Print side | Luk vindue

pio eller pana?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14876
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 06:54


Emne: pio eller pana?
Skrevet af: the_rieper
Emne: pio eller pana?
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 15:15
hvorfor det nye pio frem for panasonic TH_42 pv/px60/600? overbevis mig for jeg er ret tændt på panasonic'en! har altid godt kunne lide pios design, men synes prisen har været for høj!



Svar:
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 15:20

Bedre farver efter min mening......virker "varmere" i billedet.

Og så er den MEGET flottere designet......efter manges mening-

Og så er det en KANON god pris på dette FÆLLESKØB......

DERFOR er der faktisk ikke en eneste god grund til vælge Pana. frem for denne Pioneer.



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 15:30
hvor meget er prisen på fælleskøbet?


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 15:45
den er henv.vis 19k for 42"-og 28K for 50"....og det er billigt.

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 15:50
jamen problemet er jo bare er pana'en er MEGET billigere! man kan få TH-42 PV60E for 13300 inkl fragt fra tyskland!


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 15:51
synes det er meget at give mere! panasoniv'en er jo ikke et dårligt fjernsyn!


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 15:52

Så køb den,hvis du kan lide den.Hvis man endelig skal sammenligne Pana. med Pioneer,så er det altså px600 det handler om-og så nærmer vi os prismæssigt.Synes dog stadig at Pioneer er en klasse over..(min mening)



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 15:58
ja men det eneste du får mere i 600 modellen er et andet design. pip og bedre lyd. ellers er det samme tilslutninger osv. det er jo stadig samme panel! men kan virkelig godt lide pioneers design.. det er jo bare om man så er villig til at give det ekstra for det!


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 15:59

du kan få px600 for 16kilo med fragt



Skrevet af: steenm
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

du kan få px600 for 16kilo med fragt

Hvis du får problemer med det, vil du måske ærgre dig mange gange over du har købt det i Tyskland. Det er ikke sjov at sende et 42 tommer tv.



Skrevet af: moooi
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 16:13

Jeg har både set pioneer 436 XDE og pv60 og jeg syntes klart at XDE var bedre og hvis det nye pio er bare lidt bedre er der ingen tvivl om hvad jeg ville vælge.. At man så skal smide 3k mere i prisen så er det vel det værd plus du fået markedet lækreste design



Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 16:26

Citat fra denne test:

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic-th42px600u-review.html - http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic -th42px600u-review.html

"Wow, once the picture was calibrated the TH-42PX600U had undoubtedly the truest picture of any television that we have tested to date."

Det var efter at de havde testet pios nye!

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-pdp4270hd-plasma-review.html - http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-p dp4270hd-plasma-review.html



Skrevet af: ticker
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 17:56
Du glemte lige denne:

http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm - http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm

Uddrag:
När Video jämför produkten med konkurrenten Pioneer PDP-436RXE och trots att båda tv-apparaterna anses ha ett vackert utförande, gott med anslutningar och väldigt bra bild så blir det slutligen Panasonic TH-42PV60 som tar hem vinsten. Detta tack vare en återgivning som är mer detaljerad, har lägre brusnivåer och en bättre mottagarenhet.



Grunden til jeg valgte Pana fremfor pio var:
- Bedre sort og gråtoner kva det nye 9G panel, siger også alle tests
- Et komplet TV, hvor pio er et samlesæt med mange ledninger
- Bedre design, pio har ikke noget - alt er sort
- panaen har fået de bedste anmeldelser
- panaen er billigere

Modsat irev kan jeg da sige, der er ikke ét punkt hvor pioen er bedre


Grunden til at panasonic typisk ikke kommer på fælleskøb gennem Tape Connection, er fordi TC er Panasonic forhandler, og derfor ikke kan give en konkurrencedygtig pris ved fælleskøb.









-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 18:27

Uha ... den er svær denne "debat/diskussion"... og jeg tror ikke, det bliver muligt at udnævne en "vinder"!

Jeg har kigget på temmelig mange tests i diverse blade + nettet og jeg vil tro, at resultatet er mere eller mindre uafgjort.

Begge mærker laver gode plasma'er (typisk vinder ét af de to mærker i sammenligningstest). Der sniger sig vel altid lidt subjektivitet med i bedømmelsen hos de, der tester (ligesom nogle er til BMW og andre til Mercedes...).

Der er sågar mange eksempler på at nogle konkrete kriterier bliver bedømt forskelligt (skiftevis den bedste..) i de forskellige tests (lyd, farvedybde osv.).

 



Skrevet af: ticker
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af HMAC HMAC skrev:

Uha ... den er svær denne "debat/diskussion"... og jeg tror ikke, det bliver muligt at udnævne en "vinder"!

Jeg har kigget på temmelig mange tests i diverse blade + nettet og jeg vil tro, at resultatet er mere eller mindre uafgjort.

Begge mærker laver gode plasma'er (typisk vinder ét af de to mærker i sammenligningstest). Der sniger sig vel altid lidt subjektivitet med i bedømmelsen hos de, der tester (ligesom nogle er til BMW og andre til Mercedes...).

Der er sågar mange eksempler på at nogle konkrete kriterier bliver bedømt forskelligt (skiftevis den bedste..) i de forskellige tests (lyd, farvedybde osv.).

 



Enig - det er så tæt løb at det er mere smag og behag der er afgørende.



-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: Niller
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 00:14

Hvordan ser Pioneer ud med hensyn til genskin? Jeg synes der var lidt på panasonic.

Nogen som kender en forhandler i storkøbenhavn som har Pioneer PDP-427XD?

Jeg kommer aldrig til at vælge et tv

Nu er der tre at vælge imellem

Panasonic PV60
Pioneer PDP-427XD
Sony 40V2000

Mvh Niels



Skrevet af: Christian Otte
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

Citat fra denne test:

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic-th42px600u-review.html - http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic -th42px600u-review.html

"Wow, once the picture was calibrated the TH-42PX600U had undoubtedly the truest picture of any television that we have tested to date."

Det var efter at de havde testet pios nye!

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-pdp4270hd-plasma-review.html - http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-p dp4270hd-plasma-review.html



Er det kun mig, der ikke kan finde TH-42PX600U på Hifipriser.dk?


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 07:19
Der er PX60E, kan kun lade sif gøre hvis de laver egen import. Spørg om de kan skaffe PX600 hjem til dig.

-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 08:02

Hej!

Tag det som "plasmabuyingguide" skriver med et gran salt.......ALT de tester fra Panasonic vinder i deres tests.

Panasonic er MEGET stort i U.S.A

Nææh-tag og find et sted i DK,hvor begge fabrikater er udstillede "side by side"(det er de mange steder),og så skal du bare se.........så skal man godt nok være HARD-CORE Panasonic fan,hvis ikke man kan se at Pioneer er bedre.

Personligt har jeg set denne sammenligning mange gange,og synes at konklusionen er klokkeklar i Pioneer`s favør.

Men se det med egne øjne.......for der findes dem som virkelig ikke KAN se det(og så er det jo spild af penge hvis det er tilfældet)



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 08:05

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Modsat irev kan jeg da sige, der er ikke ét punkt hvor pioen er bedre

Det synes jeg godt nok er en fordrejning af sandheden... Iøvrigt sammenligner du PV60 med RXE, og nævner bl.a. som PV60's fordel at den ikke har ekstern tuner-box? Det har RXE heller ikke... Og design er nu engang en smagssag. Mht. tests, så er der en del tests der er noget mere nuancerede end at sige at det ene er bedre end det andet. Der er fordele og ulemper ved begge, det er ikke sådan at det ene er ubetinget bedre end det andet.

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Grunden til at panasonic typisk ikke kommer på fælleskøb gennem Tape Connection, er fordi TC er Panasonic forhandler, og derfor ikke kan give en konkurrencedygtig pris ved fælleskøb.

Det tror jeg de 70 kunder der har købt PV60 igennem fælleskøbet hos os er uenige i...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 09:26
Der har iøvrigt været en del diskussion hvilken plasma der have mindst genskind, og flere har hårdnakket påstået at pio og LG har meget lidt og pana har meget.

Med dette billede skulle det så være manet til jords, bemærk den kraftige reflektion i pios pianolak.

42PV60 kontra PDP 436






Fra samme tyske sammenligning ses det at med pios byggesæt skal man holde styr på 2 fjernbetjeninger. De har begge scilikonetastatur, som har en upræcis click ift panas plast knapper med tactile switch.



 





-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 09:34

Ticker,

Har du et link til denne sammenligningstest?

 



Skrevet af: lrev
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 09:42

Hvorfor bliver du ved med at skrive "pioneers byggesæt"?

Er det den seperate media-boks du hentyder til?

(Slettet ...Ole)....den er ikke eksisterende længere-idag er alt indbygget præcis som i dit elskede Panasonic



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 10:01
Er det korrekt at den nye pio enten fås med digital tuner eller med analog tuner, ikke med både analog og digital tuner ?

