Print side | Luk vindue

Stofa Mit tv erfaringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148903
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 18:11


Emne: Stofa Mit tv erfaringer
Skrevet af: warfly
Emne: Stofa Mit tv erfaringer
Skrevet den: 10-November-2016 kl. 12:54
Jeg er lidt pissed over at stofa igen hæver priserne.
Især når de sætter prisen op fordi de tilføjer en sportskanal ;o(

Er der nogen af jer der har erfaringer med stofa mit-tv?
Ender det med at blive dyrere eller billigere?

Jeg kan godt lide tanken om at man kun betaler for det man ser, men omvendt mister man jo alt hvad der hedder mængderabat/pakkerabat.

Virker det med zaptor boksen?
Vi har 3 styk, den ene med harddisk, og jeg har ikke lyst til at købe nyt hardware. Slet ikke nyt hardware der ikke understøtter 4K.




Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 10-November-2016 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af warfly warfly skrev:

Er der nogen af jer der har erfaringer med stofa mit-tv?
Ender det med at blive dyrere eller billigere?
 
Du skal ikke vælge mange kanaler før det bliver dyrere end selv den mindste pakke, så det med prisforskellen afhænger fuldstændig af hvad du har i forvejen og hvad du ønsker. Men du kan jo selv gå ind på Stofas side og tælle priserne sammen på de kanaler du ønsker.
 
Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-November-2016 kl. 13:19
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan andre oplever Zaptor box og Kort, men hos mig kom det aldrig til at virke. Jeg kører nu antennesignal direkte i TV med 100% signalstyrke og kvalitet, og BER på 0,0

TV'et klarer så alt det "smarte" via wifi: Netflix,Youtube, hbb TV osv. Og det virker helt stabilt også med 4k stream.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 10-November-2016 kl. 14:04
Vi bruger Zaptor til al TV kiggeri, og har slet ikke antennekablet ført op til TV'et.

Meget live tv hakker voldsomt hos os, men det skifter meget fra kanal til kanal (TV2 og TV3 er de værste). Vi "løser" så problemet ved at vi lige trykker Pause og dernæst Play. Derved ser vi stort set altid programmer et par sekunder forskudt, men det kører langt mere stabilt en live tv. Og når heller ikke StartForfra virker, så plejer en genstart at løse problemet. (Exit, Exit, Menu, 6, 7, pil-ned, blå bruges flere gange om ugen)

Derudover bruger vi meget StartForfra til at se udsendelser fra tidligere på dagen, eller dagen før. Dvs. når vi går i TV-guiden, så går vi oftere til venstre end ned i listen. Derfor vi lever med at live tv stort set er ubrugelig - forstår slet ikke at folk kan undvære StartForfra.

Bruger også AppleTV til bl.a. Netflix og HBO, og det kunne være lækkert hvis Stofa fik lavet en god app til ATV4, så den gamle Zaptor boks kunne smides langt langt væk.


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 11-November-2016 kl. 13:09
Hej pdj1941
Har samme problemer.
Jeg har i de sidste 2 år ikke kunne se DR's programmer Live. De hakker og lyden falder ud konstant. 
Vi pauser også programmet for at se det forskudt. Siden Apple TV4, så ser vi typisk DR's programmer derfra.
Har skiftet alle kabler, men lige meget hjælper det.
Alle andre kanaler (inkl HD) virker fint.
Da Stofa havde nedbrud i Nord Sjælland for 2 uger siden - så virkede DR's programmer derefter. HURRA....
Men så røg lyden fra en dag til en anden i onsdags, og jeg måtte genstarte Zaptor boksen - Og vupti - nu hakker alle DR's kanaler igen..... Giver ingen mening.
Har ringet til Stofa mange gange og genstart, geninstallation af software, nye kabler etc. har ikke hjulpet.
Så der skal nok en teknikker ud eller en ny boks til (Det er den oprindelige boks Stofa startede med - men det skulle ifgl. Stofa ikke gøre noget).

Lav en App til Apple TV og lad os smide Zaptor boksen langt væk.......


-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 11-November-2016 kl. 13:39
Tak - jeg troede vi var de eneste der var kommet frem til den "løsning" Smile

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 16:14
Skal man have en boks hvis man vælger Stofa Mit TV, eller kan man nøjes med CA Mondul med kort til de kanaler man vælger.?

For jeg ønsker ikke deres boks, så hellere helt undvære det.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 17:20
Du skal bare ha et TV eller box med CI slot


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-November-2016 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal bare ha et TV eller box med CI slot

Det er ikke helt korrekt - for at få MitTV og kunne købe kanaler, skal man have minimum EN SmartTV boks fra Stofa.

