Print side | Luk vindue

Virus på iPhone?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=147645
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 07:44


Emne: Virus på iPhone?
Skrevet af: Chrizzy
Emne: Virus på iPhone?
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 10:50
Hej.

Kan man få virus på sin iPhone uden at trykke ja til diverse ting? Jeg har et par gange modtaget de der mærkelige SMS med at ens pakke ikke kunne leveres osv. men slettede dem selvfølgelig bare uden at åbne linket. Og det er længe siden jeg har fået den sidste SMS.

Nu har jeg så lige browset lidt inde på www.golfwrx.com og læst forums derinde og den side har virkelig aldrig skabt problemer før, men pludselig tre gange i træk har der poppet noget frem med "Tillykke din iPhone 6S er på vej" og reklamer for medicin og biler osv. og det eneste jeg kan er at trykke på Luk og så popper en ny siden frem i Safari.

Hvad kan dette skyldes? Jeg har seriøst ikke åbnet noget link i en SMS eller i en mail før på min telefon, som der virkede som noget snask.

Nogen der har prøvet noget lign.?



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 11:11
Ja, da jeg fik app'en yr.no en norsk vejr app, der skulle være rigtig god. Da fik jeg på min browser et tulbud om at vinde en iPhone 6. Skulle bare svare på et par spørgsmål. Lurede at ved at trykke på "next knapoen", risikerede jeg at downloade noget snavs på tlf.

Så brug din sunde fornuft. Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det nok fup!


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 11:22
Hvis du læser det jeg skriver så har jeg netop ikke trykket på noget, men fået virus alligevel med alle mulige reklamer der popper op når jeg bruger Safari.

Nogen der ved hvordan man renser telefonen for det?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 11:37
Jeg har heller ikke virus på min tlf. Men mener de uhensigtsmæssigheder relaterer til visse apps, hvis du bedre forstår det.


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 11:41
Jeg har ikke hentet nogen apps, besøgt nogle mærkelige hjemmesider eller trykket på nogle underlige links i mails og SMS. Jeg har intet gjort. Det er 100 år siden jeg sidst har hentet en app og min telefon har aldrig opført sig underligt. Men nu kan jeg ikke besøge en hjemmeside i Safari uden jeg får en reklame om at jeg har vundet en iPhone og jeg kan dreje på et hjul for at få ekstra gevinster.

Nogen der ved hvordan man slipper af med denne virus? Jeg har slettet alle cookies osv. men virker ikke.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 11:43
Prøv at genstarte din tlf


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 11:46
du har ikke fået virus på din Iphone, det er den hjemmeside du besøger der er blevet inficeret.
Når siden er blevet renset kommer disse pop ups ikke mere.
på Iphone kan der ikke ske noget ved at klikke på de sms links, det er kun på android.


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 11:46
Genstarte ved at tænde og slukke eller hard reset?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Genstarte ved at tænde og slukke eller hard reset?

Når tlf er tændt 24/7 kan den begynde at opføre sig mærkeligt. Og så hjælper det at slukke den helt og tænde igen


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 12:08
Det har jo intet med det at gøre... Der er kommet noget virus på telefonen der popper op når jeg er aktiv i Safari... En genstart virkede desværre ikke... 


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 12:30
Nu har jeg browset i 10 min på Zalando og Boozt uden der kom nogen popup. Da jeg så gik ind på Recordere så kom popup med det samme. Den linker til noget der hedder mega viral content site.

Nogle hjemmesider får den frem men andre gør ikke?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 12:50
Der kommer ikke noget på min iPhone 6S i Safari og recordere.dk. Har du nyeste sw 9.3.3 ?


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 12:57
hmm jeg får den også nu på min 5s.
Jeg har kun oplevet det på recordere.dk indtil videre


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 12:58
Nej det er jeg godt klar over der ikke gør. Men det virker som om at jeg kan fremprovokere den popup med det virus når jeg går ind på sider der skal logges ind på. Fx recordere forum og golfwrx forum osv. Så kommer den.

Nej har ikke 9.3.3 endnu men det fjerner vel ikke virus at opdatere nu?


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:


du har ikke fået virus på din Iphone, det er den hjemmeside du besøger der er blevet inficeret.
Når siden er blevet renset kommer disse pop ups ikke mere.
på Iphone kan der ikke ske noget ved at klikke på de sms links, det er kun på android.