-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 10:05

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Er det korrekt at den nye pio enten fås med digital tuner eller med analog tuner, ikke med både analog og digital tuner ?

NEJ

der er begge dele i modellerne på Fælleskøb.



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 10:11

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Med dette billede skulle det så være manet til jords, bemærk den kraftige reflektion i pios pianolak.

42PV60 kontra PDP 436




Billedet beviser ikke noget. Pioneeren er taget nærmest vinkelret på, og Panaen er taget i en skæv vinkel. Desuden viser billedet ikke hvordan belysningen er ift. de to skærme....det vil sige, man kan sagtens se hvor lyskilden er ift. Pioneeren.

(Slettet ...Ole)



Skrevet af: ticker
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 10:41
heldigt for dig, når du nu har betalt en ordentlig røvfuld penge for det

22.350 dkk for en 50" plasma der af alle tests er kåret som den bedste plasma pt. er da OK.



-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 10:48

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

heldigt for dig, når du nu har betalt en ordentlig røvfuld penge for det

22.350 dkk for en 50" plasma der af alle tests er kåret som den bedste plasma pt. er da OK.

(Slettet ...Ole)

Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre..........hvad man så end skal bruge deres meninger til



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Niller
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 11:13

Hej

Inden dette her bliver endnu en hvem er "bedst"/"har ret" diskussion, er der så ikke en venlig sjæl, som kan fortælle hvor i storkøbenhavn der findes en forhandler, som har PDP 427 XD? Vil gerne lige se den inden jeg slutter mig til fælleskøbet.

Mvh Niels



Skrevet af: ticker
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

heldigt for dig, når du nu har betalt en ordentlig røvfuld penge for det

22.350 dkk for en 50" plasma der af alle tests er kåret som den bedste plasma pt. er da OK.

(Slettet ...Ole)

Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre..........hvad man så end skal bruge deres meninger til



Der skal nok være en test derude jeg ikke har læst, så lad os sige næsten alle . Men det er i bund og grund et spørgsmål om smag og behag når det ligge så tæt. Er man til sort og sort pianolak - så er pioen det perfekte TV for dig.


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 11:45
Irev skrev:
Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre.


Kan du ikke dokumentere dette, nu har jeg postet links til tests hvor panaen bliver bedømt til at have det bedste billede pt, og den bedste price/value. Nu er det DIN tur.


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 12:12

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Irev skrev:
Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre.


Kan du ikke dokumentere dette, nu har jeg postet links til tests hvor panaen bliver bedømt til at have det bedste billede pt, og den bedste price/value. Nu er det DIN tur.

Tricker, hvornår er du færdig med dit "min far er stærkere end din far" trip?

Respekt for du har valgt Panasonic - men betyder altså ikke resten af verden nødvendigvis skal syntes det er verdens 8. vidunder! Test resultatet skal tages med et grand salt - ens egen vurdering er 1000 gange vigtigere. Min vurdering af at Pioneer har en bedre billedekvalitet end Panasonic - kan være lige så rigtig som du har den omvendte opfattelse, netop fordi det er subjektivt!



Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Hej

Inden dette her bliver endnu en hvem er "bedst"/"har ret" diskussion, er der så ikke en venlig sjæl, som kan fortælle hvor i storkøbenhavn der findes en forhandler, som har PDP 427 XD? Vil gerne lige se den inden jeg slutter mig til fælleskøbet.

Mvh Niels

Hej med dig

Den er ikke kommet til landet endnu - Tapeconnection regner med at få de første 10 stk ind sidst i denne uge. Men de er alle lige på trapperne (som også var ventet  - Pio sagde at priser og leveringer vil først ske efter IFA i Berlin som er fra den 1-6/9)



Skrevet af: Niller
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 12:34

Mange tak for svaret

Hvis I skulle komme med et bud på en forhandler der vil have dette tv stående inden fælleskøbet slutter, hvilken skulle det være (i storkøbenhavn)?

Jeg vil rigtig gerne med på det fælleskøb, men jeg køber ikke noget før jeg har set :)

Mvh Niels



Skrevet af: ticker
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Irev skrev:
Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre.


Kan du ikke dokumentere dette, nu har jeg postet links til tests hvor panaen bliver bedømt til at have det bedste billede pt, og den bedste price/value. Nu er det DIN tur.

Tricker, hvornår er du færdig med dit "min far er stærkere end din far" trip?

Respekt for du har valgt Panasonic - men betyder altså ikke resten af verden nødvendigvis skal syntes det er verdens 8. vidunder! Test resultatet skal tages med et grand salt - ens egen vurdering er 1000 gange vigtigere. Min vurdering af at Pioneer har en bedre billedekvalitet end Panasonic - kan være lige så rigtig som du har den omvendte opfattelse, netop fordi det er subjektivt!



Jeg må reagere når du skriver som du gør, du har stadig ikke dokumenteret din påstand Pioneer er klart bedre :

Denne review skriver i testen af Pioneer PDP-4270:

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-pdp4270hd-plasma-review.html - http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-p dp4270hd-plasma-review.html

The Panasonic plasma television line, a direct competitor to Pioneer, seems to reproduce standard definition programming with fewer artifacts and pixilation. However, the picture reproduction ( nu tales der om PDP-4270 ) for standard definition seems to be quite good when compared to the rest of the industry.

Hallo - selv LCD TV kan fås til at stå godt ved HDTV, det er ved SDTV fårene bliver skilt fra bukkene. Og det er SDTV vi alle kommer til at se mest af mange år frem.



-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Jeg må reagere når du skriver som du gør, du har stadig ikke dokumenteret din påstand Pioneer er klart bedre :

Tror lige du fik mig forvekslet med LDEV. 

Jeg syntes også pioneer er bedre - men der er jo svært (og burde ikke være nødvendigt), at dokumentere en personlig holdning.

Igen skal vi ikke stoppe den dersens "mit tv er bedst / jeg vil ha' ret" diskussion.

 

 



Skrevet af: ticker
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Jeg må reagere når du skriver som du gør, du har stadig ikke dokumenteret din påstand Pioneer er klart bedre :

Tror lige du fik mig forvekslet med LDEV. 

Jeg syntes også pioneer er bedre - men der er jo svært (og burde ikke være nødvendigt), at dokumentere en personlig holdning.

Igen skal vi ikke stoppe den dersens "mit tv er bedst / jeg vil ha' ret" diskussion.

 

 



Det beklager jeg - I lyder så ens , held og lykke med fælleskøbet.


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 13:05
Iøvrigt står Debatten på DR1 lige nu tæt på HDTV, det må være fra det nye studie i Ørestaden med sidste ny digital optageudstyr. Hvis alt der bliver sendt i fremtiden står som denne udsendelse behøver vi slet ikke HDTV.

-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 18:44

Er der nogle som har prøvet menuerne på både Pioneer og Panasonic ?

Er de hurtige, samt hvordan er kanal skift ?
Hvordan er tekst-tv ?



Skrevet af: lrev
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 19:23

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Irev skrev:
Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre.


Kan du ikke dokumentere dette, nu har jeg postet links til tests hvor panaen bliver bedømt til at have det bedste billede pt, og den bedste price/value. Nu er det DIN tur.

Kan ikke henvise til Link,men BÅDE "What hi-fi,samt Svenske Hemmabio,rangerer Pioneer XDE som det absolut bedste Plasma tv.

Det gør "din side" fra Norge vist iøvrigt også.

Og der er mange flere-men lov mig nu blot at stoppe med at bruge "plasmatvbuyingguide" som dit sandheds-vidne-prøv at tjekke deres "TOP 10" Over bedste testede tv........der ER jo ikke andet end PANASONIC i deres verden.



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 19:54

Det er også bemærkelsesværdigt hvordan http://www.plasmatvbuyingguide.com - www.plasmatvbuyingguide.com   minder om deres
sponsor http://www.dtvcity.com - www.dtvcity.com , som tilfældigvis er nr. 1 Panasonic dealer flere år i træk!
 
Det er nok også et tilfælde at "plasmatvbuyingguide", opsætter leverandørerne i tilfældig rækkefølge:
 
Panasonic | Sony | Pioneer | NEC | BenQ | Eizo | Fujitsu | Hitachi | JVC | Luce | LG Marantz | Mitshubishi | Philips | RCA | Sampo | Samsung | Viewsonic | Toshiba | Zenith

Lidt mærkeligt når nu dtvcity.com, er authorized Panasonic og Sony dealer, som de reklamere med øverst på plasmatvbuyingguide.
Kunne man forstille sig de måske ikke var helt uvildige?



Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 20:23

 

Bestilte et Pana PV600 i Tyskland, men valgte at afbestille igen. Dels pga. et muligt fælleskøb på PV600 og dels fordi Pioneers nye modeller var på trapperne.

FK på PV600 viste sig så desværre at være umuligt. Heldigvis har vi nu et FK på Pio's nye.

