Print side | Luk vindue

Oppo BDP 203

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149005
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 04:06


Emne: Oppo BDP 203
Skrevet af: Bromberg5
Emne: Oppo BDP 203
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 08:48
Er der nyt om release og dk priser. Googlede emner siger slut 2016 og en pris alt imellem 3500 til 6000kr.

Det er egentlig en afspiller langt over hvad jeg vil give, men jeg står overfor en proces hvor jeg nok opjustere på billedsiden, mens lydsiden får et nøk nedad. I den optik er Oppo kommet på radaren. 
Efter en del læsning, kan jeg jo konstatere at den langt hen ad vejen kan fungere som selvstændig enhed, med analoge udgange, hdmi ind bla.
Dernæst understøttelse af div apps. Eller det vil sige det har den gamle 103 eks gjort. Tidal er ret lækkert. Netflix skal umiddelbart ikke være understøttet.

Men nogen der har news eller good to know news på 203?



Svar:
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 09:32
Jeg holder selv øje med den, og håber at den kan firmware opgraderes til Dolby Vision.  
Det sidste jeg har læst er levring engang i ultimo december


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 10:31
Der er en tråd her om den. Jeg venter nemlig også. Mens jeg venter har jeg købt Samsung UBD-K8500.
Det er en skrabet afspiller, men den virker perfekt.

http://www.avsforum.com/forum/149-blu-ray-players/2582401-official-oppo-udp-203-uhd-blu-ray-player-anticipation-thread.html" rel="nofollow - http://www.avsforum.com/forum/149-blu-ray-players/2582401-official-oppo-udp-203-uhd-blu-ray-player-anticipation-thread.html


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 15:07
Ja den er vi nok flere der venter på(måske konen mangler et tip til julegaven), så har jeg nok snart en 103 til salg.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 23-November-2016 kl. 14:05
http://www.trustedreviews.com/oppo-udp-203-review" rel="nofollow - http://www.trustedreviews.com/oppo-udp-203-review


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-November-2016 kl. 14:29
Jeg må indrømme, at jeg allerede da købte min Pana UB900 afspiller regnede med at skifte til den kommende Oppo. Men..... jeg kan ikke rigtigt se, at den nye Oppo kan noget - som jeg har brug for, som min Pana ikke kan. Desuden ville jeg tabe en masse penge ved et afspiller skift. Så jeg beholder min glimrende Pana afspiller Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 23-November-2016 kl. 17:50
Ved man, om HDR kan slås fra som på Panasonic?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 01:26
Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900, hvis jeg kommer en tur til USA i det nye år regner jeg bestemt med at skulle have en 203 i kufferten hjem, så kan besparelsen ca betale flybiletten.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 01:49
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900, hvis jeg kommer en tur til USA i det nye år regner jeg bestemt med at skulle have en 203 i kufferten hjem, så kan besparelsen ca betale flybiletten.
vil jeg så blive beskattet hvis noget familie i USA køber den og herefter sender den til mig i dk?


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 02:51
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900, hvis jeg kommer en tur til USA i det nye år regner jeg bestemt med at skulle have en 203 i kufferten hjem, så kan besparelsen ca betale flybiletten.
vil jeg så blive beskattet hvis noget familie i USA køber den og herefter sender den til mig i dk?

Ja så betaler du forsendelse, og moms og told af købspris + forsendelsesomkostninger, og så skal du regne med et regions kit. Og så er der ikke længere den store besparelse tilbage.

Du kan få nogle til at åbne kassen, og efterlade lidt fedtede fingre, få den sendt med UPS og deklarere den som brugt og til 120$, så slipper du for post danmark, og den blir fortoldet til den deklarerede værdi.
Skal du forbi post danmark skal du helst få nogen til at poste den på ebay og du køber den svine billigt betaler med paypal, og bruger det som toldokumentation.. og får pengene refunderet når du har afspilleren.

Jeg foretrækker kufferten og får en tur ud af det, du kan flyve til USA og hjem igen for omkring 2000kr idag, måske enda billigere.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900, hvis jeg kommer en tur til USA i det nye år regner jeg bestemt med at skulle have en 203 i kufferten hjem, så kan besparelsen ca betale flybiletten.
vil jeg så blive beskattet hvis noget familie i USA køber den og herefter sender den til mig i dk?

Ja så betaler du forsendelse, og moms og told af købspris + forsendelsesomkostninger, og så skal du regne med et regions kit. Og så er der ikke længere den store besparelse tilbage.

Du kan få nogle til at åbne kassen, og efterlade lidt fedtede fingre, få den sendt med UPS og deklarere den som brugt og til 120$, så slipper du for post danmark, og den blir fortoldet til den deklarerede værdi.
Skal du forbi post danmark skal du helst få nogen til at poste den på ebay og du køber den svine billigt betaler med paypal, og bruger det som toldokumentation.. og får pengene refunderet når du har afspilleren.

Jeg foretrækker kufferten og får en tur ud af det, du kan flyve til USA og hjem igen for omkring 2000kr idag, måske enda billigere.
Men den kommer jo alligevel til koste tæt på 4000kr. omregnet til danske kroner når der er kommer local sales tax på og kun vis de 499USD holder. Med mindre du køber din Oppo 203 i stater som Delaware - Montana - New Hampshire - Oregon som er fritaget for sales tax. Alaska er desværre ikke helt fritaget mere. 

