Print side | Luk vindue

Dansk tale overlapper?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148955
Udskrevet den: 01-Juni-2024 kl. 05:40


Emne: Dansk tale overlapper?
Skrevet af: folp
Emne: Dansk tale overlapper?
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:20
Hjælp,ved ikke lige hvor jeg skal skrive dette, men tændte lige for TV og Boksen, og nu lige meget hvad jeg vil se, også i optagelser, kommer der en Dansk tale og tekst hen over programmet,helt uvedkommende hvad der bliver talt ? 

Hvad skyldes det ,og hvordan får jeg det væk? det har jeg aldrig oplevet før.


-------------
MVH Frank Pedersen




Svar:
Skrevet af: folp
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:29
Ser nu f.eks ved Morse at den danske tekst og stemme skal forestille en oversættelse af original lyd sporet ,aner ikke hvordan jeg fjerner det, det lyder som en computeroversærrelse.

-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:39

På DR kanalerne.? Der er da sikkert fordi det er en syntolknings kanal, så skift til dem der ikke er.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: folp
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:40
Hold nu op, tak for svar,ja fandt ud af den stod på Kanal 65 i stedet for 1 ,hvordan jeg har taget forskel ved jeg ikke ,men en fejl 40 :)

-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-November-2016 kl. 14:46

Jeg fatter ikke hvorfor der skal være specielle kanaler til det, andre steder i verden, ligger det bare som et valgbart lydspor, så det kan vælges hvis der er behov for det. Med andre ord, det almindelige lydspor og Syns lydsporet på en og samme kanal.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue