Print side | Luk vindue

M&k x12 eller Earthquake Supernova MKVI-15

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148905
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 06:30

Emne: M&k x12 eller Earthquake Supernova MKVI-15
Skrevet af: joachimp
Emne: M&k x12 eller Earthquake Supernova MKVI-15
Skrevet den: 10-November-2016 kl. 18:43
Hej der ude.
Har været på udkig efter en sub et stykke tid nu, og har hørt et par stykker mit valg ind til nu står mellem mk x12 eller
Earthquake Supernova MKVI-15
Ville hører om der er nogle her på forumet som har nogle andre forslag i samme klasse som man skulle tage ud og hører ?

Svar:
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 10-November-2016 kl. 19:32
Jeg har været ude og høre, og har haft nogle stykker med hjem. For mit vedkommende var den fysiske størrelse et parameter. MK X12 er en fantastisk subwoofer, men den er bare alt alt for stor, specialt hvis man vil køre med 2 subs. Jeg syns enlig heller ikke jeg fik nogen decideret wauw oplevelse selv om opsætningen bestod af 2 stk. men den/de lyder nu godt. 

Jeg har hørt på REL - MK - Eartquark - SVS - Velodyne - JBL - Focal - B&W - JL Audio.

Mit valg blev JL Audio, jeg havde b.la. en E110 og E112 med hjem, selv forskellen mellem de 2 var faktisk ret så overbevisende. E112 havde jeg også oppe i mod b.la. SVS SB13 Ultra min oplevelse her var at E112 var hurtigere og lidt mere præcis og E112 er lige en smule mindreTongue 

Min stue vil være for stor til en enkel JL E110, 2 stk. ville nok kunne gøre det, ihvertfald bedre end mine SA'er. men med E112 var der bare lige det der ekstra der manglede. Selvfølgelig er der også det der med prisen, specialt med 2 stk. og derfor blev Earthquake relativ hurtig valgt fra, også selv om den på papiret går lidt dybere og er lidt kraftigere, men for mig var det ikke de 11-12k mere værd "2stk" 
Men jeg syns også supernova 15 gør sig bedst til film.

Ud og lyt og lån med hjem

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 10-November-2016 kl. 19:46
jeg ved ikke om den er over budgettet, men SVS pb16 ultra, kommer sikkert snart til europa.

https://www.svsound.com/products/pb16-ultra" rel="nofollow - https://www.svsound.com/products/pb16-ultra

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 10-November-2016 kl. 20:17
Når du har hørt Supernova'en ( som også leverer fantastisk til musik ) så er du solgt.

Kig her forbi Amager og bliv overbevist.

Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 10-November-2016 kl. 22:07
Jeg vil ikke vælge MK x12. Jeg vil til hver en tid foretrække de gamle mx350. De er aldrig øretrættende. Synes jeg x12 er. Har haft begge, to af hver. Kender ikke Earthquake, så dem vil jeg ikke udtale mig om :)

Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 11-November-2016 kl. 06:59
Jeg er pt indehaver af 2 stk MX350mkII som jeg er rigtig glad for, jeg har ved flere lejligheder været forbi Strecker og hørt hans Earthquake. Hvis Strecker en dag spurgte om vi skulle bytte ville jeg ikke tøve med at sige ja :)

Skrevet af: Mentalisac
Skrevet den: 11-November-2016 kl. 07:56
Kender ikke til m&k, men har earthquake stående.
Den kan sætte fut i alt.

I sommers havde den flyttet 14 tagplader efter en "mindre" fest

Skrevet den: 11-November-2016 kl. 15:09
Hej Potter.
Størrelsen har ikke den store betydning hos mig, har haft 2 x12 stående her hjemme, syntes også bare godt der kunne være lidt mere wauw effekt, jl Audio har jeg også kun hørt gode ting om, men aldrig selv hørt dem, har hørt earthquake supernova mkvi 15 på hi-fi og surround messen i år de overraskede mig godt nok possetivt og prisen for sådan en er ikke dyrer en jl audio de modeller du nævner
Men om earthquake er så meget bedre en mk er jeg lidt i tvivl om
Jeg har en ven som vil sælge mig 2 stk mk x12 billiger ind hvad 1 supernova koster hos hi-fi freaks

Skrevet den: 11-November-2016 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

jeg ved ikke om den er over budgettet, men SVS pb16 ultra, kommer sikkert snart til europa.

https://www.svsound.com/products/pb16-ultra" rel="nofollow - https://www.svsound.com/products/pb16-ultra

Den er ikke over budgettet 😊 Så den skal jeg da nok også ud og hører

Skrevet den: 11-November-2016 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Når du har hørt Supernova'en ( som også leverer fantastisk til musik ) så er du solgt.

