Print side | Luk vindue

LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149492
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 09:13


Emne: LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
Skrevet af: bphhm
Emne: LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 08:59
Så tror jeg det er ud at stå i kø!



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 10:02
God fornøjelse.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 10:59
Det er samme pris i power, da de giver 20% på tirsdag, deres 65e6v står også til 24995, måske er der også 20% på det, men det er næsten for godt til at være sandt.


-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 11:02
Eller hvad med et Panasonic TX65DX900E til 27.590 ved Power


-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 11:13
De 20% hos POWER er kun på modeller som ikke allerede fremgår af deres avis. 


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 11:25
Jeps men der er ingen af de nævnte tv i avisen

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Eller hvad med et Panasonic TX65DX900E til 27.590 ved Power

En flot pris på det i mine øjne, absolut bedste TV i år. Er man i tvivl - så er man velkommen til at se mit kalibrerede i KastrupWink  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Det er samme pris i power, da de giver 20% på tirsdag, deres 65e6v står også til 24995, måske er der også 20% på det, men det er næsten for godt til at være sandt.
Der findes bare kke et TV på marked der levere et bedre billede end dette, og så til den pris, sindsygt listeprisen var 60K tidligere på året. 


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Det er samme pris i power, da de giver 20% på tirsdag, deres 65e6v står også til 24995, måske er der også 20% på det, men det er næsten for godt til at være sandt.
Der findes bare kke et TV på marked der levere et bedre billede end dette, og så til den pris, sindsygt listeprisen var 60K tidligere på året. 
Man får jo den tanke, at priserne på LG OLED har været blæst umådelig højt opConfused


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Det er samme pris i power, da de giver 20% på tirsdag, deres 65e6v står også til 24995, måske er der også 20% på det, men det er næsten for godt til at være sandt.

Såvidt jeg kan se er det udsolgt. Ellers oplagt istedet for B varianten.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 13:01
Det er godt nok svært,at finde hoved og hale i TV producenternes pris-mønstre . Jeg husker da de første Panasonic 42" plasma blev introduceret til ca 100.000 kr i 97-98 -  for så 10 år senere at kunne købes i omegnen af 5k .

Med al respekt for Pana900, som helt sikkert er et high-end TV , så skal man altså være temmelig hooked på HDR eller Panasonic fan/LG hader ;for ikke i stedet at købe LG E6 til den nuværende prissætning . .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Piter
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 13:29
Er billedet så meget bedre på LG OLED65E6V iforhold til B6V? Jeg vil helst have B6 da jeg ikke kan lide den glas kant som er rundt om på E6 og højtaleren ser sku bare lidt klodset ud.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det er godt nok svært,at finde hoved og hale i TV producenternes pris-mønstre . Jeg husker da de første Panasonic 42" plasma blev introduceret til ca 100.000 kr i 97-98 -  for så 10 år senere at kunne købes i omegnen af 5k .

Med al respekt for Pana900, som helt sikkert er et high-end TV , så skal man altså være temmelig hooked på HDR eller Panasonic fan/LG hader ;for ikke i stedet at købe LG E6 til den nuværende prissætning . .

Som du ved Lennon, så er jeg ikke - som så mange andre, væltet omkuld af OLEDLOL

Glædelig jul


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Eller hvad med et Panasonic TX65DX900E til 27.590 ved Power


En flot pris på det i mine øjne, absolut bedste TV i år. Er man i tvivl - så er man velkommen til at se mit kalibrerede i KastrupWink  
DX900 står da også på min top 5 liste over bedste tv i 2016


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Piter Piter skrev:

Er billedet så meget bedre på LG OLED65E6V iforhold til B6V? Jeg vil helst have B6 da jeg ikke kan lide den glas kant som er rundt om på E6 og højtaleren ser sku bare lidt klodset ud.


Billedet er ikke bedre på E6. Det du får v at opgradere til E6, er 3D - lyd - en anden processor ,samt et design/byggekvalitet der tiltaler flere .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Piter Piter skrev:

Er billedet så meget bedre på LG OLED65E6V iforhold til B6V? Jeg vil helst have B6 da jeg ikke kan lide den glas kant som er rundt om på E6 og højtaleren ser sku bare lidt klodset ud.


Billedet er ikke bedre på E6. Det du får v at opgradere til E6, er 3D - lyd - en anden processor ,samt et design/byggekvalitet der tiltaler flere .

Betyder den bedre processor i E6 at B6 ikke har samme kvalitet af motion flow ? 


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 18:55
Ev6 har vist noget bedre power i hdr mode

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 25-December-2016 kl. 19:06
Efter FW opdatering i november fornemmer jeg på de brugererfaringer jeg læser,at panoreringsissues-microstutter mest af alt er signalrelateret . . ?


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 07:43
Ingen grund til at stå i kø, medmindre det haster. Priserne går kun en vej.
Især med nye 2017 modeller rundt om hjørnet og et januarusalg som ikke er startet hos alle endnu.



-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 08:18
Kan se at der stadig er problemer med burn in. Var ellers klar til at købe, men nu tør jeg ikke.

Mvh. Torben


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Kan se at der stadig er problemer med burn in. Var ellers klar til at købe, men nu tør jeg ikke.

Mvh. Torben
det bliver spændene om 2-3 måneder om recorder bliver spammet med indlæg om burn in på Oled.

Indtil videre synes jeg ikke at folk har brokket sig herinde pga burn in.


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 10:35
Hvor ser du at der er problemer med burn in?

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 10:45
Prøv at google - så kommer der mange links.

Det ses også hvis man tilslutter en pc og har en lys og mørk farve.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Hvor ser du at der er problemer med burn in?

Hvis du kigger i trådene ovre på avsforum, så kan du godt finde nogen, men jeg synes ikke det lyder som om det er et udbredt problem. Det er vist mest hvis folk ser de samme programmer i mange timer eller hver dag. Det er svært at vurdere hvor meget der er i det og hvor meget der er hysteri.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Hvor ser du at der er problemer med burn in?