Har set Pv600 og Pio's "gamle" 436-XDE. Begge leverede et super flot billede, men var selv mest til Pio'en (personlig præference). Designet på Pio'en var/er også meget mere i min boldgade. Valget faldt som nævnt ovenfor på PV600 pga. prisen/kvalitets forhold. 

Nu er Pio kommet med deres nye modeller og vi har et fælleskøb med en rigtig fornuftig pris. For mig er der ikke nogen tvivl. Design, billede (dette er dog ikke set, går indtil videre udfra, at det er som 436-XDE eller bedre) og pris gør at det formentlig bliver min nye skærm.

Prisforskellen er nu så "lille" at det ikke er det der skal diktere valget.

 

Læste en del reviews. Både i blade og på Internettet. Generelt var mit indtryk at Panasonics skærme vandt pga. pris/kvalitet. Hvis prisen var underordnet så var det Pioneers skærme der blev fortrukket.

Otto, TC anbefaler også Pioneer frem for Panasonic. De forhandler begge mærker.

Men det burde ikke være andres mening der bestemmer hvilket fjernsyn man ender med.

Ticker, tillykke med skærmen. Kun godt du er tilfreds, da 23k er mange penge. Håber selv jeg bliver lige så glad for min Pio. 



Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 22:23

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Fra samme tyske sammenligning ses det at med pios byggesæt skal man holde styr på 2 fjernbetjeninger. De har begge scilikonetastatur, som har en upræcis click ift panas plast knapper med tactile switch.



 



(Slettet ...Ole) Du får IKKE to fjernbetjeninger at holde styr på (det er jo ikke et Panasonic, vel? Pana's pro-modeller giver dig to fjernbetjeninger hvis du vil have tuner på...). Den øverste fjernbetjening på billedet er til FDE, RXE og SXE, mens den nederste er til XDE. Du får kun én af dem, uanset hvilken model du køber. Og som det er blevet forklaret for dig flere gange, så kan du sagtens få et one-box Pioneer - eller rettere, du kan fra nu af KUN få et one-box.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 22:35

Og så kunne jeg alligevel ikke lade være med at diskutere lidt videre: Det lader for mig at se til at du kun har kigget billeder på http://www.areadvd.de - www.areadvd.de , og ikke rent faktisk læst det de skriver:

"Nach wie vor unser Gesamt-Champion: Am Thron des PDP-436 rüttelt momentan kein Konkurrent"

Pana'en roses for at være god til pengene, mens Pioneer'en udråbes som den af de to med det samlet set bedste billede. Så hvis du ville have en test der udråber Pioneer'en som bedre end Panasonic, så har du allerede set den...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Og så kunne jeg alligevel ikke lade være med at diskutere lidt videre: Det lader for mig at se til at du kun har kigget billeder på http://www.areadvd.de - www.areadvd.de , og ikke rent faktisk læst det de skriver:

"Nach wie vor unser Gesamt-Champion: Am Thron des PDP-436 rüttelt momentan kein Konkurrent"

Pana'en roses for at være god til pengene, mens Pioneer'en udråbes som den af de to med det samlet set bedste billede. Så hvis du ville have en test der udråber Pioneer'en som bedre end Panasonic, så har du allerede set den...





Nu er jeg mere til præcise beskrivelser, det understreger at det er tæt løb mellem de to - der er delte meninger om det du skriver Pioneer'en udråbes som den af de to med det samlet set bedste billede.:

http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm - http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm

Uddrag:
När Video jämför produkten med konkurrenten Pioneer PDP-436RXE och trots att båda tv-apparaterna anses ha ett vackert utförande, gott med anslutningar och väldigt bra bild så blir det slutligen Panasonic TH-42PV60 som tar hem vinsten. Detta tack vare en återgivning som är mer detaljerad, har lägre brusnivåer och en bättre mottagarenhet.

Tilføjelse:
Mange kan have svært ved at skelne mellem deres mærkeloyalitet og så facts. Jeg selv kom fra Sony og havde ingen preference for hverken Panasonic eller Pioneer, tværtimod i de gamle CRT dage var disse to mærker en klasse under Sony ( min subjektive mærkeloyalitet ) . Udfra tests fremgik det at de to billedemæssigt ligger stort set ens, og har det bedste billede på markedet - nok til mig. Så på Pioneers hjemmeside og Panasonics hjemmeside, kunne bla. bedste lide Panasonics design, og pio havde ikke SD kort læser - så det blev Panasonic. Næste TV bliver det der er bedst, og hvis det står næsten lige, det jeg best kan lide mht design, extra options etc. - uafhængig om der står Panasonic, Pioneer eller Philips på kassen. Og så er der jo prisen




-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: DannyBeyer
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 11:33

Hvis Ticker synes at hans Panasonic står bedst, billedemæssigt, kan ingen tests eller andre siger andet. Det er hans øjne der vurderer hvad der er bedst for ham og også ham der skal kigge på det.

Tillykke med dit fede tv Ticker. Vil rigtig gerne have et 600 selv, men tør ikke løbe risikoen mht. køb i tyskland og det er simpelthen for dyrt til mig hvis det skal købes i DK.

Så det ender nok med at jeg ender med at hoppe på Pioneers fælleskøb, da jeg gerne vil ha noget der er lige så godt (eller måske bedre, ifølge nogen) som Panasonic PV600.



-------------
Venlig hilsen
Daniel


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Der har iøvrigt været en del diskussion hvilken plasma der have mindst genskind, og flere har hårdnakket påstået at pio og LG har meget lidt og pana har meget.

Med dette billede skulle det så være manet til jords, bemærk den kraftige reflektion i pios pianolak.

42PV60 kontra PDP 436






Fra samme tyske sammenligning ses det at med pios byggesæt skal man holde styr på 2 fjernbetjeninger. De har begge scilikonetastatur, som har en upræcis click ift panas plast knapper med tactile switch.



 





Ehm...det trick kan jeg da også lave, det er bare at sørge for at blitzen ikke kan ses i det ene TV. Og det gør man ved at dreje kameraet en anelse mod venstre. Alle der har set et Pana "live" ved at der er ligeså meget (lidt) refleks som alle andre nyere plasmaer.


Skrevet af: Søren M
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 13:59

Jeg var også først til Panasonic 42" PV60 da jeg har læste det er en rigtig god TV og især til prisen, så jeg havde faktisk tage beslutning at det skulle være den. Men inde jeg ville købe den skulle jeg selvfølgelig ud og se den tændt med tuner og dvd, det så også rigtig godt ud. Men så kom jeg til at se Pioneer 43" og wow den havde en helt anden naturlig farve og var mere rolig/klar i billedet end panasonic og det kunne især ses når man stiller sig helt tæt på. Jeg tog så ind i et par andre butikker for at se om det stadig var det samme da butikkerne kan have forskellige indstillinger og antenne signaler. Der synes jeg stadigt at pioneer'en havde et bedre billede end panasonic PV60 og PX600, og nu hvor den nye Pioneer kommer som er bedre, gik jeg med i fælleskøbet med det samme jeg så det. Men det er vel en smagssag så du skal ikke vælge 100% efter hvad du læser af test eller hvad andre mener det har jeg fundet ud af. Gå ned i nogen butikker og se hvad for en du bedst kan lide og køb efter det.

( De butikker jeg var inde og se de to plasma TV var Bilka, A-Z, EL-Gigaten, 2TAL og Expert )



Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 14:05
Er der nogen der ved, om DVB tuneren i Pioneeren er den såkaldte "Nordic"
standard - altså at den kan håndtere dansk tekstning?

Mvh. Peter


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Søren M Søren M skrev:

Jeg var også først til Panasonic 42" PV60 da jeg har læste det er en rigtig god TV og især til prisen, så jeg havde faktisk tage beslutning at det skulle være den. Men inde jeg ville købe den skulle jeg selvfølgelig ud og se den tændt med tuner og dvd, det så også rigtig godt ud. Men så kom jeg til at se Pioneer 43" og wow den havde en helt anden naturlig farve og var mere rolig/klar i billedet end panasonic og det kunne især ses når man stiller sig helt tæt på. Jeg tog så ind i et par andre butikker for at se om det stadig var det samme da butikkerne kan have forskellige indstillinger og antenne signaler. Der synes jeg stadigt at pioneer'en havde et bedre billede end panasonic PV60 og PX600, og nu hvor den nye Pioneer kommer som er bedre, gik jeg med i fælleskøbet med det samme jeg så det. Men det er vel en smagssag så du skal ikke vælge 100% efter hvad du læser af test eller hvad andre mener det har jeg fundet ud af. Gå ned i nogen butikker og se hvad for en du bedst kan lide og køb efter det.

( De butikker jeg var inde og se de to plasma TV var Bilka, A-Z, EL-Gigaten, 2TAL og Expert )

Der er vel endnu ikke nogen som har fastslået at de nye modeller bliver bedre end de gamle. De bliver ihvertifald billigere - det kunne være spændende at høre hvor det er de har sparet i forhold til de tidligere modeller.



