Print side | Luk vindue

SOLGT: Pioneer LX-5090H

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Køb, salg, bytte
Forumbeskrivelse: Køb, salg og bytte af hjemmets elektronik og indhold. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148925
Udskrevet den: 16-September-2024 kl. 21:13


Emne: SOLGT: Pioneer LX-5090H
Skrevet af: Speedloader
Emne: SOLGT: Pioneer LX-5090H
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 09:45
Hej

Jeg ønsker at sælge min plasma skærm - Pioneer PDP-LX5090H

Den sælges udelukkende grundet opgradering og fejler intet.

Den er uden fod, men med originalt vægbeslag. Købt i 11/2009

Pris: 1500,-

Befinder sig i Odense

Emballage haves ikke men kvittering haves.

mvh

Lars






Svar:
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 19:07
Hvor i landet, og hvad forventer du Ca af pris?


Skrevet af: Speedloader
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 19:41
Den befinder sig i Odense.

Mht til pris er jeg klar over at den nok ikke er meget værd, men kom med nogle friske bud, så må vi se om det modsvarer mine forhåbninger Wink





Skrevet af: aerik
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 19:47
Har ingrn ide om hvad sådan en kan være værd, men kan da lade sig gøre at hente den i Odense 😉

Men hoppet på en lytter og ser hvad folk kan finde på at byde.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 08:13
Den dyrere model KRP500M har brugeren Kampus forgæves forsøgt at sælge til mere end 2000 kroner. ISF-kalibreret og vist nok med vægbeslag. Det giver en indikation.


Skrevet af: Speedloader
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 08:23
Pris er hermed sat til 1500,-


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 10:02
Problemet er lidt, at folk af natur ikke vil give ret meget for noget som helst, og at flere søger at presse prisen - uanset hvad det er der er til salg. Jeg har selv prøvet det rigtigt mange gange.

På mig virker det ofte som om at byderne reelt ikke ved hvad de byder på, og dermed heller ikke søger en fair pris for begge parter.

Men som mange vil sige, så er prisen jo den som folk vil give (udbud og efterspørgsel) -det gør bare ikke nødvendigvis prisen mere reel/fair.Smile  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 11:35
jeg har kastet sælger mit bud i pb. Taget i betragtning at der ingen højttaler er med, og hvad andre skærme med denne bliver solgt til. 
Sælger har dermed haft mulighed for at sælge det hurtigt, men ønsker i såfald at sælge det lidt dyrere. 

Jeg ved skam reelt hvad jeg byder på, og spurgte mig til råds inden mit bud. Den info jeg fik var sat ud fra hvad de er solgt til for nyligt andre steder.

Hother du skal tænke på, at skærmene er ved at være gamle, og dermed skal prisen også sættes ud fra, fra købers perspektiv, at det ikke gør alverdens, hvis den står af dagen efter.
Elektronik ældes og bliver dermed en fare for at gå i stykker. Og jo, prisen er vel fair hvis sælger og køber kommer til enighed?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

jeg har kastet sælger mit bud i pb. Taget i betragtning at der ingen højttaler er med, og hvad andre skærme med denne bliver solgt til. 
Sælger har dermed haft mulighed for at sælge det hurtigt, men ønsker i såfald at sælge det lidt dyrere. 

Jeg ved skam reelt hvad jeg byder på, og spurgte mig til råds inden mit bud. Den info jeg fik var sat ud fra hvad de er solgt til for nyligt andre steder.

Hother du skal tænke på, at skærmene er ved at være gamle, og dermed skal prisen også sættes ud fra, fra købers perspektiv, at det ikke gør alverdens, hvis den står af dagen efter.
Elektronik ældes og bliver dermed en fare for at gå i stykker. Og jo, prisen er vel fair hvis sælger og køber kommer til enighed?
Mit indlæg var en generel betragtning vedr. salg her på siden. Jeg sælger jo yderst sjældent her på siden mere.  Jeg har oplevet for mange eksempler på "Karl Smart" her på siden, og så spilder jeg min tidSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kief
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 12:19
Krejlere er en del af gamet om det så er DBA eller herinde. Hvis dit produkt er eftertragtet og prisen sat fornuftigt, så vil den også blive solgt, men problemet er måske ofte at sælger har en subjektiv holdning til sit tv, som ikke deles af køberne.

