Print side | Luk vindue

Panasonic vs Sony

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148338
Udskrevet den: 27-April-2025 kl. 13:38

Emne: Panasonic vs Sony
Skrevet af: wads
Emne: Panasonic vs Sony
Skrevet den: 23-September-2016 kl. 12:42
Hej Allesammen

Var egentlig på vej for at hente et overgemt Sony 65x8505c hos elgigangten til 12 kilo. Så opdager jeg, at panasonic holder (brand)udsalg, så man kan få et DX750 til DKK. 16800 -

Syntes faktisk, at det virker som et godt tilbud, men er det de 5 kilo mere værd

https://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/led-uhd-4k-tv/panasonic-65-dx750-uhd-smart-tv.htm" rel="nofollow - https://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/led-uhd-4k-tv/panasonic-65-dx750-uhd-smart-tv.htm

Pft

Henrik

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-September-2016 kl. 13:38
Se, det er jo et spørgsmål som i realiteten kun du kan gøre. Selv ville jeg nok ikke spørge om hvilket TV som er det bedste - med mindre at du beder om brugererfaringer for de to TV.

Problemet er jo, som jeg ser det, at den ene bedst kan lide Sony - og andre kan bedst lide Panasonic - jeg tilhører Panasonic fanskaren.

Det aller bedste du kan gøre er jo, at drage ud og selv se, og ikke mindst afprøve de to TV. Er du selv usikker på hvordan du bedst afprøver et TV, så tag en bekendt med. Tag også gerne en Blu-Ray film med som du kender godt, og som du kan bedømme billedet ud fra. Prøv også at bedømme TV udsendelser på de 2 TV - det er måske her du bruger TV´et mest. Måske en DVD film også er fornuftigt, så du kan se hvorledes de 2 TV behandler SD signalerne. Men husk at benytte nogenlunde de samme indstillinger på de to TV, som "Cinema" o.lign., alternativt "Normal". 

Husk at Sony benytteren Android platform, og Panasonic en Fire Fox platform. Leg lidt med menuerne, og prøv hvad der falder bedst i din smag.

Det er ikke nemt at vælge TV, og det kræver altså en indsats fra dig for vælge det helt rigtige - for dig.

Pøj pøj med valget. Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-September-2016 kl. 14:27
Billedkvalitetsmæssigt er de to skærme i samme klasse. At man kan få denne 65" Sony til blot 12.000 kroner er efter min mening ret opsigtsvækkende. Til den pris er det et super køb.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 23-September-2016 kl. 14:33
Takker - bruger stort set kun tv som "monitor" så menuer og smartfunktioner er fuldstædig lige gyldige. Det er billedet der er vigtigt

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-September-2016 kl. 14:59
Det Lan godt være at menuen er ligegyldig - det er bare indtil at fjernsynet ikke kan slukke, fordi menuerne er låste.....

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 23-September-2016 kl. 15:14
hehe - Mit KRP-600 lige nu kan slet ikke tænde når det er varmt, det er vel værre

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 23-September-2016 kl. 15:15
Jeg skulle have et nyt TV til soveværelset.

I Elgiganten fik de overtalt mig til et Philips med Android TV. Jeg var lidt kritisk, da jeg har læst om alle de problemer der er med AndroidTV. Men de var løst i deres nye TV.

Den føste aften skulle jeg lige zappe lidt rundt: 
- Jeg klikke på program +. 
- Der skete ikke noget. Jeg har nok ikke fået trykket rigtig. Trykker igen på Program +
- Der sker ikke noget. En gang til.
- Så efter 2 sekunder skifter der lige program +3 (for gang jeg havde trykket).
- Så det kunne jeg ikke bruge til noget.

Jeg ville være meget forsiktig med et AndroidTV. Det synes jeg, at man har læst for meget om problemer med.

Skrevet den: 23-September-2016 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

I Elgiganten fik de overtalt mig til et Philips med Android TV. Jeg var lidt kritisk, da jeg har læst om alle de problemer der er med AndroidTV. Men de var løst i deres nye TV.

Den føste aften skulle jeg lige zappe lidt rundt: 
- Jeg klikke på program +. 
- Der skete ikke noget. Jeg har nok ikke fået trykket rigtig. Trykker igen på Program +
- Der sker ikke noget. En gang til.
- Så efter 2 sekunder skifter der lige program +3 (for gang jeg havde trykket).
- Så det kunne jeg ikke bruge til noget.

Jeg ville være meget forsiktig med et AndroidTV. Det synes jeg, at man har læst for meget om problemer med.

Ja,man skal aldrig lade sig besnære eller overtale af en forhandler. Derfor - prøv selv TV´et af.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-September-2016 kl. 16:20

Smed du ikke lortet retur i hovedet på butikken?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: jcoop
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 08:38
Lige til info omkring den gode pris på Sony tvet. Jeg var selv ved at købe det. Se evt. min tidligere post. Men være OBS på at TVet er demo modeller som har stået tændt i deres varehuse. Med min erfaring indenfor elektronik, turde jeg ikke købe et TV som har stået tændt i så mange timer.

-------------
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Smed du ikke lortet retur i hovedet på butikken?

Klaus

Det kan du tro.
Derfor er det også godt at handle i Elgiganten eller Power, hvor man har returret.

Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 10:03
Læs evt. lidt test om tv'et, jeg var selv på jagt på tv og så på et Sony 65XD9305 Lyd&Billede  gav den bedst i test, jeg tog ud og kikkede på den, eksterne strømforsyning, dårlig fjernbetjening som er sort og flade knapper så om aften kan man ingenting se eller føle på den, vil man se Viaplay skal man tænde for mobil og vælge film derfra hver gang, mørke hjørner, clouding og ikke helt problemfrit Android TV. Klart at Sony er et godt valg. Dead

Jeg droppede Sony tv'et alt for mange fejl og mangler.

Jeg endte i stedet for med Panasonic 65DX900E som er i en topklasse helt for sig selv, på specielt Flatpanels er anmelderne ikke begejstret for Panasonics Firefox og deres forældet look, men det virker i modsætning til mange andre platforme, og som meget mærkeligt bliver fremhævet af samme anmelderne.

Jeg læser test og previews før jeg køber noget, MEN det danner ALDRIG grundlag for mine køb, der er jeg selv ude og se tv'et i funktion, og så henter jeg informationer om tv'et.

Har selv ejet topmodeller af Samsung og LG og de har haft fejl og mangler, og gået i stykker flere gange, Panasonic har endnu aldrig fejlet for mig.

Så det er flere ting der skal overvejes end billedkvalitet, og hvad skal billedkvaliteten være god i SD, HD, Blu-ray, 4K, HDR. ?

Der er også LG OLED i 55" til 17.500,-

Skrevet den: 24-September-2016 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Læs evt. lidt test om tv'et, jeg var selv på jagt på tv og så på et Sony 65XD9305 Lyd&Billede  gav den bedst i test, jeg tog ud og kikkede på den, eksterne strømforsyning, dårlig fjernbetjening som er sort og flade knapper så om aften kan man ingenting se eller føle på den, vil man se Viaplay skal man tænde for mobil og vælge film derfra hver gang, mørke hjørner, clouding og ikke helt problemfrit Android TV. Klart at Sony er et godt valg. Dead

Jeg droppede Sony tv'et alt for mange fejl og mangler.

Jeg endte i stedet for med Panasonic 65DX900E som er i en topklasse helt for sig selv, på specielt Flatpanels er anmelderne ikke begejstret for Panasonics Firefox og deres forældet look, men det virker i modsætning til mange andre platforme, og som meget mærkeligt bliver fremhævet af samme anmelderne.