Hvis du kigger i trådene ovre på avsforum, så kan du godt finde nogen, men jeg synes ikke det lyder som om det er et udbredt problem. Det er vist mest hvis folk ser de samme programmer i mange timer eller hver dag. Det er svært at vurdere hvor meget der er i det og hvor meget der er hysteri.

Der er ikke noget der er hysteri i den sag, beviserne findes. Det er nok lige som med plasma, det afhænger af, hvorledes man benytter sit TVSmile  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 11:19
Jeg kan simpelthen ikke finde noget der indikerer at der er et problem når jeg søger på det. Jeg kan finde en masse der har nogle tanker om det, og tror at der må være et problem. Jeg kan også finde nogle billeder/videoer af det, men det er jo helt tydeligt at det er defekte skærme, der ser helt vilde ud. Og så er der dem som du selv skriver sætter en pc til og prøver alle mulige indstillinger for at fremprovokere det.
Men det kan godt være mig der ikke kan finde ud af at finde nogle rigtige tilfælde, og her skal man jo finde mange, som i rigtig mange!! hvis det skal være et problem.

Er der nogen her på siden der har nogle problemer med deres Oleds?

Mvh Jesper


-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Jeg kan simpelthen ikke finde noget der indikerer at der er et problem når jeg søger på det. Jeg kan finde en masse der har nogle tanker om det, og tror at der må være et problem. Jeg kan også finde nogle billeder/videoer af det, men det er jo helt tydeligt at det er defekte skærme, der ser helt vilde ud. Og så er der dem som du selv skriver sætter en pc til og prøver alle mulige indstillinger for at fremprovokere det.
Men det kan godt være mig der ikke kan finde ud af at finde nogle rigtige tilfælde, og her skal man jo finde mange, som i rigtig mange!! hvis det skal være et problem.

Er der nogen her på siden der har nogle problemer med deres Oleds?

Mvh Jesper

Jeg har tidligere beskrevet et tilfælde af kraftigt burn-in hos et vennepar. Så det findes.

Jeg går selv at håber på, at f.eks. Panasonic med deres kommende OLED har fundet "De vises sten", der kraftigt minimere risikoen for burn-in m.v., selv om deres paneler formentlig er LG. Man kan kalde mig hysterisk, men det er med at passe på mit TV.

Og jeg håber meget at de kommende LG OLED slipper med problemer af den ene eller den anden artSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

.....selv om deres paneler formentlig er LG.


Der er ikke noget "formentlig" over det! Det er et faktum.

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

.....selv om deres paneler formentlig er LG.


Der er ikke noget "formentlig" over det! Det er et faktum.

M.v.h.
Det ved jeg Henrik. Men for mig er intet et faktum, før jeg "Har det i hænderne"LOL 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 14:06
Der findes eksempler på burn in på OLED paneler . Og det gør der også på LCD . . .
Men det er i ingen af tilfældene  et problem .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Der findes eksempler på burn in på OLED paneler . Og det gør der også på LCD . . .
Men det er i ingen af tilfældene  et problem .
Det var pokkersLOL

Ja, der kan komme burn in på LCD. Men det kræver overordentlig meget mere, end at opnå burn-in på plasma eller OLED. Jeg har set burn-in på et vel 15 år gammelt LCD TV, der i tårnet i i en dansk lufthavn viste et konstant billede af en bane ende. Her kunne man se et stykke udstyr på LCD TV´et. Eneste problem, udstyret var fjernet et par år forindenLOL

Jeg fortæller din glade nyhed til mit venne par, at deres burn-in på deres high-end LG OLED ikke er noget problem. Okay, TV ets lyd er skam stadig glimrende. Jeg føler mig overbevist om, at du skal være glad for, at du ikke er sammen med dem LOL  

Nok om den sag.Wink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 14:59
Mit indtryk er, at burn-in på OLED generelt er et langt mindre problem end de sidste årgange af plasma-tv, hvor problemet kom tilbage - bl.a. på mit eget GT50.
Der vil nok altid være mandagsmodeller som er værre end andre, men generelt lader det til at være noget man kan undgå, hvis man blot passer en smule på.
Personligt ville jeg helt klart leve med dette og få perfekt sortniveau og meget brede betragtningsvinkler.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 15:25
I min omgangskreds er der mere end 10 af familierne der har et LG OLED 2016 nu, og ingen af dem har eller har haft burn ind. På 3 af dem bliver der spillet en hel del PS4 og der ikke skyggen af noget der ligner burn ind. 

Med den billede kvalitet OLED levere i dag vil jeg hellere leve med lidt burn in, hvis det skulle blive tilfældet, fremfor at leve med med et LCD der ikke kan lave rigtig sort og ikke vise de sidste detaljer i skyggeområdet, det kan et LCD ikke og heller ikke et Panasonic DX900, period. 

I øvrigt har den ene familie i min vennekreds smidt deres DX900 ind i soveværelset og har nu et LG OLED G6V i stedet i stuen. jeg har siddet og set film etc. side by side på de 2 tv. der er både for og i mod på begge tv, men på ren rå billede kvalitet vinder OLED. Tro mig, køre du bare en mørk film med en stjernehimmel med nogle hvide tekster eller lign. så vil man ikke være i tvivl. 

I min optik er et DX900 og OLED 2016 stadig de bedste tv på marked, burn in eller ej.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I min omgangskreds er der mere end 10 af familierne der har et LG OLED 2016 nu, og ingen af dem har eller har haft burn ind. På 3 af dem bliver der spillet en hel del PS4 og der ikke skyggen af noget der ligner burn ind. 

Med den billede kvalitet OLED levere i dag vil jeg hellere leve med lidt burn in, hvis det skulle blive tilfældet, fremfor at leve med med et LCD der ikke kan lave rigtig sort og ikke vise de sidste detaljer i skyggeområdet, det kan et LCD ikke og heller ikke et Panasonic DX900, period. 