En ting er om billedet stadig er på niveau eller bedre med andre skærme, men vi går også mere og mere efter dimensionerne, så "tykke" tv ikke længere er nær så eftertragtede. For ikke at glemme at skærme i dag næsten defakto starter på 55", så selv 50" begynder at være klejnt.

Så man må acceptere krejlere og blot afvise dem, men hvis dit tv stadig er til salg efter 3 måneder på DBA og her, så er prisen for høj, uanset om mærket er Pioneer og kostede det samme som et nyt badeværelse, dengang det kom frem.

Man kan godt synes sit hus i Gundsø Magle er 5 mio. værd, men hvis du ingen fremvisninger har, så... ;)

-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 15:14
Tingene skal netop ses i perspektiv . Ingen herinde er i tvivl om Pioneers billedkvalitet fra ny - men på alle andre parametre er den jo voldsomt outdated . I en brugthandel skal man både holde produktet op mod nye produkters pris, og hvad der ellers rører sig på brugtmarkedet . Med den udvikling der er på TV fronten ( HD - fullHD - UHD - HDR- OLED- smartTV osv ) , så vil brugtprisen være i frit fald fra dag 1

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 15:48
Problemet er jo nok at udviklingen er gået hurtigt. På de gængse specs kan pioneer jo ikke være med i forhold til nye produkter. Det kan godt være oplevelsen når man sidder foran skærmen er ligeså god, men det er kun folk de virkeligt er entusiatiske omkring billedkvalitet der ved det, og de fleste af dem har for længst bevæget sig videre til andre gode skærme.

Pio er i sammenligning med nye produkter ret klodset, støjer måske lidt, bruger meget strøm og skal have en ekstern boks tilknyttet for at kunne se tv og streame.

Man skal også tænke på skærmens alder og risikoen for defekter. Jeg synes det er svært at prissætte, og kan godt forstå at mange ender emd at smide sådan et tv i soveværelset i stedet for at sælge det til foræringspris, Selvom det nok er sådan en pris der skal til.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Speedloader
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 15:50
Nu spiser det jo ikke brød, og kan altid blive sat op på et af børneværelserne Wink


Skrevet af: Speedloader
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 11:51
Solgt til prisen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Problemet er jo nok at udviklingen er gået hurtigt. På de gængse specs kan pioneer jo ikke være med i forhold til nye produkter. Det kan godt være oplevelsen når man sidder foran skærmen er ligeså god, men det er kun folk de virkeligt er entusiatiske omkring billedkvalitet der ved det, og de fleste af dem har for længst bevæget sig videre til andre gode skærme.

Pio er i sammenligning med nye produkter ret klodset, støjer måske lidt, bruger meget strøm og skal have en ekstern boks tilknyttet for at kunne se tv og streame.

Man skal også tænke på skærmens alder og risikoen for defekter. Jeg synes det er svært at prissætte, og kan godt forstå at mange ender emd at smide sådan et tv i soveværelset i stedet for at sælge det til foræringspris, Selvom det nok er sådan en pris der skal til.

Jeg har netop sådan en skærm, dog i den prof KRP udgave med bedre komponenter. Ja det var faktisk tilfældet, at Pioneer lavede en prof udgave af deres 9.gen TV. Skærmen er ikke tykkere end det bagbelyste LCD TV, der nu hænger på væggen, nemlig 6,2 cm.

Og sammenligningen med nye produkter er også her ret væsentlig mht holdbarhed. Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år

Det er da en gang vås.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år


Det er da en gang vås.

Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 12:48
Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år

Det er da en gang vås.
Jeg mener ikke, at Kampus´vurdering er helt forkert. Ikke dermed sagt at et Pioneer ikke kan gå i stykker. Men bygge - og komponentkvalitet er af en noget andet klasse end dagens ditto.

Jeg kan huske for en del år siden, at jeg besøgte Pioneer Danmark og deres "Produkt manager" (hed det vist). Han viste mig indmaden i et PDP 508XD. Der var godt nok tænkt mere over tingene i konstruktions fasen - i forhold til det sammenlignings TV der stod ved siden af, også med bagbeklædningen aftaget.

