Print side | Luk vindue

Overvejer Surround setup

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149515
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 16:56

Emne: Overvejer Surround setup
Skrevet af: startrix
Emne: Overvejer Surround setup
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 16:12
Hej,

Jeg overvejer at købe en surround receiver da jeg ønsker at kunne se film med lidt flere effekter.
I dag har jeg en stereoreceiver samt et Apple TV4 hvor 99% af alt materiale bliver afspillet fra.

Desværre har Apple TV4 ikke nogen optisk udgang så det tyder på jeg skal have fat i en receiver med HDMI.
Mine højtalere i front er DALI 808, så overvejer jeg at købe et sæt BW til baghøjtalere.

Er der nogen der kan anbefale en god receiver ? Det må gerne være brugt...

Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 16:54
Surround er også det eneste rigtige hvis man ser mange film.
Jeg har selv været meget glad for Yamaha receiver , men der er mange derude. Husk også en center højttaler , den er vigtig
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 17:30
Også en anbefaling af Yamaha herfra.

Men jeg forstår ikke helt, at når du har Dali fronthøjttalere, så vil du have B&W bag? Uanset, så et det MEGET vigtigt at du vælger en center, med samme "lyd", som dine fronter...

M.v.h.

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 18:25
Enig med øvrigheden:), match med dali. Jeg er ligeledes også ret begejstret for Yamaha, men vil alligevel foretrække Nad hvis lyd er i højsædet.
Især Nad finder brugt til nogle ret gode priser.

Kender ikke lige dine fronter, men dali hævder selv at deres "klang" går igen igennem serierne og så er Zensor rimelig ydelse/pris fin. Alternativt en brugt dali ikon

Skrevet den: 26-December-2016 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Enig med øvrigheden:), match med dali. Jeg er ligeledes også ret begejstret for Yamaha, men vil alligevel foretrække Nad hvis lyd er i højsædet.

Lige m.h.t. NAD (og ONKYO) ville jeg ikke turde købe brugt, da begge mærker lider af dårlige HDMI-boards!

M.v.h.

Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Lige m.h.t. NAD (og ONKYO) ville jeg ikke turde købe brugt, da begge mærker lider af dårlige HDMI-boards!

M.v.h.
Halleluja Clap

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 26-December-2016 kl. 19:18
Hvis du er ligeglad med Atmos, så er denne et røverkøb:

https://www.komplett.dk/product/875654/tv-hifi/hjemmebio/receivere/sony-strd-n1070-av-receiver#

Til den pris, mener jeg ikke, det kan betale sig, at købe brugt...

Hvis du gerne vil have Atmos mm. er denne et godt bud:

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-lager-marantz-sr5010-soelv-b-stock-p-2168.html

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Skrevet den: 26-December-2016 kl. 20:29
Vedr onkyo og Nad, så undrer jeg mig. Ikke at de ikke har hart dårlige boards, men det er jo altså ikke alle modeller og årgange.
Ting ændres over tid og for seriøse udbydere også til det bedre. Jeg har aldrig haft problemer med Nad og altid købt brugt.
Det kan være jeg har været heldig, men tænker nu nok det er andre der har været uheldige.
Skulle den device gøre sig gældende i min verden, så gik jeg aldrig igen på Panasonic eller Yamaha. Begge mærker er dog glædeligt købt igen trods kedelige erfaringer og uden problemer.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 00:07
ONKYO har så haft HDMI-board problemer siden 2009-2010 stykker, og så mindst til for to år siden! Og det var/er på 80% af modellerne. Og vi ved jo ikke endnu, om de har løst (spare) problemerne. M.h.t. NAD, så ved jeg ikke, hvilke modeller/årgange der er problemer med, blot at der ér problemer med NAD.

Det kunne være sjovt at vide, hvilket Yamaha produkt du har haft problem med - og hvor gammel det var/hvor længe siden det er?

M.v.h.

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 27-December-2016 kl. 08:44
Nu er det nok ikke 80% der havde/har problemet.

Jeg kan da sige at min første Onkyo 607 stadig kører.
Og da jeg solgte min 807 efter 4-5 år kørte den stadig.
Og min 818 kører stadig på 3 år.

Men Onkyo har jo også udvidet garantien op til 5 år på de modeller der havde problemer.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Overdrivelse fremmer forståelsen, men mon ikke de fleste snart har forstået, enkelte brugere på Recordere.dk altid advarer mod køb af Onkyo og NAD. Til trods for at der stadig sælges masser af dem på verdens plan.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 09:45

Jeg kan da sige at min første Onkyo 607 stadig kører.
Og da jeg solgte min 807 efter 4-5 år kørte den stadig.
Og min 818 kører stadig på 3 år.

Men Onkyo har jo også udvidet garantien op til 5 år på de modeller der havde problemer.