Skrevet af: Søren M
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren M Søren M skrev:

Jeg var også først til Panasonic 42" PV60 da jeg har læste det er en rigtig god TV og især til prisen, så jeg havde faktisk tage beslutning at det skulle være den. Men inde jeg ville købe den skulle jeg selvfølgelig ud og se den tændt med tuner og dvd, det så også rigtig godt ud. Men så kom jeg til at se Pioneer 43" og wow den havde en helt anden naturlig farve og var mere rolig/klar i billedet end panasonic og det kunne især ses når man stiller sig helt tæt på. Jeg tog så ind i et par andre butikker for at se om det stadig var det samme da butikkerne kan have forskellige indstillinger og antenne signaler. Der synes jeg stadigt at pioneer'en havde et bedre billede end panasonic PV60 og PX600, og nu hvor den nye Pioneer kommer som er bedre, gik jeg med i fælleskøbet med det samme jeg så det. Men det er vel en smagssag så du skal ikke vælge 100% efter hvad du læser af test eller hvad andre mener det har jeg fundet ud af. Gå ned i nogen butikker og se hvad for en du bedst kan lide og køb efter det.

( De butikker jeg var inde og se de to plasma TV var Bilka, A-Z, EL-Gigaten, 2TAL og Expert )

Der er vel endnu ikke nogen som har fastslået at de nye modeller bliver bedre end de gamle. De bliver ihvertifald billigere - det kunne være spændende at høre hvor det er de har sparet i forhold til de tidligere modeller.

Efter at have læst om den er der kommet mere i funktionsmæssigt og billedkvaliteten er enten den samme eller frisket op med de ekstra muligerheder der er kommet plus den skulle spejle endnu mindre. Fordi de er blevet lidt billiger, er ikke pga. de har sparet, men jeg læst det er for at være konkurrence dygtig på market som jo ikke lyder til at være usandsynligt da market inde for fladskærme har haft stor udvikling inde for det sidste år... du kan jo heller ikke sige at dem der var dyre for et œ år siden er bedre bare fordi de er dyre!

Men jeg skal da self. se den når den kommer. Men lad os også høre fra Otto når han kommer hjem fra IFA på torsdag, der har han jo været nede og se dem.



Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Søren M Søren M skrev:

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren M Søren M skrev:

Jeg var også først til Panasonic 42" PV60 da jeg har læste det er en rigtig god TV og især til prisen, så jeg havde faktisk tage beslutning at det skulle være den. Men inde jeg ville købe den skulle jeg selvfølgelig ud og se den tændt med tuner og dvd, det så også rigtig godt ud. Men så kom jeg til at se Pioneer 43" og wow den havde en helt anden naturlig farve og var mere rolig/klar i billedet end panasonic og det kunne især ses når man stiller sig helt tæt på. Jeg tog så ind i et par andre butikker for at se om det stadig var det samme da butikkerne kan have forskellige indstillinger og antenne signaler. Der synes jeg stadigt at pioneer'en havde et bedre billede end panasonic PV60 og PX600, og nu hvor den nye Pioneer kommer som er bedre, gik jeg med i fælleskøbet med det samme jeg så det. Men det er vel en smagssag så du skal ikke vælge 100% efter hvad du læser af test eller hvad andre mener det har jeg fundet ud af. Gå ned i nogen butikker og se hvad for en du bedst kan lide og køb efter det.

( De butikker jeg var inde og se de to plasma TV var Bilka, A-Z, EL-Gigaten, 2TAL og Expert )

Der er vel endnu ikke nogen som har fastslået at de nye modeller bliver bedre end de gamle. De bliver ihvertifald billigere - det kunne være spændende at høre hvor det er de har sparet i forhold til de tidligere modeller.

Men jeg skal da self. se den når den kommer. Men lad os også høre fra Otto når han kommer hjem fra IFA på torsdag, der har han jo været nede og se dem.

Jeg tror nu ikke at man på IFA har mulighed for at teste de enkelte skærme ordentlig - mon ikke vi først får en ordentlig bedømmelse når de første lander i butikkerne.



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 17:58

LG.Philips og Samsung.Sony arbejder i øjeblikket på et projekt som skulle sænke produktions omkostningerne på LCD med ca 30%.
Plasma producenterne har sikkert tilsvarende projekter.

Så de største nedsættelser er klart på produktions-omkostningerne.



Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Irev Irev skrev:

Hvis producenterne ikke sænker avancen på skærme igennem årene tror du så de ville være så billige som de er nu?"

Ja-det tror JEG-produktions-omkostninger er gået voldsomt ned,derfor er udsalgspriserne fulgt efter.

Det er derfor ikke ensbetydende med at AVANCEN er mindre end før..hvad jeg ikke tror den er-måske endda tvært imod

Irev; som grundregel vil jeg give dig ret. Det er jo os derfor microsoft for tiden køre med røde tal mht. 360'eren. Den vil med tiden blive billigere at producere og på den måde kan de tjene på det i det lange løb. Men grunde til, efter hvad jeg har læst, at sony gik ud af plasma markedet var at der ikke var nok avance på plasma mere, i hvert fald i forhold til LCD. 

Om det er fordi avancen på plasma faldet, eller om der er fordi avancen på LCD blot er steget mere end plasma kan jeg self ikke vide.



Skrevet af: lrev
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 18:42

Hej!

Ja,måske-men jeg tror nu at de valgte at satse på LCD,for ikke at spille på 2 heste.

Og Sony mener sikkert at LCD er fremtiden,modsat Plasma(det har de nok også ret i)

Og hvorfor så ikke satse på LCD-da de jo alligevel ikke var specielt gode til Plasma tv.

Det er Pana.og Pioneer til gengæld,og så er det vel også nærliggende at det er dem som tager sig af det



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 18:42

Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

 Men grunde til, efter hvad jeg har læst, at sony gik ud af plasma markedet var at der ikke var nok avance på plasma mere, i hvert fald i forhold til LCD. 

Om det er fordi avancen på plasma faldet, eller om der er fordi avancen på LCD blot er steget mere end plasma kan jeg self ikke vide.

Husk på at Sony selv laver deres LCD paneler.
Plasma paneler måtte de ud at købe i byen.

 



Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

 Men grunde til, efter hvad jeg har læst, at sony gik ud af plasma markedet var at der ikke var nok avance på plasma mere, i hvert fald i forhold til LCD. 

Om det er fordi avancen på plasma faldet, eller om der er fordi avancen på LCD blot er steget mere end plasma kan jeg self ikke vide.

Husk på at Sony selv laver deres LCD paneler.
Plasma paneler måtte de ud at købe i byen.

 

 

Ja det har du self ret i. Det havde jeg lige glemt at få med. Jeg konkludere jo heller ikke noget. bare et input:) men selvom vi kan blive enige om at avancen nok ikke er faldet kan vi heller ikke være sikre på at den er steget. En konkurrencedygtig pris er mindst ligeså vigtig! Det er trods alt udbud og efterspøgelse der i sidste ende er det afgørende.



Skrevet af: friabort
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:44

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

heldigt for dig, når du nu har betalt en ordentlig røvfuld penge for det

22.350 dkk for en 50" plasma der af alle tests er kåret som den bedste plasma pt. er da OK.

Jeg er glad for min pana 42" som jeg har harft i 4år.Har aldrig haft problemer med det.Det er SDTV så nu er tiden moden til at opgradere til HDTV.Så jeg vil have 50"

Jeg har set forskellige priser på det , fra 35000-40000.

22.350 dkk...Er det hvad Panasonic TH-50PX600E Plasma koster?Hvor kan jeg købe det til den pris?

Sidder allerede klar til at sende ordren,når jeg har fundet det rigtige sted

og pris.

Glæder mig som et lille barn



Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af friabort friabort skrev:

22.350 dkk...Er det hvad Panasonic TH-50PX600E Plasma koster?Hvor kan jeg købe det til den pris?

Det er prisen ex. moms....



-------------
mvh Christian


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af friabort friabort skrev:

22.350 dkk...Er det hvad Panasonic TH-50PX600E Plasma koster?Hvor kan jeg købe det til den pris?

Det er prisen ex. moms....

Neeej-det var da prisen TICKER betalte for sit fra Tyskland-var det ikke?



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Neeej-det var da prisen TICKER betalte for sit fra Tyskland-var det ikke?

Jo, det er den pris excl moms Ticker har betalt...

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 16:18

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:




Nu er jeg mere til præcise beskrivelser, det understreger at det er tæt løb mellem de to - der er delte meninger om det du skriver Pioneer'en udråbes som den af de to med det samlet set bedste billede.:


Hvis du ikke kan læse tysk er det jo fair nok, men Areadvd.de skriver igennem hele artiklen stolpe op og stolpe ned om at Pioneer'en har et bedre billede. Kun kontrast/sortniveau går Panasonic's vej, på alle andre punkter foretrækker de Pioneer.