I øvrigt har den ene familie i min vennekreds smidt deres DX900 ind i soveværelset og har nu et LG OLED G6V i stedet i stuen. jeg har siddet og set film etc. side by side på de 2 tv. der er både for og i mod på begge tv, men på ren rå billede kvalitet vinder OLED. Tro mig, køre du bare en mørk film med en stjernehimmel med nogle hvide tekster eller lign. så vil man ikke være i tvivl. 

I min optik er et DX900 og OLED 2016 stadig de bedste tv på marked, burn in eller ej.
Mja, altså på mange måder jeg er jeg enig med dig. Jeg har dog levet med risikoen med burn-in i plasma tiden i årevis. Det vil jeg ikke mere - heller ikke fremover. Jeg vil gerne have et OLED, i det mindste for at prøve teknologien. Men med mit lækre billede på DX900, så bytter jeg ikke med risikoen. Vel nærmest et traumeLOL

Jeg håber virkelig, at alle OLED ejere bliver glade og tilfredse Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I min omgangskreds er der mere end 10 af familierne der har et LG OLED 2016 nu, og ingen af dem har eller har haft burn ind. På 3 af dem bliver der spillet en hel del PS4 og der ikke skyggen af noget der ligner burn ind. 

Med den billede kvalitet OLED levere i dag vil jeg hellere leve med lidt burn in, hvis det skulle blive tilfældet, fremfor at leve med med et LCD der ikke kan lave rigtig sort og ikke vise de sidste detaljer i skyggeområdet, det kan et LCD ikke og heller ikke et Panasonic DX900, period. 

I øvrigt har den ene familie i min vennekreds smidt deres DX900 ind i soveværelset og har nu et LG OLED G6V i stedet i stuen. jeg har siddet og set film etc. side by side på de 2 tv. der er både for og i mod på begge tv, men på ren rå billede kvalitet vinder OLED. Tro mig, køre du bare en mørk film med en stjernehimmel med nogle hvide tekster eller lign. så vil man ikke være i tvivl. 

I min optik er et DX900 og OLED 2016 stadig de bedste tv på marked, burn in eller ej.
Mja, altså på mange måder jeg er jeg enig med dig. Jeg har dog levet med risikoen med burn-in i plasma tiden i årevis. Det vil jeg ikke mere - heller ikke fremover. Jeg vil gerne have et OLED, i det mindste for at prøve teknologien. Men med mit lækre billede på DX900, så bytter jeg ikke med risikoen. Vel nærmest et traumeLOL

Jeg håber virkelig, at alle OLED ejere bliver glade og tilfredse Smile
Hother, du kan vel ikke nå at få burn in med den hastighed du skifter tv udLOL

Glæde Jul og et snarlig Godt Nytår


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I min omgangskreds er der mere end 10 af familierne der har et LG OLED 2016 nu, og ingen af dem har eller har haft burn ind. På 3 af dem bliver der spillet en hel del PS4 og der ikke skyggen af noget der ligner burn ind. 

Med den billede kvalitet OLED levere i dag vil jeg hellere leve med lidt burn in, hvis det skulle blive tilfældet, fremfor at leve med med et LCD der ikke kan lave rigtig sort og ikke vise de sidste detaljer i skyggeområdet, det kan et LCD ikke og heller ikke et Panasonic DX900, period. 

I øvrigt har den ene familie i min vennekreds smidt deres DX900 ind i soveværelset og har nu et LG OLED G6V i stedet i stuen. jeg har siddet og set film etc. side by side på de 2 tv. der er både for og i mod på begge tv, men på ren rå billede kvalitet vinder OLED. Tro mig, køre du bare en mørk film med en stjernehimmel med nogle hvide tekster eller lign. så vil man ikke være i tvivl. 

I min optik er et DX900 og OLED 2016 stadig de bedste tv på marked, burn in eller ej.
Mja, altså på mange måder jeg er jeg enig med dig. Jeg har dog levet med risikoen med burn-in i plasma tiden i årevis. Det vil jeg ikke mere - heller ikke fremover. Jeg vil gerne have et OLED, i det mindste for at prøve teknologien. Men med mit lækre billede på DX900, så bytter jeg ikke med risikoen. Vel nærmest et traumeLOL

Jeg håber virkelig, at alle OLED ejere bliver glade og tilfredse Smile
Hother, du kan vel ikke nå at få burn in med den hastighed du skifter tv udLOL

Glæde Jul og et snarlig Godt Nytår

Det ved man aldrigLOL I øvrigt skifter jeg ikke til det næste Pana LED TV, jeg har nok lidt tvivl om hvorvidt LED kan blive ret meget bedre (Vi får vel se). Jeg vil gerne se på de nye Pana OLED, men de bliver vist ret så kostbare..... Og så meget bedre bliver billedet jo nok ikke med mit brug. Jeg ser jo ikke film osv - Jeg synes vist at jeg har haft action nok.

En ting ved jeg af indgående erfaring...... man skal aldrig sige aldrig.

Rigtigt godt nytår til dig også - og tak for kampen i år LOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 17:09
Jeg har lige fået lavet burn in på et helt nyt LG LCD tv, så det kan lade sig gøre på disse skærme også, den skulle lave en opdate og derfor stod skræmen med menu åben i en halv time, det var nok ! 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg har lige fået lavet burn in på et helt nyt LG LCD tv, så det kan lade sig gøre på disse skærme også, den skulle lave en opdate og derfor stod skræmen med menu åben i en halv time, det var nok ! 

Den har jeg godt ikke hørt om før. LG må være noget helt specieltConfused


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: DanishBacon
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg har lige fået lavet burn in på et helt nyt LG LCD tv, så det kan lade sig gøre på disse skærme også, den skulle lave en opdate og derfor stod skræmen med menu åben i en halv time, det var nok ! 

