Print side | Luk vindue

Nybegynder køb af pladespiller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148669
Udskrevet den: 28-November-2024 kl. 11:38

Emne: Nybegynder køb af pladespiller
Skrevet af: pnhh
Emne: Nybegynder køb af pladespiller
Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 17:48
Vil ha købt en pladespiller.Den skal være næsten plug and play.Har kigget lidt på Rega planet 2 og 3.  Edwards Audio TT2SE m. Goldring 2300 og Thorens 209.Er der nogle af dem der er rimlige i lydkvalitet.Eller er der noget der er bedre.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 509. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Zu Audio Omen Def.

Svar:
Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 19:27
Afhænger af budget. Som begynder pladespiller vil jeg sige en Rega Planar 1. Ellers er Planar 3 rigtig lækker men jo også noget dyrere.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 21:45
I prisklassen et Pro-ject også et godt bud...

M.v.h.

Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 22:34
Vil ofre omkring 8000kr.Har bestilt en Vincent PHO-8 Riaa i dag.Edwards Audio TT2SE er man nød til at købe.Har også kigget på denne Pro-Ject 1XPression Carbon Classic.2 forhandlere har anbefalet en Rega planar 3.Men må ud lytte på dem.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 509. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Zu Audio Omen Def.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 00:10
Pickup betyder vel også noget.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 07:57
For 20 år siden var Rega Planar noget af det bedste man kunne få, så det har vel ikke ændret sig. 

Men den kan så heller ikke noget. Den er helt manuel. Hvis du vil ændre hastigheden, så skal du flytte elestaikken. Når den pladen er færdig, kører den bare i sidste uendelige spor, armen kommer ikke selv retur.

Men det er jo lige så vigtig hvad det er for pickup du sætter på.

Skrevet af: karula
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 09:25
skal også have købt ny pladespiller, har kigget på, og næsten besluttet mig, til en audio tecnica AT LP5
som får meget ros for god lydkvalitet, og så ser den jo også rigtig godt ud.

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 09:55
Dem jeg har kigget på er med pickup.
 karula ser spændene ud.
Tager ud og hører på et par pladespillere senere i dag.  

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 11:20
Rega går man aldrig forkert af. Og da det skal være plug and play begrænser du mulighderne.
For 8000,- kan man på brugtmarked finde noget rigtig sjovt. men så er det ikke længere plug and play.

se her http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=3255&zoneid=3

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 12:22
Takker p.las.Vil helst have plug and play.Og helst nyt da jeg ikke ved hvad man skal kigge efter.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Du bør nok kikke efter en med S arm og direkte drive.

Jeg ville aldrig købe den Rega - den er med rem træk, den har en lige tonearm, den er tude grim i mine øjne.

Jeg har selv 2 stk. - en Technics SL-2000 m. Super OM 10 og en Onkyo CP-1050 m. Super OM 30. Onkyo'en lyder bedst af de 2, måske pga. pickup'en. De begge er med S arm og direkte drive, de begge har fået en Ortofon pickup. Jeg vil forslå dig at kikke efter noget i den retning.

Onkyo'en er den jeg bruger i dag og har kostet mig ca. 5.500,- inkl. ny pickup og headshell.

s-arm. Direct drive etc er vis mere religion. Jeg syntes at en S-arm er grim. Men det kan trådstarter jo ikke bruge til noget.

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 13:19

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

s-arm. Direct drive etc er vis mere religion. Jeg syntes at en S-arm er grim. Men det kan trådstarter jo ikke bruge til noget.
Øøh nej - en S arm rammer mere nøjagtig i rillen fra start til slut end en lige arm gør. En lige arm "vrider" nålen mere nede i rillen end en S arm gør.
Ved direkte drive er der ingen rem der kan knække, altså en mulighed mindre for at den går i stykker. De remme mørner med tiden, et gummi hjul går der meget længere tid før det mørner. Min SL-2000 køre stadig med samme hjul, den er 30 år gammel, så lang tid havde en rem ikke holdt.
Hastigheden styres lige godt om det er rem eller direkte træk, det sørger elektronikken for.

på pladespiller er alt et kompromis

I stedet for at gøre det selv til herre over hvad der er rigtig og forkert. Kunne du jo komme med nogle eksempler på pladespillere , som er plug and play. Det er det som trådstarter efterspørger på.