Jeg er ikke ude på at sige at du har et dårligt tv, eller at du skal være enig med mig i at Pioneer er bedre - jeg siger bare at HVIS du reelt mener at der er delte meninger om hvad der er bedst, hvorfor siger du så ikke bare dét i stedet for at postulere at Panasonic er bedst, og så bakke det op med samtlige udtalelser du kan finde der er enige, og udelade samtlige der er uenige?



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 16:31

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Så på Pioneers hjemmeside og Panasonics hjemmeside, kunne bla. bedste lide Panasonics design, og pio havde ikke SD kort læser - så det blev Panasonic.

Endnu engang synes jeg du kritiserer Pioneer på et misforstået grundlag: Nej, Pioneer har ikke kortlæser - men hvis du køber XDE modellen (dvs. 507 XD i den nye serie), så får du en lidt dyrere, men langt bedre løsning, nemlig PC Card indgang. Det betyder at du kan købe en PC-card adapter for få hundrede kroner, og bruge dine SD kort. Samtidig kan du stadig bruge tv'et til still-billeder hvis du skulle vælge at købe f.eks. et Sony eller Olympus kamera, som ikke lige bruger SD. Derfor er det i mine øjne IKKE en ulempe for Pioneer at de ikke har SD kortlæser, tværtimod.

Argumentet om pris er helt fair. Argumentet om design er ligeledes fair, da det er en smagssag - men igen synes jeg ikke det er i orden at pådutte folk at de skal købe Panasonic fordi designet er bedre. For det første er flertallet uenige, for det andet så ER det netop en personlig sag, som altid vil være op til den enkelte at vurdere. Det kan man ikke rådgive om.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 16:40
Lyder fedt...med denne p.c card indgang.det vidste jeg ikke

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 16:43

Mht. "præcise beskrivelser", så er der rigeligt at tage af på http://www.areadvd.de - www.areadvd.de , men konklusionen burde være præcis nok:

Pana:

"Für seine Preisliga setzt der Panasonic klar Akzente - der tiefe Schwarzwert, die natürlichen, angenehmen Farben und das hervorragende Up- sowie Downscaling sind große Vorzüge. Der De-Interlacer ist gut, aber nicht perfekt. In Bezug auf die Detaillierung sind die Ergebnisse für die Preisklasse tadellos, vergleicht man aber mit dem PDP-436, ist dieser sichtbar überlegen. Am Overscan könnte Panasonic noch feilen, gerade bei Zuspielung eines 720 x 576 Signals geht zu viel Bildinhalt verloren. Bei einem 1.280 x 720 Signal ist das Ergebnis in Ordnung, bei einem 1.920 x 1.080er Signal befriedigend.  Gesamtnote Bildwertung unter Miteinbeziehung der Preisliga: Ausgezeichnet - hervorragend. "

Pio:

"Sollte der Panasonic vorgehabt haben, den Pioneer vom Thron zu stoßen, so ist dieses Vorhaben gescheitert. Der Pioneer bietet mehr Detailtreue, mehr Schärfe (ohne unnatürlicher zu wirken), hat die noch brillanteren Farben, den höheren Kontrastumfang, er differenziert Farbübergänge noch feiner auseinander und bietet ein praktisch perfektes Downscaling (beim Upscaling Gleichstand mit Panasonic). Die Tatsache, dass bei Scart-RGB, Komponente und HDMI die Helligkeits-, Kontrast- und Farbwerte absolut identisch sind, unterstreicht den professionellen Eindruck, den wir vom Pioneer haben. Weitere Punkte bringt der Overscan-Test aufs Pioneer-Konto, bei 1.280 x 720 ist das Ergebnis aber seltsamerweise am schlechtesten. Bei 720 x 576 und bei 1.920 x 1.080 ist praktisch kaum Overscan vorhanden - hervorragend.  Gesamtnote Bildwertung: Hervorragend - perfekt"

Uanset at mit tyske ikke er specielt fantastisk, så kan jeg ikke oversætte dette til andet end at de mener Pioneer'en er bedre på alt andet end sort-niveau. Jeg er helt på det rene med at der findes anmeldere der er uenige, og at konklusionen derfor kan diskuteres, men nu var det heller ikke mig der påstod at "alle anmeldere" synes det ene eller det andet...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 17:08

Måske skulle dette spørgsmål i en separat tråd, men jeg prøver her...

Er der forskel i billedopdateringsfrekvensen for Panasonic PV60/PV600 og Pioneer? Otto har nævnt i en anden tråd at Pioneer kører med 72Hz. Hvad gør Panasonic her?

Dette er mere spekulativt fra min side: Fra andre forums har jeg fået det indtryk, at Panasonic tilpasser opdateringsfrekvensen til input (vel primært skift mellem 50Hz og 60Hz). Er der nogen (Otto?) som kan af- eller bekræfte dette?

Hvis Pioneer har en fast (?) opdateringsfrekvens på 72Hz, skal der vel laves en frame rate conversion ved stort set alle input (undtagen 24fps og 60Hz med 3:2 pulldown, som kan de-interlaces korrekt til 24fps). Giver det problemer med hakkeri i praksis?



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Måske skulle dette spørgsmål i en separat tråd, men jeg prøver her...

Er der forskel i billedopdateringsfrekvensen for Panasonic PV60/PV600 og Pioneer? Otto har nævnt i en anden tråd at Pioneer kører med 72Hz. Hvad gør Panasonic her?

50 eller 60 Hz alt efter kilde.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Dette er mere spekulativt fra min side: Fra andre forums har jeg fået det indtryk, at Panasonic tilpasser opdateringsfrekvensen til input (vel primært skift mellem 50Hz og 60Hz). Er der nogen (Otto?) som kan af- eller bekræfte dette?

Hvis Pioneer har en fast (?) opdateringsfrekvens på 72Hz, skal der vel laves en frame rate conversion ved stort set alle input (undtagen 24fps og 60Hz med 3:2 pulldown, som kan de-interlaces korrekt til 24fps). Giver det problemer med hakkeri i praksis?

Såvidt jeg kan se, så sker der en frame rate conversion til 72 Hz, men Pioneer insisterer på at skærmen arbejder ved 60, 72, 75 eller 100 Hz, alt efter hvad man vælger i menuen. Jeg er dog ikke overbevist om at dette er hvad panelet rent faktisk arbejder med. Alt efter kilden, så er panoreringer ikke helt perfekte på Pioneer, alt efter om man vælger drive mode på 75 eller 100 Hz, men da det er noget nær det eneste jeg kan finde på at brokke mig over ved et Pioneer, og det ikke er særligt synligt i praksis (formentligt fordi en evt. konvertering foregår i meget høj kvalitet), så er det ikke noget der får mig til at slække på anbefalingen af Pioneer'en. Jeg har et 50 Hz test-billede, som hakker ved 75 Hz indstillingen men ikke ved 100 Hz indstillingen, mens DVD-film hakker en smule uanset hvad, men som sagt er det meget lidt.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 17:22

Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Alt efter kilden, så er panoreringer ikke helt perfekte på Pioneer, alt efter om man vælger drive mode på 75 eller 100 Hz, men da det er noget nær det eneste jeg kan finde på at brokke mig over ved et Pioneer, og det ikke er særligt synligt i praksis (formentligt fordi en evt. konvertering foregår i meget høj kvalitet), så er det ikke noget der får mig til at slække på anbefalingen af Pioneer'en.

Det er sjældent at noget er helt perfekt.

Men, er Panasonic bedre til panoreringer i praksis? (hvis man skal vurdere dette punkt isoleret set).



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 17:26

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Men, er Panasonic bedre til panoreringer i praksis? (hvis man skal vurdere dette punkt isoleret set).

Så længe det ikke er en 24 Hz kilde (dvs. f.eks. NTSC DVD-film), så ja, i minimal grad.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Så på Pioneers hjemmeside og Panasonics hjemmeside, kunne bla. bedste lide Panasonics design, og pio havde ikke SD kort læser - så det blev Panasonic.

Endnu engang synes jeg du kritiserer Pioneer på et misforstået grundlag: Nej, Pioneer har ikke kortlæser - men hvis du køber XDE modellen (dvs. 507 XD i den nye serie), så får du en lidt dyrere, men langt bedre løsning, nemlig PC Card indgang. Det betyder at du kan købe en PC-card adapter for få hundrede kroner, og bruge dine SD kort. Samtidig kan du stadig bruge tv'et til still-billeder hvis du skulle vælge at købe f.eks. et Sony eller Olympus kamera, som ikke lige bruger SD. Derfor er det i mine øjne IKKE en ulempe for Pioneer at de ikke har SD kortlæser, tværtimod.

