Print side | Luk vindue

Inuke DSP vs MiniDsp

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148520
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 06:43

Emne: Inuke DSP vs MiniDsp
Skrevet af: therazz
Emne: Inuke DSP vs MiniDsp
Skrevet den: 09-Oktober-2016 kl. 16:43
Hej Recordere

Jeg har et sæt Synthesis S2 kloner stående i kælderen, som venter på at biffen igen bliver flyttet fra stuen, og ned i kælderen.

Endnu har jeg dog ikke indkøbt en forstærker til dem, og jeg går og kigger på de nye Crown XLS 2502 der har indbygget parametrisk EQ mv... også er der Behringers Inuke der også laves i en version med DSP og noget iflg. internettet ret kapabelt software til at EQ'e... 

Er der nogen der ved om ovenstående løsninger kan hamle på med en minidsp ?

- Eller er den rigtige løsning at købe en forstærker, og sætte en MiniDSP foran?

vh. Rasmus

-------------
MORE BASS

Svar:
Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 10-Oktober-2016 kl. 09:14
Nu har jeg ikke selv prøvet miniDSP, men jeg har en Inuke 6000DSP og det er en rigtig god EQ og jeg tror at du vil spare en del penge ved at gå den vej. Jeg er ihvertfald godt tilfreds med min.

Dog tror jeg, at miniDSP er lidt bedre til sub i og med at Inukens HPF ikke kan gå længere ned end 20hz. Så du har lidt mere frihed i det lave område men nu du har portede subs så bliver det nok ikke noget problem da du skal rulle af deromkring alligevel.

Men du skal vide at Inukens blæser(e for 6000dsp) SKAL skiftes ellers larmer den for meget.

Jeg tror at du er ude i noget god, bedre bedst her. En inuke 3000DSP vil sandsynligvis opfylde alle dine behov til 1/3 af prisen. Min fætter kører selv med en 3000DSP på 2 JBL kloner og den bliver aldrig forpustet.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum

Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 10-Oktober-2016 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Hej Recordere

Jeg har et sæt Synthesis S2 kloner stående i kælderen, som venter på at biffen igen bliver flyttet fra stuen, og ned i kælderen.

Endnu har jeg dog ikke indkøbt en forstærker til dem, og jeg går og kigger på de nye Crown XLS 2502 der har indbygget parametrisk EQ mv... også er der Behringers Inuke der også laves i en version med DSP og noget iflg. internettet ret kapabelt software til at EQ'e... 

Er der nogen der ved om ovenstående løsninger kan hamle på med en minidsp ?

- Eller er den rigtige løsning at købe en forstærker, og sætte en MiniDSP foran?

vh. Rasmus

Er du sikker på at de Crown du nævner, har indbygget PEQ? Det mener jeg ikke. Deres XTi serie har derimod indbygget PEQ.

Skrevet af: vasen
Skrevet den: 10-Oktober-2016 kl. 11:20
Crown XLS har "kun" delefilter. Der er ikke EQ funktion i den. Så rent low/highpass filter.

Skrevet af: therazz
Skrevet den: 10-Oktober-2016 kl. 15:02
Tak for input.

Jeg hælder også meget til iNuke løsningen, om ikke andet, så kan man altid opgradere hvis lysten skulle melde sig...

Den nye XLS serie, dem der slutter på 02, har én eller anden form for EQ ihvertfald :-) 

Sakset fra Crowns's hjemmeside

• Higher DSP capabilities: More control; has band pass filter per channel 

-------------
MORE BASS

Skrevet den: 10-Oktober-2016 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Tak for input.

Jeg hælder også meget til iNuke løsningen, om ikke andet, så kan man altid opgradere hvis lysten skulle melde sig...

Den nye XLS serie, dem der slutter på 02, har én eller anden form for EQ ihvertfald :-) 

Sakset fra Crowns's hjemmeside

• Higher DSP capabilities: More control; has band pass filter per channel 

Du vil desværre ikke kunne bruge DSP'en i XLS til noget... Den Crown model som tilsvarer iNukes ift funktionalitet/pris, er deres XTi serie. 

Skrevet af: vasen
Skrevet den: 11-Oktober-2016 kl. 09:57
Det er korrekt at der står dette på XLS 02 serien (det er lidt fjollet skrevet) , men kigger man manualen igennem, så er det kun filter funktioner og ikke noget EQ desværre. Har selv kigget på XLS serien til sub drift, men ville gerne have PEQ og det kan den ikke. Der skal du have fat i XTI Smile

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 07:13
jeg har en Crown Cdi 2000. Den har også det ønskede DSP. Det vil jeg foretrække frem for Minidsp. det er utroligt lækkert at arbejde med

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

det er utroligt lækkert at arbejde med

Er MiniDSP ikke også det? Har svært ved og se hvordan det kan gøres simplere/nemmere med alle de funktioner de har.

