Så lukker Homeenter filmklub også
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=147859
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 18:06
Emne: Så lukker Homeenter filmklub også
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: Så lukker Homeenter filmklub også
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 09:59
Så lukker endnu en af dem, som sælger film.
Homeenter Filmclub, Danmarks
største filmklub, så dagens lys for snart 22 år siden.
I dag vælger flere
og flere at se film digitalt i stedet for at købe DVD og Blu-ray. Trenden er
blevet større i de sidste år, og Homeenters filmsalg er blevet dårligere i samme
takt. Det er derfor med tungt hjerte at vi bliver nødt til at afvikle klubben
fra 31. december 2016. Magasin nummer 17 bliver vores sidste magasin, med
den sidste ”magasinets udvalgte film”.
OBS! Husk at benytte dig
af dine opsparede VIP-køb, da disse ikke vil kunne bruges efter at filmklubben
er nedlagt. Din bonussaldo finner du på bestillingskortet, eller på din side på
homeenter.com. Har du ubetalte fakturaer hos os, gælder betalingsfristen på
fakturaen som sædvanligt.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at
kontakte medlemsservice på telefon 59 27 44 30 mandag-fredag 13-16 eller
på e-mail mailto:medlemsservice.fcdk@homeenter.com" rel="nofollow - medlemsservice.fcdk@homeenter.com ,
vi hjælper dig gerne.
Tak for at du har været medlem hos os!
Med
venlig hilsen |
|
|
Jørgen Larsson Klubchef
|
| |
|
Denne e-mail blev sendt:
2016-08-12 |
|
Homeenter - En
del af Bonnier-koncernen
Org.nr: SE 21347248.
Postadresse: Box 950, 0900 København C Telefon Medlemsservice: 59 27 44 30
man-fre 13-16 Kontakt os på http://roi.public.anpdm.com/roi.aspx?sqid=17182564&sid=987253532&pf_Link=http%3a%2f%2fwww.homeenter.com%2fdk%2fportal%2f921469%3futm_campaign%3d20160812_SA_FCD_avslut%26utm_medium%3demail%26utm_source%3dapsis-anp-3" rel="nofollow - Medlemsservice
eller via mailto:medlemsservice.fcdk@homeenter.com" rel="nofollow - E-post |
|
| |
Dette er et nyhedsbrev fra
http://roi.public.anpdm.com/roi.aspx?sqid=17182564&sid=987253532&pf_Link=http%3a%2f%2fwww.homeenter.com%3futm_campaign%3d20160812_SA_FCD_avslut%26utm_medium%3demail%26utm_source%3dapsis-anp-3" rel="nofollow - Homeenter
Du har fået denne e-mail fordi du har anmeldt interesse om at modtage
information fra Homeenter. http://www.anpdm.com/oa/17182564/42475F4679464058477748445F4771" rel="nofollow - Klik her
for at afmelde
dig | | |
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 10:29
Ah, filmudgaven af det gamle Pladeringen.
Jeg vidste ikke, at det stadigvæk eksisterede. Det er jo fra den tid, da man fik kuponhæftet med posten.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 10:41
Det er egentlig en lidt sørgelig udvikling. Man kan diskuttere om Streaming af film, og for den sags skyld musik, har samme kvalitet som det fysiske medie. Jeg ved godt hvad jeg selv synes. Og har jeg ret, så prioritere folk nemheden frem for kvaliteten. Sådan er udviklingen jo i hele samfundet.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 11:06
Hother skrev:
Det er egentlig en lidt sørgelig udvikling. Man kan diskuttere om Streaming af film, og for den sags skyld musik, har samme kvalitet som det fysiske medie. Jeg ved godt hvad jeg selv synes. Og har jeg ret, så prioritere folk nemheden frem for kvaliteten. Sådan er udviklingen jo i hele samfundet. |
Jeg ser da en del streaming, men så længe at der ikke er HD lyd på det, så køber jeg stadig de film og serier, som jeg ved, at jeg vil se flere gange. For mig, er lyden en stor del af oplevelsen.
|
Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 11:11
Jeg tror du har ret. Flertallet vælger indhold og nemhed fremfor kvalitet - se bare på hvor mange der "nøjes" med fjernsynets lyd.
Personligt vil jeg helst se filmene fra Blu Ray med surround lyd og HD billedkvalitet, ligesom jeg foretrækker CD'en på anlægget. MEN jeg ved også godt at jeg er i mindretal i samfundet...
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 13:00
Mange nøjes også med kun at streame serier fra HBO eller Netflix.
Dette er også synd, da mange af disse serier har en ringe indhold/kvalitet.
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 13:33
PerW skrev:
Dette er også synd, da mange af disse serier har en ringe indhold/kvalitet. |
Som i 4K OG HDR på flere nyere tv-serier på Netflix?
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet af: Furry
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 13:54
Netflix er dejligt nemt, og så hopper den selv viderer til næste afsnit, ikke noget med af rejse sig for af skifte skive :D
Dovenheden længe leve
------------- Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 14:13
Rasmus Larsen skrev:
PerW skrev:
Dette er også synd, da mange af disse serier har en ringe indhold/kvalitet. |
Som i 4K OG HDR på flere nyere tv-serier på Netflix? |
Nu tænkte jeg mere i indholdsmæssig kvalitet.
For mig bliver livet mere kedeligt af, at man kun ser Netflix serier.
|
Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 15:48
Jeg gider ikke betale 150-200 kr. for en film, som jeg kun ser én gang. Der er streaming smart for jeg kan se flere film til de samme penge, men er der så en film, der skiller sig ud, bliver den købt på BD (til sin tid UHD BD). På samme måde med musik.
