Email fatalt nede
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149661
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 09:02
Emne: Email fatalt nede
Skrevet af: MortenBby
Emne: Email fatalt nede
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 01:07
Jeg er snart desperat!![Ouch Ouch](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley18.gif) ![Cry Cry](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley19.gif)
Min email er nede på 4.døgn og jeg har brug for den. Jeg har win XP og bruger Outlook som har virket fint i mange år. Mit internet virker fint, men forleden stod min email af så jeg får fejlbesked, og det samme sker når jeg prøver min webmail. Tyder det ikke på at fejlen ikke ligger hos mig men min udbyder Dansk kabel TV (tidl Comx) ?
Der er et forhold som jeg har skrevet til dem om:
Jeg har siden 1. januar været plaget af et væld af uønsket mail. Det ser
ud som om det er et svar fra en mailserver om at en meddelelse jeg har
sendt ikke er kommet igennem(hvilket ikke er tilfældet), derfor bliver den ikke opfattet som spam
af mit antivirusprogram (avast) Jeg har modtaget op til 90 af denne
slags mails om dagen og ikke klikket på nogen af dem. Men kan de have
lavet anden ravage på min mailkonto inde hos jer? .............................
Jeg har ikke fået ordentligt noget svar fra det TDC så nu håber jeg der sidder et IT geni derude og kan give et godt råd eller to til hvordan jeg løser problemet.
På forhånd 100000 tak :-)
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 06:15
Hvilken fejlbesked får du? Hvilken danskkabeltv webmail forsøger du at logge på, den nye eller den gamle version? Hvilke fejlmeddelelse får du, når du forsøger at logge på webmail?
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 06:19
Jeg ville rette henvendelse til Dansk Kabel TV og ikke TDC/YouSee. De plejer at yde god og hurtig service og support. Hvilket man jo ikke ligefrem kan beskylde YouSee/TDC for ! Evt. ville jeg også hente Malwarebytes AntiMalware og ADWcleaner (Begge gratis) og lade dem scanne din PC, for evt. at fjerne snask, som muligvis kunne være årsagen til dine problemer. De kan finde snask, som antivirus programmer ikke kan.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 07:34
Måske ligger fejlen i xp.
Har du prøvet at tilgå fra en computer med et nyere styresystem?
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 07:36
Roland skrev:
Jeg ville rette henvendelse til Dansk Kabel TV og ikke TDC/YouSee. De plejer at yde god og hurtig service og support. Hvilket man jo ikke ligefrem kan beskylde YouSee/TDC for ! Evt. ville jeg også hente Malwarebytes AntiMalware og ADWcleaner (Begge gratis) og lade dem scanne din PC, for evt. at fjerne snask, som muligvis kunne være årsagen til dine problemer. De kan finde snask, som antivirus programmer ikke kan. | Bare for en god ordens skyld.
Dansk kabel TV er ejet af TDC.
Men derfor kan de jo godt have god kundeservice.
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 08:01
Er problemet bare at du modtager en masse mail dagligt, om at en mail ikke kan leveres?
Hvad er det for en fejlbesked du får?
Måske du skulle se at komme væk fra XP og over på noget supporteret OS!
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 09:10
MortenBby skrev:
og det samme sker når jeg prøver min webmail. Tyder det ikke på at fejlen ikke ligger hos mig men min udbyder Dansk kabel TV (tidl Comx) ? |
Som udgangspunkt, jo så er fejlen hos udbyderen. Medmindre der er tale om login fejl (forkert brugernavn/pw). Så du er nødt til at fortælle, hvilken fejl du får, hvis man skal kunne hjælpe dig.
Men men men.. Hvorfor hulen sidder du dog også med en windows xp endnu? Den er færdig for flere år siden, og alt kan sådan set blive et problem med den. Teknisk set kan din xp også være årsagen til at webmail ikke virker, men det er sandsynligvis ikke der problemet ligger. Skal du udelukke din windows xp, så prøv webmail fra en anden maskine (windows 7 eller nyere).
Når webmail virker, så kan du gå videre og rode med din email (outlook) på din windows xp maskine. Jeg ville under alle omstændigheder ikke rode med den, førend jeg er sikker på, at webmail virker.
Får du ikke held med webmail fra en anden maskine, så må udbyderen oppe sig og få rettet fejlen.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 20:51
Kære alle Tak for svar. Jeg var i få dage inden nedbruddet udsat for de mange spammails. Jeg bruger både comx webmail, og den som Dansk Kabel Tv har lavet.