I øvrigt så vil du jo betale du din skat i USA og ikke i Danmark, med mindre du vælger at handle i overstående stater.Ouch og så man må man kun indføre for kr.3.250,- fra ikke EU-landCry








-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900,

Kan du komme med nærmere information om hvor du mener Oppo kan mere og bedre end Panasonic UB900?Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Kan du komme med nærmere information om hvor du mener Oppo kan mere og bedre end Panasonic UB900?Smile
Den har en DV chip i som senere bliver aktiveret via en firmware update, det har Pana ikke. DV skulle efter sigende være bedre end HDR10, men det ved du alt om Wink
Ja, udviklingen går stærkt. Men udviklingen kræver så i mange tilfælde også, at man anskaffer nyt udstyr som kan håndtere de nye muligheder. Da jeg købte mit nuværende billede setup (2016), forudsatte jeg, at det kunne håndtere HDR10, som på det tidspunkt var det nyeste og kommende.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 12:16
Jeg skal ikke kunne sige hvor oppo er bedre ift billedbehandling, men med samme pris som ub900 er oppo klart at foretrække, bla pga Dolby vision.
Men også fordi Panasonic formentlig ikke skænker deres nuværende afspillere en tanke herfra, men har fokus på "den næste".
Panasonic har vel ingen apps reelt og har vel heller ikke en app til musik streaming, hvor oppo eks har tidal.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg skal ikke kunne sige hvor oppo er bedre ift billedbehandling, men med samme pris som ub900 er oppo klart at foretrække, bla pga Dolby vision.
Men også fordi Panasonic formentlig ikke skænker deres nuværende afspillere en tanke herfra, men har fokus på "den næste".
Panasonic har vel ingen apps reelt og har vel heller ikke en app til musik streaming, hvor oppo eks har tidal.
Jeg kan kun sammenligne UB900 med min forrige BDP103EU, og på de gængse billede områder er de to meget ens i præstationer.

Jeg ved ikke hvad Panasonic har af planer med UB900 fremad rettet, men det er ikke min fornemmelse, at de har "Glemt den". Allerede fra fødslen er UB900 forberedt, rent  kapacitetsmæssigt" på opgraderinger. Om der så kommer nogen må tiden vise.

For mig er selve billedet det alt afgørende (DVD, BD og UHD/HDR), og her tror jeg ikke rigtigt på nogen forskelle. Men jeg glemmer ofte "Streaming folket". Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 12:36
Så er den bestilt.
Får en af de første til DK.


-------------
SVP03


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så er den bestilt.
Får en af de første til DK.
Jamen hvor hyggeligt - tilløkTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 12:50
Jeg hopper nu også på en OPPO 203 mest fordi den tilsynladende får Dolby Vision, men OPPO har samtidigt også gået for at have Stats Of Art afspillere, om den kommende 203'ere så skulle afvige fra dette kan jeg jo ikke vide, men jeg tror det nu ikke.

PT. er det jo kun LG OLED der har Dolby Vision i DK, men med de mange rygter der går på at flere producenter vil benytte OLED paneler, mon ikke de også vil have Dolby Vision?, LOWE er jo en af dem.

Men det går jo relativt stærkt med implementere Dolby Vision i biograferne i US. 

Er der overhoved nogle biografer der har HDR10?



-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900,

Kan du komme med nærmere information om hvor du mener Oppo kan mere og bedre end Panasonic UB900?Smile

Jeg håber på OPPO vil være i stand til at håndtere croma signalet ordentligt, og som normalt være en hurtigere afspiller at betjene.
Mediatek har udviklet en speciel chip som skal bruges i OPPO afspilleren der gør det muligt at programere features, so de ikke er bundet af hardware begrænsninger på samme måde som alle andre, som feks gør at de vil være i stand til at tilføje DV og div andre formatændringer fremover uden du skal investere i nyt hardware.

Detsværre har den ingen streaming kapasiteter implementeret fra start.. Jeg har en 4tb HDD tilsluttet min OPPO 103D som virker upåklageligt, det fungere slet ikke med Panasonic UB900, som har den 1 USB indgang, og det er bag front lågen.. Oppo er førende på billed kvalitet tilslutning og antal kompatible formater, både disk og fil afspilning, det forventer jeg de fortsætter med.

Og ikke mindst så har de bevist at de supporter deres afspillere på en måde som ingen andre gør. 

Panasonic UB900 priserne er styrtdykket.. OPPO har bevist at deres pris politik er en stabil pris gennem hele aparatets produktionstid.. Hvilket gør at forbrugere føler sig trykke.
Os der har købt en Panasonic UB900 fra start føler da at vi er blevet bukket forover, og at vi idag har et værdiløst styke plastik skrammel som ingen vil købe brugt.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Mediatek har udviklet en speciel chip som skal bruges i OPPO afspilleren der gør det muligt at programere features, so de ikke er bundet af hardware begrænsninger på samme måde som alle andre, som feks gør at de vil være i stand til at tilføje DV og div andre formatændringer fremover uden du skal investere i nyt hardware.

Hvis Oppo BD203 skal kunne understøtte Dolby Vision-formatet, skal den kunne gøre det på hardware-niveau fra start. Det kan ikke tilføjes med software alene (med mindre hardwaren er klar). Det skyldes, at Dolby pt. kræver, at man bruger en hardware-composer (en lille dedikeret chip) til at arbejde med de dynamiske metadata, som Dolby Vision-formatet bruger. Først med HDMI 2.1 kan disse sendes i standardiseret form over HDMI-kablet og til den tid kan det potentielt blive en software-opgradering (om Dolby Vision, men måske kræver HDMI 2.1 ny hardware).

I praksis betyder det, at Oppo's afspiller skal bruge en variant af MediaTek MT5597 chippen, som egentlig er udviklet til 2017 HDR skærme/bokse. Denne chip kommer også til at sidde i 2017 Android TV. Hver producent kalder den dog noget særligt og får lov til at modificere den en smule. Så når Oppo selv kalder den "OP8591" skal det nok passe, at det svarer overordnet til 2017-chippen.

