Fejl/skade på brugt produkt
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149139
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 10:52
Emne: Fejl/skade på brugt produkt
Skrevet af: BJEPSEN.COM
Emne: Fejl/skade på brugt produkt
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 11:57
Hej alle
Jeg har købt en apple thunderbolt display brugt i en dansk forretning
Da jeg modtog den med posten var jeg glad og spændt ville lige give den mulighed for at få stue temperatur dagen efter kom jeg til at se at for enden af thunderbolt stikket er der en dyb revne i kablet vis man bevæger for meget med kablet så mister den forbindelse og der bliver sort skærm så jeg skrevet til forhandleren med det samme og de efter et stykke tid fandt ud af at man ikke laver sådan kabler mere men man kunne få nogle fra kina så de bestilte et hjem nu er den kommet og han vil gerne sende den med posten til mig jeg skrev til ham at jeg regnede med de lavede skærmen da den jo kom med fejl man jo regne med små fejl som ridser og lign med et hul eller revne i kabel er ikke fejl i min optik
Jeg kender ikke lige loven på det her område måske der er en her inde der gør
Hvem står for reparation af skærmen dem eller mig
MVH BJepsen
------------- BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
|
Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 12:04
Hvis du har købt skærmen i en forretning, har du 2 års reklamationsret, hvoraf de første 6 måneder gælder formodningsreglen. Ligesom når du køber nyt.
Så har de ikke beskrevet fejlen før du køber, så hænger de på at få udbedret fejlen.
|
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 13:02
Hej Per tak for dit svar
Jeg skrev til dem
Jeg regnede jo enlig med at i lavede skærmen da kablet jo var beskadiget allerede da jeg modtog skærmen
Svar Uha, det tror jeg aldrig jeg har lovet. Vi har ikke nogen reparatør, der kan skifte et kabel, for det er notorisk svært i Thunderbolt displays, får jeg at vide. Du virkede så sikker på hvad det lige var du skulle bruge, at det tænkte jeg, at det havde du nok styr på selv så. Hvis vi selv skulle skifte det, så havde jeg aldrig bestilt et kabel hjem. Så havde jeg tilbudt, at du kunne sende den retur eller eventuelt få et prisnedslag i stedet. :-/
Hva syntes du/i om det svar de sender
MVH BJepsen
------------- BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 13:36
BJEPSEN.COM skrev:
Hej Per tak for dit svar
Jeg skrev til dem
Jeg regnede jo enlig med at i lavede skærmen da kablet jo var beskadiget allerede da jeg modtog skærmen
Svar Uha, det tror jeg aldrig jeg har lovet. Vi har ikke nogen reparatør, der kan skifte et kabel, for det er notorisk svært i Thunderbolt displays, får jeg at vide. Du virkede så sikker på hvad det lige var du skulle bruge, at det tænkte jeg, at det havde du nok styr på selv så. Hvis vi selv skulle skifte det, så havde jeg aldrig bestilt et kabel hjem. Så havde jeg tilbudt, at du kunne sende den retur eller eventuelt få et prisnedslag i stedet. :-/
Hva syntes du/i om det svar de sender
MVH BJepsen | Har prøvet at forstå dit første indlæg. er det skærmen eller kablet der er i stykker?
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 13:37
Det kender jeg ikke produktet nok til. Jeg ved heller ikke lige hvad fejlen er.
Men du har jo krav på at få produktet repareret. Hvis det ikke kan repareres, så kan man få pengene retur eller afslag i prisen. Men afslag i prisen er noget du skal akseapterer.
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 14:06
Du har købt på nettet.
Så har du 14 dage til at afprøve produktet.
Send skærmen retur og find en anden.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 15:37
Er det ikke et løst kabel? Og hvis det ikke er, og det er forbindelsen inden i skærmen den er gal med, så er det en rep eller penge retur.
|
Skrevet af: elendil
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 19:16
Haha. "Det er virkelig svært at fikse sådan et kabel, ved vi, men det tænkte vi at du nok sagtens selv kunne rode med. Tak for dialogen".
Han lyder som lidt af en idiot.
|
Skrevet af: elendil
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 19:19
På mit cinemadisplay er kablet udskifteligt (og er displayport-kabel, men altså). Har de virkelig fastmonteret det på TB-displays?
|
Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 20:11
Han skriver selv noget med bare at sende den retur, kan du ikke bare gøre det?
"Så havde jeg tilbudt, at du kunne sende den retur eller eventuelt få et prisnedslag i stedet"
|
Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 22:21
Fungerer den med et kabel uden revner?
------------- LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 14:44
Hej alle
Tak for alle jeres svar og kommentar
Jeg har fået et prisnedslag og får det kabel de har bestilt hjem tilsendt så jeg er ret tilfreds Når jeg har modtaget kablet så er det lige en smut op i byen og få den repareret 1-1.5 time skulle det tage Så skulle den være fikset
Sådan ser det beskadiget kabel ud ser ikke så slemt ud men det er meget dybt og når man kigger ind så kan man se kobber fra flere små ledere
![](uploads/34642/IMG_1942.JPG) Og det der er bestilt hjem som skal erstatte http://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-Thunderbolt-Display-Cable-For-Apple-27-A1407-MC914-922-9941-All-In-One-/111808804805" rel="nofollow - http://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-Thunderbolt-Display-Cable-For-Apple-27-A1407-MC914-922-9941-All-In-One-/111808804805
MVH BJepsen
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 15:06
Hvad er der galt med skærmen? Det er jo en fejl på kablet, som du har fået byttet, og oven i købet fået afslag?
|
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 15:51
Hej Kampus
Der er som sådan ikke noget galt med skærmen det er kablet det er galt med og den er løst
Humlen ved det hele er at kablet ikke bare lige kan skiftes da den er fast monteret i skærmen + det 2-i-1 kabel som er beskadiget skal bestilles hjem fra kina eller eBay
Jeg fik løst mit problem i det første svar der kom men syntes lige jeg ville dele lidt mere da andre nok har eller haft samme/lign problem
MVH BJepsen
|
|