Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148926
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 21:43
Emne: Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig.
Skrevet af: Mring
Emne: Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig.
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 10:19
Jeg går og overvejer at skifte mit medie streaming
setup ud. Jeg har kigget lidt på Nivdia Shield og det nye Apple Tv 4 som virker
interessante.
Mit nuværende setup er:
Stue: WDTV Live Gen 3 med 2TB ekstren HDD (bruges
til film .mkv og .iso), Chromecast 2 (bruges til HBO Nordic, Netflix, TV2 Play,
DRTV og Viaplay). Logitech Touch til musik (internetradio og spotify) Børneværelse: WDTV Live Gen 3 med 1TB ekstern HDD
(Bruges til tegnefilm .iso og .mkv) Kælder: Server (bruges til billeder, backup og film
.mkv og .iso)
Begge WDTV Live afspillerer fungerer som DLNA
server så der kan streames til andre afspillere fra dem.
Jeg søger en anden afspiller til stuen selvom det
fungerer ok, men vil gerne have noget mere fremtidssikkert og lidt mere
stabilt. Så spørgsmålet er hvilken afspiller af de overstående skal jeg gå
efter. Det skal virke så der kan streames fra børneværelset til stuen og fra
stuen til børneværelset. Det kan det nu. Det skal også være et GUI der er
forholdsvis nemt både for konen og børnene, at kunne finde det de vil se i
stuen.
Apple TV 4 har jo en fin brugerflade men er ikke
helt så vild med .mkv og .iso filer og der er ingen USB port.
Nvidia Shield TV understøtter flere filer og har
bedre lyd understøttelse, men er brugerfladen nem? Og har undersøgt omkring 3
parts apps (kodi, plex og infuse). Hvilket af disse er nemt at bruge/navigerer
rundt i?
Af hensyn til gaming er det underordnet da jeg har
Xbox One.
Håber nogle vi give deres besyv om hvad jeg skal
vælge, gerne inden Black Friday da jeg håber disse afspillere kommer på bud den
dag.
/Michael.
|
Svar:
Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 10:26
App'en Infuse til ATV4 tager mkv-filer, og det fungerer upåklageligt. Ved ikke mht. iso-filer, bruger dem ikke selv. Koster $9.99
https://itunes.apple.com/us/app/infuse-pro-4/id893249751?mt=8" rel="nofollow - https://itunes.apple.com/us/app/infuse-pro-4/id893249751?mt=8
|
Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 15:28
ATV4 kan IKKE vise iso-filer. Mkv-filer klarer den imidlertid glimrende via infuse-app'en.
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 15:29
Min familie og jeg har shield i stuen. Og den kører som plex server. Plex kan ikke læse iso. Men understøtter alle lydformater. H.264 og h.265 uden problemer. Plex app'en på den er nem og overskuelig, og fruen og børnene er glade for den. Det eneste minus er, at dr og tv2 ikke har lavet app til den, men da der er indbygget googlecast (chromecast funktion i) klare vi det på den måde.
|
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 16:31
Shield kan godt aflæse dine Iso filer, hvis du bruger Kodi/spmc. Og den kan også afspille fra eksterne harddiske. Hvad med plex på din Xbox one
------------- Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 17:59
-claus- skrev:
Shield kan godt aflæse dine Iso filer, hvis du bruger Kodi/spmc. Og den kan også afspille fra eksterne harddiske. Hvad med plex på din Xbox one | Han skal bruge en plexserver, hvis han skal bruge plex på xbone.
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 12-November-2016 kl. 20:10
Jeg har selv valgt Apple TV 4.
Jeg har ført haft et hav af bokse her i blandt Shield, Chromecast 2, Apple tv 3 og et dedikeret HTPC.
Apple TV 4 er ubetinget den boks jeg har været mest glad for. Eneste minus er at den ikke har Kodi. Og det er et stort minus. Men nu hvor jeg har fået flyttet og konvateret alle mine film klare en PLEX server som køre på min synology NAS. Sidder faktisk og ser en film lige nu fra min NAS via Plex :-)
Men jeg kan godt forstå at for nogle er Shield en god løsning.
EDIT: Til info så brugte jeg aldrig Apple TV3 og endte med at sælge den efter et halvt år hvor den ikke var blevet brugt. Så det er virkelig ikke fordi det er Apple at jeg syntes den er god.