Jeg læser test og previews før jeg køber noget, MEN det danner ALDRIG grundlag for mine køb, der er jeg selv ude og se tv'et i funktion, og så henter jeg informationer om tv'et.

Har selv ejet topmodeller af Samsung og LG og de har haft fejl og mangler, og gået i stykker flere gange, Panasonic har endnu aldrig fejlet for mig.

Så det er flere ting der skal overvejes end billedkvalitet, og hvad skal billedkvaliteten være god i SD, HD, Blu-ray, 4K, HDR. ?

Der er også LG OLED i 55" til 17.500,-

Skønt at høre, at der er nogen der selv giver sig i kast med at undersøge TV, og finde frem til det helt rigtige.

Tests kan man bruge til at danne sig overblik over de generelle ting ved diverse TV. Men at bruge tests til at købe TV ud fra er helt galt. Der er for mange anmeldere der fremkommer med deres egne usaglige holdninger til dit og dat. Hvis f.eks. et TV har været på markedet i nogle måneder, er det i mine øjne næsten mere interessant at læse om brugernes oplevelser.Smile

-------------

Skrevet den: 24-September-2016 kl. 19:38

Vi kritiserer ikke Firefox's "forældede look" - tværtimod. Vi roser Firefox's look og brugervenlighed. Vi kritiserer Firefox's smalle udvalg af apps og så kritiserer vi brugen af 90'er menuerne i tuner-delen på Panasonic's skærme. De kører netop ikke på Firefox - det er det der er problemet. Manden der udviklede dem i sin tid må være gået på pension for 10 år siden og have smidt koden til udviklingsværktøjerne væk.

"Virker" en platform, som har en så forældet brugerflade, at tv-guiden på et 4K-tv gengives i SD-opløsning og halvdelen af skærmen optages af ikonforklaring? Samt en platform, som ikke tilbyder de tv-tjenester, som er aktuelle for køberne? Det er klart, at der er forskellige syn på brugeroplevelse, men hvis man er begejstret for noget der helt bogstaveligt talt ikke har været opdateret i 10 år, så skal man måske overveje om man er den rette til at skyde med skarpt efter andre folks arbejde   

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 24-September-2016 kl. 20:29
Har været rundt. Det endte med panasonic

Skrevet den: 24-September-2016 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Har været rundt. Det endte med panasonic

Et godt valg. TillykkeSmile

-------------

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 23:34
Er selv Pana fan, - men omkring smart tv delen er de sgu lige så flagrende som resten af branchen    .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 25-September-2016 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

"Virker" en platform, som har en så forældet brugerflade, at tv-guiden på et 4K-tv gengives i SD-opløsning og halvdelen af skærmen optages af ikonforklaring? Samt en platform, som ikke tilbyder de tv-tjenester, som er aktuelle for køberne? Det er klart, at der er forskellige syn på brugeroplevelse, men hvis man er begejstret for noget der helt bogstaveligt talt ikke har været opdateret i 10 år, så skal man måske overveje om man er den rette til at skyde med skarpt efter andre folks arbejde   

I roste da Sony 2015 model som X85C med Android som havde massive problemer, alligevel sendte i en Topanbefaling med tv'et, så bliver det for useriøst, samtidig var i meget hårde i kritikken med Panansonic forældet menuer, jeg fortrækker noget der virker fremfor noget som på mange områder gør et tv ubrugeligt.Cool

Men hvis man som seriøs anmelder/tester fremhæver et system bare fordi det er nyere, trods det ikke virker, så virker det ikke særlig troværdig.Ouch

Nu har jeg ikke udtalt at jeg er begejstret overfor et ældre grafisk menusystem, men er glad for at det ikke fryser, ikke virker, genstarter, ikke kan optage osv. men det kan jeg forstå, at du syntes det skal belønnes med diverse Awards, hvilken underlig verdenWacko, og det er nok den største grund til at anmelder/tester ikke altid bliver taget alvorlig.Shocked

At du vælger at blive tøsefornærmet viser jeg har ramt noget, og jeg har min fulde ret til at skyde med skarpt mod andre folks arbejde når jeg ikke er enig, i anmelder/tester har mulighed for at have diverse elektronik hjem og undersøge det, det har vi forbrugere ikke, og folk der eks. købte et Sony X85C hjem pga. Topanbefalinger fik et tv der var fyldt med fejl, mangler og som ofte ikke virkede og som var mildt sagt ustabil, så er kritikken fuldt ud fortjent, det er en forkert konklusion af en mangelfuldt produkt.

Lær af fejl og især indrøm dem når de bliver begået, ellers er det bare personlige holdninger til produkter der kommer til et fremtræde i anmeldelserne fordi man måske selv er køber.

Hvis man opnår 90% ros for sit arbejde, så må der også være plads til 10% ris.Wink

Jeg kan sagtnes se i har ret i mange ting som i finder under test, men der er altså også noget i falder igennem på, et tv er ikke kun et billede, det er flere ting der skal spille sammen, hvad er et godt billede hvis andre ting forhindre en i at se det, det er ikke kun teknik, der sidder en bruger og skal betjene den samlet pakke i en brugeroplevelse i flere år frem.

Jeg tænker, skriver og taler som en forbruger i dagligdagen, ikke kun en anmelder/tester som kigger på det i ca. 1 uge.

En anmelder/tester lever af sin troværdighed, hvis en forbruger vælger at købe et produkt grundet en anmeldelse/test og så kommer hjem og opdager flere fejl og mangler, hvor meget troværdighed tror du så denne anmelder/tester har ved den forbruger.

Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 25-September-2016 kl. 14:29

I roste da Sony 2015 model som X85C med Android som havde massive problemer, alligevel sendte i en Topanbefaling med tv'et, så bliver det for useriøst

+1

Det er det samme, man oplever gang på gang mht. anmeldere: At graverende fejl forties i anmeldelserne. For man vil jo også gerne kunne få firmaet bag et givent, stærkt fejlbehæftet produkt til at tilsende én produkter til anmeldelse fremover, ikke sandt.

Skrevet den: 25-September-2016 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

I roste da Sony 2015 model som X85C med Android som havde massive problemer, alligevel sendte i en Topanbefaling med tv'et, så bliver det for useriøst

+1

Det er det samme, man oplever gang på gang mht. anmeldere: At graverende fejl forties i anmeldelserne. For man vil jo også gerne kunne få firmaet bag et givent, stærkt fejlbehæftet produkt til at tilsende én produkter til anmeldelse fremover, ikke sandt.

Noget værre vrøvl . Er der nogen som tør kritisere,så er det sgu da netop Fflatpanels . Og jeg mener, at topanbefalinge i sin tid var givet med det forbehold at softwaren blev opdateret og kom til at virke; hvad den mig bekendt dybest set gør idag ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 25-September-2016 kl. 15:38
Jeg er helt enig med Jan2013. Jeg har selv taget diskussionen tidligere med Flatpanels. Jeg har bare taget konsekvensen, jeg kommer stort set ikke mere på siden. Wink

-------------

Skrevet den: 25-September-2016 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er helt enig med Jan2013. Jeg har selv taget diskussionen tidligere med Flatpanels. Jeg har bare taget konsekvensen, jeg kommer stort set ikke mere på siden. Wink

Det er netop,at blive tøsesur , når man får slettet sin profil osv i protest mod en anmeldelse,som ikke lige stemmer overens med ens egen opfattelse. Netop den konflikt har i min verden løftet Flatpanels troværdighed . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 25-September-2016 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det er netop,at blive tøsesur , når man får slettet sin profil osv i protest mod en anmeldelse,som ikke lige stemmer overens med ens egen opfattelse. Netop den konflikt har i min verden løftet Flatpanels troværdighed . . .