Så må vi kan håbe at siderne snart bliver renset, for det er da sygt irriterende det her. Så jeg har altså ikke fået virus på iPhone?


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 13:08
nej du har ikke virus på din Iphone.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:


du har ikke fået virus på din Iphone, det er den hjemmeside du besøger der er blevet inficeret.
Når siden er blevet renset kommer disse pop ups ikke mere.
på Iphone kan der ikke ske noget ved at klikke på de sms links, det er kun på android.


Så må vi kan håbe at siderne snart bliver renset, for det er da sygt irriterende det her. Så jeg har altså ikke fået virus på iPhone?
Er det ikke samme problem som her:
http://forum.recordere.dk/virus-p-recordere_topic147611_post1486997.html#1486997" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/virus-p-recordere_topic147611_post1486997.html#1486997

hvor Hummelmose & Co. gerne vil have info til at blokere?

Mvh. JørgenT


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 13:12
Men bare underligt at begge sider giver mig den popup og begge startede med det i dag. Men måske bare et tilfælde.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Nej det er jeg godt klar over der ikke gør. Men det virker som om at jeg kan fremprovokere den popup med det virus når jeg går ind på sider der skal logges ind på. Fx recordere forum og golfwrx forum osv. Så kommer den.

Nej har ikke 9.3.3 endnu men det fjerner vel ikke virus at opdatere nu?

Nej men fremtidigt. Indtil nu var det kun Android der var inficeret, og nu din iPhone. Tyder på en sw update vil gavne.


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 13:44
for fa*** Kampus, stop nu dig selv, der er IKKE virus på den Iphone.
 
Chrizzy: gå ind i indstillinger -> safari -> ryd historie og webstedsdata


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 13:58
Jamen så forlader jeg da jer hyggelige mennesker, jeg har andet at bruge min tid på


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 14:02
Kampus. Som jeg forstår det så er min telefon ikke med virus alligevel.

Mulle det har jeg gjort to gange men der kommer stadig popups med TILLYKKE DU HAR VUNDET. Men hvis du siger jeg ikke har virus så er jeg mere rolig.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

for fa*** Kampus, stop nu dig selv, der er IKKE virus på den Iphone.
 
Chrizzy: gå ind i indstillinger -> safari -> ryd historie og webstedsdata
 
Det hjalp i mit tilfælde, takkerBig smile


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 14:47
Jeg har slettet de data flere gange nu og det hjælper stadig ikke. Skide irriterende!!!


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 15:41
har du lukket safari? altså dobbeltklik på din homeknap og skub safari op.
gå derefter i ind i indstillinger -> safari -> ryd historie og webstedsdata
 
det er ikke i safari du skal rydde historik, men i indstillinger


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 16:01
Ja jeg har været inde i indstillinger > safari > ryd historie og data men jeg kan ikke huske om jeg lukkede appen ned først ved at skubben safari op.

Har det noget at sige? Prøver lige den rækkefølge.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 16:28
Kære alle.

  1. Der er IKKE virus på recordere.dk - Hverken på forum eller vores redaktionelle sier
  2. Man kan IKKE p.t. få virus på en iPhone med mindre man har jailbreaked den.
  3. Der er nogle reklamer som vi ikke er herre over som "lader som om" at man har virus. Vi sletter dem så snart i rapporterer dem. Disse reklamer har vi dog kun oplevet på Android telefoner med visse browsere.

Bedste hilsener

recordere.dk 




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 16:38
Tak for svar Hummel. Kan du evt. svare på hvad du tror min iPhone er ramt af så når jeg ser den popup? Eller har i kun kendskab til Android reklamer?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 16:40
Vi har ALDRIG oplevet det på iPhone, så du må meget gerne lave et screenshot når du ser det, så vil jeg grave i det.

Kan du lige skrive hvad version af iOS og hvad iphone du kører og om du har jailbreaked din telefon.

/jens


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 17:25
Jeg kan som sagt fremprovokere denne popup ved at gå ind på www.recordere.dk eller www.golfwrx.com som er et forum for golfspillere. Det har ikke hjulpet at Indstillinger > Safari > Ryd historie og wedstedsdata.

