Sonos Play 5 eller Sonos playbar
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148824
Udskrevet den: 28-November-2024 kl. 14:45
Emne: Sonos Play 5 eller Sonos playbar
Skrevet af: tsands
Emne: Sonos Play 5 eller Sonos playbar
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 10:23
Hej Jeg overkøb af Sonos Playbar + sub. Har sonos play 5, men vil godt have lidt bedre lyd til fjernsynet. Er Playbar og Sub pengene værd? ts
|
Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 10:58
Jeg droppede brugen af Sub'en, men Playbar giver god mening. Du kan jo altid udbygge hvis du synes der mangler bund. Jeg vil dog sige, at jeg aldrig bruger Playbar til andet end TV-lyd, så jeg kunne lige så godt have købt et andet mærke - som sikkert også kunne levere bedre lyd til samme pris. Overvej om du har brug for at det spiller sammen.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: therazz
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 10:58
Jeg har også indimellen i brændende lyst til at købe en playbar - men jeg bliver ved med at overbevise mig selv om at jeg skal vente med at gøre det, da den nuværende har en del begrænsninger, som jeg har en idé (ganske udokumenteret) om at Sonos snart retter ...
------------- MORE BASS
|
Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 12:08
Jeg har en Playbar, Sub og to 3'ere som baghøjtalere. Playbaren giver virkelig god mening og særligt sammen med sub'en. Er lidt nysgerrig på dig, der kobler sub'en fra?
Baghøjtalerne er naturligvis kun noget værd når der er surround og det er ikke fordi de danske tv-stationer er for gode til at udsende dét.....
|
Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 12:44
Jeg sidder også med kløe i "køb" fingeren, og venter på at Playbar bliver opdateret. Den er trods alt 3½ år gammel efterhånden. Så selvom jeg har ventet i knap et år, så er jeg overbevist om at den nok skal komme før eller siden
|
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 12:48
Hvad savner I ved en opdatering?
|
Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 13:27
Jeg synes, at sub'en er en af de vigtigste komponenter i Sonos setuppet. Jeg har selv Soundbar, sub og 2 x Play 1. De sidste to måneder har jeg boet midlertidigt et andet sted, imens jeg ventede på, at jeg kunne overtage huset, og der har jeg kørt med kun Soundbar uden sub. Det lyder forfærdeligt tyndt uden dybde fra sub'en.
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 13:42
Insaniac skrev:
Jeg synes, at sub'en er en af de vigtigste komponenter i Sonos setuppet. Jeg har selv Soundbar, sub og 2 x Play 1. De sidste to måneder har jeg boet midlertidigt et andet sted, imens jeg ventede på, at jeg kunne overtage huset, og der har jeg kørt med kun Soundbar uden sub. Det lyder forfærdeligt tyndt uden dybde fra sub'en. |
Hvilket blot beviser hvor sygt overprized Sonos er. 6000 kr. for en soundbar uden nævneværdig bas. Og misforstå mig nu ikke, har selv en AMP og en Play 1, men der noget galt med pris/ydelse hvis man ser nøgternt på det. Især efter deres prishop sidste år hvor der lige røg 15 % ekstra på alle deres produkter...
|
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 16:48
Jeg syntes nu isoleret set at Sonos playbar alene spiller ret fint og især misundelsen overrasker mig. Jeg ville dog selv ikke køre uden subwoofer. Ift konkurrenter syntes jeg ikke Sonos er overpriced. De har en fremragende software hørende til. Jeg tænker dig også der snart må komme noget opdatering i form af nye enheder. 5'eren allerede opdateret. Jeg havde en playbar hjemme her da de havde 30 dages prøve, det samme havde min svigermor. Jeg var gladeligt overrasket, men valgte at beholde mit nuværende setup, mens svigermor beholdte. Jeg syntes dog det er en betragtelig streg i regningen at den ikke håndterer DTS.