Som ofte før, så tager du fejl Lennon, jeg fik ikke slettet min profil - jeg bad om at få den slettet.

Du vælger selv hvad du finder troværdigt, det samme gør jeg såmændWink

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 07:42

Som ofte før, så tager du fejl Lennon, jeg fik ikke slettet min profil - jeg bad om at få den slettet.

Du har ikke taget nogen diskussion med os, John. Du har sendt fornærmende beskeder mod vores indbakke, himlet op om hvordan mange i branchen "ryster på hovedet af os", og krævet at vi slettede anmeldelsen af CX800, fordi den ikke passede dit hoved.

Vi bad dig om at skrue ned for dine gentagne personangreb og personfnidder, hvilket du blev tøsefornærmet over og gemte dig bag "man har ikke lov til at være kritisk". Og da du så lukkede din profil hos os, fortsatte du i samme bane i over 1 år herinde, John. Måske du skulle begynde at kigge indad.

Lige ind til vi kritiserede din "darling", der fløj roserne om dig:
- "Takker for endnu en fremragende og uhyre oplysende anmeldelse"
- "Mange tak for endnu en særdeles spændende, oplysende og gennemarbejdet TV-anmeldelse. I kan bare det der"
- "Flot flot anmeldelse Rasmus&co. Jeg har hos en Panasonic forhandler studeret sortniveauet ret indgående, og jeres målinger og beskrivelser stemmer meget godt overens med min "Øjenoplevelser""

Så vi skulle være utroværdige? Tja, respekt er noget gensidigt, kan man vel bare nøjes med at konkludere.

-------------

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 08:08
Jeg synes alt det person ævl og kævl bør stoppe nu. Tag den over PB så vi andre slipper for al den mudderkastning. Som alligevel ikke kan bruges til ret meget.
Pft.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: nesager
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg synes alt det person ævl og kævl bør stoppe nu. Tag den over PB så vi andre slipper for al den mudderkastning. Som alligevel ikke kan bruges til ret meget.
Pft.

Thumbs Up

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 08:25

I roste da Sony 2015 model som X85C med Android som havde massive problemer, alligevel sendte i en Topanbefaling med tv'et, så bliver det for useriøst, samtidig var i meget hårde i kritikken med Panansonic forældet menuer, jeg fortrækker noget der virker fremfor noget som på mange områder gør et tv ubrugeligt.Cool

Men hvis man som seriøs anmelder/tester fremhæver et system bare fordi det er nyere, trods det ikke virker, så virker det ikke særlig troværdig.Ouch

OK, før du lægger ord i munden på os og begynder at opbygge en argumentation, så lad os lige få noget på plads, OK Jan? Vi forsvarer ikke Android TV. Vi har aldrig sagt, at det kører godt - tværtimod. Vi bruger hver enkelt anmeldelse til at sætte fokus på systemets problemer. Nu har vi jo efterhånden anmeldt en del Android TV.

Vi kunne da aldrig finde på, at rose et system "bare fordi det er nyere". Men man skal have med i ligningen, at Firefox OS reelt bare er et web-overlay og tuner-delen er 10 år gammel (hvis ikke mere). Firefox kvalificerer sig jo som sådan ikke som et operativsystem. Det gør Android TV, der er flere niveauer mere avanceret, har indbygget Cast-modtager, kan håndtere spil, kan integrere med hjemmet, har åben app-butik og meget andet. Men at det skulle køre flydende, har vi aldrig hævdet.

Fra den omtalte Sony X85C test:
"I den version af Android TV som var til rådighed ved modtagelse af TV’et var betjeningen af platformen stadig relativ træg, ligesom vi oplevede det på Nexus Player. Alting tog adskillige sekunder og af og til var man helt i tvivl om hvorvidt TV’et havde registreret et tastetryk"
Link:  http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1436423979" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1436423979

Før da havde vi publiceret test af Nexus Player, som der henvises til i testen af Sony X85C, hvor der med fed, store bogstaver og blå skrift bl.a. står:
"ALT FOR MANGE BUGS, GOOGLE!"
Link:  http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1416552280" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1416552280

Få dage efter publicerede vi testen af Nvidia Shield, hvor vi fremhæver:
"Fryser & går ned"
Link:  http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1436938752" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1436938752

Jeg skal måske lige minde om, hvor meget kritik, vi har fået, for at kritisere stabiliteten i Nvidia Shield. Så nogen må åbenbart også mene, at vi er for hårde ved Android TV.

Ja, Sony X85C fik en Top Anbefaling, men det var for billedet, sørme ikke for Android TV. Hvis du nu satte dig ned med en kop kaffe og læste testen igen stille og roligt - derefter læste hvad vi skrev i de andre anmeldelser - så tror jeg, at du ville være af en anden opfattelse.

Nu har jeg ikke udtalt at jeg er begejstret overfor et ældre grafisk menusystem, men er glad for at det ikke fryser, ikke virker, genstarter, ikke kan optage osv. men det kan jeg forstå, at du syntes det skal belønnes med diverse Awards, hvilken underlig verdenWacko, og det er nok den største grund til at anmelder/tester ikke altid bliver taget alvorlig.Shocked

Od du tror, at vi er uenige eller hvad, Jan? Panasonic's menuer virker og er stabile, ja. En kugleremme "virker" også bare ift. en smartphone, men det er jo på et langt lavere teknisk niveau. Den nuance kan man naturligvis ikke overse, hvis man skal tages seriøst. Det forventer du vel også at blive taget, ikke sandt Jan?

At du vælger at blive tøsefornærmet viser jeg har ramt noget, og jeg har min fulde ret til at skyde med skarpt mod andre folks arbejde når jeg ikke er enig, i anmelder/tester har mulighed for at have diverse elektronik hjem og undersøge det, det har vi forbrugere ikke, og folk der eks. købte et Sony X85C hjem pga. Topanbefalinger fik et tv der var fyldt med fejl, mangler og som ofte ikke virkede og som var mildt sagt ustabil, så er kritikken fuldt ud fortjent, det er en forkert konklusion af en mangelfuldt produkt.

Skal vi ikke lige få på plads, at Sony X85C var et af de absolut bedst sælgende TV i 2015? Og ikke pga. vores anmeldelse, men fordi folk tilsyneladende så noget i den. Derfor står den også i flere stuer end de fleste andre.

Ovenstående svarer til at sige, at "man hører Ih og Åh så mange klager over iPhone men aldrig nogen om Hyauchichilala fra Kina" (ja de findes naturligvis ikke). Hmm, stopper folk nogensinde op og tænker proportionelt?

Lær af fejl og især indrøm dem når de bliver begået, ellers er det bare personlige holdninger til produkter der kommer til et fremtræde i anmeldelserne fordi man måske selv er køber.

Hvis man opnår 90% ros for sit arbejde, så må der også være plads til 10% ris.Wink

Jeg kan sagtnes se i har ret i mange ting som i finder under test, men der er altså også noget i falder igennem på, et tv er ikke kun et billede, det er flere ting der skal spille sammen, hvad er et godt billede hvis andre ting forhindre en i at se det, det er ikke kun teknik, der sidder en bruger og skal betjene den samlet pakke i en brugeroplevelse i flere år frem.