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 07:09
Er det korrekt forstået at android baseret bokse ikke kan outputte high res audio out fx via hdmi eller udb til en dac eller en forstærker ?
------------- Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
|
Skrevet af: ChristianTT
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 07:46
Jeg har både Apple Tv4 og shielden, og jeg bruger Apple TV4 til alle streaming tjenesterne, mens Shield'en buges til afspilning af film fra NAS via plex.
|
Skrevet af: nskou
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 09:32
ChristianTT skrev:
Jeg har både Apple Tv4 og shielden, og jeg bruger Apple TV4 til alle streaming tjenesterne, mens Shield'en buges til afspilning af film fra NAS via plex.
| Hvorfor foretrækker du shield til plex fremfor at bruge atv til det hele?
|
Skrevet af: ChristianTT
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 11:15
Shield kører som plex server hos lig og understøtter flere lydformater.
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 18:11
Jonas Baadsgaard skrev:
Er det korrekt forstået at android baseret bokse ikke kan outputte high res audio out fx via hdmi eller udb til en dac eller en forstærker ? | Nej, det er ikke korrekt forstået. Der kom Native support for DTS HD Master Audio samt Dolby True HD i Android 6.0. Det lykkedes tilmed Nvidia at implementere det nogle måneder før, i deres Android 5.x ROM.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 18:56
Jeg har selv haft en mini Mac som mediecenter og plex server, men efter atv4 OG infuse har jeg ikke set mig tilbage. 24hz issues er ikke noget jeg for alvor har problemer med.
|
Skrevet af: Preps
Skrevet den: 13-November-2016 kl. 23:20
Bromberg5 skrev:
24hz issues er ikke noget jeg for alvor har problemer med.
|
Kan du forklare det lidt nærmere? hvornår har du/har du ikke problemer?
Jeg overvejer pt. enten en ATV4 eller en Shield, men er super sensitiv for jidder/studder, og HD-lydformater og problemfri 24hz afspilning er et must for mig.
|
Skrevet af: Bromberg
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 05:18
Preps skrev:
Bromberg5 skrev:
24hz issues er ikke noget jeg for alvor har problemer med.
|
Kan du forklare det lidt nærmere? hvornår har du/har du ikke problemer?
Jeg overvejer pt. enten en ATV4 eller en Shield, men er super sensitiv for jidder/studder, og HD-lydformater og problemfri 24hz afspilning er et must for mig. |
Jeg er meget sensitiv overfor ovennævnte, og der er for mit vedkommende intet problem med det, med en shield.
|
Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 06:44
kenneth85 skrev:
Jeg har selv valgt Apple TV 4.
Jeg har ført haft et hav af bokse her i blandt Shield, Chromecast 2, Apple tv 3 og et dedikeret HTPC.
Apple TV 4 er ubetinget den boks jeg har været mest glad for. Eneste minus er at den ikke har Kodi. Og det er et stort minus. Men nu hvor jeg har fået flyttet og konvateret alle mine film klare en PLEX server som køre på min synology NAS. Sidder faktisk og ser en film lige nu fra min NAS via Plex :-)
Men jeg kan godt forstå at for nogle er Shield en god løsning.
|
Til jer der ikke er klar over det findes der jo appen MrMC som er kodi, men uden diverse addons, men hvis man godt kan lide kodi's interface, og kun skal bruge det at se film/Tv serier er den ganske fin, den er dog ikke gratis.
Jeg har selv både Nvidia Shield & ATV4
På stuealteret, bruger jeg for det meste Shielden pga. 4K og de mange lydformater
I soveværelset bruger jeg ATV4 :) .