------------- AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 17:49
Hother skrev:
Det er egentlig en lidt sørgelig udvikling. Man kan
diskuttere om Streaming af film, og for den sags skyld musik, har samme
kvalitet som det fysiske medie. Jeg ved godt hvad jeg selv synes. Og har
jeg ret, så prioritere folk nemheden frem for kvaliteten. Sådan er
udviklingen jo i hele samfundet. |
Middelmådigheden længe leve!
Thomas Jensen skrev:
Jeg gider ikke betale 150-200 kr. for en film, som jeg kun ser én gang. Der er streaming smart for jeg kan se flere film til de samme penge, men er der så en film, der skiller sig ud, bliver den købt på BD (til sin tid UHD BD). På samme måde med musik. |
Så længe du har den mulighed. Streaming entusiasterne ser ikke ud til at begribe, at de to ting ikke kan koeksistere. De jubler, når en forhandler af fysiske medier går under, uden at tænke på, hvad de rent faktisk mister.
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 19:47
Thomas Jensen skrev:
Jeg gider ikke betale 150-200 kr. for en film, som jeg kun ser én gang. Der er streaming smart for jeg kan se flere film til de samme penge, men er der så en film, der skiller sig ud, bliver den købt på BD (til sin tid UHD BD). På samme måde med musik. |
Jeg har selv samme opførsel, men jeg frygter om det er holdbart i længden.
Hvis mængden inden længe kun vælger streaming, så udkommer de bedste film måske ikke længere i høj kvaitet på fysisk medie
------------- Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 20:05
Jeg tvivler meget på, at der kommer et fysisk medie efter UHD-BD... Der må simpelthen komme en mulighed for at købe film digitalt, hvor man får det i lige så god opløsning, og med masser af lydformater. Båndbredde er ikke en hindring længere, i hvert fald ikke i Europa og Asien.
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 21:00
Jeg har været medlem for mange år siden, men månedens film var sjældent noget ved og glemte indimellem at afbestille. Holder man det op med nogle priser som absolut ikke var blandt de laveste, så var jeg faktisk overrasket over det ikke var lukket for lang tid siden.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 21:19
Underlødige kuponhæfter, introduktionstilbud og binding til at købe et vist antal film til fuld pris, så stk prisen alligevel ikke var attraktiv. Nej dem har jeg aldrig bestilt film hos.
|
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 21:26
Hvis man købte nok film, så kunne man godt komme en del ned i pris. Med velkomst pakke, og så gå efter fuld pris film til 179kr, og hver anden var så til rabatpris, og efter et vist antal, så kunne der købes film til VIP pris. Så de kunne godt komme ned i pris. Men med alle de film, som elgiganten sælger til 99kr, så kunne det ikke betale sig til sidst.
|
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 21:40
Thomas Jensen skrev:
Nu har man i lange periode kunne købe "primære film" til mellem 80 og 100 kr. Og det endda leveret til døren.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 21:46
Flemming Larsen skrev:
Hvis man købte nok film, så kunne man godt komme en del ned i pris. Med velkomst pakke, og så gå efter fuld pris film til 179kr, og hver anden var så til rabatpris, og efter et vist antal, så kunne der købes film til VIP pris. Så de kunne godt komme ned i pris. Men med alle de film, som elgiganten sælger til 99kr, så kunne det ikke betale sig til sidst. | Ja men det fortsætter ikke i Elgiganten heller. Den ellers store nybyggede i Vejle, der har de indskrænket pladsen til film. Vel fordi de ikke sælger så mange mere. Så se og få købt nogen film folkens, ellers er der kun streeeeeaming
|
Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 12-August-2016 kl. 22:04
Kampus skrev:
Flemming Larsen skrev:
Hvis man købte nok film, så kunne man godt komme en del ned i pris. Med velkomst pakke, og så gå efter fuld pris film til 179kr, og hver anden var så til rabatpris, og efter et vist antal, så kunne der købes film til VIP pris. Så de kunne godt komme ned i pris. Men med alle de film, som elgiganten sælger til 99kr, så kunne det ikke betale sig til sidst. | Ja men det fortsætter ikke i Elgiganten heller. Den ellers store nybyggede i Vejle, der har de indskrænket pladsen til film. Vel fordi de ikke sælger så mange mere. Så se og få købt nogen film folkens, ellers er der kun streeeeeaming | Den FONA / Elgiganten, der ligget på strøget har også droppet film og cd.
|
Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 13-August-2016 kl. 00:13
Jeg overlever nok, hvis de fysiske medier ikke gør. Jeg er alligevel ikke nørd.
------------- AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
Skrevet den: 13-August-2016 kl. 09:05
Thomas Jensen skrev:
Jeg overlever nok, hvis de fysiske medier ikke gør. Jeg er alligevel ikke nørd. |
Ok, så man er nørd, hvis man går op i kvalitet? Jamen, så er jeg en stor nørd. Jeg gad heller ikke, at få kopier af film, da det var på mode.
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-August-2016 kl. 09:43
Håber streaming film bliver lige så god kvalitet som bd. Så vil det være fint. Men ellers synes jeg det halter med med streaming
|
Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-August-2016 kl. 09:03
Har brugt homeenter dengang de havde VHS, der fungerede det godt. De havde altså nogle gode introtilbud. Jeg købte Ringenes Herre Trilogi Extended Blu-Ray, Løvernes Konge 3D og vidst nok Titanic 3D som fint introtilbud. Man skulle kun købe 1 ekstra film, så kunne man melde sig ud.
|
|