Idag prøvede jeg nede hos en nabo at logge på min webmail. Samme
resultat: fejlbesked. Hun har en nyere maskine med win 10. Så bad jeg hende logge på sin webmail gennem samme side, og hun kom igennem. Bad
hende også sende en mail til mig, den blev ikke sendt retur så noget
virker, jeg kan bare ikke logge ind. Det fortæller mig at det er hos
udbyderen fejlen ligger; er i ikke enige?
Men hvad pokker kan der være
sket, de skrev at de ikke havde ændret noget men det kan jo ikke ændre
sig selv. Det er grænseløst irriterende. Det er flere dage siden DKT svarede på min første forespørgsel , har intet hørt siden på trods af nye forespørgsler.
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:21
Mufti skrev:
Roland skrev:
Jeg ville rette henvendelse til Dansk Kabel TV og ikke TDC/YouSee. De plejer at yde god og hurtig service og support. Hvilket man jo ikke ligefrem kan beskylde YouSee/TDC for ! Evt. ville jeg også hente Malwarebytes AntiMalware og ADWcleaner (Begge gratis) og lade dem scanne din PC, for evt. at fjerne snask, som muligvis kunne være årsagen til dine problemer. De kan finde snask, som antivirus programmer ikke kan. | Bare for en god ordens skyld.
Dansk kabel TV er ejet af TDC.
Men derfor kan de jo godt have god kundeservice. |
I know - men derfor skal han kontakte Dansk Kabel Tv. Da TDC jo ikke står for service og support hos deres underleverandører. F.eks. er Telmore også ejet af TDC, men Telmore har deres egen Kundeservice. Lige så med de andre.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:22
Hvilken fejl får du når du prøver at logge ind på webmail? Jeg mistænker lidt at du måske skriver forkert brugernavn eller adgangskode. Men det burde webmail melde tilbage til dig.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:37
MortenBby skrev:
Kære alle Tak for svar. Jeg var i få dage inden nedbruddet udsat for de mange spammails. Jeg bruger både comx webmail, og den som Dansk Kabel Tv har lavet.
Idag prøvede jeg nede hos en nabo at logge på min webmail. Samme
resultat: fejlbesked. Hun har en nyere maskine med win 10. Så bad jeg hende logge på sin webmail gennem samme side, og hun kom igennem. Bad
hende også sende en mail til mig, den blev ikke sendt retur så noget
virker, jeg kan bare ikke logge ind. Det fortæller mig at det er hos
udbyderen fejlen ligger; er i ikke enige?
Men hvad pokker kan der være
sket, de skrev at de ikke havde ændret noget men det kan jo ikke ændre
sig selv. Det er grænseløst irriterende. Det er flere dage siden DKT svarede på min første forespørgsel , har intet hørt siden på trods af nye forespørgsler. |
Ikke helt. Din nabo oplever jo ingen problemer. Det er nok mest sandsynligt imo., at der et eller andet sted i din registry er gået skudermudder. Så jeg ville tjekke efter snasks, som nævnt tidligere og se om det evt. kan løse problemet. Hvis det så ikke hjælper, ville jeg ringe til DKT og forklare problemet. De gange jeg har haft ringet, har de altid været venlige, lydhøre og behjælpelige.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:47
Roland: Jeg forstår ikke du peger det tilbage på mig, vi sad jo i præcis den samme situation, altså på hendes maskine og hendes log-in virkede men ikke mit. Altså har det ikke med min maskine eller min XP at gøre.
Kandersen: Jeg får ingen skriftlig besked, kun beskeden Fejl, eller log-in mislykkedes.
Og ja, jeg vil ringe i morgen da det ikke tyder på de gider svare i dialogboxen. Måske har supporterne travlt med at rydde op efter kabelTV sabotagen 1. nytårsaften.
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:50
MortenBby skrev:
Roland: Jeg forstår ikke du peger det tilbage på mig, vi sad jo i præcis den samme situation, altså på hendes maskine og hendes log-in virkede men ikke mit. Altså har det ikke med min maskine eller min XP at gøre.
Kandersen: Jeg får ingen skriftlig besked, kun beskeden Fejl, eller log-in mislykkedes.
Og ja, jeg vil ringe i morgen da det ikke tyder på de gider svare i dialogboxen. Måske har supporterne travlt med at rydde op efter kabelTV sabotagen 1. nytårsaften.
|
Tjoh - det har du jo ret i. Var vist lidt for hurtig på tasterne. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:05
MortenBby skrev:
Kandersen: Jeg får ingen skriftlig besked, kun beskeden Fejl, eller log-in mislykkedes.
|
Det kunne også indikere, at du skriver forkert brugernavn eller adgangskode. Hvis der findes en procedure for at få nyt pw, så ville jeg afprøve den. Problemet i det her tilfælde er, at du risikere at nyt pw bliver sendt til den mail du ikke kan modtage.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:06
Kom lige til at tænke på:
Prøv for sjov skyld bevidst at skrive forkert brugernavn/pw. Og se om ikke du får samme besked fra den webmail..
