Print side | Luk vindue

Placering af Hifi under sofa?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148293
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 13:52

Emne: Placering af Hifi under sofa?
Skrevet af: Jilted Ace
Emne: Placering af Hifi under sofa?
Skrevet den: 19-September-2016 kl. 10:13
Hejsa...

Mit spørgsmål er simpelt - Er det en dårlig ide at stille sin forstærker, og sin PS4 under sofaen? Det kunne bare være fedt at have dem gemt væk derinde under, men ved ikke om det er en god ide i forhold til støv osv?

Hvad tænker i? 

Mvh Kenneth. :) 

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-September-2016 kl. 11:44

Det ville jeg ikke gøre med en Reciver. For det første af den grund du selv nævner, og den anden er ventilation og varmeudvikling, og rent praktisk en besværlig adgang til den.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 19-September-2016 kl. 13:18
Mange ældre sofaer drysser en den, så det skal du tjekke.

Hvis den ikke drysser og det ikke lige er dyrt highend grej, så er der ikke så meget galt. Det kan godt være det går lidt ud over holdbarheden, men stuen skal jo også være pæn.

Benyt eventuelt trykluft på spray til at blæse eventuelt støv væk engang imellem

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 19-September-2016 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Jilted Ace Jilted Ace skrev:

Hejsa...

Mit spørgsmål er simpelt - Er det en dårlig ide at stille sin forstærker, og sin PS4 under sofaen? Det kunne bare være fedt at have dem gemt væk derinde under, men ved ikke om det er en god ide i forhold til støv osv?

Hvad tænker i? 

Mvh Kenneth. :) 

Dårlig ide - de dør af det.
Et bedre forslag er at stille dem ind i et skab og styre vha en Logitech harmony Smart control. Det har jeg selv gjort med mit udstyr. Jeg har dog pillet bagsiden af skabet for at få luft ind til forstærkeren, og har lågen åben når jeg bruger den, pga varme.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 19-September-2016 kl. 19:53
Der er ikke problemer med at sætte en forstærker under sofaen!

M.v.h.

Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 19-September-2016 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Heller ikke hvis det ikke er en Yamaha?

Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 19-September-2016 kl. 23:29

M.v.h.

Det var noget af en udmelding. Hvorfor mener du ikke at støv og den varme udvikling der vil være når man placerer en sofa oven på en forstærker, er noget problem?
De fleste producenter af forstærkere understreger behovet for "luft" omkring udstyret for at varmen ledes effektivt væk. Derudover er støv heller ikke super godt for elektriske apparater - og slet ikke for den laser der sidder i drevet på en PS4

Skrevet den: 20-September-2016 kl. 00:13
Jeg har haft en effektforstærker stående under en sofa, i flere år, uden problemer.

M.v.h.

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 20-September-2016 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

M.v.h.

Det var noget af en udmelding. Hvorfor mener du ikke at støv og den varme udvikling der vil være når man placerer en sofa oven på en forstærker, er noget problem?
De fleste producenter af forstærkere understreger behovet for "luft" omkring udstyret for at varmen ledes effektivt væk. Derudover er støv heller ikke super godt for elektriske apparater - og slet ikke for den laser der sidder i drevet på en PS4

Hold nu op!

Det er nærmest et hifidogme at man endelig ikke må stille en forstærker under en sofa, men hvis man kigger sig lidt omkring er der rigtig mange der har deres forstærker stående i en trang reol, hvor den kun har 2-3 centimeters frirum både fra toppen og siderne.

Under en sofa får den masser af luft til siderne. Selvfølgelig skal den ikke presses ind under sofaen, men er sammenhængen mellem sofaens frihøjde og forstærkerens højde ok, så bliver den da på ingen måde overophedet. 

Har man ikke lige ryatæppe og støvsuger ca. en gang om ugen, så er det da også begrænset hvor meget støv der kommer.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet den: 20-September-2016 kl. 08:22

M.v.h.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 20-September-2016 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

[QUOTE=Henrik B.] Der er ikke problemer med at sætte en forstærker under sofaen!

M.v.h.

Heller ikke hvis det ikke er en Yamaha?[/QUOT

LOLLOLLOL]

Print side | Luk vindue