Ting som kvalitet i konstruktionen interessere ikke Hr. og fru Danmark - måske af ren uvidenhed, og eller en højere prioritering af "Gaming" og "Apps". 

Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.

Nej, her tager du fejl, mit tidligere 428XD kører fint den dag i dag, min nabos 43 (et eller andet) og som er ældre end 10 år viser stadig et enormt godt billede.

Og min andels forenings Miele vaskemaskiner (og  de bliver dæleme brugt) er i gang med år 17. Ikke at de ikke har været repareret et par gange (mest omkring kalkproblemer).


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år
Så det at dit KRP blev repareret er bare gas og løgn? LOL
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mit KRP500M er i fornem stand. Fik skiftet panelet i slutningen af 2010. 

http://forum.recordere.dk/s-pioneer-krp500m_topic147802.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/s-pioneer-krp500m_topic147802.html

Mvh. JørgenT


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år
Så det at dit KRP blev repareret er bare gas og løgn? LOL
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mit KRP500M er i fornem stand. Fik skiftet panelet i slutningen af 2010. 

http://forum.recordere.dk/s-pioneer-krp500m_topic147802.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/s-pioneer-krp500m_topic147802.html

EDIT: Jeg er selv i besidelse af 2 stk. LX5090H, begge købt i defekt tilstand, det første i 2013 og det seneste her i 2016.
Det første har jeg repareret, det andet driller stadigvæk med periodisk fejl når varmet op (5-45 minutter)

Mvh. JørgenT


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år
Så det at dit KRP blev repareret er bare gas og løgn? LOL
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mit KRP500M er i fornem stand. Fik skiftet panelet i slutningen af 2010. 

http://forum.recordere.dk/s-pioneer-krp500m_topic147802.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/s-pioneer-krp500m_topic147802.html

Mvh. JørgenT
Det må da være en fordel for TV´ets generelle standWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.


Nej, her tager du fejl, mit tidligere 428XD kører fint den dag i dag, min nabos 43 (et eller andet) og som er ældre end 10 år viser stadig et enormt godt billede.

Og min andels forenings Miele vaskemaskiner (og  de bliver dæleme brugt) er i gang med år 17. Ikke at de ikke har været repareret et par gange (mest omkring kalkproblemer).

Og efter samme devise, så har jeg 7 køleskabe, 2 opvaskemaskiner, 2 vaskemaskiner, en tørrerumbler og en induktionsplade fra Miele, som er gået i stykker inden for de sidste 4 år i vores lille ejerforening på 15 husstande. Jeg køber sq ikke Miele-produkter igen efter at have bøvlet med deres teknikere og garanti-afdeling i flere omgange.

Jeg har fået ombyttet mit tidligere LX5090 én gang fordi det gik i stykker.

Pointen er blot, at det er en ret far fetchet påstand, at et aldrende Kuro ALTID skulle overleve et nyt TV fordi de holder i MINDST 10 år. Jeg vil gå med til, at NOGLE modeller holder sig godt, men at det skulle være et fakta, at alle modeller vil holde i 10 år er ganske enkelt forkert. Jeg kan da lige bakke det op med denne:
http://forum.recordere.dk/defekt-pioneer-krp600_topic148954_post1499721.html#1499721" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/defekt-pioneer-krp600_topic148954_post1499721.html#1499721

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.


Nej, her tager du fejl, mit tidligere 428XD kører fint den dag i dag, min nabos 43 (et eller andet) og som er ældre end 10 år viser stadig et enormt godt billede.

Og min andels forenings Miele vaskemaskiner (og  de bliver dæleme brugt) er i gang med år 17. Ikke at de ikke har været repareret et par gange (mest omkring kalkproblemer).

Og efter samme devise, så har jeg 7 køleskabe, 2 opvaskemaskiner, 2 vaskemaskiner, en tørrerumbler og en induktionsplade fra Miele, som er gået i stykker inden for de sidste 4 år i vores lille ejerforening på 15 husstande. Jeg køber sq ikke Miele-produkter igen efter at have bøvlet med deres teknikere og garanti-afdeling i flere omgange.

Jeg har fået ombyttet mit tidligere LX5090 én gang fordi det gik i stykker.