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 13:21

Øøh nej - en S arm rammer mere nøjagtig i rillen fra start til slut end en lige arm gør. En lige arm "vrider" nålen mere nede i rillen end en S arm gør.
Ved direkte drive er der ingen rem der kan knække, altså en mulighed mindre for at den går i stykker. De remme mørner med tiden, et gummi hjul går der meget længere tid før det mørner. Min SL-2000 køre stadig med samme hjul, den er 30 år gammel, så lang tid havde en rem ikke holdt.
Hastigheden styres lige godt om det er rem eller direkte træk, det sørger elektronikken for.

Min Rega er vel ca. 20-25 år gammel og kører stadig med samme rem.

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 13:32

på pladespiller er alt et kompromis

I stedet for at gøre det selv til herre over hvad der er rigtig og forkert. Kunne du jo komme med nogle eksempler på pladespillere , som er plug and play. Det er det som trådstarter efterspørger på.
I guder....

Hvad er det lige jeg har gjort? Sagt at han bør kikke efter en med S arm og direkte drive.
De begge jeg har er P&P og han bør kikke efter noget i den retning. Så hvad er problemet?

kom nu med nogle plug and play løsninger til trådstarter , i stedet for. Gider virkelig ikke diskuttere hvad der er bedst. Det er der jo delte meninger om.

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 13:51

kom nu med nogle plug and play løsninger til trådstarter , i stedet for. Gider virkelig ikke diskuttere hvad der er bedst. Det er der jo delte meninger om.
Og det har jeg gjort - han kunne f.eks. købe sådan en Onkyo som jeg har, den er P&P, den kan købes I DAG for 3.500,- (som jeg også gav + 2k for ny pickup) - den kom frem i 2015 og er bygget op efter en Technics SL-1200 som nok er verdens mest populære pladespiller i gennem tiden.

Du er utrolig....

og det er du ikke??Nu er jeg dig!!

Jeg ville kigge efter en pladespiller med rem og en lige arm.

Rega er nok verdens mest populære pladespiller igennem tiden.

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 14:39
Vil give dig ret i at en direkte drevet pladetallerken er at foretrække. Men den med S-arm køber jeg ikke, har haft begge dele, og skævheden ift pladerillen er den samme, om du så lavede en 8-tals formet arm. Eneste pladespiller der afspiller 100% korrekt i rillerne, er en Tangential Pladespiller.

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 14:46

og det er du ikke??Nu er jeg dig!!

Jeg ville kigge efter en pladespiller med rem og en lige arm.

Rega er nok verdens mest populære pladespiller igennem tiden.

Jeg har skrevet hvorfor man bør se efter en med S arm og direkte drive - du slynger bare et eller andet ud og derfor er du direkte dum nu....

Admin: Hvor finder jeg en knap til at block en bruger, har kikket efter en men synes ikke jeg kan finde noget?

jeg virkelig ikke om vi snakker forbi hinanden her.

Men du siger at direct drive og s - arm er det bedste - korrekt ?

edit: du skriver at Regaen er tudegrim. Hvad kan trådstarter bruge det til? Det er ham der skal kigge på den

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil give dig ret i at en direkte drevet pladetallerken er at foretrække. Men den med S-arm køber jeg ikke, har haft begge dele, og skævheden ift pladerillen er den samme, om du så lavede en 8-tals formet arm. Eneste pladespiller der afspiller 100% korrekt i rillerne, er en Tangential Pladespiller.

jeg er ikke vinyl ekspert. Men hvad jeg har hørt , er at man kan få rumlen fra motoren , når det er direct drive
og når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden.
Min pointe er - som tidligere skrevet ( ikke citeret til dig ) at det er religion. Alle har hver deres mening. Og det gælder også producenterne

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 15:19

jeg er ikke vinyl ekspert. Men hvad jeg har hørt , er at man kan få rumlen fra motoren , når det er direct drive
og når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden.
Min pointe er - som tidligere skrevet ( ikke citeret til dig ) at det er religion. Alle har hver deres mening. Og det gælder også producenterne

Det kan man sikkert, lige så vel som man kan få støj ind via højttalerne, hvis ikke pladespilleren er ordentligt afkoblet fra underlaget. Har kun haft Technics 1210 mk2 og Pioneer med direkte drev, og de genererer ingen rummel fra motoren. Jeg skal ikke kunne sige om billigere pladespillere gør det.

Fordelen ved Technics er at den er oppe i omdrejninger og stopper helt på et splitsek. Og så er hastigheden 100% nøjagtig fordi den er Quartz Locked. Pioneer har lavet en model der ligner 1210'eren på en prik, men til den halve pris.

Hvordan en pladetallerken er drevet rundt har ingen indflydelse på hvor dynamisk lyden er, det er alene arm og pickup der bestemmer det. Og her vil jeg anbefale at få en dyrere pickup end den der er på som standard.