MediaTeks roadmap for video-chips med HDR er overordnet sådan her:
(2015) MT5595 – HDR10
(2016) MT5596 – HDR10 + HLG
(2017) MT5597 – HDR10 + HLG + Dolby Vision

Jeg vil tro, at grunden til at Oppo er forsigtig med at love det 100% er, at de reelt ikke har mulighed for at teste særlig meget. Der er som bekendt ingen Dolby Vision filmskiver endnu. Det kan Dolby jo nok hjælpe med, men der er også en masse filmstudier at forholde sig til, som måske ikke er klar til at lægge sig fast eller melde ud allerede. Eksempelvis Disney. Hvis nogle af disse studier f.eks. insisterer på at tingene skal standardiseres om HDMI 2.1 (ikke at jeg tror, at de vil gøre det), så kan Oppo løbe ind i udfordringer.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja, udviklingen går stærkt. Men udviklingen kræver så i mange tilfælde også, at man anskaffer nyt udstyr som kan håndtere de nye muligheder. Da jeg købte mit nuværende billede setup (2016), forudsatte jeg, at det kunne håndtere HDR10, som på det tidspunkt var det nyeste og kommende.Smile
Du kan bare lade vær' med at være Panasonic fanatiker, hehe Wink
Havde du købt et LG OLED i stedet for dit Pana LCD TV, så var dit TV forberedt på DV Wink
 
(tag det hele med et smil, der er intet ondt i det).
No sweat, men den konstellation var aldrig kommet på tale hos migSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900,

Kan du komme med nærmere information om hvor du mener Oppo kan mere og bedre end Panasonic UB900?Smile


Os der har købt en Panasonic UB900 fra start føler da at vi er blevet bukket forover, og at vi idag har et værdiløst styke plastik skrammel som ingen vil købe brugt.
Det var lidt hårde ord, om noget der i det mindste i min verden fungere aldeles upåklageligt. Og UB900 bliver jo ikke dårligere af, at der nu kommer en Oppo. Pana´en vil stadig fungere rigtigt godt for rigtigt mangeSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900,

Kan du komme med nærmere information om hvor du mener Oppo kan mere og bedre end Panasonic UB900?Smile


Os der har købt en Panasonic UB900 fra start føler da at vi er blevet bukket forover, og at vi idag har et værdiløst styke plastik skrammel som ingen vil købe brugt.
Det var lidt hårde ord, om noget der i det mindste i min verden fungere aldeles upåklageligt. Og UB900 bliver jo ikke dårligere af, at der nu kommer en Oppo. Pana´en vil stadig fungere rigtigt godt for rigtigt mangeSmile

Den blir ikke dårligere, den har aldrig været et kvalitetsprodukt, eneste grund til nogen tror den er det er prisen, og som de reducere prisen på den indser de nok med tiden at det bare er en afspiller blandt mange andre der hurtig blir forældet og glemt. På det punkt har OPPO gjort sig bemærket med afspillere der selv efter de ikke produceres mere har været efterspurgt.. Feks finder du stadig ikke en BD afspiller der som ren  BD afspiller er bedre end en OPPO 83, 


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 15:08
Noget jeg har bemærket ved Netflix i Dolby Vision og ved 4K UHD blu-ray, er at hvide undertekster er alt for kraftigt hvide. Ved Netflix har jeg ændret underteksterne, så de er gule, med på blu-ray kan jeg ikke ændre farven eller lysstyrken.
Det kunne jeg godt tænke mig blev muligt på Oppo BDP-203.
Oppo har jo før tænkt på underteksterne. På min BD-83 kan de flyttes op og nedad.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 15:27
Jeg tror der går lidt tid før de lære at mastre i HDR.. Som feks text der er 100% IRE på en HDR format mastret til 1000nit.. det er rimeligt anstrængende at se på og ikke det der burde være meningen med HDR, generelt syntes jeg også at de Mastre HDR for agrasivt, de høje output burde være forbeholdt få og sjældne scener, så man aldrig blir flashed af extremt lyse scener som gør det umuligt at se detaljer i mørke områder i nogen tid efterfølgende.. 

Jeg tror der blir mere fokus på HDR og hvad vi kan kapere, og man får dæmpet de helt extremt urealistiske peak, og mastere til mere realistiske output, 100-200nit og ikke 1000-4000-10000nit som der alligevel ikke er et eneste display der kan klare uden alle mulige billed degraderende krumspring.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så er den bestilt.
Får en af de første til DK.
Jamen hvor hyggeligt - tilløkTongue
Mange tak, det bliver nok værre med at samle flasker til
JVC DLA-Z1 Big smile


-------------
SVP03


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så er den bestilt.
Får en af de første til DK.
Jamen hvor hyggeligt - tilløkTongue
Mange tak, det bliver nok værre med at samle flasker til
JVC DLA-Z1 Big smile
Ah hvad, tag kontakt til en rumænerLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg tror der går lidt tid før de lære at mastre i HDR.. Som feks text der er 100% IRE på en HDR format mastret til 1000nit.. det er rimeligt anstrængende at se på og ikke det der burde være meningen med HDR, generelt syntes jeg også at de Mastre HDR for agrasivt, de høje output burde være forbeholdt få og sjældne scener, så man aldrig blir flashed af extremt lyse scener som gør det umuligt at se detaljer i mørke områder i nogen tid efterfølgende.. 