Pointen er blot, at det er en ret far fetchet påstand, at et aldrende Kuro ALTID skulle overleve et nyt TV fordi de holder i MINDST 10 år. Jeg vil gå med til, at NOGLE modeller holder sig godt, men at det skulle være et fakta, at alle modeller vil holde i 10 år er ganske enkelt forkert. Jeg kan da lige bakke det op med denne:
http://forum.recordere.dk/defekt-pioneer-krp600_topic148954_post1499721.html#1499721" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/defekt-pioneer-krp600_topic148954_post1499721.html#1499721
Ja det lyder jo uhyrligt med Miele, måske er produktet blevet ringere. Jeg kan jo kun henvise til egne erfaringer og bekendtes.

Så vidt jeg husker havde du dit LX5090 i flere år, og var ret glad for det, og henviste ikke sjældent til dette - og solgte det nykalibreret (og uden ret meget at rette som jeg husker det)

Ret mig  gerne hvis jeg tager fejl.Smile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 13:57
Jeg solgte model nr. 2. Den første blev ombyttet. Og hvorfor gøre det til en diskussion om hvorvidt man er glad for produktet eller ej? Det her handler ikke en dyt om følelser, men om hvorvidt det må forventes, at alle Kuro'er lever i 10 år.

Mit eksempel med Miele er blot for at illustrere, at der er en indgroet tro på, at alt hvad den producent spytter ud er det rene guld, og på samme måde er der lidt en tro på, at alle Pioneers TV holder som en kampvogn.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg solgte model nr. 2. Den første blev ombyttet. Og hvorfor gøre det til en diskussion om hvorvidt man er glad for produktet eller ej? Det her handler ikke en dyt om følelser, men om hvorvidt det må forventes, at alle Kuro'er lever i 10 år.

Mit eksempel med Miele er blot for at illustrere, at der er en indgroet tro på, at alt hvad den producent spytter ud er det rene guld, og på samme måde er der lidt en tro på, at alle Pioneers TV holder som en kampvogn.

Jeg skriver ikke at alle Kuro holder i 10 år, men at de generelt har en længere levetid end så mange andre TV.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:19
Du læste godt hvad det var der startede diskussionen, right? Der er ingen der har påstået, at DU har sagt de holder i 10 år. Nogen har.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år


Det er da en gang vås.

Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:



Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.


Gør de ikke det.De skriver det ellers på deres hjemmeside.
Jeg har lige købt Miele Wink

Mvh


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du læste godt hvad det var der startede diskussionen, right? Der er ingen der har påstået, at DU har sagt de holder i 10 år. Nogen har.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år


Det er da en gang vås.

Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende
Jeg tog ikke de 10 år så bogstaveligt. Hertil har jeg færdes diverse fora for længeWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år


Det er da en gang vås.

Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende


I så fald kan jeg sige det samme om det Toshiba tv jeg købte via fælleskøb på denne side d. 18/7-06.

Det kører stadig upåklagelig. Dog ikke hos mig.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende


Det er noget vås - som dengang du klogede dig på USB opladning.

Jeg er en af dem der har en 427'er der stadig virker.
Men - prøv at søg efter 5090 blink codes på Google, så ser du, hvor tidligt 5090 begyndte at gå i stykker!

Ikke desto mindre har jeg lige hentet et 5090H og hængt det op i stuen, men er også klar over at det kan "dø" når som helst......


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 15:24
Der ER forskel på et 5090 og et KRP i indmaden. Det eneste de har tilfælles er panelet. Komponenterne i KRP modellen er mere robuste og beregnet til at køre 24/7

Og jeg fik ikke skiftet panelet fordi det var istykker, men fordi jeg kunne få det skiftet på garantien pga en enkelt pixelfejl. Der er sgu en forskel til de eksempler vi har set hvor der kommer striber efter 2 år


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.


Nej, her tager du fejl, mit tidligere 428XD kører fint den dag i dag, min nabos 43 (et eller andet) og som er ældre end 10 år viser stadig et enormt godt billede.

Og min andels forenings Miele vaskemaskiner (og  de bliver dæleme brugt) er i gang med år 17. Ikke at de ikke har været repareret et par gange (mest omkring kalkproblemer).