------------- Med Venlig Hilsen Flarup
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 06:57
Bruger selv Infuse Pro på Apple Tv4 men oplever desværre en del hakken under afspilning af lossless BD-rip (Mkv) Infuse er ellers en fed app med lækker brugerinterface og så understøtter den HD lyd formater hvis man går op det. Det vile dog være fedt hvis Apple Tv ville understøtte 24Hz output. (Min gamle Wd Tv live afspiller alt flydende men mangler bla det flotte brugerinterface.)
|
Skrevet af: Preps
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 06:58
Bromberg skrev:
Jeg er meget sensitiv overfor ovennævnte, og der er for mit vedkommende intet problem med det, med en shield. |
Jeg læser dit første indlæg som det er atv4 du bruger?? Det er den jeg spørger til
|
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 08:42
filmfreak skrev:
Bruger selv Infuse Pro på Apple Tv4 men oplever desværre en del hakken under afspilning af lossless BD-rip (Mkv) |
Ripper du med x265? Så får jeg nemlig også hakken, når jeg gør det. Med x264 er der ingen problemer.
|
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 09:00
-Henrik- skrev:
filmfreak skrev:
Bruger selv Infuse Pro på Apple Tv4 men oplever desværre en del hakken under afspilning af lossless BD-rip (Mkv) |
Ripper du med x265? Så får jeg nemlig også hakken, når jeg gør det. Med x264 er der ingen problemer.
|
Jeg bruger MakeMkv (1:1 konvertering) Får hakken på alle BD-rips - både H.264 og VC-1 filer . Det opstår tilfældigt dvs ikke på samme hver gang .
|
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 12:15
Ok. Hm, kan det være dit net, der ikke er hurtigt nok til at streame så?
|
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 12:55
-Henrik- skrev:
Ok. Hm, kan det være dit net, der ikke er hurtigt nok til at streame så?
|
Nej, det er ikke som er problemet. Og jeg er langt fra den eneste med problemet. https://firecore.com/forum/topic/13639" rel="nofollow - https://firecore.com/forum/topic/13639
|
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 15:41
Det er vel fordi de fleste BD film kører med 24 hz, hvilke atv4 ikke understøtter. Og hvis ripper 1:1 bliver filmen ikke konverteret til at understøtte atv4.
------------- Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
Skrevet af: Tmann
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 16:02
Jeg havde selv samme problem med stortset alt der lå på min NAS.
Samtlige filer er MKV format. Nogen med HD lydspor og andre uden. Valgte derfor at skifte til en Nvidia Shield. Som jeg på ingen måde har fortrudt. Den har opfyldt alle mine krav.
Tror problemet lå i at ATV4 ikke understøtter 24HZ. Så derfor var min projektor og TV altid sat til at køre 60HZ. Så når mine film var optaget i 24P så hakkede billedet. Og det lægger man desværre meget mærke til når man ser på en 100+ tommer skærm.
------------- Sony 85” KD-85XF8596 Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900 Denon AVR-X6300H Reciever B&W 683 Fronter B&W HTM61 Center B&W DS3 Surround B&W ASW610XP Subwoofer Sony PlayStation 4 PRO Nvidia Shield TV
|
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 17:58
Tak for alle input. Ser ud til det blir en Nividia Shield TV jeg vælger. Den tilbyder lidt mere af det jeg søger i forhold til Apple Tv 4. Godt nok er alle husstandens mobil fra Apple samt 3 Ipads men i og med Shielden har Chromecast burde det fungere fint. Har leget lidt med Plex og Kodi installeret på serveren. Plex fungerer sådan set ok men virker virker lidt tung. Kodi virker der imod rigtig godt og her mange flere muligheder.
|
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 20:47
Prøv en af hver... Hvis alt kører Apple, er den altså lige til højrebenet.
|
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 21:48
Tmann skrev:
Samtlige filer er MKV format. Nogen med HD lydspor og andre uden. Valgte derfor at skifte til en Nvidia Shield. Som jeg på ingen måde har fortrudt. Den har opfyldt alle mine krav.
Tror problemet lå i at ATV4 ikke understøtter 24HZ. Så derfor var min projektor og TV altid sat til at køre 60HZ. Så når mine film var optaget i 24P så hakkede billedet. Og det lægger man desværre meget mærke til når man ser på en 100+ tommer skærm.
|
Hvis jeg afspiller de samme Mkv filer med Plex på Apple tv4 er der ingeb hakken overhovedet så problemet må ligge i Infuse.
|
Skrevet den: 14-November-2016 kl. 22:35
Har prøvede med samtlige apps man kan downloade på ATV. Testet med infuse Pro, plex og den her kodi lign. App. Uden held. Det alle havde en eller anden form for hakken/laggen flere gange i minuttet.
Apples boks har virkelig potentiale til at blive et fedt medie center men den er desværre for låst. De havde muligheden for at spinde guld på den hvis ikke den var så låst.