Jeg tror der blir mere fokus på HDR og hvad vi kan kapere, og man får dæmpet de helt extremt urealistiske peak, og mastere til mere realistiske output, 100-200nit og ikke 1000-4000-10000nit som der alligevel ikke er et eneste display der kan klare uden alle mulige billed degraderende krumspring.
Og det er jo lige nøjagtigt et parameter Dolby Vision b.la. vil skille sig ud fra, da de kan ændre niveauet under vejs i filmen. Kan i øvrigt godt følge dig, sad hos ven forleden og så en film i HDR, jeg er 100% enig med dig i, at det er enormt anstrengende at holde ud at se på i en hel film. Set på Samsung KS8005 65"


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Peter49
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Noget jeg har bemærket ved Netflix i Dolby Vision og ved 4K UHD blu-ray, er at hvide undertekster er alt for kraftigt hvide. Ved Netflix har jeg ændret underteksterne, så de er gule, med på blu-ray kan jeg ikke ændre farven eller lysstyrken.
Det kunne jeg godt tænke mig blev muligt på Oppo BDP-203.
Oppo har jo før tænkt på underteksterne. På min BD-83 kan de flyttes op og nedad.



Begge dele er muligt på Panasonic DMP-UB900, så jeg vil da tro at det også bliver muligt på Oppo.


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så er den bestilt.
Får en af de første til DK.
Hvor har du bestilt den?



-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: Troels85
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 19:48
Jeg overvejer kraftigt et køb af UDP-203. Det vil være min første Oppo - faktisk min første dedikerede afspiller. Jeg vil dog godt have, at det er noget der holder godt og længe, så mit spørgsmål er: Hvordan er det generelt med Oppo og drev-kvalitet? Vil det være på højde med kvaliteten i en dedikeret CD/SACD-afspiller i samme prisklasse? Eller er det noget man slet ikke skal bekymre sig om længere?

Jeg har et UHD TV, men ikke med understøttelse for HDR, kun gammeldags Rec.709. Kan Oppo'en re-mappe større farverum til et mindre og ændre HDR til SDR (LDR?), hvis det i fremtiden skulle vise sig at UHD blu-rays kun kan fås i store farverum og/eller med HDR?


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:


Så er den bestilt.
Får en af de første til DK.

Hvor har du bestilt den?


KT

-------------
SVP03


Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900,

Kan du komme med nærmere information om hvor du mener Oppo kan mere og bedre end Panasonic UB900?Smile


Os der har købt en Panasonic UB900 fra start føler da at vi er blevet bukket forover, og at vi idag har et værdiløst styke plastik skrammel som ingen vil købe brugt.
Det var lidt hårde ord, om noget der i det mindste i min verden fungere aldeles upåklageligt. Og UB900 bliver jo ikke dårligere af, at der nu kommer en Oppo. Pana´en vil stadig fungere rigtigt godt for rigtigt mangeSmile

Faktisk enig med Hother her min første Bluray 1080P er en Panasonic og det er den eneste der har overlevet her i huset. Hvorfor jo den har altid fungeret og bruger samme fjernbetjæning som det Panasonic Plasma som står på datterens (10år) værelse. Jeg har haft alle OPPO's topmodeller og diverse andre afspillere. Nu står der en Playstation i Hjemmebioen og jeg kommer ikke til at købe Skiver igen gider det simpelthen ikke. Har jo været igennem VHS, Laserdisk, DVD og Bluray og der er sku dyrt at købe mine ynglingsfilm igen og igen ;O)

Hilsen Jonas Bojer


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 05-December-2016 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Noget jeg har bemærket ved Netflix i Dolby Vision og ved 4K UHD blu-ray, er at hvide undertekster er alt for kraftigt hvide. Ved Netflix har jeg ændret underteksterne, så de er gule, med på blu-ray kan jeg ikke ændre farven eller lysstyrken.
Det kunne jeg godt tænke mig blev muligt på Oppo BDP-203.
Oppo har jo før tænkt på underteksterne. På min BD-83 kan de flyttes op og nedad.



Begge dele er muligt på Panasonic DMP-UB900, så jeg vil da tro at det også bliver muligt på Oppo.


Det lyder godt, da jeg ikke kan gøre noget på den billige Samsung 4K afspiller, jeg købte, mens jeg venter på Oppo.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-December-2016 kl. 01:23
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Regn med at OPPO kan mere og bedre end Panasonic UB900,

Kan du komme med nærmere information om hvor du mener Oppo kan mere og bedre end Panasonic UB900?Smile


Os der har købt en Panasonic UB900 fra start føler da at vi er blevet bukket forover, og at vi idag har et værdiløst styke plastik skrammel som ingen vil købe brugt.
Det var lidt hårde ord, om noget der i det mindste i min verden fungere aldeles upåklageligt. Og UB900 bliver jo ikke dårligere af, at der nu kommer en Oppo. Pana´en vil stadig fungere rigtigt godt for rigtigt mangeSmile

Den blir ikke dårligere, den har aldrig været et kvalitetsprodukt, eneste grund til nogen tror den er det er prisen, og som de reducere prisen på den indser de nok med tiden at det bare er en afspiller blandt mange andre der hurtig blir forældet og glemt. På det punkt har OPPO gjort sig bemærket med afspillere der selv efter de ikke produceres mere har været efterspurgt.. Feks finder du stadig ikke en BD afspiller der som ren  BD afspiller er bedre end en OPPO 83, 
Som udgangspunkt, så er vi rørende uenige, og det er helt fint. UB900 har fået aldeles flotte anmeldelser hele vejen rundt.

Jeg tror ikke, at der vil være synlig forskel på billedet hvad angår DVD, BD og UHD/HDR, og det er de ting der vægter hos mig. Måske sammenligningstest vil afsløre et eller andet målbart, men jeg tvivler på en synlig forskel.