Og efter samme devise, så har jeg 7 køleskabe, 2 opvaskemaskiner, 2 vaskemaskiner, en tørrerumbler og en induktionsplade fra Miele, som er gået i stykker inden for de sidste 4 år i vores lille ejerforening på 15 husstande. Jeg køber sq ikke Miele-produkter igen efter at have bøvlet med deres teknikere og garanti-afdeling i flere omgange.

Jeg har fået ombyttet mit tidligere LX5090 én gang fordi det gik i stykker.

Pointen er blot, at det er en ret far fetchet påstand, at et aldrende Kuro ALTID skulle overleve et nyt TV fordi de holder i MINDST 10 år. Jeg vil gå med til, at NOGLE modeller holder sig godt, men at det skulle være et fakta, at alle modeller vil holde i 10 år er ganske enkelt forkert. Jeg kan da lige bakke det op med denne:
http://forum.recordere.dk/defekt-pioneer-krp600_topic148954_post1499721.html#1499721" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/defekt-pioneer-krp600_topic148954_post1499721.html#1499721

Det har jeg naturligvis heller ikke belæg for at skrive. Vil nøjes med at konstatere at MIT holder i 10 år eller mere.

Og hvordan kan jeg så sige det. Jo jeg har ikke haft det hængt op på et originalt ophæng med 1,5 cm luft som det i linket der er gået i stykker. Mit har hele tiden hængt på et Harald Skrald ophæng med 7,5 cm luft og er derfor aldrig blevet overophedet.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende


Det er noget vås - som dengang du klogede dig på USB opladning.


Klaus

Folk skriver hvad de tror er rigtigt, ind imellem skriver folk noget forkert - det gør du såmænd også, ligesom jeg gør. Wink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der ER forskel på et 5090 og et KRP i indmaden. Det eneste de har tilfælles er panelet. Komponenterne i KRP modellen er mere robuste og beregnet til at køre 24/7

Og jeg fik ikke skiftet panelet fordi det var istykker, men fordi jeg kunne få det skiftet på garantien pga en enkelt pixelfejl. Der er sgu en forskel til de eksempler vi har set hvor der kommer striber efter 2 år

Åh, hvor kan det dog være belastende at høre på du skal snakke dit tv op. Alle elektonikprodukter er egnet til at køre 24/7 sålænge de kan komme af med varmen. Det kan et 5090 sagtens. Jeg har selv haft det. Det var et klasse-tv lavet med gode komponenter. At KRP-serien skulle være SÅ meget bedre et vist bare en Randers-historie.


Pioneer var "the shit" tilbage i 2008. De er overgået for år tilbage og den eneste grund til at de stadig kan sælges er fordi nogle er romantiske omkring tiden de havde deres storhedstid.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der ER forskel på et 5090 og et KRP i indmaden. Det eneste de har tilfælles er panelet. Komponenterne i KRP modellen er mere robuste og beregnet til at køre 24/7

Og jeg fik ikke skiftet panelet fordi det var istykker, men fordi jeg kunne få det skiftet på garantien pga en enkelt pixelfejl. Der er sgu en forskel til de eksempler vi har set hvor der kommer striber efter 2 år


Åh, hvor kan det dog være belastende at høre på du skal snakke dit tv op. Alle elektonikprodukter er egnet til at køre 24/7 sålænge de kan komme af med varmen. Det kan et 5090 sagtens. Jeg har selv haft det. Det var et klasse-tv lavet med gode komponenter. At KRP-serien skulle være SÅ meget bedre et vist bare en Randers-historie.


Pioneer var "the shit" tilbage i 2008. De er overgået for år tilbage og den eneste grund til at de stadig kan sælges er fordi nogle er romantiske omkring tiden de havde deres storhedstid.

Hvem skulle ellers snakke det op? Jeg ved hvad jeg har købt i 2010 og det er hverken en Aarhus- eller Randers historie at der er bedre komponenter i et KRP. Hvorfor skulle de lave to identiske TV i samme årgang, hvis ikke det var fordi der blev kræset mere for det ene end det andet? Du kan bide spids på at Pioneer lavede deres livs bedste TV, da det var det sidste!