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 17:07
Nu har jeg været inde og lytte til et par pladespillere.De havde desværre ikke Rega planet 3 hjemme.Men fik hørt Rega planet 2,Rega Rp6 og en Pro-Ject The Classic.Skal ind og høre Rega planet 3 i næste uge.Kunne sagtens høre forskel på dem.Men det bliver enten Pro-Ject The Classic eller Rega planet 3 med en bedre pickup. 

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 17:20

Nu er jeg fræk - kan du ikke tænke selv?

At tage for gode vare nogle skriver "når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden" - hvad har trækket (hjul/rem) at gøre med selve lyden? INTET overhoved og kan ikke bruges til noget som helst.

Ang. motor støj (hjul/rem træk), er det KUN et spørgsmål om kvaliteten af motoren man sætter i.

EDIT:
Min 30 år gamle SL-2000 siger intet, den snore bare rundt, det samme med min nyere CP-1050 (½ år gammel), jeg vil håbe den stadig er lydløs efter 20-30 år, det må tiden vise.

Jeg kan sagtens tænke selv. Og er også åbent for andre holdninger og teorier end mine egne. Det er vist mere end man kan sige om dig - hvis jeg må være så fræk.
Men hvorfor er der overhovedet nogle der bruger rem hvis direct drive er overlegent?. Da jeg ikke er ekspert på området , bliver jeg jo mød til at lytte på andre. Og da der er delte meninger om hvad der er bedst. Må jeg konkludere at der er kompromiser der skal indgåes. Og så bliver holdninger til religion.

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 18:47

Korrekt, derefter en S arm og til sidst en lige arm.

De print du kan lave til at justerer pickup'en rigtig med alle de streger på, der kan man se en S arm er mere nøjagtig end lige arm er.

EDIT:
PS: der er kun 1 rille pr. side af en vinyl - du skrev rillerne, hehe ;)

Som sagt er det ligegyldigt hvad facon en arm har. Det er vigtigere hvilket materiale den er lavet af. Mange S-formede arme er forcromet stålrør. Min arm på Pioneer er en lige kularm, som er et resonansfrit materiale.

Rillerne på pladerne man afspiller. Rillerne er derfor i flertal. Andet du har at brokke dig over

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 19:25

Nu er jeg fræk - kan du ikke tænke selv?

At tage for gode vare nogle skriver "når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden" - hvad har trækket (hjul/rem) at gøre med selve lyden? INTET overhoved og kan ikke bruges til noget som helst.

Ang. motor støj (hjul/rem træk), er det KUN et spørgsmål om kvaliteten af motoren man sætter i.

EDIT:
Min 30 år gamle SL-2000 siger intet, den snore bare rundt, det samme med min nyere CP-1050 (½ år gammel), jeg vil håbe den stadig er lydløs efter 20-30 år, det må tiden vise.

Jeg kan sagtens tænke selv. Og er også åbent for andre holdninger og teorier end mine egne. Det er vist mere end man kan sige om dig - hvis jeg må være så fræk.
Men hvorfor er der overhovedet nogle der bruger rem hvis direct drive er overlegent?. Da jeg ikke er ekspert på området , bliver jeg jo mød til at lytte på andre. Og da der er delte meninger om hvad der er bedst. Må jeg konkludere at der er kompromiser der skal indgåes. Og så bliver holdninger til religion.

Vi ved sikkert, både du og jeg, at remtrukken pladetallerken er de andre drivmetoder overlegen. En stor ekstern motor, adskilt fra afspiller, med rem til tallerken, vil have mindst negativ indflydelse på lyden.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 19:31
project rpm 3 ville være mit bud den er plug and play og kommer med en 2m pick up

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x

Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 19:56

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Min Rega er vel ca. 20-25 år gammel og kører stadig med samme rem.
Sikkert, men den knækker stadig før mit hjul går i stykker, det kan du være 100% sikker på.

Nu var det dig der skrev "den er 30 år gammel, så lang tid havde en rem ikke holdt."

Men hvad er problemet i at skifte en rem efter 20 til 30 år. Dette kan gøres for 150 kr.

For mig har lyd en langt større vægtning.

Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 20:54
The main parameters are:

• Overhang (difference mounting distance - effective length (= distance pivot centre to stylus tip)
  • Offset angle
Please note, that it is the effective length that counts (distance pivot centre to stylus tip), and not the physical length of the arm wand.
Thus, "winding up" a long wand into a S- or J-Shape ( one could also consider something like a Q or Omega ;)) is irrelevant for the tonearm geometry.