Når det så er sagt, så er Oppo nogle fantastiske afspillere, jeg har selv haft fornøjelsen af 3 af demSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 06-December-2016 kl. 02:35
En anden rar feature på oppo som ikke er på Panasonic er playback info på streaming, så man kan se hvad man modtager

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 15-December-2016 kl. 12:07
På denne hands on kan John Acher godt se en forskel, skal dog tages lidt med et gran salt: Detail levels in the UHD BD of Deadpool were particularly striking. Although no head to head demonstrations were available, it appeared from my familiarity with the http://www.forbes.com/sites/johnarcher/2016/04/13/samsung-ubd-k8500-ultra-hd-blu-ray-player-review-a-decent-start/#3bfeea5f6c7d" rel="nofollow -

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 15-December-2016 kl. 12:34
Prøv med en trillebør med salt Smile

Hvis han mener, at det er en pålidelig måde at sammenligne apparater, siger det hel en del om hans egen troværdighed. Det sagt kan oppoen da være fin, men jeg tror ærligtalt heller ikke på at der vil være nogen nævne værdig forskel på den og en Pana, eller at forskellen nødvendigvis vil falde ud til oppos fordel hvis der vitterlig er en smule forskel. Interessant at han sår lidt tvivl om dolby vision. Det troede jeg var sikkert og vist på Oppo.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-December-2016 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Prøv med en trillebør med salt Smile

Hvis han mener, at det er en pålidelig måde at sammenligne apparater, siger det hel en del om hans egen troværdighed. Det sagt kan oppoen da være fin, men jeg tror ærligtalt heller ikke på at der vil være nogen nævne værdig forskel på den og en Pana, eller at forskellen nødvendigvis vil falde ud til oppos fordel hvis der vitterlig er en smule forskel. Interessant at han sår lidt tvivl om dolby vision. Det troede jeg var sikkert og vist på Oppo.
Jeg er helt enig omkring sammenligningen af billedkvalitet på BD/UHD/HDR BD.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 15-December-2016 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Prøv med en trillebør med salt Smile

Hvis han mener, at det er en pålidelig måde at sammenligne apparater, siger det hel en del om hans egen troværdighed. Det sagt kan oppoen da være fin, men jeg tror ærligtalt heller ikke på at der vil være nogen nævne værdig forskel på den og en Pana, eller at forskellen nødvendigvis vil falde ud til oppos fordel hvis der vitterlig er en smule forskel. Interessant at han sår lidt tvivl om dolby vision. Det troede jeg var sikkert og vist på Oppo.
Måske er der ikke se bar forskel på billede kvaliteten i mellem OPPO vs Panasonic f.eks.
Men omvendt så kan det også være der i virkeligheden er en forskel, hvorfor ikke. Men det ved vi nok snartSmile 
Jeg er med på hans fremgangsmåde er helt ude i tovene.
 
Men Dolby Vision kommer derTongue Og måske optræder der kun en se bar forskel når den køre Dolby Vision, i don't know. 
 
Lidt sax fra oppos egen website: Dolby Vision Upgradeable
Leveraging hardware designed to support Dolby Vision, customers can expect a firmware update in early 2017 that brings Dolby Vision support to the player. Dolby Vision transforms the TV viewing experience by delivering striking highlights, brilliant colors, and deep darks never before seen on standard television screens, and OPPO is committed to bringing this exciting technology to the UDP-203.


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 15-December-2016 kl. 14:47
Dolby vision er det mest interessante ved den. Der stod bare i dan anden artikel at det ikke var sikkert det kom til oppo. De har åbenbart fået det på plads i mellemtiden. Det ville også være mærkeligt hvis den eneste måde at få DV var via streaming.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-December-2016 kl. 17:44
Fik at vide at den fik Dolby Vision da jeg bestilte.
Har så ikke styr på at det kan smutte igennem min Anthem og hvad en eventuel ny projektor skal kunne.

-------------
SVP03


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-December-2016 kl. 17:53
Det evige opgraderings spøgelse


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 15-December-2016 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Fik at vide at den fik Dolby Vision da jeg bestilte.
Har så ikke styr på at det kan smutte igennem min Anthem og hvad en eventuel ny projektor skal kunne.
Får du HDR i gennem? Din projektor skal have hardwaren indbygget for at virke med Dolby Vision.
 
Bliver spændende om de når at komme hjem inden hjulTongue


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-December-2016 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Fik at vide at den fik Dolby Vision da jeg bestilte.
Har så ikke styr på at det kan smutte igennem min Anthem og hvad en eventuel ny projektor skal kunne.
Får du HDR i gennem? Din projektor skal have hardwaren indbygget for at virke med Dolby Vision.
 
Bliver spændende om de når at komme hjem inden hjulTongue


Lidt svært at tjekke HDR når jeg ikke har fået den endnu og har ikke en 4K projector endnu.

-------------
SVP03


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 12:01
For de af jer der glæder sig til den nye Oppo BDP-203, kan måske med udbytte følge lidt med her:

https://www.avforums.com/threads/oppo-udp-203-4k-ultra-hd-player-owners-thread.2071291/page-6





-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 16:32
Er der erfaringer med skift fra Oppo 103 til 203?
Er 203 bedre til almindelig BD?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 16:54
Det eneste jeg kan sameligne med pt. er med en PS3 slim, både billede og lyd er bedre på begge formater altså både på DVD og BD, jeg havde faktisk slet ikke forventet at kunne se forskel på billede. Forskellen er ikke sort/hvid, men man kan godt se det med det blotte øje.

Det er faktisk en rigtig lækker maskine, ingen støj fra drev eller blæser, bare tyst.Tongue


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Er der erfaringer med skift fra Oppo 103 til 203?
Er 203 bedre til almindelig BD?


Nej. Muligvis hvis der skal de-interlaces, men ellers ikke.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Er der erfaringer med skift fra Oppo 103 til 203?
Er 203 bedre til almindelig BD?

Ikke særligt sansynligt da der ikke rigtigt er noget at kritisere på 103 BD afspilning. Hvis bare 203 gør det lige så godt vil det være fantastisk.. Måske en smule hurtigere load tid.? 