Har du selv købt Sony X85C? Ja jeg ved det ærlig talt ikke. Men hvorfor er du ellers så kritisk overfor lige denne test? Er det noget du har hørt fra andre eller har du selv taget stilling?

Jeg mener, at vi har gjort det meget klart, hvad målet med vores anmeldelser er, hvor meget vi vægter billedkvalitet, og hvordan vi tester. Og ikke mindst, at vi ikke forventer at kunne give den endelige sandhed. Selvfølgelig kan vi ikke det, særligt når vi kun har skærmene i 2-3 uger maks. Derfor har vi et brugerforum, hvor der altid dedikeres en debattråd til anmeldelsen, så bl.a. ejerne kan udveksle erfaringer. Sådan bliver vi alle klogere.

Jeg synes, at vi tager kritik til os, når den er konstruktiv og fair. Og hvis det er følgende du gerne vil høre, så lad mig da også lige slå fast:

Ja, vi havde ikke i vores vildeste fantasi forestillet os, at Android TV efter 2 år på markedet stadig skulle køre på version 5.1 på nærmest samtlige tv-skærme derude. Det tror jeg ingen i branchen havde, for Google lagde op til noget helt andet. Android TV er fyldt med fejl. Det er der virkelig ingen der benægter (OK, der er nogen der gør - visse Nvidia Shield fans) - mindst af alle os på Flatpanels. Kunne vi havde forudsagt det hele for halvandet år siden? Selvfølgelig ikke, vi er ikke orakler. Hvis vi havde vidst det, havde kritikken (som jeg mener allerede var hård dengang), givetvis været endnu hårdere. 

MEN havde det betydet, at X85C ikke havde herlig billedkvalitet? Naturligvis ikke. Pris/billedkvalitet var den i 2015 vel den bedste skærme på markedet. Skal det ikke belønnes med en Top Anbefaling? Det kan man jo diskutere, men min oplevelse er, at de samme folk som sidder og himler op om, at "Smart TV" delen i skærmene bare skal ignoreres og undlade at blive brugt, nu også himler op om, at det altså er ret så vigtigt. Det er en vinkling af argumenter, som tjener ét formål og dette formål er ikke objektivitet eller et forsøg på at komme nærmere en sandhed.

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 08:28
Ja og mange gange undskyld til trådstarter for, at tråden nu (igen) kører i en helt forkert retning. Jeg gav mit indspark til trådemnet tidligere. Men trådstarter har så taget en beslutning, kan jeg se.

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 09:44

Du har ikke taget nogen diskussion med os, John. Du har sendt fornærmende beskeder mod vores indbakke, himlet op om hvordan mange i branchen "ryster på hovedet af os", og krævet at vi slettede anmeldelsen af CX800, fordi den ikke passede dit hoved.

Vi bad dig om at skrue ned for dine gentagne personangreb og personfnidder, hvilket du blev tøsefornærmet over og gemte dig bag "man har ikke lov til at være kritisk". Og da du så lukkede din profil hos os, fortsatte du i samme bane i over 1 år herinde, John. Måske du skulle begynde at kigge indad.

- "Mange tak for endnu en særdeles spændende, oplysende og gennemarbejdet TV-anmeldelse. I kan bare det der"
- "Flot flot anmeldelse Rasmus&co. Jeg har hos en Panasonic forhandler studeret sortniveauet ret indgående, og jeres målinger og beskrivelser stemmer meget godt overens med min "Øjenoplevelser""

Så vi skulle være utroværdige? Tja, respekt er noget gensidigt, kan man vel bare nøjes med at konkludere.

Du tror bare hvad du tror Rasmus, så tror jeg mit. Skal vi ikke lade den ligge der.

-------------

Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 09:50

Hvis du gerne vil lade den ligge, skulle du måske stoppe med at komme med stikpiller til Flatpanels.dk.

Hver eneste gang denne diskussion blusser op, er det fordi du igen har været ude og stikke til dem.

Du indikerer ofte du gerne vil videre i programmet, men dine handlinger siger noget andet og at du stadig er tøsefornærmet over EN anmeldelse der ikke gik din vej.

-------------
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 10:11
Så har man hørt det med, et Panasonic har "kugleramme" menu

Foreløbig kan jeg kun sige at mit CX800 virker på alle punkter i menu''erne og har et fantastisk godt billede. Så Top Anbefaling til Panasonic fra en forbruger.

Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så har man hørt det med, et Panasonic har "kugleramme" menu
Hvem siger det og hvor står det?

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 11:07
Rasmus Larsen, jeg korter mit svar ned, ellers ville denne samtale fylde en hel side.

I ser en fordel i Android systemet fremfor et 10 år gammel system, det ene virker det andet gør, gjorde ikke, enig ikke.?

Nu drikker jeg ikke kaffe og jeg har ikke behov for at læse en anmeldelse igen, men hvornår er en Top Anbefaling baseret kun på 1 ting, det må og skal da være den samlet pakke man giver en Top Anbefaling for, hvad er et godt billede værd hvis man ikke har mulighed for at opleve det grundet ustabilitet.

At Sony X85C var det bedst sælgende tv siger jo intet om kundetilfredsheden, der er stolpe op og stolpe ned om brugere som var så trætte af deres køb, nogle er da helt klart blevet lokket via diverse sider med anmeldelser/test hvor det blev rost til skyerne, men de fandt en anden virkelighed.

Nej, jeg har heldigvis ikke selv købt et Sony X85C, jeg havde kig på det, men da jeg ude og se det, og fik undersøgt det med de problemer der var med det, så takkede jeg nej, og trods disse massive problemer sender Flatspanels en Top Award afsted som eks EL-Giganten bruger i deres reklamer, der hopper kæden af, der mister i jeres troværdighed med anmeldelsen, produktet er defekt, det har så mange fejl og mangler på det tidspunkt.

Og i kan ikke anmelde et TV som har visse muligheder i fremtiden, det er hvordan eks. Android virker da i anmelder et TV, det er på tidspunktet anmeldelsen finder sted i skal forholde jer til.

Og i forsvarer jer med i kun går op i billede og det er ud fra dette i giver jeres anmeldelser ud fra, er jo helt galt da et TV i dag ikke kun er et billede, det ville svare til en anmeldelse af en bil kun omtalte motoren.

Og som jeg skriver, jeg læser jeres artikler, test, anmeldelser og i har ret i meget i det som i skriver, men med dette tilfælde der rammer i ved siden af skiven med Top Award.

Jeg kiggede også på Sony 65XD9305 i år inden jeg købte nyt tv, men efter et kig og undersøgelse blev jeg klar over det ikke levede op til mine forventninger, derfor endte jeg med Panasonic.

Jeg har ikke noget imod Android og Sony, det skal bare virke og være driftsikker, og Android har mange muligheder, men det skal virke, tænk hvis Panasonic havde fået Android og man kom til at opleve det samme som med Sony.

Jeg er enig med jer, at Panasonic menuer trænger til et væsentlig løft, men jeg fortrækker et system der virker, jeg har kun oplevet dårlige ting med tv fra Samsung og LG trods det har været topmodeller.

Vi er uenige på nogle punkter, men jeg er stadig læser af jeres side.Wink

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 12:02
Tak Jan. Din mening er taget til efterretningen. Jeg vil blot håbe, at du i fremtiden tager dialog og konstruktiv feedback med os/mig i stedet andetsteds, hvilket umiddelbart, for mig, forleden fremstod som at du talte bag vores ryg.

