KlausDM skrev:
Nu stiller jeg måske et dumt spørgsmål, men hvorfor bruger du Bluetooth og ikke wifi til at dele i ternetforbindelsen med? |
To årsager:
1) Bluetooth bruger væsentligt mindre strøm end wifi, rent faktisk mærker jeg ikke forskel på batterilevetiden på min telefon med bluetooth slået til i forhold til slået fra. Tænder jeg for wifi hotspot på telefonen æder den batteriet på ingen tid.
2) Hvis jeg tænder for wifi hotspot på telefonen, så kan den ikke samtidigt være "wifi klient". Det betyder at jeg manuelt skal slå wifi hotspot til hver gang jeg er ude og køre og slå wifi hotspot fra når jeg er hjemme, så telefonen suger internet forbindelse fra mit trådløse netværk hjemme i stedet for at bruge 4G.
I mit nuværende setup skal jeg ikke gøre noget med telefonen, den bruger min wifi forbindelse når jeg er hjemme, skifter automatisk over på 4G når jeg er ude og når jeg når tæt nok på min bil til at tabletten og telefonen opdager hinandens bluetooth, så tilbyder telefonen automatisk at dele sin 4G opkobling med tabletten.
Eneste problem i mit nuværende setup er at få tabletten til at huske det skide flueben i "jo, du må godt bruge telefonens interneforbindelse igen idag" - den bluetooth connecter fint til telefonen, det er kun fluebenet under options der kikser.
Min ældre tablet med 4.2 kan som sagt godt huske det, det kører fuldstændigt problemfrit - men desværre kan spotify ikke finde ud af at cache på SD kort under android 4.2, derfor anskaffede jeg den nye tablet.
Edit: Et alternativ kunne være at køb en mobil wifi router (eller en gammel mobiltelefon) og montere den permanent i bilen, så kan jeg være ligeglad med at wifi hotspot bruger en del strøm når den er hooket op til bilens batteri - men Oister (mit teleselskab) tilbyder ikke at jeg kan have to sim kort på samme forbindelse, dvs. jeg ville skulle betale for et ekstra dataabonnement selv om det der følger med mit alm. telefonabonnement fint dækker behovet.
|