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 30-December-2016 kl. 08:10
Så fik jeg min Oppo.
Samme setup og virker blot som en 4K af 103.
Mangler at tjekke at afspille fra NAS.

Men de har droppet Netflix hvilket mest blev brugt til at se serier på.
Hvad er det bedste til streaming, kan en Chrome ultra klare det fleste tjenester i god kvalitet, eller skal man ofre en Apple TV4. I huset har vi Netflix og Viaplay.

-------------
SVP03


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 30-December-2016 kl. 08:15
Nu jeg alligevel har været stået af de sidste par år, hvilke nye BD film 4K skal man købe. Er der en der kort kan forklare mig om lydspor og 4K i dag.
Vi taler om Atmos og DTS X på lydside, det skal vel helst ligge på skiven. ?
Så er det nye shit på billedsiden Dolby Vision, er det også noget der skal ligge på BDen eller er det blot en komprimering der sendes over HDMI. ?
Beklager at jeg ikke har fulgt med de sidste par år

-------------
SVP03


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 30-December-2016 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu jeg alligevel har været stået af de sidste par år, hvilke nye BD film 4K skal man købe. Er der en der kort kan forklare mig om lydspor og 4K i dag.
Vi taler om Atmos og DTS X på lydside, det skal vel helst ligge på skiven. ?
Så er det nye shit på billedsiden Dolby Vision, er det også noget der skal ligge på BDen eller er det blot en komprimering der sendes over HDMI. ?
Beklager at jeg ikke har fulgt med de sidste par år

Det her svarer jo på en del.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1472202540


-------------
SVP03


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 30-December-2016 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu jeg alligevel har været stået af de sidste par år, hvilke nye BD film 4K skal man købe. Er der en der kort kan forklare mig om lydspor og 4K i dag.
Vi taler om Atmos og DTS X på lydside, det skal vel helst ligge på skiven. ?
Så er det nye shit på billedsiden Dolby Vision, er det også noget der skal ligge på BDen eller er det blot en komprimering der sendes over HDMI. ?
Beklager at jeg ikke har fulgt med de sidste par år
Jeg fik selv min 203 lige før jul, en super maskine der er lydløs altså ingen blæser støj eller lign, very nice.

Jeg sad godt nok at og læste anmeldelser i gennem på de forskellig 4K film inden på  http://www.blu-ray.com" rel="nofollow - http://www.blu-ray.com  man vil jo prøve at få det meste ud af maskinen, billede som lyd. Men jeg syns nu bare anmeldelserne ligger så tæt på hinanden så det bliver svært at udvælge de rigtige film. De fleste er med HDR og Dolby Atmos, mens få er med DTS-X

Der findes ingen skiver endnu med Dolby Vision, Dolby Vision er hardware baseret og det kræver at både din afspiller og dit tv/ projektor har denne hardware indbygget, oppo 203 har, men kræver den omtalte firmware som skulle komme i starten af 2017, men når der ingen film er med DV pt. gør det vel ikke så meget. 

Hvis du skal køre Dolby Atmos og DTS X skal du have en receiver der kan det, og du skal have de 2 eller 4 ekstra højtalere aktiveret i opsætningen i receiveren før den dekoder Dolby Atmos eller DTS-X, hertil kommer så selve placeringen af de 2 eller 4 ekstra højtaler, ialt op til 11 højtalere som typisk bliver omtalt som dolby atmos 5.1.2/ 5.1.4 eller 7.1.2/7.1.4 


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 30-December-2016 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu jeg alligevel har været stået af de sidste par år, hvilke nye BD film 4K skal man købe. Er der en der kort kan forklare mig om lydspor og 4K i dag.
Vi taler om Atmos og DTS X på lydside, det skal vel helst ligge på skiven. ?
Så er det nye shit på billedsiden Dolby Vision, er det også noget der skal ligge på BDen eller er det blot en komprimering der sendes over HDMI. ?
Beklager at jeg ikke har fulgt med de sidste par år

Jeg fik selv min 203 lige før jul, en super maskine der er lydløs altså ingen blæser støj eller lign, very nice.

Jeg sad godt nok at og læste anmeldelser i gennem på de forskellig 4K film inden på  http://www.blu-ray.com" rel="nofollow - http://www.blu-ray.com  man vil jo prøve at få det meste ud af maskinen, billede som lyd. Men jeg syns nu bare anmeldelserne ligger så tæt på hinanden så det bliver svært at udvælge de rigtige film. De fleste er med HDR og Dolby Atmos, mens få er med DTS-X

Der findes ingen skiver endnu med Dolby Vision, Dolby Vision er hardware baseret og det kræver at både din afspiller og dit tv/ projektor har denne hardware indbygget, oppo 203 har, men kræver den omtalte firmware som skulle komme i starten af 2017, men når der ingen film er med DV pt. gør det vel ikke så meget. 

Hvis du skal køre Dolby Atmos og DTS X skal du have en receiver der kan det, og du skal have de 2 eller 4 ekstra højtalere aktiveret i opsætningen i receiveren før den dekoder Dolby Atmos eller DTSX, hertil kommer så selve placeringen af de 2 eller 4 ekstra højtaler. 


Har en Anthem AVM-60 og 4 højtalere der skal monteres, lægger det ind i min biotråd med hensyn til placering i loftet.
Som udgangspunkt gider jeg ikke købe BD film i 2K med Atmos, så hellere vente på 4K film.
Mangler projektoren og her ser det ud til at man jo skal vente på Dolby Vision. Så fremtidens 4K film ser ud til at blive med HDR10 og måske Dolby vision og så Atmos eller DTS X i mindre omfang alt efter filmselskab.
Der er vel ikke nogen projektorer ud over den hundefyre nye JVC med dolby vision. ?