Jeg kunne godt tilføje nogle ting, men vil blot nøjes med at sige, at vores vægtning af parametre for bedømmelsen af et produkt kan ses ved at klikke på "Sådan fungerer karakterskalen" i konklusionsboksen. Det er ikke helt så sort-hvidt.

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 12:22

Du tror bare hvad du tror Rasmus, så tror jeg mit. Skal vi ikke lade den ligge der.

Jo altid først en stikpille, John, og så når du kommer ud på tynd is, så "lader vi den bare ligger der, ikk?". I modsætning til dig "tror" jeg ikke noget. Du har selv lige fået dine egne citater og jeg har adskillige private beskeder fra dig, hvor du engagerer dig i fornærmelser, anklager og andet stads.

Jeg havde jo advaret dig flere gange om, at jeg ville fremlægge disse private beskeder, hvis du ikke stoppede din smædekampagne og løgne. Indlægget var allerede skrevet og lad mig bare sige det sådan, at jeg ved gennemlæsning af dine private beskeder endnu en gang blev overrasket over din flabethed og dine anklager i beskederne. Nu har jeg spist frokost på sagen og besluttet mig for at lade den ligge endnu en gang. Indlægget er dog gemt, i tilfælde af, at du fortsætter din kampagne.

Jeg er klar over at ovenstående efterhånden kan lyde som en tom tønde, der buldrer, men du bestemmer selv, hvor langt du vil tage denne sag. Du har øjensynligt svært ved at styre dig, selvom du er en voksen mand, og nu har du pivet i over 1 år. Guderne må vide, hvor længe du bliver ved, før du stopper op og kigger bare en smule indad.

-------------

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 12:41

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 12:54
Jeg er generelt meget tilfreds med flatpanels, da dete r en kilde til viden. En viden på et område hvor jeg ikke ved så meget.

Jeg synes dog også at Flatpanels skal overveje en "top anbefaling" når ud til en masse forbrugere, som har meget mindre viden end mig. Jeg har selv været igennem android møllen hvor mit fjernsyn blev returneret som defekt efter 3 frustrerende måneder. Sådan en oplevelse forbinder jeg ikke med "topanbefaling" og jeg synes en sådan anbefaling enten ikke skal påhæftes et produkt som har deciderede fejl i almindelig dagligdags funktion, eller også skal det gøre meget tydeligt at anbefalingen er rettet displayet og kun det.

Når Elgiganten og andre henviser til Flatpanels "topanbefaling" i deres markedsføring af et hakkende frysende tv, så ødelægger det troværdigheden.

I min optik havde det været bedre at skrive at sony android tv ikke kunne anbefales, med forbehold for at det kunne ændre når/hvis android tv, kom til at køre tilfredsstillende. Det er jo eksempelvis tilfældet med shield.

Er det helt fremmed for flatpanels, løbende at opdatere egne anmeldelser, i takt med at softwaren bliver forbedret, eller er det allerede noget der praktiseres?

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 13:07
Tak for input, slumbert. Hvilket TV?

Vi har før taget en anbefaling fra et produkt fordi en betydelig feature blev fjernet. På Sony X85C er det min vurdering, at følgende opdateringer kun har forbedret oplevelsen og tilføjet flere markante funktioner. Vi har faktisk skrevet et par opdateringer i konklusionen af testen. Udfordringen med at opdatere anmeldelser er jo dels, at produkter i dag er mere "flydende", forstået på den måde, at de er bygget på platforme, der udvikler sig løbende, dels at vi sjældent har produkterne stående i månedvis (de udlånes til os). Visse produkter køber vi selv ind, typisk småkøb som bokse (Nvidia Shield, Apple TV, Chromecast osv.) så vi også kan følge udviklingen i apps og nye funktioner. I debattråden skriver vi nogle gange løbende, hvis der kommer noget nyt, men ellers efterlader vi som regel "efteroplevelsen" til demokratiet i debattråden, så der opbygges kumuleret viden/erfaring. Det er en del af vores "testpakke", at der altid er en debattråd tilknyttet, hvor alle kan deltage (så længe de bare har en bruger - det er vores oplevelse, at man dermed undgår de trættende one-liners, som dominerer kommentarfelter til nyheder generelt).

Man kunne naturligvis godt lave en løbende revurdering af et produkt såsom Nvidia Shield eller Apple TV, men jeg må stadig sige, at min holdning er, at man bedre illustrerer meningsfyldte opdateringer ved at revurdere produktet, når det fysisk opdateres. Altså f.eks. når næste generation af boksen (eller tv'et) lanceres, hvor man så på ny gør status over både hardware og software. I sidste ende handler det jo også om tiden. Skulle vi opdatere alle ældre anmeldelser, ville det kræve utrolig meget tid.

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 14:04
Det var x8305. Ovenstående er udelukkende baseret på Android-tv delen, da jeg god ved i ikke var specielt rosende da det kom til x8305.

Hvad jeg har læst rundt omkring, så virker det dog til at brugeroplevelsen er tilsvarende (ringe) på x8505

Edit: Nu ved jeg ikke om jeg misforstod tidligere, men var topanbefalingen af x8505 ikke også baseret på potentialet i Android-tv og at det forventedes komme til at fungere bedre. Hvis deter tilfældet synes jeg stadig det er problematisk, hvis i så ikke ressourcer til at opdatere anmeldelsen, når det nu ikke er blevet så meget bedre. Jeg mener aldrig at det er blevet rigtig godt med sonys android....

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 14:30
Jeg er ikke klar over om det er samme hardwarechip i X83C og X85C. Sony brugte i 2015 to forskellige chips til de billigere og dyrere modeller, men i hvilken modelserie det skiftede, kan jeg ikke huske. Jeg tor dog det blev opdelt imellem HD og 4K modeller. Det kan testes med en gratis app fra app-butikken, hvis man sidder foran tv'et.

Vi kan jo kun vurdere en skærm konkret ud fra, hvordan den står nu. Så vi nævner problemer, fejl og mangler, men prøver naturligvis at vurdere det som en samlet pakke. Hvis man skal tale om det i et større perspektiv, så mener jeg ikke, at man i et produkt såsom Android TV eller Apple TV (med tvOS) kan se bort fra, at disse platform har en åben app-butik, hvor udviklere fra hvor som helst kan udgive apps, spil og tjenester. Der er ikke åbne app-butikker på Firefox OS (Panasonic), Tizen (Samsung) og webOS (LG). Her er det et kontraktforhold med producenten, da apps skal godkendes (og penge sikkert skal udveksles). Dette kan man vel godt kalde et "potentiale", men uanset hvad man kalder det, mener jeg, at det vægter i en vurdering af produktet. Sony havde derudover stillet nogle funktioner i sigte (f.eks. optagefunktionalitet), som blev forsinket flere gang. Det var uheldigt.

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 14:45

Her er det et kontraktforhold med producenten, da apps skal godkendes (og penge sikkert skal udveksles). Dette kan man vel godt kalde et "potentiale", men uanset hvad man kalder det, mener jeg, at det vægter i en vurdering af produktet. Sony havde derudover stillet nogle funktioner i sigte (f.eks. optagefunktionalitet), som blev forsinket flere gang. Det var uheldigt.

