Print side | Luk vindue

Højtaler til Sonos Connect

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148298
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 13:47

Emne: Højtaler til Sonos Connect
Skrevet af: StenDK
Emne: Højtaler til Sonos Connect
Skrevet den: 19-September-2016 kl. 15:56
Hejsa,

Jeg er flyttet til ny hybel og har ikke længere en frue til at bestemme over indretningen J

Jeg er på udkik efter et sæt højtaler til stuen på ca. 40m2, som skal sættes sammen med min Sonos Connect. Jeg hører primært Spotify og engang imellem lossless rippede CD’er over NAS.

I dag hører jeg musikken i stuen over Sonos Connect med en Libratone Diva soundbar

Første prioritet er Sonos funktionaliteterne. Jeg har en del andre Sonos enheder i andre værelser.

Anden Prioritet er det forsat skal kunne styres let. Gider ikke at skulle ”flytte mig” for at tænde for højtalerne og/eller forstærker

Tredje prioritet er lyden

Fjerde prioritet er det æstetiske, selv om der ikke længere er en frue, så skal højtalerne forsat se godt ud og passe til resten af indretningen.

Femte, om muligt vil jeg gerne have at højtalerne både kan bruges til musik over Sonos og  TV (et nyere LG TV). Højtalerne kommer til at stå på hver side af TV’et

Jeg er ret åben for næsten alle muligheder med respekt for mine prioriteter. Kræver løsningen en forstærker, skal den kunne ”gemmes” i et skab.

Jeg har selv set på følgende mulige løsninger

aktive højtaler: brugte Beolab 8000 MK II inkl. sub samt samt Dynaudio Xeo 6.

passive højtaler: Dali Fazon 5 inkl. en NAD CI 940 forstærker (som efter sigende ikke slukker efter længere stand by)

Forslag modtages gerne

På forhånd tak 

Print side | Luk vindue