De TV kanaler man så køber på den, kan man se på andre TV med CA-modul/kort i samme husstand...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-November-2016 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Meget live tv hakker voldsomt hos os, men det skifter meget fra kanal til kanal (TV2 og TV3 er de værste). Vi "løser" så problemet ved at vi lige trykker Pause og dernæst Play. Derved ser vi stort set altid programmer et par sekunder forskudt, men det kører langt mere stabilt en live tv. Og når heller ikke StartForfra virker, så plejer en genstart at løse problemet. (Exit, Exit, Menu, 6, 7, pil-ned, blå bruges flere gange om ugen)

Derudover bruger vi meget StartForfra til at se udsendelser fra tidligere på dagen, eller dagen før. Dvs. når vi går i TV-guiden, så går vi oftere til venstre end ned i listen. Derfor vi lever med at live tv stort set er ubrugelig - forstår slet ikke at folk kan undvære StartForfra.


Så vidt jeg husker bor du i "COAX Land", og ikke fiber?

I så fald, så tyder det på at der er problemer med specifikke frekvenser hos dig, og med "hos dig" mener jeg selvfølgelig ikke nødvendigvis inde hos dig, selv om 80% af de fejl vi ser af denne art skyldes egen installatin Wink

Grunden til at jeg "skyder" på at det er problemer med specifikke frekvenser er, at StartForfra og andet VOD sker via en specifik frekvens som din boks får besked om at tune over på så snart du beder om "StartForfra".

Så hvis StartForfra på DR1 virker, og DR1 normalt hakker, så er det altså fordi at der er problemer på de frekvenser der anvendes til DR1, og ikke på de der anvendes til VOD.

Du er velkommen til lige at smide mig et kundenummer i PM, så skal jeg se om ikke vi kan finde en løsning.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-November-2016 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Hej pdj1941

Da Stofa havde nedbrud i Nord Sjælland for 2 uger siden - så virkede DR's programmer derefter. HURRA....
Men så røg lyden fra en dag til en anden i onsdags, og jeg måtte genstarte Zaptor boksen - Og vupti - nu hakker alle DR's kanaler igen..... Giver ingen mening.
Har ringet til Stofa mange gange og genstart, geninstallation af software, nye kabler etc. har ikke hjulpet.
Så der skal nok en teknikker ud eller en ny boks til (Det er den oprindelige boks Stofa startede med - men det skulle ifgl. Stofa ikke gøre noget).

Se mit svar til Peter - det gælder også dig Smile

Smid mig dit kundenummer i en PM, så skal jeg se om ikke vi kan finde en løsning.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 18-November-2016 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal bare ha et TV eller box med CI slot

Det er ikke helt korrekt - for at få MitTV og kunne købe kanaler, skal man have minimum EN SmartTV boks fra Stofa.

De TV kanaler man så køber på den, kan man se på andre TV med CA-modul/kort i samme husstand...


Arrrhhh, DeadOuchAngryPinchDisapproveThumbs DownSickShockedCensored


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 07:36
Samme problemer her med alle dr's kanaler.
Har prøvet alt i samarbejde med support, men intet har hjulpet.
Jeg har efterfølgende koblet forstærker fra og fordeler, så der nu kun er signal et sted i huset.
Så går det lige , zaptor boksen viser 38 db og ingen fejl.
Stofa mener det er installationen som det er galt med (som de selv har lavet) men blev snydt sidste gang de var forbi, jeg skulle betale for at ingenting blev lavet.Så er ikke så vild med besøg fra dem, men kan jo blive nødvendigt


-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 11:44
Skal Stofa ikke garantere, at det virker da de lavede installationen, hvorfor skal du så betale for et fejlfyldt produkt, og så endda betale for de kommer ud og kigger på det efterfølgende, det lyder forkert, det må da stå for deres egen regning.Question 


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Skal Stofa ikke garantere, at det virker da de lavede installationen, hvorfor skal du så betale for et fejlfyldt produkt, og så endda betale for de kommer ud og kigger på det efterfølgende, det lyder forkert, det må da stå for deres egen regning.Question 

Hvis du betaler Stofa for at komme og lave din installation, opsætning af bokse osv. så skal det selvfølgelig virke - men hvis du efter 2-4 år ringer og siger du har problemer, forventer du så at det er gratis?!

Der kan være sket flere ting siden installationen blev lavet - du kan have flyttet rundt på ting, du kan have fået nye enheder (TV osv.) du kan have skiftet kabler, der kan være kommer skader på kabler, stik osv.