Kig her forbi Amager og bliv overbevist.

Hej strecker har hørt supernova på hi-fi og surround i år og de gjorde det fantastisk til film, nået desværre ikke at hører dem til musik.
Den kan jeg da nok godt lokkes til kommer selv fra Solrød så der er ikke så langt

Skrevet den: 11-November-2016 kl. 16:45
Du skal være meget velkommen.
De spiller med en del mere pondus i mit 18 kvm rum i forhold til på messen.
Det ville ha været fedt med 4 supernovaer i rummet derude da det trods alt var små 50kvm, men vi havde kun 2 stk til rådighed..

Skrevet den: 11-November-2016 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af joachimp joachimp skrev:

Hej Potter.
Størrelsen har ikke den store betydning hos mig, har haft 2 x12 stående her hjemme, syntes også bare godt der kunne være lidt mere wauw effekt, jl Audio har jeg også kun hørt gode ting om, men aldrig selv hørt dem, har hørt earthquake supernova mkvi 15 på hi-fi og surround messen i år de overraskede mig godt nok possetivt og prisen for sådan en er ikke dyrer en jl audio de modeller du nævner
Jeg har en ven som vil sælge mig 2 stk mk x12 billiger ind hvad 1 supernova koster hos hi-fi freaks
Jeg blev desværre ikke overbevist da jeg hørte supernova 15 på musik, ingen tvivl om den er kraftig, også kraftigere end JL Audio E112 dog ikke meget, E112 var bare for mig mere fast og præcis i lydbillede og virkede nemmere at integrere og tilpasse i et stereo billede. Vedr. Priser.
Jeg havde fået et tilbud på supernova 15 til 40k for 2 stk. Og JL Audio E112 til 28k ligeledes for 2 stk. Jeg er tilfreds, størrelse - pris og wauw faktor gik det hele op i en højre enhed

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 11-November-2016 kl. 17:04
jeg er nu også ret sikker på der er mere wauw faktor på 2 supernova 15 mod 2 MK X12 når det handler om at går under de 20 - 22hz. Ellers ikke.

-------------

Skrevet den: 11-November-2016 kl. 18:13
En 15" enhed kan bare noget en 12" enhed ikke kan.

At du ikke blev overbevist da du hørte Supernova'en kan skyldes mange ting, men det skyldes ikke subwooferen.!

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hej Potter.
Jeg blev desværre ikke overbevist da jeg hørte supernova 15 på musik, ingen tvivl om den er kraftig, også kraftigere end JL Audio E112 dog ikke meget, E112 var bare for mig mere fast og præcis i lydbillede og virkede nemmere at integrere og tilpasse i et stereo billede. Vedr. Priser.
Jeg havde fået et tilbud på supernova 15 til 40k for 2 stk. Og JL Audio E112 til 28k ligeledes for 2 stk. Jeg er tilfreds, størrelse - pris og wauw faktor gik det hele op i en højre enhed

Har revel f208 højttaler så kommer ikke til at mangle nogen sub til stereo som sådan 😃
Syntes virkelig også jl audio ser lækre ud hvor købte du dine henne ?

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

jeg er nu også ret sikker på der er mere wauw faktor på 2 supernova 15 mod 2 MK X12 når det handler om at går under de 20 - 22hz. Ellers ikke.

Ja det er jeg heller ikke så meget i tvivl om selv, spørgsmålet er bare om 1 supernova er 2 x12 værd da jeg kan købe 2 af dem for 1 supernovas pris.

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 15:00

At du ikke blev overbevist da du hørte Supernova'en kan skyldes mange ting, men det skyldes ikke subwooferen.!

Arbejder du for hi-fi freaks ?
Så du vil sige supernova også er god til musik ?

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 15:38

jeg arbejder ikke for hverken Earthquake eller Hififreaks.
Ja Supernova'en spiller fantastisk til både musik og film.

Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 15:40
joachimp >>> 2 stk MK X12 er helt sikkert bedre end en Supernova. 2 subs er altid at foretrække, da det giver bedre mulighed for at integrere dem i dit rum og opnå det bedste bastryk samtidig med at du har mulighed for at undgå de værste dibs i lydkurven.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 15:42
INDLÆG SLETTET, FOR AT SKABE FRED

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 16:04
Kære Gonzo.
Jeg er ikke på lønningslisten hos Hififreaks.
hva mine handler angår, så kan jeg ikke se hva det har med sagen at gøre..