Min kritik er egentligt også rettet mod at karakteren er givet udfra hvad i forventer produktet kommer til at kunne. På sin vis forstår jeg det godt, da Sony normalt laver nogle gode tv, og også er det firma der er bedst til at opdatere deres Smartphones. Det er normalt et firma man kan regne med. Når opdateringen så ikke sker, så rammer det jo så anmeldelsens troværdighed, hvis den ikke opdateres. Derfor synes jeg også det vil være en bedre ting at vurdere android-tvs funktionalitet på anmeldelsestidspunktet, fremfor hvad der bliver stillet i udsigt, ligesom jeg også synes anmeldelsen skal opdateres så den vejleder læseren om de ret omfattende problemer der er med Android-tv. Jeg har lige læst anmeldelsen og synes ikke det fremgår tydeligt nok. 

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 15:31
Hvis man som testsite vil tages seriøst, så kan man sgutte tildele et TV med en fejlramt software en "Top Award"! I min verden kan en top award kun tildeles et - eller få - produkter, som virkelig fungerer som det bedste på markedet, p.t. Og det er overall. At give det til et TV, fordi det har potentiale, "hvis dét og dét rettes" o.s.v., det er hamrende useriøst!

M.v.h.

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 17:33
Den Award du henviser til er ikke "topmålet" men derimod value-for-money. X85 fik ikke en Award på forventet efterbevilling, men ud fra hvad det leverede på det tidspunkt det blev anmeldt. Det eneste TV, der nogensinde har fået noget "på betingelse af" er Beovision 11, som var betinget af, at B&O medgav af deres TV ikke var tænkt som et SmartTV, men at det var afhængigt af eks et Apple TV.

Jeg skrev i konklusionen for X85, at vi så et stort potentiale for Android TV, men ikke at karakteren var givet under forudsætning af noget som helst. Læs nu anmeldelsen selv i stedet for at fare i flint over hvad I TROR der står i den. Hvad du mener en Award bør dække over er vel uvedkommende - vi har en klar definition for hvad vores dækker over. Du er velkommen til at opfinde din egen. Vi vægter billedkvalitet - og helhedsubdtrykket - op imod prisen på TVet og da anmeldelsen blev skrevet kunne man få et 65" TV med overbevisende billedkvalitet til en uhørt lav pris. Ja, Android kørte ikke 100% optimalt, men som helhed var det et godt tv. Du er velkommen til at være uenig.

Jeg hoppede endvidere selv på et X85C, da prisen hoppede under 17.000 kr senere på året, og med snart et år på bagen, så står jeg nu altså ved anbefalingen som value-for-money. Det er ikke toppen af poppen, men sidste år var det s... svært at få et bedre billede til færre kroner. I år er konkurrencen bedre, da både Samsung og Panasonic har modeller, som er godt prissat og idet Sony har puttet et IPS-panel i deres XD85-model, så den er uinteressant for de fleste.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Den Award du henviser til er ikke "topmålet" men derimod value-for-money. X85 fik ikke en Award på forventet efterbevilling, men ud fra hvad det leverede på det tidspunkt det blev anmeldt. Det eneste TV, der nogensinde har fået noget "på betingelse af" er Beovision 11, som var betinget af, at B&O medgav af deres TV ikke var tænkt som et SmartTV, men at det var afhængigt af eks et Apple TV.

Jeg skrev i konklusionen for X85, at vi så et stort potentiale for Android TV, men ikke at karakteren var givet under forudsætning af noget som helst. Læs nu anmeldelsen selv i stedet for at fare i flint over hvad I TROR der står i den. Hvad du mener en Award bør dække over er vel uvedkommende - vi har en klar definition for hvad vores dækker over. Du er velkommen til at opfinde din egen. Vi vægter billedkvalitet - og helhedsubdtrykket - op imod prisen på TVet og da anmeldelsen blev skrevet kunne man få et 65" TV med overbevisende billedkvalitet til en uhørt lav pris. Ja, Android kørte ikke 100% optimalt, men som helhed var det et godt tv. Du er velkommen til at være uenig.

Det spiller bare ikke helt med hvad Rasmus Larsen, skrev tidligere i denne tråd, hvor jeg ihvertfald fik indtryk af at der var givet lidt på efterbevilling.  

Rasmus skrev: Ja, vi havde ikke i vores vildeste fantasi forestillet os, at Android TV efter 2 år på markedet stadig skulle køre på version 5.1 på nærmest samtlige tv-skærme derude. Det tror jeg ingen i branchen havde, for Google lagde op til noget helt andet. Android TV er fyldt med fejl. Det er der virkelig ingen der benægter (OK, der er nogen der gør - visse Nvidia Shield fans) - mindst af alle os på Flatpanels. Kunne vi havde forudsagt det hele for halvandet år siden? Selvfølgelig ikke, vi er ikke orakler. Hvis vi havde vidst det, havde kritikken (som jeg mener allerede var hård dengang), givetvis været endnu hårdere. 

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:15

Tak Jan. Din mening er taget til efterretningen. Jeg vil blot håbe, at du i fremtiden tager dialog og konstruktiv feedback med os/mig i stedet andetsteds, hvilket umiddelbart, for mig, forleden fremstod som at du talte bag vores ryg.

Jeg kunne godt tilføje nogle ting, men vil blot nøjes med at sige, at vores vægtning af parametre for bedømmelsen af et produkt kan ses ved at klikke på "Sådan fungerer karakterskalen" i konklusionsboksen. Det er ikke helt så sort-hvidt.

Det var ment som en information til trådstarter, da han tænkte på at købe Sony, at produktet måske ikke helt var uden problemer, og min oplevelse på et Sony tv som jeg havde kig på, men fandt for mange ulemper ved det, og at Panasonic menuer blev kritiseret af Flatpanels for at være forældet, allerede der har trådstarter fået et par ting at tage med i sine overvejelser.

Jeg besvarer så dine indlæg med bla. jeres anmeldelse af Sony X85C, jeg går ikke bag nogens ryg, men syntes der var nogle ting trådstarter skulle være opmærksom på, og nu var det i dette forum, at trådstarteren oprettet sit ? havde det været på Flatpanels havde jeg skrevet det samme, jeg er en voksen mand som står ved det jeg skriver og tager gerne debatten hvis jeg er uenig, og med den Top Award var jeg direkte uenig.

Det er sort og hvidt når forbrugere står i eks. EL-Giganten og kigger tv, jeg har hørt sælgere stå og fremhæve, at tv'et har fået Top Award/anbefaling fra Flatpanels og de fortæller hvad det er, samtidig står jeg med en viden om eks. Sony X85C og ved hvilke problemer der var,er med tv'et.

Jeg har som forbruger oplevet min del af tv'er som har haft mange fejl og mangler, og kan jeg få nogle forbrugere til at undgå dette ved ikke at stå med samme problemer så har jeg opnået noget, jeg er ligeglad om folk køber Samsung, LG, Sony, Panasonic eller andre, bare de fortager deres køb med en god baggrund af viden, især fra andre brugere, det er et forum.Wink

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det spiller bare ikke helt med hvad Rasmus Larsen, skrev tidligere i denne tråd, hvor jeg ihvertfald fik indtryk af at der var givet lidt på efterbevilling.

Rasmus skrev: Ja, vi havde ikke i vores vildeste fantasi forestillet os, at Android TV efter 2 år på markedet stadig skulle køre på version 5.1 på nærmest samtlige tv-skærme derude. Det tror jeg ingen i branchen havde, for Google lagde op til noget helt andet. Android TV er fyldt med fejl. Det er der virkelig ingen der benægter (OK, der er nogen der gør - visse Nvidia Shield fans) - mindst af alle os på Flatpanels. Kunne vi havde forudsagt det hele for halvandet år siden? Selvfølgelig ikke, vi er ikke orakler. Hvis vi havde vidst det, havde kritikken (som jeg mener allerede var hård dengang), givetvis været endnu hårdere. 