-------------
SVP03


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 30-December-2016 kl. 10:04
Jeg så lige mine 4K film igennem, Jason Bourne 2016 og The Huntsman Winter's War er med DTS-X.

En ting man måske lige skal være opmærksom på, det er bestemt ikke alle BD 4K film der i ægte 4K, mange er desværre bare opskaleret til 4K.

http://4kblurays.com" rel="nofollow - http://4kblurays.com
http://realorfake4k.com/my-product/guide-to-4k-uhd-blurays/" rel="nofollow - http://realorfake4k.com/my-product/guide-to-4k-uhd-blurays/
http://www.highdefdigest.com/blog/ultra-hd-not-always-4k/ " rel="nofollow - http://www.highdefdigest.com/blog/ultra-hd-not-always-4k/ 


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 30-December-2016 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg så lige mine 4K film igennem, Jason Bourne 2016 og The Huntsman Winter's War er med DTS-X.

En ting man måske lige skal være opmærksom på, det er bestemt ikke alle BD 4K film der i ægte 4K, mange er desværre bare opskaleret til 4K.

http://4kblurays.com" rel="nofollow - http://4kblurays.com
http://realorfake4k.com/my-product/guide-to-4k-uhd-blurays/" rel="nofollow - http://realorfake4k.com/my-product/guide-to-4k-uhd-blurays/
http://www.highdefdigest.com/blog/ultra-hd-not-always-4k/ " rel="nofollow - http://www.highdefdigest.com/blog/ultra-hd-not-always-4k/ 

Det er ja så et andet problem.

-------------
SVP03


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 30-December-2016 kl. 16:04
Havde ellers tænkt at afvente CES, men så at AV-Connection sælger den til 6495,- så jeg måtte lige et smut forbi Wink

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-Januar-2017 kl. 19:23
Der er en test fremme på denne maskine.

http://biojensen.dk/oppo-udp-203-test" rel="nofollow - http://biojensen.dk/oppo-udp-203-test


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 17-Januar-2017 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Der er en test fremme på denne maskine.

http://biojensen.dk/oppo-udp-203-test" rel="nofollow - http://biojensen.dk/oppo-udp-203-test


Bare øv at den ikke er testet på en 4k skærm


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 18-Januar-2017 kl. 11:46
Der er kommet en beta, som retter en del fejl. Bl.a. at menuerne ikke virker på LUCY 4K.

http://www.oppodigital.co.uk/firmware-UDP-203.html" rel="nofollow - http://www.oppodigital.co.uk/firmware-UDP-203.html

På Mac kan zip-filen udpakkes med The Unarchiver fra App Store. Hvis man bruger Komprimeringsværktøj, udpakkes .bin filen også. Det skal den ikke.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 18-Januar-2017 kl. 12:18
Det er da nok også en af de dårligste og mest useriøse test længe


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 18-Januar-2017 kl. 15:05
Ja nærmest en omtale af afspilleren

Og 4 linjer om billedet med bortforklaringer om manglede grej til at teste på.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2017 kl. 15:24
Man skal nok huske på, at "Testen" kan sammenlignes med en brugeranmeldelse. Læs de sidste linier i anmeldelsenSmile

Men for sådan en som jeg, som ikke går så meget op i skemaer og grafer, men prioritere erfaringer højere, synes jeg den er ok - han jo ikke en nybegynder i fagetSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 18-Januar-2017 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Je nærmest en omtale af afspilleren

Og 4 linjer om billedet med bortforklaringer om manglede grej til at teste på.


Det eneste han kan teste i den opstilling er lyd, og hvilken afspiller der er bedst til at nedgradere HDR til SDR.
Og så undrer det mig at han synes den er næsten 7000 kr. værd til at spille SDR.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 12:22
Men ud over det, så er det jo en ret så fantastisk maskine med Premium i lyd og Billede, som både er hurtig til og læse og uden støj fra maskinen. Og så har den nogle ganske fine indstillingsmuligheder i billede delen, og ikke mindst så kan HDR kobles fra på en film hvis man skulle få det behov.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 20-Januar-2017 kl. 13:02
Er det muligt at flytte på placeringen og størrelse af undertekster på både BD, UHD og MKV-filer på BDP-203?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-Januar-2017 kl. 13:56
Det er ikke umiddelbart muligt at ændre størrelse/udseende af underteksterne på BD-skiver, men man har ret stor kontrol over underteksterne til MKV-filer. I hvert fald som separate SRT-filer, som jeg bruger.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 21-Januar-2017 kl. 10:21
Nogen af jer der har OPPO 203, som har opdateret til firmwaren til UDP20XEU-33-1229 via USB?
Bemærk: Denne firmware er dog først klar d.23.01.2017 via internet update
 


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 21-Januar-2017 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Nogen af jer der har OPPO 203, som har opdateret til firmwaren til UDP20XEU-33-1229 via USB?
Bemærk: Denne firmware er dog først klar d.23.01.2017 via internet update
 

Ja, jeg opdaterede i går. Det er samme versionsnr. som betaversionen, jeg har brugt de sidste to uger.

Jeg har ikke oplevet noget, der er anderledes. Jeg fik betaen, fordi jeg mailede Oppo om problemer med at afspille LUCY 4K filmen. Og LUCY og andre Universal film virker nu.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 21-Januar-2017 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Nogen af jer der har OPPO 203, som har opdateret til firmwaren til UDP20XEU-33-1229 via USB?
Bemærk: Denne firmware er dog først klar d.23.01.2017 via internet update
 

Ja, jeg opdaterede i går. Det er samme versionsnr. som betaversionen, jeg har brugt de sidste to uger.