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 16:15

-------------

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 16:27

jeg arbejder ikke for hverken Earthquake eller Hififreaks.
Ja Supernova'en spiller fantastisk til både musik og film.

Okay så er det måske lidt forvirrende det du skrev i et tidligere indlæg

Det ville ha været fedt med 4 supernovaer i rummet derude da det trods alt var små 50kvm, men vi havde kun 2 stk til rådighed

Du skriver "vi" som om du var en del af hifi freaks ?

Men jeg må jo ud og hører de supernova igen og denne gang til musik også 🙂

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Kære Gonzo.
Jeg er ikke på lønningslisten hos Hififreaks.
hva mine handler angår, så kan jeg ikke se hva det har med sagen at gøre..

Fint - så siger vi det, jeg synes dog, at du løber med halve sandheder. Joachimp må konkludere hvad han vil.

Lidt mystisk du ved så meget om mine aftaler og priser efter som vi to ikke kender hinanden.
Ja jeg hjælper til når Daniel har brug for det, men kan stadig ikke se hva det har med trådstarters spørgsmål at gøre, om han skal vælge det ene eller andet.

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 16:39

Du skriver "vi" som om du var en del af hifi freaks ?

Men jeg må jo ud og hører de supernova igen og denne gang til musik også 🙂

Jeg hjalp med at sætte op på messen, derfor "vi".
Mit tilbud om en demo står stadig ved magt hvis du vil høre Supernova'er i et optimeret rum.

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 16:45

-------------

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 16:48

-------------

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 17:02
Spild af tid.

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 17:10

-------------

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 17:26
Spild af tid.

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 17:34
Nu er denne tråd vist ved at falder over i en forkeret bane 😊
Tror jeg har forstået strecker kender dem fra hifi freaks, det har jeg det fint med så længe der bliver informeret om dette 😊
Strecker kunne godt være interesseret i at hører de Supernova hjemme hos dig når du har tid ?

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 17:35
Strecker har du haft m&k x12 hjemme hos dig ?

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 17:36
Jeg har hørt x12'eren flere steder men har ikke haft dem hjemme.
Har tidligere testet 350'eren herhjemme.

Hva siger du til en søndagsdemo imorgen eftermiddag Joachim.?

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 17:48

Jeg har hørt x12'eren flere steder men har ikke haft dem hjemme.
Har tidligere testet 350'eren herhjemme.

Hva siger du til en søndagsdemo imorgen eftermiddag Joachim.?
arbejder det meste af dagen imorgen desværre. Hvad med en mandags demo 😊

Skrevet den: 12-November-2016 kl. 17:51
Det kan vi sagtens aftale.
Jeg er hjemme fra job ved en 15:30 tiden.

Smid mig en PB så kan vi aftale nærmere :)

Skrevet den: 15-November-2016 kl. 15:28
Vil lige opdater tråden her, har været en tur forbi streckers drømmebio og fået mig en lytter 🤓 Hvilke setup som de fleste af os desværre kun kan drømme om 🙂
Og må sige de virkelig gør det godt de earthquake super Nova især til film wauuw, det er bass der kan mærkes og føles på. Har ikke hørt så sprød og hårdtslående bass før.
Og stor tak til strecker for at give mig mulighed for at hører de super Nova 👍🏻

Skrevet den: 15-November-2016 kl. 16:01
Velbekomme Joachim, det var en fornøjelse at have jer på besøg. Og tak for de fine ord.!

Håber du er kommet lidt nærmere en beslutning

Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 16:28

1. Ja jeg hjælper min kammerat når han har brug for det.

2. Mine aftaler rager ikke dig, og faktisk ret frækt du spørger ind til det.

3. Ja jeg er 100% uvildig ang. Earthquake.
Jeg gentager, jeg har intet nævnt noget omkring forhandlere i denne tråd.!
Jeg har haft supernova'er de sidste 2 år, og Hififreaks begyndte at forhandle Earthquake for mindre end 3 mdr siden.!
Hvis Hififreaks ikke forhandlede dem ville jeg stadig ha Earthquake Supernova stående ,fordi det er de bedste subwoofere jeg har haft herhjemme.!

Hvis du har mere på hjertet så kan vi tage den i privaten Gonzo.!

Jeg hjalp også på messen og jeg er heller ikke på lønningslisten og jeg har heller ikke et HIFI freaks produkt da HIFIfreaks ikke forhandler Linn eller Yamaha ;O)

Tilgængæld gav Daniel en omgang ØL ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Print side | Luk vindue