Shielden samt SPMC, har løst alle mine krav. :)
------------- Sony 85” KD-85XF8596 Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900 Denon AVR-X6300H Reciever B&W 683 Fronter B&W HTM61 Center B&W DS3 Surround B&W ASW610XP Subwoofer Sony PlayStation 4 PRO Nvidia Shield TV
|
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 06:09
Det er altså underligt... Jeg har ingen hakken overhovedet. Og min nas er 8-9 år gammel.
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 13:53
Jeg ville klart vælge en enhed der ikke har brug for at alt transcodes on the fly (så der står en server et sted og sveder Watt). Dvs nul ATV :)
|
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:58
pilehave skrev:
Jeg ville klart vælge en enhed der ikke har brug for at alt transcodes on the fly (så der står en server et sted og sveder Watt). Dvs nul ATV :) |
Det er også det jeg søger. Lige nu varetager mine WDTV live afspilningen fra min server. Den transcoder ikke og vil heller ikke have den skal gøre det. Så hvis man installerer Plex/Kodi på Nvidia Shielden, vil den kunne gøre det samme som WDTV uden at serveren skal transcode
|
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 18:08
filmfreak skrev:
Tmann skrev:
|
Hvis jeg afspiller de samme Mkv filer med Plex på Apple tv4 er der ingeb hakken overhovedet så problemet må ligge i Infuse. | Det kan være fordi din plex server transcoder filmen til et format der understøttes af atv4
|
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 22:34
Som sagt det var kun en test fase som gjorde nøjagtig som de andre apps. Kunne isolere fejlen til at den lå på ATV.
Om der er fejl på selve enheden eller den er låst eller bare ikke understøtter de her den måde som jeg har streamet på finder jeg aldrig ud af den den blev udskiftet med shielden.
Kan fornemme at jeg muligvis brugte den på samme måde som mange andre her inde, nas som eksternt "drev" og lader ATV lave arbejdet.
|
Skrevet den: 16-November-2016 kl. 06:26
pilehave skrev:
Jeg ville klart vælge en enhed der ikke har brug for at alt transcodes on the fly (så der står en server et sted og sveder Watt). Dvs nul ATV :) |
Infuse transcoder ikke på serveren, men direkte på atv4. Bare lige for at få den med...
|
Skrevet den: 16-November-2016 kl. 12:55
Rolf Lemmike skrev:
Det er altså underligt... Jeg har ingen hakken overhovedet. Og min nas er 8-9 år gammel. |
Afspiller du lossless (1:1) BD-rips (mkv-filer) ? Og står din Apple TV4 til 1080p/60Hz output ? Har du et Sony TV ? (og står 'film mode' til 'Auto 1' ? )
|
Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 16-November-2016 kl. 13:04
Går der ikke rygter om at der snart kommer en ny Shield boks eller er jeg helt forkert på den?
Personligt bruger jeg ATV4 og er generelt meget glad for den, men har heller ikke de samme store krav som mange herinde har (har f.eks. ikke et 4K TV). ATV4 vil mange mene er forældet rent hardwaremæssigt da den ikke understøtter 4K og HDR. Mon ikke det kommer i ATV5, hvornår den så end kommer?
Hvis man ikke har brug for 4K og HDR (endnu), så fungerer den såmen fint med streaming fra NAS da bla. Infuse og MrMC findes, men den store forskel mellem ATV4 og Android TV er understøttelsen fra danske indholdsleverandører. Mere eller mindre alle har en app til ATV4, men ingen har til Android TV.
------------- Jramskov
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 16-November-2016 kl. 16:21
Jo der kommer en ny Shield boks, hvornår præcis vides ikke.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet den: 16-November-2016 kl. 16:47
filmfreak skrev:
Rolf Lemmike skrev:
Det er altså underligt... Jeg har ingen hakken overhovedet. Og min nas er 8-9 år gammel. |
Afspiller du lossless (1:1) BD-rips (mkv-filer) ? Ja, for det meste Og står din Apple TV4 til 1080p/60Hz output ? Mener den står til auto Har du et Sony TV ? (og står 'film mode' til 'Auto 1' ? ) Nej, LG 4K. Men atv4 kører igennem Pioneer vsx-921 |
|
|