Print side | Luk vindue

Bitstream audio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Xbox One
Forumbeskrivelse: Microsoft Xbox One
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149153
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 18:37


Emne: Bitstream audio
Skrevet af: kriller7000dk
Emne: Bitstream audio
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 11:35
Er der andre herinde som bruger deres XB1 som BD afspiller og har problemer med at jeres receiver skriver den kun modtager et normalt DD5.1/DTS signal selv om man kan se at lydsporet er truehd eller dts hd master og ikke automatisk skifter afhængig af kildematerialet hvis andet er valgt i XB1 opsætning.

Altså hvis man viser en film med dts hd master og der er forvalgt DD i opsætning er det DD der vises i displayet og dts lydsporet der afspilles.



Svar:
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 12:23
Kan en XB1 overhoved bitstream lossless HD Audio herunder DTS MA og TrueHD, mener at have læst at den ikke kan, men jeg kan tage fejl.
 
PS3 slim er også lidt underlig, den kan overstående. Men når det er Dolby Atmos skriver den TrueHD i diplayet på AMP. Og 3D med TrueHD er no go, spiller du en 3D film bliver lydsporet til alm.DD. Men 3D og DTS MA virker fint. Det er heldigvis snart slut med det pjat for mit vedkommende, en OPPO 203 kommer snart med i opsætningen.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: kriller7000dk
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 19:36
Haha, ja det er jeg ret så sikker på. Ellers ligger den store forklaring jo lige der.

Men omvendt så forklarer det ikke man kan tvinge et andet signal igennem end kildematerialet.



Print side | Luk vindue