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 16:59
Hvis du er så overbevist, så sæt det dog til salg og tilbyd at der garanti på indtil det er 10 år gammelt. :-)
Det hjælper jo nok på salget.
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Hvis du er så overbevist, så sæt det dog til salg og tilbyd at der garanti på indtil det er 10 år gammelt. :-)
Det hjælper jo nok på salget.
 

Uden tvivl


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der ER forskel på et 5090 og et KRP i indmaden. Det eneste de har tilfælles er panelet. Komponenterne i KRP modellen er mere robuste og beregnet til at køre 24/7


Har du et link der kan understøtte dine påstande?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 21:15
@Klaus,

Jeg har intet link, men jeg kan oplyse, iflg. Pioneer ved KRP500/600 seriens fremkomst for længe siden, var serien tiltænkt og designet til f.eks. udstillingstande, mødelokaler o.lign. Derfor har KRP 500 f.esk. 4 HDMI indgange, ingen analoge tilslutninger, og ingen højtaler og tuner (man forudsatte tilslutning til andet lydsystem). Ved samme moment blev visse dele af komponenter (forstærket) pga. brugsområdet. Jeg kan ikke længere huske hvilke komponenter.

Om du tror på mig - dit eget problemSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 21:54
KRP-500M  er en monitor - korrekt - men 500A har det hele...
http://www.recordere.dk/2009/02/brugeranmeldelse-af-pioneer-krp-500m/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2009/02/brugeranmeldelse-af-pioneer-krp-500m/

I følge ovenstående har KRP-500M (monitor udgaven)
2 HDMI indgange
Komponent
S-video
Analog stereo udgange
LAN
DVI

KRP-500A har den eksterne boks som også 436 havde, men den har også indbyggede tunere (både -T og -S).

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 22:13
Der er en gl tråd fra lanceringen af 9.gen Pioneer. Den beskriver forskelle, ikke i hardware, men i performance og buzz.
http://forum.recordere.dk/lx-5090h-vs-krp-500-a_topic60473_page1.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/lx-5090h-vs-krp-500-a_topic60473_page1.html

Jeg har min viden fra en samtale med en fagperson ifm skift af panel på mit KRP500M. Jeg spurgte hvilket panel jeg fik, om det var magen til det der sad i. Ja det gør du, for panelet er det samme på alle 9G. Det er indmaden, billedmotoreren der er bedre i et KRP.
https://www.avforums.com/threads/pioneer-pdp-lx5090h-vs-krp-500a.966745/" rel="nofollow - https://www.avforums.com/threads/pioneer-pdp-lx5090h-vs-krp-500a.966745/


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

KRP-500M  er en monitor - korrekt - men 500A har det hele...
http://www.recordere.dk/2009/02/brugeranmeldelse-af-pioneer-krp-500m/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2009/02/brugeranmeldelse-af-pioneer-krp-500m/

I følge ovenstående har KRP-500M (monitor udgaven)
2 HDMI indgange
Komponent
S-video
Analog stereo udgange
LAN
DVI

KRP-500A har den eksterne boks som også 436 havde, men den har også indbyggede tunere (både -T og -S).

Klaus
Jeg husker KRP500M som uden analoge indgange, men okay det er længe siden jeg havde et eksemplar. TV´et har egentlig aldrig været tænkt som et consumer TV (det viser de 'øvrige mangler" med al tydelighed), derfor kom "A" modellen.

Dit spørgsmål gik på, om Kampus kan have ret i sit udsagn om KRP500 M.

Ellers tro som du vil - på mig virker mest som det er rent navlepilleri.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 16-November-2016 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Jeg har min viden fra en samtale med en fagperson ifm skift af panel på mit KRP500M. Jeg spurgte hvilket panel jeg fik, om det var magen til det der sad i. Ja det gør du, for panelet er det samme på alle 9G. Det er indmaden, billedmotoreren der er bedre i et KRP.
https://www.avforums.com/threads/pioneer-pdp-lx5090h-vs-krp-500a.966745/" rel="nofollow - https://www.avforums.com/threads/pioneer-pdp-lx5090h-vs-krp-500a.966745/

Jeg fik mit kalibreret og det var i henhold til Rec. 409 standarden. Jeg tvivler på man får et billede så meget bedre at man kan se det med det blotte øje, hvis man sammenlignede KRP og LX.. Måle det, måske, observere det, nej.