Argumentet om pris er helt fair. Argumentet om design er ligeledes fair, da det er en smagssag - men igen synes jeg ikke det er i orden at pådutte folk at de skal købe Panasonic fordi designet er bedre. For det første er flertallet uenige, for det andet så ER det netop en personlig sag, som altid vil være op til den enkelte at vurdere. Det kan man ikke rådgive om.



Jeg kritiserer ikke Pioneer, jeg forklarer bare hvorfor JEG valgte som jeg gjorde. Har gennem hele forløbet sagt at top 2 inden for plasma ligger så tæt, at det er smag og behag + pengepung der er afgørende.

Du er meget glad for den tyske test som ingen helt kan forstå den fulde betydning af. På plasmatvbuyingguide.com ( på engelsk i et sprog jeg kan forstå 100% )  har de begge fået 98/100 på billedekvaliteten og på value har pio fået 88/100 og pana fået 98/100. Disse to tal beskriver egentlig situationen meget godt.

Og så er det et spørgsmål hvem man stoler mest på - jeg læner mig mest op af plasmatvbuyingguide.com , bla fordi de ISF kalibrerer skræmen inden de går igang, det er der få der gør. Jeg citerer igen fra testen af pioen:

The Panasonic plasma television line, a direct competitor to Pioneer, seems to reproduce standard definition programming with fewer artifacts and pixilation. However, the picture reproduction ( her er det om pioen ) for standard definition seems to be quite good when compared to the rest of the industry.

Tilføjelse:
Hr og fru Jensen har altså ikke lige en PC Card adapter liggende - mainstream hukommelseskort er idag SD kort, så hvorfor fumle med en adapter hver gang man skal se sine billeder/film.  (Slettet ...Ole)



-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:05

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Jeg kritiserer ikke Pioneer, jeg forklarer bare hvorfor JEG valgte som jeg gjorde.

Det er også helt fint, det er bare ikke sådan alle har opfattet dine indlæg.



Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Du er meget glad for den tyske test som ingen helt kan forstå den fulde betydning af.

(Slettet ...Ole) Jeg synes faktisk den er meget mere klar i mælet end plasmatvbuyingguide. Areadvd har en klokkeklar konklusion om hvilket tv de mener er bedst. Det mener jeg ikke at plasmatvbuyingguide har - de kommenterer på nogle enkelte specifikke områder, og ud fra det kan du så selv konkludere på om det betyder at de mener den ene er bedre end den anden. Men de går SLET ikke lige så meget i dybden omkring hvilket tv der er bedst på hvilke områder, i forhold til sammenlignings-testen på http://www.areadvd.de - www.areadvd.de

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


På plasmatvbuyingguide.com ( på engelsk i et sprog jeg kan forstå 100% )  har de begge fået 98/100 på billedekvaliteten og på value har pio fået 88/100 og pana fået 98/100. Disse to tal beskriver egentlig situationen meget godt.

Og så er det et spørgsmål hvem man stoler mest på - jeg læner mig mest op af plasmatvbuyingguide.com , bla fordi de ISF kalibrerer skræmen inden de går igang, det er der få der gør.

Men hvordan kan du vurdere om du bør stole på http://www.areadvd.de - www.areadvd.de eller ej, når du ikke forstår dét de skriver? Og bortset fra dét: Det var dig selv der begyndte at bruge screenshots fra dén test til at bakke op om dine egne argumenter. Betyder dét at det kun er den del  af testen der kan bruges til at argumentere for DIN holdning, der er troværdig?



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:15
Og hvor er det denne hersen PC Card konnektor sidder ? I fronten ?

Har lige set i manualen til 507XD, der er en PC Card Connector, også kaldet "Common Interface" på bagsiden, det er til kabel TV/DVB-T decoder kort, det har panaen også - er det denne PC Card Konnektor I refererer til ?




-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Jeg kritiserer ikke Pioneer, jeg forklarer bare hvorfor JEG valgte som jeg gjorde.

Det er også helt fint, det er bare ikke sådan alle har opfattet dine indlæg.



Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Du er meget glad for den tyske test som ingen helt kan forstå den fulde betydning af.

(Slettet ...Ole)Jeg synes faktisk den er meget mere klar i mælet end plasmatvbuyingguide. Areadvd har en klokkeklar konklusion om hvilket tv de mener er bedst. Det mener jeg ikke at plasmatvbuyingguide har - de kommenterer på nogle enkelte specifikke områder, og ud fra det kan du så selv konkludere på om det betyder at de mener den ene er bedre end den anden. Men de går SLET ikke lige så meget i dybden omkring hvilket tv der er bedst på hvilke områder, i forhold til sammenlignings-testen på http://www.areadvd.de - www.areadvd.de

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


På plasmatvbuyingguide.com ( på engelsk i et sprog jeg kan forstå 100% )  har de begge fået 98/100 på billedekvaliteten og på value har pio fået 88/100 og pana fået 98/100. Disse to tal beskriver egentlig situationen meget godt.

Og så er det et spørgsmål hvem man stoler mest på - jeg læner mig mest op af plasmatvbuyingguide.com , bla fordi de ISF kalibrerer skræmen inden de går igang, det er der få der gør.

Men hvordan kan du vurdere om du bør stole på http://www.areadvd.de - www.areadvd.de eller ej, når du ikke forstår dét de skriver? Og bortset fra dét: Det var dig selv der begyndte at bruge screenshots fra dén test til at bakke op om dine egne argumenter. Betyder dét at det kun er den del  af testen der kan bruges til at argumentere for DIN holdning, der er troværdig?



Jeg stoler på at der er to fjernbetjeninger, og billedet af de to skærmes refelektion er da meget illustrerende . Teksten skal jeg ikke forsøge at gøre mig klog på, men det tør du - bare ét ord kan vende betydningen i en sætning.


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:26

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Og hvor er det denne hersen PC Card konnektor sidder ? I fronten ?

Har lige set i manualen til 507XD, der er en PC Card Connector, også kaldet "Common Interface" på bagsiden, det er til kabel TV decoder kort, det har panaen også - er det denne PC Card Konnektor I refererer til ?


Min fejl - Home Gallery funktionen fra XDE modellerne er tilsyneladende fjernet i de nye modeller. XDE tunerboxen havde en PC-card indgang foran, denne feature er sparet væk. 1-0 til Pana for den.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Naim
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Men, er Panasonic bedre til panoreringer i praksis? (hvis man skal vurdere dette punkt isoleret set).

Så længe det ikke er en 24 Hz kilde (dvs. f.eks. NTSC DVD-film), så ja, i minimal grad.



Vil man kunne se dette ved fodbold/sport?


-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Og hvor er det denne hersen PC Card konnektor sidder ? I fronten ?

Har lige set i manualen til 507XD, der er en PC Card Connector, også kaldet "Common Interface" på bagsiden, det er til kabel TV decoder kort, det har panaen også - er det denne PC Card Konnektor I refererer til ?


Min fejl - Home Gallery funktionen fra XDE modellerne er tilsyneladende fjernet i de nye modeller. XDE tunerboxen havde en PC-card indgang foran, denne feature er sparet væk. 1-0 til Pana for den.



Nu hvor vi er igang med facts - så har panaen plast knapper med precision tacktile switch neden under, og ikke upræcist sciliconetastatur.

2- 0  til panaen

Panaen har en bedre pris:

3 - 0 til panaen

Så er det din tur Otto ( med facts )






-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:40

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Jeg stoler på at der er to fjernbetjeninger,

Det kan du så lige starte med at lave om på, for det er IKKE rigtigt! Det er noget du selv har opfundet: Billedet viser, som jeg allerede har nævnt, fjernbetjeningen til hhv. FDE og XDE modellerne. Du får EN fjernbetjening når du køber et Pioneer.

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

og billedet af de to skærmes refelektion er da meget illustrerende .

Lige så vel som med billedet af fjernbetjeningerne, så nytter det ikke noget at konkludere ting ud fra et billede hvis du ikke kender baggrunden for billedet.

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Teksten skal jeg ikke forsøge at gøre mig klog på, men det tør du - bare ét ord kan vende betydningen i en sætning.

Ja, men i modsætning til plasmatvbuyingguide, så er det netop IKKE én sætning der udtaler at Pioneer er bedst - det går igen i hele testen, det er ikke en lille enkeltstående kommentar. Beklager, men jeg gider altså ikke oversætte hele testen for dig, hvis du ikke tror på mig når jeg siger det, så stopper diskussionen her.

