Print side | Luk vindue

Sonos og Spotify dur aldrig :-(

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146990
Udskrevet den: 21-Maj-2025 kl. 07:35


Emne: Sonos og Spotify dur aldrig :-(
Skrevet af: pdj1974
Emne: Sonos og Spotify dur aldrig :-(
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 09:15
Jeg har lige udnyttet Hifi-klubbens tilbud med at låne en Sonos Playbar i 30 dage, og som TV-Soundbar og Sonos afspilning af TuneIn radio virker den upåklagelig, men Spotify derimod...

Det er efter 4-5 timers forsøg kun lykkedes mig at få den til at spille Spotify 2 gange i hhv. 10 og 5 minutter. Bortset fra disse to gange, så skriver app'en bare at den ikke kan afspille det nummer jeg har valgt da den har mistet forbindelsen til Spotify. Herefter gentages fejlbeskeden ellers for alle numre på den valgte playliste.

Jeg kan se at mange andre har fået samme fejl igennem årene, men det ser mest ud til at være noget der kommer periodisk efter at have spillet i et stykke tid. Hos mig kommer det inden musikken er startet. (altså bortset fra de to gange, hvor den på magisk vis kom igang)

Playbaren er min eneste Sonos enhed, så den kører bare wireless. Jeg har dog også prøvet at kable den for at se om det hjalp, men det gjorde ingen forskel. (eller hvordan kan jeg se om den bruger kablet, eller stadig kører wireless?) Jeg har Stofa 80/40 og ingen problemer med Netflix, HBO Nordic osv.

Nogen ideer?


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live



Svar:
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 09:30
Har ingen problemer med nogen af dem.
Har så den nye Connect kablet og stadig Sonos eget netværk.
Den kan jo være defekt eller en router der driller playbar.

-------------
SVP03


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 09:35
Er den kablet ja? Ingen problemer her (har også en playbar til test)


Skrevet af: bas
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 09:47
Logger du på Spotify via Facebook?
Det havde jeg meget bøvl med på mit Sonos.
Efter jeg fik det lavet om, så jeg logger direkte
på Spotify, hjalp det. Derudover kan det også
hjælpe at kable Sonos-enheden direkte til routeren.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 10:42
Logger på Spotify med id/kode - ikke vha. Facebook.

Hvordan kan jeg se at Playbaren bruger kablet, når den jo stadig husker mit wifi pwd?

Edit: Nu har jeg slettet oplysninger om mit trådløse netværk, så nu kører den helt sikkert kablet. (også testet ved at den nu ikke længere kan findes af tlf. når kablet er taget ud.)


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 10:42
Har nu aldrig haft de problemer med Spotify, og jeg har heller aldrig brugt log ind via Facebook.
Har du prøvet at fjerne, og re-connecte din konto.
Ellers så kontakt Sonos support, de er flinke og det er på dansk, så kan de imens du har dem i røret gennemgå dit setup, og finde evt. fejl.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 10:45
Du kan se det under "Om mit Sonos system".
Der er et punkt WM.
0 betyder mesh, og 1 Wifi

Et link til Sonos support om mesh og Wifi
https://en.community.sonos.com/controllers-software-228995/determining-if-sonos-using-wifi-or-wired-mode-6642283

Og som sædvanlig driller indsæt af hyperlink på dette fora. :(


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 11:13
Mange tak - der står 0 for mesh, dvs. mindst en Sonos enhed er kablet, og da jeg kun har Playbaren, så er det nok den :-)

Tror jeg fandt problemet et helt andet sted!
Jeg bruger Unblock-US som DNS for at kunne se BBC og FoxNow osv.

Jeg rettede min router til at bruge 8.8.8.8 som DNS, hvorefter det ser ud til at spille. Yes! :-)

Så skal jeg lige tilbage på trådløs, og finde hvordan man angiver DNS direkte på Playbaren og få testet noget mere, men det må blive i næste uge, for nu står den snart på AC/DC Wink


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 12:15
Ja, har hørt at stabil DNS er vigtig til Sonos.
Jeg tror ikke du har mulighed for at sætte DNS direkte på Sonos udstyr.
Du skal nok istedet sætte din Unblock DNS i det udstyr du ser BBC osv på.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 14-Juni-2016 kl. 22:26
Så er jeg blevet lidt klogere - eller rettere bare blevet bekræftet i at det er Unblock-US der er problemet, og at jeg langt fra er den eneste med det problem.
Unblock-US support siger at jeg bliver nød til at fjerne deres DNS på min router, og så angive den på alle de enheder der har brug for det i stedet for. Fedt :-(


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live



Print side | Luk vindue