Som jeg husker det var KRP-serien mere et g10 projekt man lancerede mens man lukkede tv-divisionen ned i baggrunden. Tyndere fjernsyn, bedre menu (LX-H modellen havde en bedre menu end LX) og mindre sort kant (?). Billedmæssigt er der ikke stor forskel. En af de store nyheder var bedre automatisk styring af lysstyrken ift. ambient lys. Denne forsvinder når man ISF-kalibrerer tv'et.

https://www.cnet.com/news/photos-pioneer-kuro-krp-500-and-krp-600-arent-krp-at-all/


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 16-November-2016 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Hvem skulle ellers snakke det op? Jeg ved hvad jeg har købt i 2010 og det er hverken en Aarhus- eller Randers historie at der er bedre komponenter i et KRP. Hvorfor skulle de lave to identiske TV i samme årgang, hvis ikke det var fordi der blev kræset mere for det ene end det andet? Du kan bide spids på at Pioneer lavede deres livs bedste TV, da det var det sidste!

Du har ikke nogen beviser for dine påstande. Derfor kan man ikke tage dem seriøst når man ved du forsøger at sælge et tv til en højere pris end folk vil betale. 

Træls at få at vide. Jeg afventer også bare recorderes censur-hammer kommer forbi. Man må ikke være kritisk overfor medlemmer som har gode kontakter (taler af tidligere erfaring).


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-November-2016 kl. 14:26
Der kommer ingen censurhammer! Men tag lige og se det fra min side. Jeg har et velfungerende TV, som overhovedet ikke viser alderstegn. Må jeg ikke fremhæve fordelene ved mit TV, så det hæver sig over alle de elendige TV der er til salg? Jeg nægter at lægge mig ned i leverpostejen, som du kommer med i hvert et indlæg i mine tråde.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 17-November-2016 kl. 08:06
Du må gerne fremhæve de REELLE fordele ved dit tv. Det du gør er , at forsøge at piske den gamle pioneer-stemning op igen, hvor intet er lige så godt som de gamle tv fra Pioneer. 

Tro mig, jeg nød godt at det selv.. Købe mit LX 5090 til 18k fra ny og solgte det til samlet 12k efter 4 år.. Jeg tror ikke jeg ville kunne have fået det halve hvis jeg havde ventet 1-2 år mere med at sælge.

Jeg synes bare du skal være realistisk. De 2000 du fik budt var en fin pris. At du ikke vil sælge er jo helt op til dig selv - men der er ingen som har interesse i at du som sælger lever på månen og forsøger at få alle andre med derop.


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 17-November-2016 kl. 08:52
Der er meget man ikke skal forstaa...
det der undrer mig mest er at det er okay at man gang paa gang maa ha lov at hype og igen igen skive om en brugt vare man vil ha solgt.. salgs annoncer er herligt . men efter min mening  skal det helst vaere dem der vil byde eller koebe den brugte vare der holder liv i traaden.. Ellers bliver det sku trist og ynkeligt...

Mvh michael




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 17-November-2016 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men tag lige og se det fra min side. Jeg har et velfungerende TV, som overhovedet ikke viser alderstegn.


Det kan godt være, men tiden er løbet fra at betale penge for sådan et tv.
Det er ikke lavet af guld og du kan se, hvad prisen er for et 9. generations Pioner plasma.
I denne tråd er et marginalt ringere tv (LX5090H) solgt til 1500 kroner. Jeg har lige købt et inklusiv højttaler til 1400 kroner.

Det er der markedet er, det er sådan priserne er - alderstegn eller ej!

Kig på den blå avis. Der er flere til salg (inklusive dit eget tv).
Et KRP-500A har været til salg til 2500 kroner siden 3. januar.
Der er også 508XD til salg, startende ved 999 kroner - og forskellen mellem 508 og 5090/krp er ikke særligt stor....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 17-November-2016 kl. 12:34
Ja, massere af KRP500A med vægbeslag og/eller højttalere

En sælger et AW til 5k - det er liige det højeste, men modellen i den farve er dog ekstra sprød.. men ikke 5k værd.



Print side | Luk vindue