Udover dét, så stammer min holdning om at Pioneer'en er bedst ikke fra pågældende test. Jeg har faktisk aldrig læst den test før du selv henviste til den. Nu bad du bare om at få vist en test der sagde andet end at Pana'en var mindst lige så god som Pioneer'en, og så påpegede jeg at du allerede selv havde fundet en sådan (som du så bare har misforstået). Min holdning til hvad der er bedsts stammer fra hvad jeg selv har set. Jeg bryder mig ikke om at bruge "jeg ved mere end dig ha ha" argumenter, men jeg har altså kigget på de to tv mange flere timer end du har, under mange flere forskellige konditioner. Og hvis der skal en ISF kalibrering til for at du synes kilden er troværdig, så kan jeg fortælle dig at jeg har kalibreret et tocifret antal af hver, PDP 436 XDE og TH 42 PV 60. Jeg behøver ikke en anmeldelse for at danne mig et indtryk af de to tv, jeg har mere erfaring med dem end langt størstedelen af anmelderne. Men nu er det slet ikke dét vi diskuterer, for jeg har INTET imod at du er uenig med mig. Dét der trigger mig er at du bliver ved med at komme med faktuelt forkerte oplysninger, du kommer med absolutte udtalelser om ting der ikke er absolutte (ALLE anmeldelser siger Panasonic er bedst - nej, men alle dem du har læst og forstået gør måske nok. INGEN forstår areadvd.de - jo, men du gør ikke), og at du suger alt til dig i en anmeldelse der passer i din konklusion, og blankt afviser alt der ikke gør - eller som du ikke forstår. Og ikke mindst, at du fuldstændigt ignorerer de modargumenter der kommer (jeg håber at jeg ikke skal forklare dig for tredje gang at der ikke er to fjernbetjeninger til et to-delt Pioneer tv?)

JA, jeg "tør" godt gøre mig klog på hvad http://www.areadvd.de - www.areadvd.de skriver, for jeg HAR rent faktisk haft tysk i skolen.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:48

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



3 - 0 til panaen

Så er det din tur Otto ( med facts )




Nu mener jeg ikke at vurderingen af billedkvalitet opgøres ved at lægge tal sammen, men bare for hyggens skyld:

1080P/24 input (jeg forudsætter at det er de nye modeller vi taler om, ellers havde Pana'en jo ikke fået 1-0 for kortlæseren): 3-1

2-3 pulldown med 72 Hz visning: 3-2.

Ingen glasplade foran skærmen: 3-3.

ISF-menu med mulighed for at lagre dag og nat-indstillinger separat (eller bare i det hele taget en mulighed for at gemme to forskellige korrekt kalibrerede indstillinger): 3-4.

Du siger bare til når jeg skal stoppe - men som sagt, så er det ikke sådan jeg mener at man vurderer billedkvalitet, lige så lidt som jeg mener at dét at plasmatvbuyingguide giver begge 98 ud af 100 er bevis på at billedet er lige godt. Jeg går ud fra at vi kan blive enige om at billedet på de to ikke er ens - hvad kan jeg så bruge det til at de får lige mange point?

 



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:51

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Tilføjelse:
Hr og fru Jensen har altså ikke lige en PC Card adapter liggende - mainstream hukommelseskort er idag SD kort, så hvorfor fumle med en adapter hver gang man skal se sine billeder/film.

Når nu Hr og Fru Jensen har et Sony kamera, kan du så ikke lige fortælle mig om Hr og Fru Jensen vil få nemmest ved at finde en MS>SD adapter eller en MS>PC-card adapter nede ved fotohandleren? Eller hvad med en XD>SD adapter, hvordan er det lige det går med den? Jeg kender ikke tallene, men jeg tør godt sætte mine penge på at MS og XD _tilsammen_ har et antal brugere der er ret tæt på SD.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 18:51

Jeg har også haft tysk i skolen - og har boet i Tyskland i over 2 år

Uden at blande mig i, hvilken der er bedst (har jeg tidligere skrevet at vi nok aldrig finder helt ud af...), kan jeg i hvert fald konstatere, at alt hvad Otto har tolket/refereret fra Areadvd.de er 100 % korrekt. 

Deres Reference-plasma er Pioneer'en!



Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:08
1080P er kun en fordel hvis du ser 1080p materiale, ellers er det en ulempe. Altså en fordel 5% af tiden om nogle år frem. 0% af tiden lige nu. Så faktisk skulle panaen pt have ét point for at have 720p.

stadig 3 - 0 ( burde give 4 - 0 til panaen pt )

Ingen glasplade - hvad er det så der reflekterer lyset og holder gassen inde i panelet ! Det er ikke fakta om pioen har mere eller mindre reflektion end panaen, men et spørgsmål ingen kan besvare pt. - ikke fakta.

stadig 3 - 0

2-3 pulldown med 72 Hz visning. Det er så et spørgsmål hvordan dette fungerer, om specifikationerne også holder i virkligheden, og hvad pananen gør virkligheden - ikke afklaret - ikke fakta. Men er dog villig til at give et point på dette selv om det ikke er afklaret.

3 - 1

Panaen har 4 ISF opsætninger der kan gemmes, pioen har to.

4 - 1 til panaen

Pana har JUST, så folk ikke bliver tykke når 4:3 billede skal strækkes, det har pioen ikke, den har kun WIDE.

5 - 1 til panaen

Tekst TV. Man kan på de 4 farvede knapper sætte fast valg af sider på tekst TV, så man kan springe rundt med ét tryk.

6 - 1 til panaen

Program set up: Der er op til 4 profiler hvor man kan sammensætte sine favorit kanaler, istedet for alle kanaler ligger i én lang  menu. Eksempelvis børne profil med lås, etc

7 - 1 til panaen

( jeg mener de punkter jeg fremfører alle er vigtige ting i den daglige brug af TV-et, noget der letter betjeningen  og funktionaliteten)

Mu er det lidt svært at bedømme udfra en manual og nogle billeder, så du må rette mig hvis noget er forkert på pio siden.




-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Tilføjelse:
Hr og fru Jensen har altså ikke lige en PC Card adapter liggende - mainstream hukommelseskort er idag SD kort, så hvorfor fumle med en adapter hver gang man skal se sine billeder/film.

Når nu Hr og Fru Jensen har et Sony kamera, kan du så ikke lige fortælle mig om Hr og Fru Jensen vil få nemmest ved at finde en MS>SD adapter eller en MS>PC-card adapter nede ved fotohandleren? Eller hvad med en XD>SD adapter, hvordan er det lige det går med den? Jeg kender ikke tallene, men jeg tør godt sætte mine penge på at MS og XD _tilsammen_ har et antal brugere der er ret tæt på SD.



Memory stick er ikke mainstream - kun hos Sony selv. SD kort er standarden inden for memory cards idag - mobiltelefoner, cameraer, TV, MP3 spillere etc. Jeg har selv designet embedded produkter der bruger disse kort, og vi har været igennem hele processen om hvad der er mainstream og hvad der ikke er.

Og så er det Hr og Fru Jensens problem når de køber Sony elektronik med MS kort ,


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:29

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

1080P er kun en fordel hvis du ser 1080p materiale, ellers er det en ulempe. Altså en fordel 5% af tiden om nogle år frem. 0% af tiden lige nu. Så faktisk skulle panaen pt have ét point for at have 720p.

(Slettet ...Ole) Hvordan skulle det være _negativt_ at det understøtter et format ekstra? Det er jo ikke sådan at det ikke understøtter 720P.


Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Ingen glasplade - hvad er det så der reflekterer lyset og holder gassen inde i panelet !

Det er glasset i _panelet_. Jeg taler om dén glasplade _foran_ panelet, som giver skygger på billedet når du ser på billedet fra en skrå vinkel. Prøv at kigge på tekst-tv fra en 45 graders vinkel, og kig på spejlingen af bogstaverne i frontglasset. Dét har du ikke på en pioneer. Så kan man diskutere om det er _relevant_ eller ej, men det er jo ikke dét vi har gang i lige nu, vel? Lige nu remser vi fakta op.

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

2-3 pulldown med 72 Hz visning. Det er så et spørgsmål hvordan dette fungerer, om specifikationerne også holder i virkligheden, og hvad pananen gør virkligheden - ikke afklaret - ikke fakta. Men er dog villig til at give et point på dette selv om det ikke er afklaret.

Det ER afklaret, der findes tests der kan teste den slags ting.

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Panaen har 4 ISF opsætninger der kan gemmes, pioen har to.

(Slettet ...Ole) For det første, så er Pana'ens opsætninger ikke ISF opsætning, en ISF menu er noget andet. Bortset fra dét, så har Panasonic'ens fire forskellige valgmuligheder forskellige billed-egenskaber. Eksempelvis gamma-kurve er forskellig for de fire muligheder, selv om du sætter alle indstillingerne ens. Du kan altså ikke gemme to korrekte indstillinger. Pioneer har såvidt jeg husker fem hukommelser i bruger-menuen, som alle er 100% ens, PLUS to ISF-hukommelser. At ISF-menuen så er ubrugelig i praksis, det er en anden ting - men uanset hvordan du vender og drejer det, så kan du gemme mindst 5 forskellige hukommelser, fra et ensartet udgangspunkt. Det kan du IKKE på et Panasonic.

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Pana har JUST, så folk ikke bliver tykke når 4:3 billede skal strækkes, det har pioen ikke, den har kun WIDE.


Det er fordi WIDE på Pioneer svarer til JUST på Pana. Dét der hedder WIDE på Pana hedder FULL på Pioneer. Der mangler altså ikke noget dér.