Jeg skal præcisere hvad jeg skrev, da det åbenbart kan misforstås:

80% af de forskellige modeller har vist at kunne få HDMI-board fejl. Ikke 80% af alle solgte apparater! Er det lidt tydeligere nu?

Og den med de 5 års garanti er desværre udhulet igen, af ONKYO, eftersom de ikke (længere) dækker HDMI fejl, men kun lyd- og netværksfejl!

M.v.h.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Overdrivelse fremmer forståelsen, men mon ikke de fleste snart har forstået, enkelte brugere på Recordere.dk altid advarer mod køb af Onkyo og NAD. Til trods for at der stadig sælges masser af dem på verdens plan.

Tjah, når producenter ikke vil stå ved deres ansvar, når de har produceret noget skrammel, så må der advares imod at købe de pågældende produkter! Jeg advarer i øvrigt ikke mod at købe ONKYO - kun deres surroundreceivere fra ca. 2009 og frem. Jeg har har ejet rigtig mange ONKYO-produkter gennem tiden, og ejer p.t. 4 - de 3 af dem er sågar købt indenfor de seneste 1,5 år.......så deeeet.

M.v.h.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 10:02

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Tjah, når producenter ikke vil stå ved deres ansvar, når de har produceret noget skrammel, så må der advares imod at købe de pågældende produkter! Jeg advarer i øvrigt ikke mod at købe ONKYO - kun deres surroundreceivere fra ca. 2009 og frem. Jeg har har ejet rigtig mange ONKYO-produkter gennem tiden, og ejer p.t. 4 - de 3 af dem er sågar købt indenfor de seneste 1,5 år.......så deeeet.

M.v.h.
Men deeeet skulle du så nok gøre noget tydeligere, næste gang du farer i blækhuset og advarer mod køb af overnævnte produkter.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 10:11

Det kan vel knapt gøres tydeligere - i en tråd om surround setup?

M.v.h.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 10:29

Det kan vel knapt gøres tydeligere - i en tråd om surround setup?

M.v.h.
Åbenbart kan det godt gøres tydeligere. Du ved jo ikke hvordan dine ord modtages. Budbringeren har også et ansvar for at være tydelig i sine budskaber.

Jeg har haft adskillige NAD surround receivere og har aldrig haft HDMI problemer, så vær varsom med generaliseringerne. Så jeg vil til hver en tid anbefale NAD og deres receivere.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 10:31

ONKYO har så haft HDMI-board problemer siden 2009-2010 stykker, og så mindst til for to år siden! Og det var/er på 80% af modellerne. Og vi ved jo ikke endnu, om de har løst (spare) problemerne. M.h.t. NAD, så ved jeg ikke, hvilke modeller/årgange der er problemer med, blot at der ér problemer med NAD.

Det kunne være sjovt at vide, hvilket Yamaha produkt du har haft problem med - og hvor gammel det var/hvor længe siden det er?

M.v.h.

Jeg husker ikke model, det var en stereo forstærker og snart maaaange år siden. Før jeg prøvede surround af. Nok i start 00'erne.
Med det sagt så har jeg efterfølgende haft 2 Yamaha receivere uden et eneste problem.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 11:41

M.v.h.

Jeg husker ikke model, det var en stereo forstærker og snart maaaange år siden. Før jeg prøvede surround af. Nok i start 00'erne.
Med det sagt så har jeg efterfølgende haft 2 Yamaha receivere uden et eneste problem.

Ok. Tak.

Men jo så et enkelt produkt. Det kan svigte hos alle producenter, med lejlighedsvise fejl, eller sågar en seriefejl, som rammer en hel serie. Men når det står på i årevis, med samme fejl, så er det sgu sløseri - og manglende vilje til at gøre noget.

M.v.h.

Skrevet den: 27-December-2016 kl. 12:34

M.v.h.

Ok. Tak.

Men jo så et enkelt produkt. Det kan svigte hos alle producenter, med lejlighedsvise fejl, eller sågar en seriefejl, som rammer en hel serie. Men når det står på i årevis, med samme fejl, så er det sgu sløseri - og manglende vilje til at gøre noget.

M.v.h.

Det er jeg helt enig i. Det er useriøst og ringe. Det har da helt sikkert også kostet tillid (bare se de mange anbefalinger om at gå uden om).
Min pointe var også mere at jeg nægter at tro på det som en generel issue på Nad:).

Skrevet af: startrix
Skrevet den: 28-December-2016 kl. 09:29
Tak for alle kommentarer. 

Jeg må i gang med at finde en god receiver :) 

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 28-December-2016 kl. 16:20
Du kan jo starte med, at kigge på de 2, jeg har anbefalet...

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Print side | Luk vindue