Det der er Stofas ansvar, og som du ikke skal betale for at der gøre noget ved, er signalet IND i huset, altså signalet i selve standeren. Stikledningen ind til huset er også dit eget ansvar.

Men hvad med at vi holder os lidt til emnet?

Hvis folk har problemer (og det gælder også dig) så er I velkomne til at smide mig en PM med et kundenummer, så skal jeg gerne se hvad jeg kan gøre - inden for rimelighedens grænser.

Jeg kan på forhånd selvfølgelig ikke vide hvad der er galt, men ud fra symptomer og fejlsøgning kan vi nok finde frem til et eller andet.

Som skrevet, hvis folk har problemer med specifikke kanaler der hakker, pixelerer osv. så er det som regel fordi den enkelte QAM som kanalen ligger i har problemer, altså er der problemer med de spcifikke frekvenser, og det er normalt noget med kabling, stik osv. men kan også være signalet i standeren, og hvis det er det, så koster det altså IKKE noget at få kigget på.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 16:22
Kan sagtens være installationen. Alt kan gå i stykker. Også selvom det er stofa der har lavet det.

Det var ikke for nylig jeg har haft besøg af en tekniker, det var i forbindelse med noget internet, som ikke virkede.

Den kontakt jeg har haft med support, i forbindelse med dr's kanaler, var aldeles fremragende, alt skulle afprøves inden et teknikerbesøg kunne komme på tale.
Det var rart at få den form for betjening.

Sender lige kundenummer til dig Zulfo.




-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Kan sagtens være installationen. Alt kan gå i stykker. Også selvom det er stofa der har lavet det.

Det var ikke for nylig jeg har haft besøg af en tekniker, det var i forbindelse med noget internet, som ikke virkede.

Den kontakt jeg har haft med support, i forbindelse med dr's kanaler, var aldeles fremragende, alt skulle afprøves inden et teknikerbesøg kunne komme på tale.
Det var rart at få den form for betjening.

Sender lige kundenummer til dig Zulfo.



Jeg har modtaget det Smile

Jeg tillader mig at holde weekend, men lover at kigge på hvad jeg kan se på mandag Wink


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 15:38
Det var iøvrigt ikke mange der kunne berette om erfaringer med mitTV, så her er mine:

Jeg ser meget fodbold, så de fleste måneder veksler jeg mellem 3+, canal6, tv3sport 1 og 2, og Canal9, men har endnu ikke oplevet at have behov for ALLE nævnte kanaler i samme måned. TV2 er altid købt. 
Så i stedet for pakke 3 for +500kr/mdr, betaler jeg mellem 200-300 kr/mdr.

Men ja, det er lidt irriterende at have en boks tilsluttet, men det må være sådan. Dog vil jeg gerne rose den måde man køber kanaler på, det er virkelig nemt, også lækkert  at man kan se 3 minutters preview hver dag. 

Dog, og den er nok henvendt til @zulfo, Tv3+ virker ikke som preview. Kan godt købe, ikke via blå knap, men skal ind i menuen for at købe. Er det noget du kan kigge på? Har forsøgt jeres support, det kom vi ikke videre med. Mit kunde nr er: 9408525


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af WilliamP WilliamP skrev:

Dog, og den er nok henvendt til @zulfo, Tv3+ virker ikke som preview. Kan godt købe, ikke via blå knap, men skal ind i menuen for at købe. Er det noget du kan kigge på? Har forsøgt jeres support, det kom vi ikke videre med. Mit kunde nr er: 9408525

Jeg skal prøve at give det videre i morgen.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af WilliamP WilliamP skrev:

Dog, og den er nok henvendt til @zulfo, Tv3+ virker ikke som preview. Kan godt købe, ikke via blå knap, men skal ind i menuen for at købe. Er det noget du kan kigge på? Har forsøgt jeres support, det kom vi ikke videre med. Mit kunde nr er: 9408525

Jeg skal prøve at give det videre i morgen.

Ok - tak


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af WilliamP WilliamP skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af WilliamP WilliamP skrev:

Dog, og den er nok henvendt til @zulfo, Tv3+ virker ikke som preview. Kan godt købe, ikke via blå knap, men skal ind i menuen for at købe. Er det noget du kan kigge på? Har forsøgt jeres support, det kom vi ikke videre med. Mit kunde nr er: 9408525

Jeg skal prøve at give det videre i morgen.

Ok - tak

Kunne jeg få dig til at tjekke preview igen?

Selve køb med blå knap tror jeg ikke vi har fået fikset endnu, men der kigges på det.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 06-Februar-2017 kl. 13:47
Preview virker nu! Men som du selv siger, så mangler den blå knap til den kanal :) 



Print side | Luk vindue