Hvis jeg hopper på soundbaren er jeg dog overbevist om at det så bliver Bluesound pulse soundbar
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 16:54
Hvilken anden soundbar er da bedre ?
|
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 18:14
Jeg har haft B&w panorama som jeg stadig syntes med afstand er markedets lækreste, men jeg syntes ikke den spiller bedre:)
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 18:54
Bromberg5 skrev:
Jeg har haft B&w panorama som jeg stadig syntes med afstand er markedets lækreste, men jeg syntes ikke den spiller bedre:) | lækreste hvordan ?
Finish, lyd eller betjening ?
|
Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 20:24
Jeg har siden køb (dvs. siden jeg glemte at få den returneret inden 30 dage i Hifiklubbens tilbud) været skuffet over at Playbaren ikke havde Trueplay. Den seneste beta med Spotify Connect forbedrer dog også samtidigt lyden fra Playbar. Jeg er ikke audiofil og har ingen sub eller andet Sonos, men bilder mig ind at jeg godt kunne høre en forskel lige efter jeg opdaterede
Fra e-mail efter tilmelding til beta-programmet: (komplet e-mail kan forwardes efter ønske) Even Better Sound from PLAYBAR We’ve fine-tuned the center channel and adjusted the EQ to make sure music sounds even richer, and movie dialogue cuts through crisp and clear. You’ll feel each note and catch every whisper and mumble, whether your PLAYBAR is mounted above, below or resting in front of your TV.
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Skrevet den: 03-November-2016 kl. 21:41
Det var på design, finish. Lyden var ikke bedre egentlig syntes jeg.
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 04-November-2016 kl. 09:50
Jeg er ikke synderlig imponeret over, hvad PlayBar kan præstere rent lydmæssigt - slet ikke til den pris! Eneste plus er SONOS' software. Og det er softwaren, du får lov til at betale for - og så selvfølgelig 'convenience'.
Heldigvis er konkurrenterne ved at ånde dem i nakken.
|
Skrevet den: 04-November-2016 kl. 11:01
Helt enig ukke.. de sidder godt på markedet qua deres software.. bluos er godt med efterhånden dog syntes jeg og Bluesound's soundbar skal også kunne udvides til 5.1 vel at mærke med alle subwoofere. Der medfølger et trådløst kit.
Hvilke system til 5999kr er bedre? Spurgt af nysgerrighed og ikke for at tvivle din påstand:) som sagt husker jeg den bedre til musik end B&w's panorama
|
Skrevet den: 04-November-2016 kl. 11:53
Ukke skrev:
Jeg er ikke synderlig imponeret over, hvad PlayBar kan præstere rent lydmæssigt | Har du opdateret til nyeste beta?
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Skrevet den: 04-November-2016 kl. 16:41
Hvad er Trueplay?
Benytter ikke Spotify, men synes ikke jeg kan høre forskel på tv-lyden eller alm. musikstreaming med den nye opdatering.
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 05-November-2016 kl. 02:05
Bromberg5 skrev:
Jeg syntes nu isoleret set at Sonos playbar alene spiller ret fint og især misundelsen overrasker mig. |
Hvad mener du med, "misundelsen overrasker mig"?
|
Skrevet den: 05-November-2016 kl. 14:39
karstenjensen.dk skrev:
Hvad er Trueplay? | Automatisk justering af hvert enkelt højttaler ud fra placering og lytteforholdene i rummet. Kræver en iPhone, iPod eller iPad, samt en Sonos PLAY:1, PLAY:3 eller PLAY:5.
http://www.sonos.com/da-dk/trueplay-speaker-tuning-software
------------- /Peter
|
Skrevet den: 05-November-2016 kl. 15:50
Til musik betyder det (misundelsen);). Dropper snart den mobil her:)
|
Skrevet af: serano
Skrevet den: 06-November-2016 kl. 09:55
Jeg ville ikke købe Playbaren, jeg har selv haft den hjemme og uden sub mangler den simpelthen bare noget. Jeg har dog en Play5 som jeg synes er et fantastisk produkt.
Du kan få bedre lyd til færre penge hos andre mærker når det kommer til soundbar-markedet.
------------- Samsung 65NU7455 Sonos Playbase + 4xPlay1 Synology Apple TV4K PS4
|
|