Jeg har opgivet at holde score, men som sagt synes jeg nu heller ikke dét er væsentligt.  (Slettet ...Ole)



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:33

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Memory stick er ikke mainstream - kun hos Sony selv. SD kort er standarden inden for memory cards idag - mobiltelefoner, cameraer, TV, MP3 spillere etc.

Det ændrer ikke på at der er en del mennesker der har det, og at det er en fordel at lave en løsning der potentielt set rammer 100% af kunderne, i stedet for 60% (bare for at gribe et tal ud af luften.

(Slettet ...Ole)

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Og så er det Hr og Fru Jensens problem når de køber Sony elektronik med MS kort ,

Det er så en helt anden diskussion, men det ændrer bare ikke på at der er ret mange af dem (og måske endda NETOP "Hr og Fru Jensen-typer) der gør det. Og dermed bliver det også en fordel at kunne dette.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

2-3 pulldown med 72 Hz visning: 3-2.

Et opklarende spørgsmål: Vil det sige at Pioneer kan lave korrekt de-interlacing af NTSC eller mailto:1080i@60Hz - 1080i@60Hz  film materiale?



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Et opklarende spørgsmål: Vil det sige at Pioneer kan lave korrekt de-interlacing af NTSC eller mailto:1080i@60Hz - 1080i@60Hz  film materiale?

NTSC ja - med forbehold for at mange film er forkert mastered, og det kan give enhver de-interlacer problemer. Gode scalere/DVD-afspillere vil sandsynligvis være bedre til at håndtere forkert masterede film. 1080i film har jeg ikke testet.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Memory stick er ikke mainstream - kun hos Sony selv. SD kort er standarden inden for memory cards idag - mobiltelefoner, cameraer, TV, MP3 spillere etc.

Det ændrer ikke på at der er en del mennesker der har det, og at det er en fordel at lave en løsning der potentielt set rammer 100% af kunderne, i stedet for 60% (bare for at gribe et tal ud af luften.)

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Og så er det Hr og Fru Jensens problem når de køber Sony elektronik med MS kort ,

Det er så en helt anden diskussion, men det ændrer bare ikke på at der er ret mange af dem (og måske endda NETOP "Hr og Fru Jensen-typer) der gør det. Og dermed bliver det også en fordel at kunne dette.



Så du ville hellere have en MS end en SD konnektor i dit TV, så skal du hellere anbefale et Sony TV.


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Et opklarende spørgsmål: Vil det sige at Pioneer kan lave korrekt de-interlacing af NTSC eller mailto:1080i@60Hz - 1080i@60Hz  film materiale?

NTSC ja - med forbehold for at mange film er forkert mastered, og det kan give enhver de-interlacer problemer. Gode scalere/DVD-afspillere vil sandsynligvis være bedre til at håndtere forkert masterede film. 1080i film har jeg ikke testet.

Mht 1080i tænkte jeg primært på Toshiba HD DVD afspilleren uden 1080p...

Og mens vi er ved pio vs pana sammenligningen: er det korrekt forstået, at denne film mode feature med korrekt de-interlacing af 60Hz materiale med 2:3 pulldown mangler i PV60/PV600? (mens den findes i Panasonic's professionelle plasma monitors).



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:56

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Så du ville hellere have en MS end en SD konnektor i dit TV, så skal du hellere anbefale et Sony TV.

(Slettet ...Ole) Jeg sagde IKKE at jeg hellere vil have MS kortlæser end SD. Jeg sagde at PC-card indgang er bedre end SD-indgang, fordi det rammer flere kunder. Hvad der er bedst for dig eller mig er urelevant for hvilket tv der har den bedste løsning.

(Slettet ...Ole)



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Mht 1080i tænkte jeg primært på Toshiba HD DVD afspilleren uden 1080p...

Du køber selvfølgelig den nye europæiske topmodel med 1080P/24 output jo, ik?

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Og mens vi er ved pio vs pana sammenligningen: er det korrekt forstået, at denne film mode feature med korrekt de-interlacing af 60Hz materiale med 2:3 pulldown mangler i PV60/PV600? (mens den findes i Panasonic's professionelle plasma monitors).

Jeg tror sådan set godt den kan lave 2:3 pulldown korrektion mht. selve de-interlacingen, men den afspillere det ved 60 Hz, og dermed laves der (måske, jeg har ikke testet) korrekt de-interlacing som sådan, men 2:3 judder er der stadig. Pointen ved Pioneer'en er at den kan lave 2:3 om til 3:3, og dermed eliminere judder. Eller, nu den har 1080P input, vise et 1080P/24 signal uden judder. Dette kan Pana's prof-modeller hvis du har en ekstern kilde til at skabe et 48 Hz (eller måske 72? det er jeg i tvivl om) signal, men den mulighed får du mig bekendt ikke på AV-modellerne - og slet ikke med interlace input.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 20:10
I den gamle model virkede JUST/WIDE kun ved HDMI ( efter hvad jeg har læst ) , er det også sådan i den nye ?


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 20:11
Panaen har iøvrigt en "dynamic" mode hvor jeg mener den kører op ifbm sport etc.

-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 20:16

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

I den gamle model virkede JUST/WIDE kun ved HDMI ( efter hvad jeg har læst ) , er det også sådan i den nye ?

(slettet ...Ole) Pioneer kan ved HD input KUN vælge mellem Wide, Full, 4:3 og Zoom. Ved andre kilder har du 7 forskellige valgmuligheder, deriblandt de fire nævnte.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 20:17

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Panaen har iøvrigt en "dynamic" mode hvor jeg mener den kører op ifbm sport etc.

Og hvad vil du sige med dét?



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: ticker
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 20:25
Her er iøvrigt uddrag fra manualen vedrørende muligheden for at ændre opdateringshastigheden, læg mærke til undtagelserne i NOTE.





Og hvad vil du sige med dét?

At panaen tilsyneladende har en mode der giver en hurtigere responce tid ved sport etc., dette har jeg dog ikke checket hvordan det fungerer i praksis, "normal" mode er jeg godt tilfreds med.


-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 20:38

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Her er iøvrigt uddrag fra manualen vedrørende muligheden for at ændre opdateringshastigheden, læg mærke til undtagelserne i NOTE.




Der står at du ikke kan vælge 75Hz eller 100Hz, hvis input frekvensen er 60Hz eller 1080p/24. Det vil du aldrig ønske at gøre, da 72Hz er det bedste til disse inputs.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 08-September-2006 kl. 09:12

(slettet ...Ole)

Skulle jeg ud og skifte mit tv ud med et plasma blev det helt klart også Pioneer. Jeg har set på mange mange skærme siden min interesse startede for billede kvalitet for 3-4år siden. Og jeg må sige at jeg endnu ikke har set et Panasonic der kunne give mig mere livagtigt og korrekt billede end Pioneer. Jeg har heller ikke set et panasonic LCD der kan hamle op med Philips nye serie.

Min konklusion er helt klart at Panasonic er et virkelig godt tv til prisen, men det er slet ikke det bedste..



Skrevet af: Ole
Skrevet den: 08-September-2006 kl. 18:17

Hej Alle.

Så blev der ryddet gevaldigt op i emnet.

Jeg skal herfra opfordre til saglig debat.

Hvis der er brugere, som føler, at de bliver angrebet personligt på recordere.dk, så brug Rapportér denne besked til moderator-knappen i stedet for at svare personligt tilbage.

Nu jeg var igang var jeg virkeligt ude med grovfilen, hvis der er nogle af jer, som føler, at jeg har været for aggressiv i min sletning, så Rapportér denne besked til moderator dette indlæg i stedet for at diskutere sletningen her. -Alle slettede indlæg er gemt...

Fortsag god debat, og god weekend

...Ole



-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 09-September-2006 kl. 10:05

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

I den gamle model virkede JUST/WIDE kun ved HDMI ( efter hvad jeg har læst ) , er det også sådan i den nye ?

Sådan er det hverken i den gamle eller den nye model. I den gamle får du ved HD input kun mulighed for at vælge Wide, Full, 4:3 og Zoom, mens du ved alle andre får 7 forskellige valgmuligheder, heriblandt de fire ovenstående. Wide, eller Just som den hedder hos Panasonic, er altså altid til rådighed.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 09-September-2006 kl. 10:08

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Og hvad vil du sige med dét?

At panaen tilsyneladende har en mode der giver en hurtigere responce tid ved sport etc., dette har jeg dog ikke checket hvordan det fungerer i praksis, "normal" mode er jeg godt tilfreds med.

Dynamic mode har ikke noget med hurtigere responstid at gøre. Det er en indstilling der ændrer i bl.a. lysstyrke og kontrast ud fra hvilket indhold der er i billedet, og resultatet er et ringere billede - specielt hvis dét mål man går efter er ISF's anbefalinger.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk



Print side | Luk vindue