Print side | Luk vindue

Toshiba 32WL66: Component via Scart?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14719
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 20:31

Emne: Toshiba 32WL66: Component via Scart?
Skrevet af: Zinne
Emne: Toshiba 32WL66: Component via Scart?
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 15:09
Hej!

Accepterer Toshiba's WL66 component via scart-indgangen? Jeg skal have tilsluttet min Pana E65 recorder, men både scart- og HDMI-udgangen på recorderen benyttes til min projektor, hvilket kun efterlader mig med component-udgangen. Desværre er component-indgangen på TV'et optager af min Xbox360.

På forhånd tak for hjælpen.

Svar:
Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 15:15

Oprindeligt skrevet af Zinne Zinne skrev:

Hej!

Accepterer Toshiba's WL66 component via scart-indgangen? Jeg skal have tilsluttet min Pana E65 recorder, men både scart- og HDMI-udgangen på recorderen benyttes til min projektor, hvilket kun efterlader mig med component-udgangen. Desværre er component-indgangen på TV'et optager af min Xbox360.

På forhånd tak for hjælpen.

Nej, men hvorfor har du både scart og HDMI til projektoren?

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: Zinne
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 17:30
Otto: Tak for dit hurtige svar. Det er jo noget pis 

HDMI kører kun 16:9 og de fleste TV-udsendelser kører (desværre) stadig kun i 4:3, derfor også scart.

Hmm, ved ikke helt, hvad jeg skal finde på. Nogen løsningsforslag derude? Kunne selvfølgelig køre Xbox'en via VGA, men så skal der købes nyt kabel og ikke sikker på billedkvaliteten via VGA.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 17:31
Så længe der er 1:1 pixelmapping er VGA helt sikkert bedre end component. Muligvis også uden 1:1 pixelmapping, men det har jeg ikke prøvet.

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 18:49
*

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 21:12

Oprindeligt skrevet af Zinne Zinne skrev:

Otto: Tak for dit hurtige svar. Det er jo noget pis 

HDMI kører kun 16:9 og de fleste TV-udsendelser kører (desværre) stadig kun i 4:3, derfor også scart.

Hmm, ved ikke helt, hvad jeg skal finde på. Nogen løsningsforslag derude? Kunne selvfølgelig køre Xbox'en via VGA, men så skal der købes nyt kabel og ikke sikker på billedkvaliteten via VGA.

Alt efter opbygningen i Xbox'en har VGA potentialet til at være bedre end component. Component har begrænset båndbredde i farverne i forhold til VGA. Dette har ikke noget at sige ved DVD-afspilning, da billedet på en DVD-plade alligevel ligger i component, og skaden er derfor allerede sket - men med internt genereret grafik kan det gøre en forskel, såfremt VGA-signalet fra Xbox'en rent faktisk leveres som et rent RGB-signal fra kernen, og ikke er trukket fra component udgangen. Kort sagt: Hvis Xbox'en er lavet ordentligt, så er VGA bedre end component i spillene, og på niveau med component ved DVD/HDTV afspilning.

Hvilken recorder har du? Som regel får man mulighed for at vælge om 4:3 materiale skal vises som strukket 16:9 eller som et 4:3 billede med sorte bjælker i siderne, "inden i" et 16:9 billede.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Print side | Luk vindue