:38
allanl skrev:
Flere har efterspurgt en guide til opsætning af RetroArch på SHIELD TV i den lange tråd ovre på Smart TV forumet. Jeg har brugt en del tid på at sætte det op hos mig, så jeg har oprettet et site med vejledninger i hvordan det er gjort, hvis andre gerne vil have samme opsætning: http://lindqvist.synology.me/wordpress/" rel="nofollow - http://lindqvist.synology.me/wordpress/
(sitet er på engelsk af hensyn til dem som har set video'en på Youtube).
|
Jeg får helt lyst til at have en Nvidia Shield, bare for Mario, Bubble Bobble og Diddy Kong Racing :-)
------------- Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
Skrevet af: therazz
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 13:28
Bubble Bobble! Arkade versionen vel at mærke ! :-p
------------- MORE BASS
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 13:31
Det lykkedes mig at komme gennem amigaversionen af bubble bobble uden at miste et eneste liv:-) Så forsvandt interessen også....
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 13:47
Og så skal vi lige huske på, at det her er mega ulovligt.
|
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 14:42
Det kommer helt an på hvad du vælger at bruge det til.
Der er masser af gamle spil der er frigivet som freeware af de oprindelige producenter. Det tager jeg blandt andet afsæt i under vejledningen for Amiga spil
Og som jeg skriver i PC-vejledningen sælger GOG.com stort set alle de spil der kan emuleres af ScummVM til billige penge.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 16:32
Det gælder måske for Amiga, men det gør det fandme ikke for Nintendo og PlayStation...
|
Skrevet af: therazz
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 20:11
Naiera skrev:
Det gælder måske for Amiga, men det gør det fandme ikke for Nintendo og PlayStation... |
Ro på battet
Tak for guiden Allan
------------- MORE BASS
|
Skrevet af: henrikbp
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 21:55
Tusind tak for guiden. Det skal jeg have rodet lidt med når der er tid
|
Skrevet af: claus64
Skrevet den: 25-Maj-2016 kl. 14:46
Fin guide. Har selv smidt det på en RBP2 med Kodi, og det fungerer fint med de mindre tunge ROMS :)
|
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 26-Maj-2016 kl. 20:17
Har du prøvet at sammenligne retroarch med nogle af de andre emulatorer? Jeg synes f.eks. at afba er hurtigere en retroarch fba core.
------------- Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
Skrevet den: 26-Maj-2016 kl. 20:19
Jeg er ikke neutral i det spørgsmål fordi jeg selv deltager aktivt i udviklingen af Retroarch :)
Hvilket spil oplever du kører hurtigere/bedre i afba?
|
Skrevet den: 27-Maj-2016 kl. 22:07
Nu kan det jo være noget jeg selv har pillet ved. Men et spil som Gigawing udfordrer systemet en del hvis der er mange fjener på en gang. Det virker som om retroarch har lidt sværere ved at håndtere det end afba. Ved du om Shield udgaven kommer til at understøtte vulkan videodriver?
------------- Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
Skrevet den: 28-Maj-2016 kl. 12:07
-claus- skrev:
Nu kan det jo være noget jeg selv har pillet ved. Men et spil som Gigawing udfordrer systemet en del hvis der er mange fjener på en gang. Det virker som om retroarch har lidt sværere ved at håndtere det end afba. |
Jeg kan ikke lige mærke det når jeg tester det hurtigt. Bruger det på en Shield eller på en mindre kraftfuld enhed?
Du skal være opmærksom på, at der er to forskellige FBA cores til Retroarch. Først for nyligt blev den nyeste FBA udgave gjort tilgængelig som core på Android. Prøv at bruge den der hedder "FB Alpha - SVN", hvis ikke det allerede er den du tester.
-claus- skrev:
Ved du om Shield udgaven kommer til at understøtte vulkan videodriver? |
Det gør den.
|
Skrevet den: 28-Maj-2016 kl. 16:47
Tak det prøver jeg lige. Det kan også være fordi jeg bruger en krævende scaling metode. Billedet virker lidt pænere ved retroarch.
|
Skrevet den: 29-Maj-2016 kl. 01:42
Det ser ud til at køre godt med den nye kerne. Og den var endda sat til at anvende super eagle scaler. Ved du hvordan man sletter de kerner man ikke skal bruge alligevel.
|
Skrevet den: 29-Maj-2016 kl. 11:33
To metoder, afhængig af om du er rooted eller ej.
1. Hvis din Android enhed er rootet Du kan slette kernen direkte i den mappe de bliver lagret i. Det er vist et sted under: /data/data/com.retroarch/
2. Hvis din Android enhed, som min, ikke er rootet Her er du nødt til at nulstille Retroarchs data under: Android settings --> Apps --> Retroarch
Før du gør det, så tag evt. en backup af og læg de filer tilbage igen efter nulstillingen /storage/emulated/0/Android/data/com.retroarch/files
Den metode sletter alle downloadede cores og assets, så du skal hente dem igen under Core Updater i RetroArch.
|
Skrevet den: 31-Maj-2016 kl. 23:18
Hej igen Efter at have leget lidt med bl.a. Hyperspin, besluttede jeg mig at bruge advanced launcher sammen med kodi.Jeg har fået lagt nogle emulatore ind og hentet covers. Men kan tilføje en emulator, så den starte selve emulatoren i stedet for at åbne selve Roms list. Lige ledes. Kan man ikke sætte Shield i stand by fra kodi menuen.
|
Skrevet den: 01-Juni-2016 kl. 13:02
-claus- skrev:
Hej igen Efter at have leget lidt med bl.a. Hyperspin, besluttede jeg mig at bruge advanced launcher sammen med kodi.Jeg har fået lagt nogle emulatore ind og hentet covers. Men kan tilføje en emulator, så den starte selve emulatoren i stedet for at åbne selve Roms list. Lige ledes. Kan man ikke sætte Shield i stand by fra kodi menuen. |
Ja, Hyperspin er lidt for "hyper" til min smag. Jeg foretrækker et mere stilet look som blender godt sammen med Kodi i øvrigt, og det sørger Advanced Launcher for.
Mht. at sætte Shield'en i standby fra Kodi, så er det vist kun muligt, hvis man har rootet sin enhed. Du kan evt. sætte sleep mode timeren ned i Shield'en.
Personligt sætter jeg aldrig min i sleep mode, da jeg har oplevet problemer med 4K når den vågner op efter sleep.
|
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 15:27
Tak Jeg har fået det sat op nu efter et par forsøg. Advanced Launcher havde det med at chrashe. når jeg skulle tilføje billeder til mine spiltitler.
|
|