Øhm, hvor i citatet læser du, at noget er givet på efterbevilling? Det har jeg ikke skrevet. Vi giver ikke karakterer eller awards betinget af fremtidige funktioner.

I citatet snakker jeg om, at tv-skærme ikke har fået de opdateringer, som blev stillet i udsigt ved lanceringen. Og at de danske apps, som vi kommer ind i nogle af anmeldelserne, ikke er blevet frigivet. Men disse har skam ikke haft noget med karakteren på produktet at gøre.

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det er okay i har jeres egen definition og hvad den dækker over, men med de oplevelser der var med X85C og jeres Top Award på det tidspunkt, gør anmeldelsen utroværdig og dermed jeres definition på Flatpanels.

At du også vælger at blive lidt dum fræk, som slet ikke falder ud til din fordel eller Flatpanels, giver nok endnu et hak i et forvejen lidet troværdighed, ikke særlig smart.Ouch

Uden troværdighed så er jeres anmeldelser/test ikke meget værd, så vil folk begynde at stille ? 

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:36

Rasmus skrev: <span style=": rgb254, 254, 254;">Ja, vi havde ikke i vores vildeste fantasi forestillet os, at Android TV efter 2 år på markedet stadig skulle køre på version 5.1 på nærmest samtlige tv-skærme derude. Det tror jeg ingen i branchen havde, for Google lagde op til noget helt andet. Android TV er fyldt med fejl. Det er der virkelig ingen der benægter (OK, der er nogen der gør - visse Nvidia Shield fans) - mindst af alle os på Flatpanels. Kunne vi havde forudsagt det hele for halvandet år siden? Selvfølgelig ikke, vi er ikke orakler. Hvis vi havde vidst det, havde kritikken (som jeg mener allerede var hård dengang), givetvis været endnu hårdere. </span>

Øhm, hvor i citatet læser du, at noget er givet på efterbevilling? Det har jeg ikke skrevet. Vi giver ikke karakterer eller awards betinget af fremtidige funktioner.

I citatet snakker jeg om, at tv-skærme ikke har fået de opdateringer, som blev stillet i udsigt ved lanceringen. Og at de danske apps, som vi kommer ind i nogle af anmeldelserne, ikke er blevet frigivet. Men disse har skam ikke haft noget med karakteren på produktet at gøre.

Ordet efterbevilling er ikke benyttet, men specielt udfra de sidste to linier fik jeg den opfattelse at bedømmelsen var givet udfra en forventning om snarlice forbedringer.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:39

Det var ment som en information til trådstarter, da han tænkte på at købe Sony, at produktet måske ikke helt var uden problemer, og min oplevelse på et Sony tv som jeg havde kig på, men fandt for mange ulemper ved det, og at Panasonic menuer blev kritiseret af Flatpanels for at være forældet, allerede der har trådstarter fået et par ting at tage med i sine overvejelser.

Øhm, hvad skulle genstarten af dit indlæg til for, Jan?

Trådstarter skrev jo, før du skrev dit indlæg, følgende:

"Takker - bruger stort set kun tv som "monitor" så menuer og smartfunktioner er fuldstædig lige gyldige. Det er billedet der er vigtigt"

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:41

Ordet efterbevilling er ikke benyttet, men specielt udfra de sidste to linier fik jeg den opfattelse at bedømmelsen var givet udfra en forventning om snarlice forbedringer.

Det var det ikke. Og det har vi da aldrig sagt.

Men vi debatterer jo potentialet og kommende funktioner i testens brødtekst, og det er det jeg kommenterer på. Nu ved vi, at Android TV ikke opdateres regelmæssigt og som jeg sagde før, vil det naturligvis påvirke vores syn på styresystemet i fremtidige anmeldelser.

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:49

"Takker - bruger stort set kun tv som "monitor" så menuer og smartfunktioner er fuldstædig lige gyldige. Det er billedet der er vigtigt"

Øh, hvad spørger du for, når vi er flere som fortæller ham det ikke er uden betydning når tv'et først tages i brug.

Jeg kan absolut intet formål se med dit indlæg, slet ikke sidst i debatten.

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis man som testsite vil tages seriøst, så kan man sgutte tildele et TV med en fejlramt software en "Top Award"! I min verden kan en top award kun tildeles et - eller få - produkter, som virkelig fungerer som det bedste på markedet, p.t. Og det er overall. At give det til et TV, fordi det har potentiale, "hvis dét og dét rettes" o.s.v., det er hamrende useriøst!

M.v.h.

Du har stadig ikke gjort dig den enorme ulejlighed at læse om hvad vores to forskellige awards repræsenterer, Henrik. Efter 10 år, hvor hhv. "Top Anbefaling" og "Reference" har været uændrede. Kunne du måske ikke prøve lige at gøre det og så vende tilbage? Tak.

Der er i testen ikke givet awards ud fra "potentiale", "hvis dét og dét rettes" eller "o.s.v.". Ingen af delene overhovedet. Har du overhovedet læst testen eller sidder du bare uhæmmet og hælder galde ud? Det lyder useriøst...

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 18:55

Øh, hvad spørger du for, når vi er flere som fortæller ham det ikke er uden betydning når tv'et først tages i brug.

Jeg kan absolut intet formål se med dit indlæg, slet ikke sidst i debatten.

Hvis han skal bruge det som monitor, så kører han jo udenom MediaTek-chippen, der styrer Android TV. Og udenom tunerprocessoren, der styrer tunerdelen. Så kører han igennem HDMI-chippen, der styrer HDMI-input. Tingene har meget lidt med hinanden at gøre processeringsmæssigt. Det hele videregives til Sony X1 chippen, der er billedmotoren. Den er også uafhængig af Android.

Så jo, det er rimelig ligegyldigt, hvis han skal bruge skærmen som monitor.

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 19:10
Styres al TV'ets betjening ikke af Android TV?

M.v.h.

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 19:10

Det var det ikke. Og det har vi da aldrig sagt.

Men vi debatterer jo potentialet og kommende funktioner i testens brødtekst, og det er det jeg kommenterer på. Nu ved vi, at Android TV ikke opdateres regelmæssigt og som jeg sagde før, vil det naturligvis påvirke vores syn på styresystemet i fremtidige anmeldelser.

Det var det indtryk jeg fik, da jeg læste det jeg citerede dig for. Jeg mener at de fleste andre vil få det samme indtryk. Når du skriver at kritikken havde været hårdere, hvis i havde vidst at der ikke ville komme opdateringer, hvad er det så præcist du mener? Jeg opfatter det som om at manglende opdateringer/forbedringer vil have medført i havde bedømt anderledes.

Nu ved vi jo at mange producenter ikke opdaterer deres tv (eller androidtelefoner) regelmæssigt, så overraskelsen kan da ikke have været stor. Er det egentligt ikke mere reglen, end undtagelsen at tv kun bliver opdateret indtil næste års modelsortiment kommer på gaden?

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 19:17
Slumbert: Og nu har jeg uddybet hvad jeg mente. Hvad jeg mente med sidste del er, at vi i dag ved vi så, at Android TV ikke opdateres så hurtigt, som Google havde stillet i udsigt og det er naturligvis noget, som vi vil kommentere på i teksten i fremtidige anmeldelser (og allerede har gjort, hvis du læser vores test af bl.a. 2x Philips og Sony ZD9).