Var der retention eller faktisk burn-in? Kan du stadig se det nu?

-------------
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 17:32
Det er faktisk væk igen nu, så det var nok det der kaldes retention og ikke burn in, puhaa... men det blev der ret længe, nu har tv været slukket lidt og da jeg tændte nu var det heldigvis væk igen. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg har lige fået lavet burn in på et helt nyt LG LCD tv, så det kan lade sig gøre på disse skærme også, den skulle lave en opdate og derfor stod skræmen med menu åben i en halv time, det var nok ! 


Den har jeg godt ikke hørt om før. LG må være noget helt specieltConfused


Og det har du så stadig ikke hørt om....

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg har lige fået lavet burn in på et helt nyt LG LCD tv, så det kan lade sig gøre på disse skærme også, den skulle lave en opdate og derfor stod skræmen med menu åben i en halv time, det var nok ! 


Den har jeg godt ikke hørt om før. LG må være noget helt specieltConfused


Og det har du så stadig ikke hørt om....

M.v.h.
Nej det har jeg stadig ikke hørt omSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 21:01
Jeg har haft LG OLED65B6 i 5 mdr. Og det er by far det bedste TV jeg nogensinde har haft. Kontrasterne er helt sindsyge, og sort er så sort som en vis persons røvhul.

Jeg spiller XBOX ONE S i flere timer, og har ikke oplevet hverken retention eller burn-in. 

Og jeg tager gerne den risiko for den billedekvalitet et OLED TV giver.

Så hvis du har 20K, og gerne vil have et billede du elsker, så køb køb køb. 


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har haft LG OLED65B6 i 5 mdr. Og det er by far det bedste TV jeg nogensinde har haft. Kontrasterne er helt sindsyge, og sort er så sort som en vis persons røvhul.

Jeg spiller XBOX ONE S i flere timer, og har ikke oplevet hverken retention eller burn-in. 

Og jeg tager gerne den risiko for den billedekvalitet et OLED TV giver.

Så hvis du har 20K, og gerne vil have et billede du elsker, så køb køb køb. 
Jamen dem vil, skal gøre det. Jeg gør det bare ikke endnuSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har haft LG OLED65B6 i 5 mdr. Og det er by far det bedste TV jeg nogensinde har haft. Kontrasterne er helt sindsyge, og sort er så sort som en vis persons røvhul.

Jeg spiller XBOX ONE S i flere timer, og har ikke oplevet hverken retention eller burn-in. 

Og jeg tager gerne den risiko for den billedekvalitet et OLED TV giver.

Så hvis du har 20K, og gerne vil have et billede du elsker, så køb køb køb. 
Jamen dem vil, skal gøre det. Jeg gør det bare ikke endnuSmile

Nej men du har jo også et pana dx900 ? Smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har haft LG OLED65B6 i 5 mdr. Og det er by far det bedste TV jeg nogensinde har haft. Kontrasterne er helt sindsyge, og sort er så sort som en vis persons røvhul.

Jeg spiller XBOX ONE S i flere timer, og har ikke oplevet hverken retention eller burn-in. 

Og jeg tager gerne den risiko for den billedekvalitet et OLED TV giver.

Så hvis du har 20K, og gerne vil have et billede du elsker, så køb køb køb. 
Jamen dem vil, skal gøre det. Jeg gør det bare ikke endnuSmile

Nej men du har jo også et pana dx900 ? Smile
Ja det har jeg. På alle måder mit absolut bedste TV nogensinde - og jeg har haft 12 rimeligt high-end TV før det nuværende. Ingen grund for mig til at skifte TV før jeg har en rimelig forvisning om, at jeg ikke tager risici. Jeg ved virkelig hvad jeg harSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 04:03
Oled skulle ellers ha store vanskeligheder med shadow detail, dårlig gamma svær at få helt på plads farver også, motion har den problemer, lysstyrken heller ikk fantastisk. Men kulsort kan den vise.mlg billedbehandling lader meget rilbage plus at selve panelet åbenbart har sine begrænsninger og det sammen med en dårlig billedmotor og software gør at der er alt for mange fejl i billdet endnu. Selv erfarne kalibreringsteknikere koger rundt i det og kankun få nogen af tingene på plads og det driller. Men det kan vist blive tæt på ok, men dr kræver en der gør noget. Ud af boksen er drt noget lort løb det ikke. Wller lort, men møb et sony i stedet og vent lidt.


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 07:14
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Oled skulle ellers ha store vanskeligheder med shadow detail, dårlig gamma svær at få helt på plads farver også, motion har den problemer, lysstyrken heller ikk fantastisk. Men kulsort kan den vise.mlg billedbehandling lader meget rilbage plus at selve panelet åbenbart har sine begrænsninger og det sammen med en dårlig billedmotor og software gør at der er alt for mange fejl i billdet endnu. Selv erfarne kalibreringsteknikere koger rundt i det og kankun få nogen af tingene på plads og det driller. Men det kan vist blive tæt på ok, men dr kræver en der gør noget. Ud af boksen er drt noget lort løb det ikke. Wller lort, men møb et sony i stedet og vent lidt.
Hvad har du røget? De seriøse kalibreringer jeg har læst af det pågældende TV har alle rost det til skyerne.


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 08:38
Hvor har du alt det sludder fra? Det virker som om at du fik en flaske ord, og hældte dem ned i din computer i mens den var på denne side! Jeg har ikke set nogen konkluderer dette som du skriver, disse ting er omtalt i flere test, men jeg tror du glemte at læse sætningerne færdige!

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 09:18
Manden kunne ikke holde fingrene fra Julesnapsen.
Lyder som Sony-fanatiker som er ramt af Sonys dårlige implementering af Android-TV.

M.v.h.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 09:20
Kære venner.