It does not matter, whether you reach the effective legth (and hence the correct overhang) and the necessary offset angle with a bent arm (J-shaped or S-shaped) or with a straight arm.

But there is still a difference.

They behave differently when you are playying a warped record, i.e. when the arm moves up and down.
In that case the tip of the stylus moves on a segment of a circle, resulting in a change of the azimut (due to the offset angle).

With J- and S-shaped arms, the resulting error is bigger than with a straight arm.

Some people argue, that one advantage of bent arms is the better dampening of resonances.

The best arm in Paladin's drawinf is the long straight arm (e.g. a 12" arm).
As the radius of the arm is larger, the tracking error is smaller.

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x

Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 22:00
Hmmmmmm

Da jeg var knægt, der satte man sin pladespiller til forstærkeren, det bliver da ikke mere plug and play.
Hvad gør man i dag 😳

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Hmmmmmm

Da jeg var knægt, der satte man sin pladespiller til forstærkeren, det bliver da ikke mere plug and play.
Hvad gør man i dag 😳

Phono indgangen har været væk fra mange forstærkere i en årrække, så skal man ha' en RIAA forstærker, enten indbygget i pladespilleren - eller eksternt

Og så er der sikkert også noget med MM eller MC (moving magnet/moving coil)

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 21-Oktober-2016 kl. 09:21
Sjovt at læse tråden.

Selvom det gamle format for længst burde være dødt er der stadig mennesker der insisterer på at det er den bedste måde at lytte til musik på.

Selv opgav jeg LPen for mange år siden. Det blev for besværligt i forhold til CD og nyere digitale formater. Jeg anderkender dog at der findes nostalgikere som gerne vil lytte til LP.

Grunden til at jeg lige giver mit besyv med er...... Husk at tænke på akustisk tilbagekobling. Min anbefaling går derfor ikke på direkte eller remdrev. Heller ikke formen på pickup arm. Derimod vil jeg helt klar gå efter flydende ophæng. Det havde B&O og Thorens i gamle dage.

Hvilke pladespillere der bruger det i dag aner jeg faktisk ikke.

Skrevet den: 21-Oktober-2016 kl. 09:28
Mufti jeg opgav pladespilleren for 25 år siden.Men nu har jeg fået lyst til at prøve igen.

Takker for forslag.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6

Skrevet den: 21-Oktober-2016 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Mufti jeg opgav pladespilleren for 25 år siden.Men nu har jeg fået lyst til at prøve igen.

Takker for forslag.

Det samme var min intention for 3 år siden, da jeg har en lille pladesamling stående fra fortiden. Men opdagede at jeg ikke kunne leve med den tynde lyd fra pladespilleren, og vidste at der skulle en del nørderi og kroner til at få lyden som jeg ønskede den. Så solgte det hele igen, og er tilfreds med CD.

Skrevet den: 21-Oktober-2016 kl. 10:37
Tak Kampus.Det kunne værre man bare skulle købe den billigste Rega og så se om man vil satse på en pladespiller.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6

Skrevet den: 21-Oktober-2016 kl. 10:45

Tak Kampus.Det kunne værre man bare skulle købe den billigste Rega og så se om man vil satse på en pladespiller.

Det lyder som en god ide, og så lige få en "bedre end standard" pickup på.

Skrevet den: 21-Oktober-2016 kl. 10:48

Eller kig i DBA. Der er en del der sælger de "originale" rega planar. Evt. sætte en ny pickup på.

Jeg har taget min frem igen, efter den havde ståede i mange år i et skab og jeg hører da indimellem en LP.
Nogle LP'er lyder ad h. til. Mens andre lyder rigtig godt. Nogle af de gamle prøvede jeg at sammenligne med Streaming i FLAC via IPAD og AppleTV og her var der mega stor forksel til fordel for LP'en.

Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 21-Oktober-2016 kl. 12:15
Har lige købt en Pro-Ject RPM 1 Carbon pladespiller hos Hi-Fi Klubben.

https://www.hifiklubben.dk/stereo/pladespillere/pro-ject-rpm-1-carbon--pladespiller/

Det er en fyldig varm og blød lyd, det er helt fantastisk at høre igen efter mange år uden, det er noget helt andet end den sterile og kolde lyd fra en cd, nu lytter jeg virkelig rigtig til musik igen, ikke bare noget der mere er som baggrundsstøj.