De fleste der fulgte Android TV fra starten, havde den opfattelse. Google gik ind til projektet med et mål om at strømline håndteringen af styresystemet og opdateringer. De forbød f.eks., at producenterne måtte "skinne" (altså lægge designskins på brugerfladen). De ensrettede udviklingen af hardware i samarbejde med MediaTek (som er eneste chip, der bruges i Android TV skærme) og separerede opdateringsprotokollen for selve Android-kernen og Google Play-butikken. Der blev lagt op til, at de ville håndtere opdateringer mere centralt ligesom Apple gør. Det har bare ikke fungeret.

-------------

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 19:18

M.v.h.

Du har stadig ikke gjort dig den enorme ulejlighed at læse om hvad vores to forskellige awards repræsenterer, Henrik. Efter 10 år, hvor hhv. "Top Anbefaling" og "Reference" har været uændrede. Kunne du måske ikke prøve lige at gøre det og så vende tilbage? Tak.

Der er i testen ikke givet awards ud fra "potentiale", "hvis dét og dét rettes" eller "o.s.v.". Ingen af delene overhovedet. Har du overhovedet læst testen eller sidder du bare uhæmmet og hælder galde ud? Det lyder useriøst...

Jo, jeg har skam læst hvad jeres awards står for! Hér er hvad i selv skriver, om den "Top-anbefaling", som Sony'en har fået:

Oprindeligt skrevet af Flatpanels.dk Flatpanels.dk skrev:

Top-anbefaling Award tildeles til skærme, som vi synes er anbefalelsesværdige. Billedkvalitet vejer tungest i vurderingen, men andre faktorer såsom funktionalitet og brugervenlighed vurderes også. Vurderingen holdes til sidst op imod prisen på skærmen.

Så man skal altså påregne, at hvis man er ude efter et TV, som har fået Top-anbefaling hos Flatpanels, så er det udelukkende baseret på billedkvaliteten - og/eller en tilstrækkelig lav pris - upåagtet at hele software'n er defekt. Jow, jow, dét er sgu seriøst!
For som i skriver i ovenstående citat, så tages funktionalitet og brugervenlighed også med i vurderingen. Men i tilfældet med Sony'en, har de to ting talt med lige nøjagtig 0% - eller skan man sgutte tildele nogen som helst former for "priser" - IMO!

M.v.h.

M.v.h.

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 19:31

M.v.h.

Nej, det styres af en infrarød-baseret fjernbetjening, der sender til et infrarødt øje på tv'et. Tv'et kan dernæst fordele kommandoer til tunerprocessoren, MediaTek-processoren (til Android TV) eller HDMI-controlleren. De tre udløber dernæst i X1 billedprocessoren. Hvis du bruger en skærm som monitor, så kan du have den på samme HDMI-port altid (plus tænde/slukke vha. HDMI CEC) og køre udenom Android TV, hvis du virkelig virkelig ønsker.

Top-anbefaling Award tildeles til skærme, som vi synes er anbefalelsesværdige. Billedkvalitet vejer tungest i vurderingen, men andre faktorer såsom funktionalitet og brugervenlighed vurderes også. Vurderingen holdes til sidst op imod prisen på skærmen.

Så man skal altså påregne, at hvis man er ude efter et TV, som har fået Top-anbefaling hos Flatpanels, så er det udelukkende baseret på billedkvaliteten - og/eller en tilstrækkelig lav pris - upåagtet at hele software'n er defekt. Jow, jow, dét er sgu seriøst!
For som i skriver i ovenstående citat, så tages funktionalitet og brugervenlighed også med i vurderingen. Men i tilfældet med Sony'en, har de to ting talt med lige nøjagtig 0% - eller skan man sgutte tildele nogen som helst former for "priser" - IMO!

Hvad er det, der er uklart i beskrivelsen af awarden?

Men hold op hvor bliver det efterhånden dumt det her... Defekt? Undskyld, men har du overhovedet prøvet at have tv'et stående? Android spiller ikke 100%, men kan vi få flere nuancer ind i snakken end "defekt" og "perfekt"...

Hvor får du den idé fra, at billedkvaliteten har talt 100% og resten 0%? Det må stå for egen regning, Henrik. Igen, læs testen og prøv at undlad at læg ord i vores mund. Det står meget klart 1. hvad vores awards dækker over, 2. hvad vores karakterer dækker over og 3. hvad vi vurderer og konkluderer om produktet.

Jeg stempler hermed ud fra tråden. Tak for snakken til alle.

-------------

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 19:42
Jeg synes også at erindre, at vi har været her mindst 3 gange før? Det er de samme argumenter og modargumenter og egentlig så fatter jeg ikke at Rasmus gider blive ved

I de her fora er der sjældent nogen der bliver overbeviste og jeg gider ikke spilde min aften med at forsøge (igen). Det er OK at være uenig i vores bedømmelse. Det er også OK ikke at læse den (eller andre). Der er skam også nyhedssites jeg ikke deler værdisæt med, som jeg også holder mig fra.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 19:55

Nej, det styres af en infrarød-baseret fjernbetjening, der sender til et infrarødt øje på tv'et. Tv'et kan dernæst fordele kommandoer til tunerprocessoren, MediaTek-processoren (til Android TV) eller HDMI-controlleren. De tre udløber dernæst i X1 billedprocessoren. Hvis du bruger en skærm som monitor, så kan du have den på samme HDMI-port altid (plus tænde/slukke vha. HDMI CEC) og køre udenom Android TV, hvis du virkelig virkelig ønsker.

Ok, så du VIL ikke svare på det jeg spørger om? For jeg er ikke i tvivl om at du er intelligent nok til at vide, hvad jeg mener...!

Hvad er det, der er uklart i beskrivelsen af awarden?

Der er intet uklart i beskrivelsen af award'en. Det er præmissen for tildelingen i Sony-tilfældet, der er noget galt med!

Men hold op hvor bliver det efterhånden dumt det her... Defekt? Undskyld, men har du overhovedet prøvet at have tv'et stående? Android spiller ikke 100%, men kan vi få flere nuancer ind i snakken end "defekt" og "perfekt"...

Ja defekt! En software som har manglende funktionalitet, så mange bug's m.v. er i min verden defekt! Og også i Sony's egen verden, eftersom de har taget en del skærme retur, netop p.g.a. software'n.

Hvor får du den idé fra, at billedkvaliteten har talt 100% og resten 0%? Det må stå for egen regning, Henrik. Igen, læs testen og prøv at undlad at læg ord i vores mund. Det står meget klart 1. hvad vores awards dækker over, 2. hvad vores karakterer dækker over og 3. hvad vi vurderer og konkluderer om produktet.

Når man kan få en Top-anbefaling, så kan det da netop kun være baseret på billedkvaliteten, eftersom en så håbløse software/manglende funktionalitet kun kan have talt med 0% - ellers er vi tilbage ved det oprindelige, at Top-anbefaling betegnelsen er useriøs!

I øvrigt er TV'et stadig i dag buggy! Nogle skal stadig pille internetforbindelsen helt fra, få at TV'et er nogenlunde responsiv. En del døjer nu - efter seneste firmware - med problemer med at gå på 5 GHz netværk...

M.v.h.

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 21:18
Arhhhh Henrik ! - nu er der jo forskel på bugs, og så var det jo netop ikke en referenceanbefaling den fik . Og Flatpanels ligger jo heller aldrig skjul på,at det perfekte TV ikke findes .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 27-September-2016 kl. 21:49
Rasmus Larsen: tak for uddybningen mht Android tv. nu forstår jeg baggrunden for jeres anbefaling, selvom jeg nok stadig er lidt uenig.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Print side | Luk vindue