Print side | Luk vindue

Fejl på Harddisk i NAS - Alvorligt ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148029
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 23:53

Emne: Fejl på Harddisk i NAS - Alvorligt ?
Skrevet af: ChristianTT
Emne: Fejl på Harddisk i NAS - Alvorligt ?
Skrevet den: 27-August-2016 kl. 08:38
Hej
En af mine diske kommer med en advarsel:

197 Current Pending Sector. Se status nedenfor

Er det en fejl der skal tages alvorligt - såsom at skifte disken hurtigst muligt ?

Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 27-August-2016 kl. 15:10
du burde virkelig prøve google! https://kb.acronis.com/content/9133

Skrevet den: 27-August-2016 kl. 17:59
Tak for svar Claus - dog lidt spydigt :-)

Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 27-August-2016 kl. 19:40
Sådan er der desværre bare nogle der er ChristianTT Wink

-------------
//Guldhammer

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 27-August-2016 kl. 21:37
Nej - det var på ingen måde spydigt - men derimod ment i ramme alvor. Hvad får dig til at spørge andre uden selv overhovedet at gøre et forsøg på at finde ud af det?

Hvad er det for en kultur man har når man ikke selv vil gøre bare det mindste forsøg - men hellere have andre til at gøre det for en?

Gennem de sidste par år er recordere blevet et sted hvor der spørges i flæng på ALT mellem himmel og jord - og som sådan er det egentlig fint, men når folk selv har kunnet finde ud af det ved en helt almindelig søgning på en tilfældig søgemaskine, og kunnet have fundet svarene i de første links hvis man bare søgte på tingene ordret, så synes jeg faktisk det er en rigtig dårlig stil og en rigtig dårlig kultur.

Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 27-August-2016 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nej - det var på ingen måde spydigt - men derimod ment i ramme alvor. Hvad får dig til at spørge andre uden selv overhovedet at gøre et forsøg på at finde ud af det?

Hvad er det for en kultur man har når man ikke selv vil gøre bare det mindste forsøg - men hellere have andre til at gøre det for en?

Gennem de sidste par år er recordere blevet et sted hvor der spørges i flæng på ALT mellem himmel og jord - og som sådan er det egentlig fint, men når folk selv har kunnet finde ud af det ved en helt almindelig søgning på en tilfældig søgemaskine, og kunnet have fundet svarene i de første links hvis man bare søgte på tingene ordret, så synes jeg faktisk det er en rigtig dårlig stil og en rigtig dårlig kultur.

DU kan bare blande dig udenom, med hvorvidt andre selv søger en løsning på deres problemer selv.
det kunne være at vedkomne ikke selv havde overskud til at søge løsningen, eller andre ting.

Hvis du skal belære andre, kan du så ikke gøre det andesteds??

-------------
//Guldhammer

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 28-August-2016 kl. 04:37

Til Guldhammer: Helt ærligt "ikke selv havde overskud til at søge løsningen"

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 28-August-2016 kl. 05:37

Prøv at Google hvordan man laver et klikbart link.
https://kb.acronis.com/content/9133" rel="nofollow - https://kb.acronis.com/content/9133

Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 28-August-2016 kl. 08:11
Personligt synes jeg det er nemmere at Google end at oprette et spørgsmål herinde. Men hvis det er nemmere/bedre for trådstarter synes jeg det er helt ok. Forummet er vel for alle.

Skrevet den: 28-August-2016 kl. 12:09
Det kan godt være at man ikke synes spørgsmål er gode.

Men det retfærdiggør ikke at man hælder al sin galde ud på trådstarter.

Lad tråden være hvis den ikke har en kvalitet som du bryder dig om.

Eksempelvis er der en der søger råd om sokker og underbukser herinde. Det har jeg valgt ikke at kommentere.

Skrevet den: 28-August-2016 kl. 12:10
Til trådstarter.

Skift disken.

Skrevet den: 28-August-2016 kl. 20:17
Er først lige kommet hjem nu, så har ikke kunne deltage i debatten før nu.

Jeg havde faktisk brugt google inden, og fandt lidt tvetydige informationer. Nogle mente den blot kunne reformateres, så den "dårlige" sektor blev isoleret.

Derfor spurgte jeg herinde.

Tak for svar.

Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 28-August-2016 kl. 21:04
En dårlig sektor kommer sjældent alene, det er tegn på dårlig disk. Ja skift den.

Print side | Luk vindue