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

det er utroligt lækkert at arbejde med

Er MiniDSP ikke også det? Har svært ved og se hvordan det kan gøres simplere/nemmere med alle de funktioner de har.

har prøvet begge dele. Og havde klart den bedste mavefornemmelse med DSP i Crown. Det var også mere logisk og enkelt opbygget.

-------------

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 09:54
Okay vildt. Syntes godt nok min 10x10 er svær og fare vild i. Er det ikke en nano-avr du refererer til? De er måske en tand mere uoverskuelige.

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 10:06

Okay vildt. Syntes godt nok min 10x10 er svær og fare vild i. Er det ikke en nano-avr du refererer til? De er måske en tand mere uoverskuelige.
Der blev da heller ikke sagt, at MiniDSP var svært eller at man farer vild i det - blot at opbygningen på det andet virkede mere logisk ved sammenligning.

Jeg ved at man kan lege med Crowns software uden at have en forstærker, så hvis dette også er muligt med MiniDSP er det nemt for trådstarter at afgøre hvilket af dem han helst vil arbejde med.

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 10:13

at jeg foretrækker Crown , gør jo ikke minidsp til noget lort som man fare vild i.
Jeg havde bare generelt mere tillid til Crown softwaren ( harman audio architect )

det var en minidsp 2-4

-------------

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Der blev da heller ikke sagt, at MiniDSP var svært eller at man farer vild i det - blot at opbygningen på det andet virkede mere logisk ved sammenligning.

Jeg ved at man kan lege med Crowns software uden at have en forstærker, så hvis dette også er muligt med MiniDSP er det nemt for trådstarter at afgøre hvilket af dem han helst vil arbejde med.

MiniDSP tager vist 10 dollar for softwaren, som så kan afprøves uden og være koblet på.
Men jeg blev bare helt paf, har svært ved og se noget som helst ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt ved deres software. Jeg har brugt det rigtigt meget til alle mulige forsøg og eksperimenter, syntes det er super nemt og arbejde med.
PEQ menuen på en Yamaha f.eks. er da mere bøvlet og besværlig syntes jeg, men stadig nem nok og finde ud af. De fleste indstiller vel også kun den slags én gang, og derefter nyder deres setup. Så de små forskelle i menu'ernes layout er vel forholdsvis ligegyldige.

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 10:41

Men jeg blev bare helt paf, har svært ved og se noget som helst ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt ved deres software.
Hvor blev det skrevet, at MiniDSP er ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt? 

Hvis jeg skriver, at jeg bedre kan lide at køre en BMW end en Audi, tolker du det også som om, at jeg synes en Audi kører dårligt?

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 10:55

Hvor blev det skrevet, at MiniDSP er ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt? 

Hvis jeg skriver, at jeg bedre kan lide at køre en BMW end en Audi, tolker du det også som om, at jeg synes en Audi kører dårligt?

Du brugte ordet logisk, så den ramte jeg da rigtig. De andre tillægsord jeg brugte "Forvirrende og besværlig", er jo bare helt naturlige medfølgende bivirkninger som kommer når noget ikke er logisk bygget op.
Kan du ikke lige prøve og knappe følgende ind på dit tastatur [/FLUEKNEP OFF]

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 11:01

Du brugte ordet logisk, så den ramte jeg da rigtig. De andre tillægsord jeg brugte "Forvirrende og besværlig", er jo bare helt naturlige medfølgende bivirkninger som kommer når noget ikke er logisk bygget op.
Ja, ordet "logisk" blev brugt - ikke ordet ulogisk. Så det du synes er naturlige bivirkninger, kommer som følge af et ord ingen har brugt indtil du smed det på bordet. 
Hvis du synes det er flueknep, så fred være med det, men du tager folks ord, tillægger en helt anden betydning og det har konsekvens for hvordan forskellige produkter bliver opfattet.

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 11:09

Ja, ordet "logisk" blev brugt - ikke ordet ulogisk. Så det du synes er naturlige bivirkninger, kommer som følge af et ord ingen har brugt indtil du smed det på bordet. 
Hvis du synes det er flueknep, så fred være med det, men du tager folks ord, tillægger en helt anden betydning og det har konsekvens for hvordan forskellige produkter bliver opfattet.

Der blevet skrevet det ene var mere logisk end det andet. Så når noget er mindre logisk opbygget, er det vel også mere besværligt og forvirrende? Ja jeg ved det ikke. Ved bare det er sådan jeg har det.

Skrevet af: Vejrup
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 08:47

Men jeg blev bare helt paf, har svært ved og se noget som helst ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt ved deres software.

Du har helt ret Jonas, BMW er en markant bedre bil end Audi... 

BMW = Logisk
AUDI = Ulogisk 

TongueWink

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137873&PID=1388696" rel="nofollow - Green Atmos Cinema

B&O Teknisk Forum

Print side | Luk vindue