Problemer med Stofa idag??
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=147383
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 21:39
Emne: Problemer med Stofa idag??
Skrevet af: guldhammer
Emne: Problemer med Stofa idag??
Skrevet den: 09-Juli-2016 kl. 22:36
Er der nogen herinde fra Østjylland som har TV signal fra Stofa og som har problemer med tv signalet hos Stofa?? Billedet pixelerer tit og lyden hakker periodisk, og det har det ikke gjort før. Det blev endnu værre her efter kl 20, jeg skulle optage Speedway fra TV3 Sport, og det pixelerer så meget at man ikke kan ane hvad det skal forestille.
------------- //Guldhammer
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Juli-2016 kl. 23:03
Lige nu står det fint. Men oplevede det samme i sidste uge. Tror bare de går og roder med det.
|
Skrevet den: 09-Juli-2016 kl. 23:39
Kampus skrev:
Lige nu står det fint. Men oplevede det samme i sidste uge. Tror bare de går og roder med det. |
Håber det er væk til Formel 1, og EM finalen i morgen.
|
Skrevet den: 10-Juli-2016 kl. 09:48
Du kan få oplysning om driftforstyrrelser på Stofas hjemmeside. Der står lige nu:
"Afbrydelse af Digital TV, Bredbånd, Interaktive tjenester samt Telefoni i Næstved"
|
Skrevet den: 10-Juli-2016 kl. 12:57
Kampus skrev:
Du kan få oplysning om driftforstyrrelser på Stofas hjemmeside. Der står lige nu: "Afbrydelse af Digital TV, Bredbånd, Interaktive tjenester samt Telefoni i Næstved" |
Kan du sende mig et link til det, for jeg kan kun finde "Driftstatus" som sender mig til "Mine Sider".
|
Skrevet den: 10-Juli-2016 kl. 13:32
guldhammer skrev:
Kampus skrev:
Du kan få oplysning om driftforstyrrelser på Stofas hjemmeside. Der står lige nu:<br abp="835">"Afbrydelse af Digital TV, Bredbånd, Interaktive tjenester samt Telefoni i Næstved" |
Kan du sende mig et link til det, for jeg kan kun finde "Driftstatus" som sender mig til "Mine Sider". | Ja det er for at du får driftsinfo for din bopæl.
|
Skrevet den: 10-Juli-2016 kl. 20:32
Kampus skrev:
guldhammer skrev:
Kampus skrev:
Du kan få oplysning om driftforstyrrelser på Stofas hjemmeside. Der står lige nu:<br abp="835">"Afbrydelse af Digital TV, Bredbånd, Interaktive tjenester samt Telefoni i Næstved" |
Kan du sende mig et link til det, for jeg kan kun finde "Driftstatus" som sender mig til "Mine Sider". | Ja det er for at du får driftsinfo for din bopæl. |
Men der er ingen menupunkt som hedder driftsinfo for tv, kun mit fiber.
|
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 11-Juli-2016 kl. 10:34
Deres driftinfo er en joke.
De er nede mindst en gang om måneden 2-3 dage af gangen, med pixelerede kanaler i mit område. Og selv om det er fejlmeldt og bekræftet fra deres support - så har jeg aldrig set det skrevet på siden.
Deres supportmedarbejdere læser alene også op fra et manuskript, hvor udgangspunktet er at kunden er en idiot som har fejlen på egen installation. Også selv en en hel gade er nede.
Super irerterende, da det er noget nemmere at bruge med mange TV. Men efter næsten 1 år med ovenstående oplevelse gik den ikke længere, så opsagde det for 2 måneder siden, og har (ind til nu - bank under bordet) ikke haft et eneste udfald med ny leverandør.
|
Skrevet den: 11-Juli-2016 kl. 10:43
ZackGem skrev:
Deres driftinfo er en joke.
De er nede mindst en gang om måneden 2-3 dage af gangen, med pixelerede kanaler i mit område. Og selv om det er fejlmeldt og bekræftet fra deres support - så har jeg aldrig set det skrevet på siden.
Deres supportmedarbejdere læser alene også op fra et manuskript, hvor udgangspunktet er at kunden er en idiot som har fejlen på egen installation. Også selv en en hel gade er nede.
Super irerterende, da det er noget nemmere at bruge med mange TV. Men efter næsten 1 år med ovenstående oplevelse gik den ikke længere, så opsagde det for 2 måneder siden, og har (ind til nu - bank under bordet) ikke haft et eneste udfald med ny leverandør. |
Vi overvejer også efter 3 weekender på 2 måneder med pixelerede kanaler at skifte, så skal jeg bare sælge min Motorola boks med optager, for den kan ikke bruger hvis jeg f.eks skifter til Yousee. Men vores fiber kører stabilt.
|
Skrevet den: 11-Juli-2016 kl. 11:01
Hvis der er kabelarbejde i mit område, varskoes jeg endda via mail. Kan ikke lige huske hvordan det tilmeldes. Bortset fra enkelte episoder, kører signalet tilfredsstillende her i området.
|
Skrevet den: 11-Juli-2016 kl. 13:36
Du kan normalt ikke skifte fra Stofa til Yousee - De køre på hver deres net, som de selv ejer. Så Stofa og Yousee udbydes ikke i samme områder.
Så alternativet er parabol, IPTV (f.eks. Waoo) eller Boxer.
|
Skrevet den: 11-Juli-2016 kl. 14:47
ZackGem skrev:
Du kan normalt ikke skifte fra Stofa til Yousee - De køre på hver deres net, som de selv ejer. Så Stofa og Yousee udbydes ikke i samme områder.
|
Der hvor vi bor i Randers er de gamle installationer fra Yousee intakte, og vi havde Yousee inde vi skiftede til Yousee. Yousee har selv bekræftet at der kan laveres Yousee TV på adressen. Stofas fibernet drøner bare derud'a, så der bliver vi.
|
Skrevet den: 11-Juli-2016 kl. 15:38
guldhammer skrev:
ZackGem skrev:
|
Der hvor vi bor i Randers er de gamle installationer fra Yousee intakte, og vi havde Yousee inde vi skiftede til Yousee. Yousee har selv bekræftet at der kan laveres Yousee TV på adressen. Stofas fibernet drøner bare derud'a, så der bliver vi. |
Super - Så er det jo let :-) Internettet havde jeg heller ingen problemer med - Kun TV-signalet på typisk 3+ og 6eren
|
|