Kan i ikke godt holde en god tone. Det andet gider vi ikke. Fortsætter det så lukker jeg tråden. Argumenter er OK, men julesnaps og hvad man ryger hører ikke hjemme her.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 09:58
Synes da bare man kan læse testen på flatpanels. Men jeg så godt nok en der havde postet et billede med en bred hvid stribe lodret ned af billedet, med kommentarer der omtaler diverse fejl på dette TV.

Nogen der kender mere til det?


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 10:24
Når fruen bliver overtalt skal vores LG 55EC930 skiftes til større model Oles. Vores tv bliver brugt uden at tage hensyn syn til evt. Burnin. Der bliver spillet xbox i flere timer ad gangen. Under lemans står der gerne tv2 i godt 30 timer uden skyggen af Burnin. Jeg ville ikke bekymre mig.

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 10:37
Jeg fik et OLED B6V idag , indtil videre har jeg ikke haft tid til at se noget på det men blot taget det ud af kassen og sat det op, det jeg er mest imponeret over indtil videre er at når man putter alt flamingo tilbage i kassen så forstår man slet ikke at der har kunne være et tv dernede også ! det er seriøst godt pakket ind det tv :-) har i et link til kalibrering evt ? 


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg fik et OLED B6V idag , indtil videre har jeg ikke haft tid til at se noget på det men blot taget det ud af kassen og sat det op, det jeg er mest imponeret over indtil videre er at når man putter alt flamingo tilbage i kassen så forstår man slet ikke at der har kunne være et tv dernede også ! det er seriøst godt pakket ind det tv :-) har i et link til kalibrering evt ? 

Tillykke med det nye TV! Prøv at checke flatpanels.dk der lige har startet en kalibrerings artikelserie på det TV.

Jeg kan næsten gætte du selv har hentet TV'et. Kan sådan en Svend være i bagagerummet?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 10:44
Du kan ikke få et link til kalibrering, da det kræver måleudstyr. Men du kan sikkert finde nogle fornuftige billedindstillinger - f.eks. ovre på flatpanels. Bare husk at der forskel fra panel til panel, derfor bliver billedet ikke helt optimalt med de indstillinger.

M.v.h.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg fik et OLED B6V idag , indtil videre har jeg ikke haft tid til at se noget på det men blot taget det ud af kassen og sat det op, det jeg er mest imponeret over indtil videre er at når man putter alt flamingo tilbage i kassen så forstår man slet ikke at der har kunne være et tv dernede også ! det er seriøst godt pakket ind det tv :-) har i et link til kalibrering evt ? 

Sæt den på ISF mørk, og slå alt billedforbedring fra. Min er indstillet sådan her:

Ekspert indstillinger:
Dynamisk kontrast: Fra
Super Opløsning: Fra
Hele farveskalaen: Normal 
Kantforbedring: Fra 
Farvefilter: Fra
Gamma: 2.4
Hvidbalance: Farvetemperatur: Varm2

Billedindstillinger:
Støjreduktion: Fra
MPEG Støjreduktion: Fra
Sort Niveau: Lav
Rigtig Biograf: Til
Tilpasning af skærmens lysstyrke: Fra 
Tru Motion: Bruger. Fjern rystelser: 0 De-Blur: 10
Billedeformat: 16/9 
Kun Scan: Slået til

Rør ikke ved farverne. Det er forskelligt fra tv til tv.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 14:47
Hej gutte

Jeg har også lige købt en 65 B6V i Power i Odense og den bliver leveret i løbet af denne uge regner jeg med.
Den skal naturligvis op og hænge på væggen men jeg er meget i tvivl om hvilken vægbeslag der skal til. 
Det eneste jeg ved er at jeg ikke gider give 1000-2000kr for det når man nok kan finde noget billigere der fungerer. 

Hvilke bruger I ?

Lige nu har jeg denne  http://www.samsung.com/nz/consumer/tv-av/accessories/tv-accessories/WMN2000BX/XC/" rel="nofollow - http://www.samsung.com/nz/consumer/tv-av/accessories/tv-accessories/WMN2000BX/XC/
og jeg tror at hvis jeg flytter dimserne som er sat fast i væggen længere ned på væggen så burde det måske også fungere. Men jeg er i tvivl da der på samsung vægophæng står VESA 300x200 mens der på LG 65'eren står 300x300...kan den genbruges eller skal jeg en tur til silvan eller harald nyborg eller avexperten?

På forhånd tak og undskyld at jeg blander dette i denne udmærkede tråd. Glæder mig at få den fjernsyn op at køre!!! :-)

PS. Et dumt spørgsmål: det er vel de samme HDMI kabler der skal bruges når det er 4K og OLED? Altså der er ikke en ny type der skal skaffes...



Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:03
%20" rel="nofollow - http://www.harald-nyborg.dk/p11211/vaegbeslag-kl21g-46t-37-70

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:06
jeg syntes eller vogel laver super fede beslag , men de er nok mest til hvis man ønsker at kunne bevæge det og dreje det i ophænget. Tilykke med købet. 




Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

%20" rel="nofollow - http://www.harald-nyborg.dk/p11211/vaegbeslag-kl21g-46t-37-70

Hejsa

Tak for svar! Er det den der gør at der er 13 cm fra fronten af skærmen til væggen?
For synes godt nok det lyder af meget - især når jeg sammenligner med det jeg har i dag hvor der er 7CM


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:08
ang dette B6V ... der er en menu der hedder noget med at man kan fjerne støj, der står det tager over en time mens tv er slukket at køre det program, nogen der aner hvad det er til og om man bør gøre det ? 

Jeg har indstillet mit efter darkos kalibrering men syntes at personer ser ret grå ud i ansigtet. 




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:09
Du skal ha et Vogels slim beslag som fylder 15 mm


Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:10
Hov...skal bare læse. Der står på beskrivelsen (Harald Nyborg) at der er 5,3cm til væggen. 

Mht. Vogel, er det så 305 ultra thin vi snakker om?