Det er en anden måde at lytte og opleve musikken på.Thumbs Up

Så min gemte samling af LP'er og singler kommer frem igen, og jeg skal helt klart til at købe min musik på LP'er igen når det er muligt med nye udgivelser.Big smile

Jeg skal have opgraderet med Ortofon 2M Blue MM-pickup på et tidspunkt, går nok ikke så lang tid.Tongue

Skrevet den: 21-Oktober-2016 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Så min gemte samling af LP'er og singler kommer frem igen, og jeg skal helt klart til at købe min musik på LP'er igen når det er muligt med nye udgivelser.Big smile

Det kan du jo allerede nu. Der kommer masser af udgivelser på LP.
Problemet er nok at finde butikker i DK.

Men sidst jeg var i Mediamarkt i Flensborg, så var ½ af den ene endevæg kun til LP'er, gamle og nye. F.eks Volbeat albud kunne man købe på LP.

Da jeg købte L. Cohens Popular Problem, købte jeg den på både LP og CD.

Skrevet den: 22-Oktober-2016 kl. 09:14
PerW der er pladekisten i Århus.Er der nogle der kan sige lidt om de her pladespillere.Det skulle være en Rega klon.Edwards Audio TT1SE m. Goldring 2100 eller Edwards Audio TT2SE m. Goldring 2300.Den første ligger prismæssigt som en Rega planet 2 og den anden som en Rega planet 3.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6

Skrevet den: 22-Oktober-2016 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det kan du jo allerede nu. Der kommer masser af udgivelser på LP.
Problemet er nok at finde butikker i DK.

Men sidst jeg var i Mediamarkt i Flensborg, så var ½ af den ene endevæg kun til LP'er, gamle og nye. F.eks Volbeat albud kunne man købe på LP.

Da jeg købte L. Cohens Popular Problem, købte jeg den på både LP og CD.

Jeg ved godt der er steder man kan købe LP i dag, jeg tænkte mere på nye udgivelser på LP med musik som jeg kan lide.

Jeg har bla. fundet.

http://www.vinylpladen.dk/

https://www.imusic.dk/music

http://cdon.dk/musik/vinyl/

http://www.runforcover.dk/maerke/lper

http://www.emp-shop.dk/medier/musik/vinyl/?filter=&layout=list_small

Så nu skal der ledes.LOLBig smileWink

Skrevet den: 22-Oktober-2016 kl. 12:39

PerW der er pladekisten i Århus.Er der nogle der kan sige lidt om de her pladespillere.Det skulle være en Rega klon.Edwards Audio TT1SE m. Goldring 2100 eller Edwards Audio TT2SE m. Goldring 2300.Den første ligger prismæssigt som en Rega planet 2 og den anden som en Rega planet 3.

De 2 Edwards ligger jo på priser 3.500,- og 6.500,-  så prismæssigt er der jo stor forskel, der er 10 års garanti på dem, undtaget rem og pick.

De 2 Rega ligger også prismæssigt i samme område, jeg ville vælge at kigge mere på dem, og til de 6.500,- vil jeg nok se på Rega 3, det er en pladespiller som er blevet videreudviklet over flere år og som er blevet forbedret flere steder.

Rega 3 link.
http://www.trustedreviews.com/rega-planar-3-2016-review

Jeg fravalgte bla. pladespillere hvor man skal fjerne pladetallerken hver gang man skal skifte hastighed, det er jo en smagssag, jeg valgte også grundet design.

Er der ikke en butik i nærheden af dig hvor du kan evt. kan høre dem.?

Skrevet den: 22-Oktober-2016 kl. 17:12
Skal ind og høre Rega planet 3 i næste uge.Har hørt Rega planet 2.Ewards er man nød til at købe.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6

Skrevet den: 28-Oktober-2016 kl. 17:24
Så fik jeg hørt Rega planet 3.Så jeg fik købt sådan en.Det bliver spændende at høre den hjemme ved mig selv.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6

Skrevet den: 29-November-2016 kl. 11:30
Nu har jeg brugt min Rega Planar 3 i en måneds tid. Skulle ha købt pladespiller noget før. Det spiller virkeligt godt. 

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 17:57
Hehe.. Godt du er glad for den. Hvis man kan lide ritualet i at sætte musik på, så er en pladespiller utrolig givende.
Vil man bare have tryk på en knap, så kommer der musik, så er plader helt sikkert noget skrammel.

Personligt elsker jeg også hele fornemmelsen og oplevelsen ved at trække en plade ud af reolen. Pakken den ud lægge pladen på og så flytte nålen over på plads og lade den glide ned over den roterende plade. Bare selve lyden, når nålen får kontakt med overfladen og man kan høre et lille pop i højttalerne. Det er en rar fornemmelse :)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Print side | Luk vindue