Jeg har ikke downloadet nogle nye apps i lang tid, og jeg har ikke trykket på nogle links i SMS eller mails. Heller ikke besøgt mærkelige hjemmesider der vil sælge alt muligt til fantastiske priser. Det kom bare som et lyn fra en skyfri himmel.

Telefon: iPhone 6S
OS version: 9.3.3
IKKE Jailbreak

Men sådan her ser det ud:

Først ser jeg den her:

http://billedeupload.dk/images/s8RqJ.png" rel="nofollow">

Så trykker jeg på "Luk" og så ser jeg det her:

http://billedeupload.dk/images/UmDS.png" rel="nofollow">



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Så trykker jeg på "Luk" og så ser jeg det her:

http://billedeupload.dk/images/UmDS.png" rel="nofollow">


 

Tak for rapporten, det hjælper os meget.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 18:14
Hej Lars,

Jeg kan ikke finde ud af om du anvender ironi eller om du mener det? skriv endelig hvis du har brug for mere viden, og skriv også gerne hvis du kommer frem til hvordan jeg kan komme af med det, for den gør det jo også på andre sider.

Alternativ må jeg vel slette min telefon og starte forfra?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hej Lars,

Jeg kan ikke finde ud af om du anvender ironi eller om du mener det? skriv endelig hvis du har brug for mere viden, og skriv også gerne hvis du kommer frem til hvordan jeg kan komme af med det, for den gør det jo også på andre sider.

Alternativ må jeg vel slette min telefon og starte forfra?

Vi mener det, for vi går videre med det hele. Det er bare et langt sejt træk.

Den popup du viste da du står i menuen på recordere.dk, kom den da du trykkede forum eller var den der da du kom ind i menuen ?


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 18:26
Okay super! er ked at jeg har sat jer i arbejde.

Den kommer når jeg enten trykker på ikonet med de 9 små firkanter for at få den dropdown frem for at komme ind i forum eller også når jeg navigerer rundt inde i forummet. På selve recordere.dk nyhedssiden har jeg ikke oplevet det, først når jeg trykker på drop down menuen for at kunne trykke på "Forum".

Det samme gør sig gældende inde på www.golfwrx.com der kommer den popup også først når jeg enten trykker på Forum eller er inde i selve forummet og den måde man skal ind på selve forummet på minder meget om hinanden ved de to hjemmesider på mobilsiden.

Måske en sammenhæng.

PS. Den gør det både i normal og privat browsing, hvis det har noget at sige og det er Safari jeg bruger.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 19:05
har selv lige haft "fornøjelsen" af at møde denne. Den er ekstremt påtrængende da du ikke har nogen som helst mulighed for at lukke siden ned uden at gå ind på selve reklamen. (det sker OGSÅ i chrome)

mega.viral-content.site går den til for at hente reklamen. Og det ser ud til at der er et firma der har fået adgang til noget affiliate adrotation med en ualmindelig påtrængende reklame. Det er IKKE andet end en reklame, men når man går ind på siden, så skal man ind i indstillinger, og rydde cookies og alt det der. Jeg fik den kun en gang og har ikke set den siden.
husk at gå i indstillinger->anonymitet->reklamer og sæt "begræns reklamesporing" - så burde den ikke kunne få lov at tracke dig på tværs af domæner. (indstillingsappen på selve telefonen!! :-))


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 19:28
Ah okay tak Claus... "Rart" at se jeg ikke er den eneste. Så det er fordi den følger mig at jeg også ser den på andre sider? 

Og så er det altså bare en irriterende reklame der popper op, og ikke noget at gøre med at jeg har fået noget gris på min iPhone? :) så det vil ikke hjælpe at nulstille/slette telefonen?

Vil det gøre noget at nulstille ens reklame-id?


Skrevet af: Steen
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 20:56
Jeg har også mødt den en enkelt gang.


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 28-Juli-2016 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Steen Steen skrev:

Jeg har også mødt den en enkelt gang.

Også fra iPhone?

Nogle der ved om det vil gøre noget/hjælpe at nulstille reklame-id?


Skrevet af: Steen
Skrevet den: 29-Juli-2016 kl. 04:52
Ja, på iPhone.



Print side | Luk vindue