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:11
iøvrigt et super flot billed med utrolig kontrast og helt sort og ingen lys ved kanter, jeg syntes måske bare at det kan se lidt grumset ud i baggrunden af scener og at det også kan hakke lidt ved panorering, men det er nok et spørgsmål om at få det indstillet korrekt, der kommer en uhd afspiller med posten imorgen så glæder mig til at se hvad det kan med en rigtig uhd 4k film og hdr. :-) 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Hov...skal bare læse. Der står på beskrivelsen (Harald Nyborg) at der er 5,3cm til væggen. 

Mht. Vogel, er det så 305 ultra thin vi snakker om?

Du skal kende TV'ets vægt, og om der er stik der vender bagud. 15 mm er meget slankt og kan give problemer med især strømstik. Der fåes vinklede stik, men igen undersøg det først.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

ang dette B6V ... der er en menu der hedder noget med at man kan fjerne støj, der står det tager over en time mens tv er slukket at køre det program, nogen der aner hvad det er til og om man bør gøre det ? 

Jeg har indstillet mit efter darkos kalibrering men syntes at personer ser ret grå ud i ansigtet. 




Jeg har også prøvet Darkos indstillinger. De duede overhovedet ikke på mit. Jeg har fået det kalibreret af TV-kalibrering.

Jeg har lige postet mine indstillinger. Prøv dem.

Fjerne støj, er til at fjerne retention, og det skal man vist ikke bruge uden videre.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

ang dette B6V ... der er en menu der hedder noget med at man kan fjerne støj, der står det tager over en time mens tv er slukket at køre det program, nogen der aner hvad det er til og om man bør gøre det ? 

Jeg har indstillet mit efter darkos kalibrering men syntes at personer ser ret grå ud i ansigtet. 




Jeg har også prøvet Darkos indstillinger. De duede overhovedet ikke på mit. Jeg har fået det kalibreret af TV-kalibrering.

Jeg har lige postet mine indstillinger. Prøv dem.

Fjerne støj, er til at fjerne retention, og det skal man vist ikke bruge uden videre.

Hvor kan man se dine indstillinger henne  ? 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

ang dette B6V ... der er en menu der hedder noget med at man kan fjerne støj, der står det tager over en time mens tv er slukket at køre det program, nogen der aner hvad det er til og om man bør gøre det ? 

Jeg har indstillet mit efter darkos kalibrering men syntes at personer ser ret grå ud i ansigtet. 




Jeg har også prøvet Darkos indstillinger. De duede overhovedet ikke på mit. Jeg har fået det kalibreret af TV-kalibrering.

Jeg har lige postet mine indstillinger. Prøv dem.

Fjerne støj, er til at fjerne retention, og det skal man vist ikke bruge uden videre.


Hvor kan man se dine indstillinger henne  ? 

En side tilbage


Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Hov...skal bare læse. Der står på beskrivelsen (Harald Nyborg) at der er 5,3cm til væggen. 

Mht. Vogel, er det så 305 ultra thin vi snakker om?

Du skal kende TV'ets vægt, og om der er stik der vender bagud. 15 mm er meget slankt og kan give problemer med især strømstik. Der fåes vinklede stik, men igen undersøg det først.

Så vidt jeg kan læse mig frem til vejer den 22,10KG uden stand. 
Og at der er disse stik bagved


Så der skal nok en vinklet Rj45 kabel til. Bruger ikke antenne og der må være to andre HDMI stik på siden. 

Så hvis Harald Nyborgs wallmount giver 5,3 til væggen burde det være ok....tror jeg :-)




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:36
Har den ikke wifi? Det er da synd at hænge den med så meget luft bagved


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:38
ang hdmi port ... er det helt ligegyldigt hvilke porte man bruger til hvad ? og er der krav til selve kablet ? 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:39
Der må være andre LG OLED ejere der kan komme med råd ang ophæng. Jeg har et LCD fra Panasonic hvor ALLE stik vender nedad eller til siden.


Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har den ikke wifi? Det er da synd at hænge den med så meget luft bagved

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har den ikke wifi? Det er da synd at hænge den med så meget luft bagved

Jo det har den - men tænker at hvis den skal kunne klare 4K via Netflix, YouTube m.m. så er det nok bedst med kablet. 

Kan se at jeg har et par vinklede HDMI kabler og også et RJ45 så det burde kunne bruges sammen med den fra Harald Nyborg. 




Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der må være andre LG OLED ejere der kan komme med råd ang ophæng. Jeg har et LCD fra Panasonic hvor ALLE stik vender nedad eller til siden.

Det er også det jeg håber på - at de melder sig på banen ;-)


Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:54
Ud fra dette indlæg og andre indlæg er jeg kommet frem til følgende muligheder:

1. Harald Nyborg
http://www.harald-nyborg.dk/p11211/vaegbeslag-kl21g-46t-37-70" rel="nofollow - http://www.harald-nyborg.dk/p11211/vaegbeslag-kl21g-46t-37-70
Så vidt jeg kan se kommer der til at være ca.5,3 cm til væggen med denne
Dvs. at der nok skal vinklede kabler til hvis nogle af stikkene bagved skal bruges

2. Silvan
http://www.silvan.dk/bolig-moebler/indretning-opbevaring/hylder-ophaeng/acc-fladskaermsophaeng-37-70?id=2760-9699946&type=variant" rel="nofollow - http://www.silvan.dk/bolig-moebler/indretning-opbevaring/hylder-ophaeng/acc-fladskaermsophaeng-37-70?id=2760-9699946&type=variant
Kommer til at hænge rimeligt tæt på væggen så der skal nok også vinklede kabler til

3. Den dyreste Vogel 305 Ultra Thin
http://www.vogels.com/en-ca/c/thin-305-ultrathin-flat-tv-wall-mount#Overview" rel="nofollow - http://www.vogels.com/en-ca/c/thin-305-ultrathin-flat-tv-wall-mount#Overview
Når man på deres hjemmeside vælger LG modellen B6V så står der at den ikke er kompatibel - 
selvom en del folk skriver at de bruger den sammen med den fjernsyn.

