Print side | Luk vindue

Opsætning af projektor og lærred

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148840
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 21:10

Emne: Opsætning af projektor og lærred
Skrevet af: MadMouseDK
Emne: Opsætning af projektor og lærred
Skrevet den: 05-November-2016 kl. 00:11
Hej alle,

jeg har netop fået flg. hjem:

1. BenQ 1070+
2. Elite Screen fastrammelærred 90"
3. Vogel EPC 6545 ophæng

Der er ca. 3.5m fra lærredet skal hænge, til projektoren.

Intet er sat op endnu. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal starte med, for at projektorbilledet rammer lærredet præcist. Kan nogen hjælpe?

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 05-November-2016 kl. 06:32
På projektorcentral kan du sikkert finde en beregner til afstanden..

Men ellers kan du vel bare teste projektor fra dem ønskede afstand og se hvor den lyser

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-November-2016 kl. 07:07
Som sagt så er der en Calculator på projectorcentral:

http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1070+-projection-calculator-pro.htm" rel="nofollow - http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1070+-projection-calculator-pro.htm

Men med 3.5 meter skal du bruge et lærred på mellem 104" og 136".

For at komme ned på 90", så skal du ned på maks. afstand på 3 m, så giver det lige netop 90", men jeg ville lave afstanden lidt kortere, så du har noget at justerer. F.eks 2.9 m, så er det mellem 87" og 104".
Det bliver dog lidt lyst med den korte afstand.

Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 05-November-2016 kl. 08:16
Start med at sidde en den stol eller sofa du skal bruge, og find højden, det skal faktisk sidde temmelig lavt, jeg var lidt i tvivl da jeg monterede mit 86" og så skal du finde afstanden, og der skal være lidt at give af i begge ender, og skal du være sikker på at projektoren kan justeres ned til lærredet, på den korte afstand, jeg måtte købe en forlænger på 20 cm til min sony hw40 på 3,4 meter

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra

Skrevet den: 05-November-2016 kl. 19:59
Tak for tips.

Kan man ikke bare zoome på linsen hvis man har brug for at projektoren er placeret længere tilbage end Projector Central viser?

Hvad med dens Lens Shift? Kan det ikke justere noget?

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-November-2016 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af MadMouseDK MadMouseDK skrev:

Tak for tips.

Kan man ikke bare zoome på linsen hvis man har brug for at projektoren er placeret længere tilbage end Projector Central viser?

Nej for projectorcentral viser begge yderpunkter: Zoom helt ind og zoomet helt ud.

Skrevet den: 05-November-2016 kl. 21:50
Ah, men kan se det godt kan lade sig gøre, men skulle nok ha' valgt et 100". Dog kunne mine BW'ere så ikke stå på hver side af lærredet...

Print side | Luk vindue