Print side | Luk vindue

Anthem ARC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149149
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 23:43

Emne: Anthem ARC
Skrevet af: kriller7000dk
Emne: Anthem ARC
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 08:12

Sendt: 29 November 2016 kl. 22:19 | IP-adresse registreret     Citér kriller7000dk
Hej

Er her nogen ARC eksperter eller folk med stor erfaring med Anthem? Jeg har haft min MRX500 nogle år nu og leget lidt med den når vi har fået nye møbler eller lavet større ændringer i stuen. Idag ville jeg så rode lidt med min nuværende korrektion inde i target og foretaget nogle forskellige ændringer som jeg har uploadet og lyttet til på kun musik profilen.

Nu efter jeg har leget lidt med det har lyden ændret sig markant selv om jeg har ændret alt til som det var inden jeg gik i gang - yderst mystisk.

En anden ting jeg ikke kan forstå er at jeg har en måling hvor jeg kører med sin i stereo og med den måling uploadet spiller min sub ikke med - vil lige tilføje at jeg tidligere har haft den måling aktiv hvor det virkede men gik væk fra det da jeg skulle spille højt for at aktivere subben automatisk.

Mit spørgsmål er således. Manuelle ændringer kan kun gøre i target hvor man kan ændre delefrekvenser og justere room gain ikke sandt? Når man så har gjort dette skal man calculate igen som jeg har forstået det, men når man så efter dette ser på det beregnede resultat så er det det samme ARC selv er kommet frem til. Hvor er pointen så i at ændre manuelt hvis det ingen effekt har og ARC bestemmer.

Håber ikke denne lange smøre tager pusten fra jer.

Svar:
Skrevet af: Jesper Flamand
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 19:09
Jeg kender ikke 00 modellen men i 10 modellen er der nogle forskellige kurver som man kan slå fra og til så du kan lave sammenligner imellem korrigeret og ikke korrigeret. Kan det tænkes du har slået den korrigeret kurve fra? For selfølgelig skal du kunne lave ændringer manuelt og få "effektten" ud af dette.

-------------
MK Sound - Anthem - Lexicon - Samsung

Print side | Luk vindue