Så hvad vil jeres anbefaling være og hvorfor? Og er der nogen derude der har LG 65" B6V med disse ?






Skrevet af: Naim
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 15:55
Jeg er på kig efter et vægbeslag til 55" modellen og det må gerne være tæt til væggen. Det skal så på en gipsvæg som jeg tror er 1 lags. Har i nogen ideer?

-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php


Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Jeg er på kig efter et vægbeslag til 55" modellen og det må gerne være tæt til væggen. Det skal så på en gipsvæg som jeg tror er 1 lags. Har i nogen ideer?

Hejsa
Tror at de tre muligheder jeg nævner i mit indlæg også kunne være for 55"'eren.
Undtagen vogels som skal være 205 modellen i stedet for 305 modellen når det er 55 (har jeg fundet ud af mens jeg læste alle indlæggene) :-)

Men nu må vi se hvad eksperterne, der har fjernsynet siger ;-)


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 16:46
Har et 65 E6V hængende helt op til væggen, største udfordring var antennekablet det blev dog klaret med et vinkel stik samt fjernet lidt at gipsen der hvor stikket støder på væggen. Alle HDMI stik sidder i siden på E6V, bruger dog kun det ene med et vinklet HDMI kabel. Powerkabel sider i, bag et plast dæksel og skaber ikke problemer. 

-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Har et 65 E6V hængende helt op til væggen, største udfordring var antennekablet det blev dog klaret med et vinkel stik samt fjernet lidt at gipsen der hvor stikket støder på væggen. Alle HDMI stik sidder i siden på E6V, bruger dog kun det ene med et vinklet HDMI kabel. Powerkabel sider i, bag et plast dæksel og skaber ikke problemer. 

Hvilket vægbeslag har du?


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Har et 65 E6V hængende helt op til væggen, største udfordring var antennekablet det blev dog klaret med et vinkel stik samt fjernet lidt at gipsen der hvor stikket støder på væggen. Alle HDMI stik sidder i siden på E6V, bruger dog kun det ene med et vinklet HDMI kabel. Powerkabel sider i, bag et plast dæksel og skaber ikke problemer. 

Hvilket vægbeslag har du?
Ouch den glemte jeg, vogel 305 mener jeg det var


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

iøvrigt et super flot billed med utrolig kontrast og helt sort og ingen lys ved kanter, jeg syntes måske bare at det kan se lidt grumset ud i baggrunden af scener og at det også kan hakke lidt ved panorering, men det er nok et spørgsmål om at få det indstillet korrekt, der kommer en uhd afspiller med posten imorgen så glæder mig til at se hvad det kan med en rigtig uhd 4k film og hdr. :-) 


M.h.t. hakken ved panorering/bevægelser, så kan det være et indstillingsspørgsmål. Men sørg også for at TV'et har den nyeste firmwareversion.

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Hov...skal bare læse. Der står på beskrivelsen (Harald Nyborg) at der er 5,3cm til væggen. 

Mht. Vogel, er det så 305 ultra thin vi snakker om?

Du skal kende TV'ets vægt, og om der er stik der vender bagud. 15 mm er meget slankt og kan give problemer med især strømstik. Der fåes vinklede stik, men igen undersøg det først.


Så vidt jeg kan læse mig frem til vejer den 22,10KG uden stand. 
Og at der er disse stik bagved


Så der skal nok en vinklet Rj45 kabel til. Bruger ikke antenne og der må være to andre HDMI stik på siden. 

Så hvis Harald Nyborgs wallmount giver 5,3 til væggen burde det være ok....tror jeg :-)




M.h.t. HDMI stik, så ja, så kan det være lige meget, hvilket stik du bruger - forudsat du ikke har surroundreceiver eller soundbar, hvor man benytter det HDMI stik som har ARC (oftest nr. 2).
Men hvorfor overhovedet benytte de HDMI stik på billedet, når der er to HDMI stik, som enten peger ud til siden, eller nedad?

M.v.h.


Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Hov...skal bare læse. Der står på beskrivelsen (Harald Nyborg) at der er 5,3cm til væggen. 

Mht. Vogel, er det så 305 ultra thin vi snakker om?

Du skal kende TV'ets vægt, og om der er stik der vender bagud. 15 mm er meget slankt og kan give problemer med især strømstik. Der fåes vinklede stik, men igen undersøg det først.


Så vidt jeg kan læse mig frem til vejer den 22,10KG uden stand. 
Og at der er disse stik bagved


Så der skal nok en vinklet Rj45 kabel til. Bruger ikke antenne og der må være to andre HDMI stik på siden. 

Så hvis Harald Nyborgs wallmount giver 5,3 til væggen burde det være ok....tror jeg :-)




M.h.t. HDMI stik, så ja, så kan det være lige meget, hvilket stik du bruger - forudsat du ikke har surroundreceiver eller soundbar, hvor man benytter det HDMI stik som har ARC (oftest nr. 2).
Men hvorfor overhovedet benytte de HDMI stik på billedet, når der er to HDMI stik, som enten peger ud til siden, eller nedad?

M.v.h.

Skal bruge tre stik da jeg har Apple TV, Nvidia Shield og 4K afspiller koblet til. Så kommer mest sandsynlig til at bruge et HDMI stik samt netværkskabel bagved fjernsynet


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 18:06
Kære venner.

BLOT TIL INFO

I skal IKKE bruge ethernet kabel hvis i har G / AC trådløst internet. 

Stikket i TV'et er kun 100 MBit

Så hvis i har en god router som kan levere højere hastigheder, så er WiFi bedre !!!!