Jeg har ikke oplevet noget, der er anderledes. Jeg fik betaen, fordi jeg mailede Oppo om problemer med at afspille LUCY 4K filmen. Og LUCY og andre Universal film virker nu.
Takker. Tror Oppo har problemer med deres server, forleden sagde maskinen at den havde seneste update, søger man nu efter opdatering så fejler den på deres update server, ved godt FW først er klar på deres server den 23. Men hvorfor fejle.... 
 
Tror bare jeg opdatere den via USB.


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 21-Januar-2017 kl. 13:01
Det var også på USB jeg opdaterede.
Hvis du bruger Mac, er der et tip jeg skrev en side siden.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 21-Januar-2017 kl. 13:08
Giver det mening at spendere pengene på 203, når man har et 4K uden hdr? Panasonic cx700 har jeg. Pønser dog lidt på oled opgradering


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 21-Januar-2017 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Giver det mening at spendere pengene på 203, når man har et 4K uden hdr? Panasonic cx700 har jeg. Pønser dog lidt på oled opgradering
Man kan vel vende den om, giver det mening at have et 4K TV uden HDR?
 
Nå spørg til side, nu er udvalget ikke ligefrem overvældende af 4K HDR film og pt. er der stadig ingen film med DV.
Jeg kommer fra en PS3 slim, og det er helt anden verden at se film og få lyden fra OPPO 203 den er bare bedre, den er hurtigere til at læse filmen ind, og der ingen støj fra den.  Hvis man løber tør fra HDMI input, så har203'eren også en 2.0 HDMI indgang.
 
For mig var det alle pengene værd at opgradereTongue


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 21-Januar-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Er det muligt at flytte på placeringen og størrelse af undertekster på både BD, UHD og MKV-filer på BDP-203?
Ifølge manualen kan man generelt flyttet placering af undertekster op og ned, men ikke størrelsen.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 21-Januar-2017 kl. 14:35
Den her FAQ kan anbefales Smile Flere gode tips.

http://watershade.net/wmcclain/UDP-203-faq.html" rel="nofollow - http://watershade.net/wmcclain/UDP-203-faq.html


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 21-Januar-2017 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Giver det mening at spendere pengene på 203, når man har et 4K uden hdr? Panasonic cx700 har jeg. Pønser dog lidt på oled opgradering

Man kan vel vende den om, giver det mening at have et 4K TV uden HDR?
 
Nå spørg til side, nu er udvalget ikke ligefrem overvældende af 4K HDR film og pt. er der stadig ingen film med DV.
Jeg kommer fra en PS3 slim, og det er helt anden verden at se film og få lyden fra OPPO 203 den er bare bedre, den er hurtigere til at læse filmen ind, og der ingen støj fra den.  Hvis man løber tør fra HDMI input, så har203'eren også en 2.0 HDMI indgang.
 
For mig var det alle pengene værd at opgradereTongue



Jamen den kan sagtens vendes om;). Var det ikke for mit Panasonic plasma gik i 2015, var jeg først hoppet på 4K når hdr var på plafs og det var det ikke dengang (det var jeg velvidende om). Men det gav ikke mening IKKE at tage 4K med på daværende tidspunkt:)

Og tak for svar uanset - da mit cx700 jo isoleret set er et godt 4K tv tænker jeg at uhd afspiller alligevel må give noget:)


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Marts-2017 kl. 17:37
Der er kommet en ny beta i mandags.
http://www.oppodigital.co.uk/beta-firmware-UDP20XEU-players.html" rel="nofollow - http://www.oppodigital.co.uk/beta-firmware-UDP20XEU-players.html

Jeg har selv været ude for fejl nr. 7.

Ændringer:

1. Added the Dolby Digital and DTS options under the S/PDIF Output setting in Audio Output Setup, which allows the player to re-encode different audio formats into the Dolby Digital or DTS audio format for the S/PDIF output.
 
2. Improved the output accuracy when using the RGB PC Level colour space.

3. Resolved a frame dropping issue when using cable or satellite boxes through the HDMI In.

4. Improved A/V sync when using the HDMI In.

5. Resolved an issue where the Full zoom mode would not fill the screen when playing 4:3 content.

6. Improved stability when accessing SMB servers.

7. Resolved an issue where ejecting the disc tray could lock up the player.

8. Improved compatibility with Optoma 4K projectors.

9. General disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted disc .


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 30-Marts-2017 kl. 18:16
Hvor bliver Dolby Vision af? Confused

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 30-Marts-2017 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvor bliver Dolby Vision af? Confused
Er det ikke lige meget pt. Den første film er jo ikke engang udgivet endnu.

Havde dog læst et sted at DV vil blive implementeret slut Marts, men sikkert bare en vandre historie ind til den første skive lander på marked.

Håber også der kommer en DV Pass Through firmware opdatering til de nyeste Yamaha AVR.Confused


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 31-Marts-2017 kl. 12:07
Kan 203'en gøres regionsfri på DVD og BD?



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 31-Marts-2017 kl. 12:56
Der kan købes noget kodefri på bluraychip.dk

Kodefri på DVD kan gøres med en speciel dvd - prøv at søge på superdisk.iso.
Jeg har ikke prøvet endnu.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 31-Marts-2017 kl. 16:06
Takker!

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Biojensen
Skrevet den: 01-April-2017 kl. 10:15
Despicable Me 1 & 2 bliver de første 2 titler med Dolby Vision på UHD blu-ray, de udkommer den 6 juni i USA og 15 juni i Danmark.

Har kørt med kodefri chip fra bluraychip.dk i min Oppo BDP-103D og det virker 100% og den koster kun 499,-Smile


-------------
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk" rel="nofollow - http://www.biojensen.dk




Print side | Luk vindue