Blot til info fra en B6 ejer.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Coolsmarti
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 18:31
Shocked Så de har simpelthen ikke installeret et 1Gbit netkort i så dyrt et high-end TV? Jeg blev selv meget overrasket over at det kun var 100Mbit der er i mit 2 år gamle LG 65UB950V. Ikke engang AC netkort kunne det blive til ..

Det er sgu lidt skræmmende.




Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Shocked Så de har simpelthen ikke installeret et 1Gbit netkort i så dyrt et high-end TV? Jeg blev selv meget overrasket over at det kun var 100Mbit der er i mit 2 år gamle LG 65UB950V. Ikke engang AC netkort kunne det blive til ..

Det er sgu lidt skræmmende.



Ikke engang i deres E6 topmodel er der Gigabit. beklager :-)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære venner.

BLOT TIL INFO

I skal IKKE bruge ethernet kabel hvis i har G / AC trådløst internet. 

Stikket i TV'et er kun 100 MBit

Så hvis i har en god router som kan levere højere hastigheder, så er WiFi bedre !!!!

Blot til info fra en B6 ejer.

Jeg bruger kablet internet. Hvad er det for en streamingtjeneste, der kræver over 100mbit? Og har du virkelig over 100mbit throughput på dit wifi....? Det er ret tvivlsomt:)


Skrevet af: Coolsmarti
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 19:30
Arrrrr, det er altså ikke noget problem.

På et 5Ghz dedikeret netværk med kompatibelt AC hardware kan man NEMT trække +100Mbit i praksis.

Lige en hurtig test af min 300/60 linie fra en Lenovo AC kompatibel laptop med ca. 10 meter til routeren.





Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 19:38
Mit tv, nvidia shield og sonos deler en 100mbit linie i stuen, og der kan jeg streame uhd blue Ray film uden problemer! Så er der vel ikke brug for mere.

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære venner.

BLOT TIL INFO

I skal IKKE bruge ethernet kabel hvis i har G / AC trådløst internet. 

Stikket i TV'et er kun 100 MBit

Så hvis i har en god router som kan levere højere hastigheder, så er WiFi bedre !!!!

Blot til info fra en B6 ejer.

Jeg bruger kablet internet. Hvad er det for en streamingtjeneste, der kræver over 100mbit? Og har du virkelig over 100mbit throughput på dit wifi....? Det er ret tvivlsomt:)
Enig at 100Mbit er rigeligt, om det er ethernet eller wifi. Med Netflix i 4K Dolby Vision trækkes der knap 25Mbit.

Det er i øvrigt ikke noget problem med høje hastigheder over wifi, jeg kan snildt få over 300/300 i gennem når jeg har optimal forbindelse. Mit TV via en app måler ca. 260-270 op og ned ca. 200-210 gennem 2 værelser, mit apple tv4 som står ved siden af måler næsten det samme via en app på ookla, dog er det nærmere 300/300 på apple tv'et, op & ned er altså mere ens via apple tv'et.






 



-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 20:46
Hvordan får jeg lige lyd fra TV'et til min receiver?

Idag bruger jeg en Stofa box som kører via HDMI til Receiveren som samler alle kilder og sender til TV via HDMI. 

Men med B6'eren vil jeg gerne bruge TV'ets interne TV tunere og streaming kilder, men lyden skal stadig via anlægget. Kan jeg sende lyden fra TV'et via HDMI til Receiveren?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 21:07
Ja hvis reciever understøtter ARC


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 21:08
Ja, HDMI kabel mellem HDMI OUT på din receiver, til det HDMI srik på TV'et der står ARC ved. Altså forudsat at din receiver er så ny, at den understøtter ARC.

M.v.h.


Skrevet af: F.Nielsen
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 22:26
Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Du skal helt klart op i 65", - og jeg vil mene du får et synligt meget bedre billede.


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 22:49
HDMI ARC er i det nederste stik i siden. HDMI 2. De andre stik er ens.

Edit. Rettet fejl.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: F.Nielsen
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Du skal helt klart op i 65", - og jeg vil mene du får et synligt meget bedre billede.

Super. Lennon. Så bliver det 65". Glæder mig.
Nu er jeg blevet i tvivl, om jeg skal vælge B6 og spare 5.000 kr. eller den efter min mening noget pænere V6'er. Jeg har en Yamaha RX-A3060, som jeg på Pioneer tv'et kører lyden gennem. Men er det alligevel ikke rart at kunne bruge tv'et til almindelig tv-lytning gennem dets indbyggede højttalere? Her må lyden være en del bedre i V6 end i B6.


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Du skal helt klart op i 65", - og jeg vil mene du får et synligt meget bedre billede.

Super. Lennon. Så bliver det 65". Glæder mig.
Nu er jeg blevet i tvivl, om jeg skal vælge B6 og spare 5.000 kr. eller den efter min mening noget pænere V6'er. Jeg har en Yamaha RX-A3060, som jeg på Pioneer tv'et kører lyden gennem. Men er det alligevel ikke rart at kunne bruge tv'et til almindelig tv-lytning gennem dets indbyggede højttalere? Her må lyden være en del bedre i V6 end i B6.

Tag et B6 det er samme billed som V6 og lyden har du jo, 3d mangler du vel næppe ? 


Skrevet af: F.Nielsen
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Du skal helt klart op i 65", - og jeg vil mene du får et synligt meget bedre billede.

Super. Lennon. Så bliver det 65". Glæder mig.
Nu er jeg blevet i tvivl, om jeg skal vælge B6 og spare 5.000 kr. eller den efter min mening noget pænere V6'er. Jeg har en Yamaha RX-A3060, som jeg på Pioneer tv'et kører lyden gennem. Men er det alligevel ikke rart at kunne bruge tv'et til almindelig tv-lytning gennem dets indbyggede højttalere? Her må lyden være en del bedre i V6 end i B6.

Tag et B6 det er samme billed som V6 og lyden har du jo, 3d mangler du vel næppe ? 



Print side | Luk vindue