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:19
Og du er helt 100 på at din computer ikke er blevet kompromitteret og har sendt læssevis af mails ud i dit navn, via din mailkonto, der efterfølgende er blevet spærret? Det kunne være derfor du fik de mails du beskriver i første indlæg.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 23:23
KlausDM:
Interessant teori. Hvis min mailkonto var blevet spærret havde jeg - måske - fået besked om det. Men hvis den er ville min nabo ikke have kunnet sende en mail til min adresse uden at få den retur, vel? I øvrigt har jeg Avast Professionel samt firewall og en helt opdateret Firefox så det burde kunne lade sig gøre.
Kandersen: Jeg har haft det samme password og e mail i årevis og det virkede fint nytårsaften. Og webmail virkede flere dage efer! Men så virker det pludseligt ikke, selvom jeg intet har gjort??? Jeg prøvede at skrive forkert password og så fik jeg samme besked. Jeg måber og raser, men tak for jeres engagement :-)
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 01:20
Jeg har nu med rædsel set dette:
https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/digitale-tjenester/mailsikkerhed-hvad-goer-du-hvis-din-mail-er-hacket
Hvordan opdager du din mail er hacket?
Mails fra venner og bekendte, der fortæller, at de har modtaget
mærkelige mails fra dig, er et sikkert tegn på, at din mail er blevet
hacket. (det er nu ikke tilfældet)
Spammails i voldsomme mængder kan også være et tegn på, at noget er
galt, og hvis du opdager, at mails er slettet (ikke hos mig) eller anden mærkelig
aktivitet, så gå ud fra, at nogen kan have hacket din mail. Passer desværre på mig så jeg skal i action. Har allerede scannet min pc og skal ændre password.
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 13:14
Morten - Du er lige nødt til at præcisere, for jeg er noget forvirret nu:
A: Kan du modtage mails (uanset hvilken slags mails det er) i din outlook? (JA/NEJ). Hvis JA, så er du IKKE spærret på nogen måde. Dit brugernavn og PW virker også som det skal. Tjek derefter på webmail og vær 110% sikker på dit brugernavn/pw.
Hvis det ikke virker på Webmail så er der 2 muligheder: 1. Du skriver forkert brugernavn/pw. (husk på, i din outlook har du den til at gemme dine oplysninger. Det er set før at folk glemmer deres oplysninger, specielt hvis de har haft rettet det. Det er hagen ved at lade systemet huske på det). 2. Webmail delen har et problem med dit brugernavn/pw, og det skal din leverandør/mail udbyder fixe.
I 97% af tilfælde (siger jeg med rimelig stor erfaring inde for netop det her), der er det pkt 1 som er årsagen. Om du selv har ændret, og du husker forkert, eller din mail konto er blevet hacket, det er ligegyldigt. Pointen er at brugernavn/pw ikke stemmer overens med det som det skal være. Bed din mail udbyder om nyt pw, (IKKE!!! nyt brugernavn).
B: Kan du IKKE modtage mails (uanset hvilken slags mails det er) i din outlook? (JA/NEJ). Hvis NEJ, så er vi tilbage til dit brugernavn/pw igen. Men nu KAN det evt skyldes at din mail udbyder har spærret for dig, hvis du har (ubevidst) sendt voldsomt mange spam mails ud). Din mail udbyder vil (såfremt det er tilfældet) blokere dit brugernavn og password, så du slet ikke kan komme til at sende/modtage mails. Der er en lille chance for, at de kun har blokeret for at du kan sende mails, men det er ikke et typisk scenarie. Under alle omstændigheder skal du igen have fat i din mail udbyder.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 13:28
MortenBby skrev:
Kære alle Tak for svar. Jeg var i få dage inden nedbruddet udsat for de mange spammails. Jeg bruger både comx webmail, og den som Dansk Kabel Tv har lavet. |
Faldt lige over den her sætning du skrev tidligere... Hvor mange webmails bruger du?
Som jeg læser det, så lyder det som 2 forskellige herover. Det er ikke normalt at bruge mere end een webmail server. Webmail interfacet er som regel integreret op imod den egentlige mail-server og dennes oplysninger om brugerne, (dvs de bruger samme database). Jeg kan ikke mindes jeg nogensinde har set den mulighed med to forskellige webmail interfaces til samme mail-server, ikke offentligt ihvertfald. Rent teknisk kan det sagtens lade sig gøre, men det er unødigt og upraktisk. Det ville være en løsning man tilbød i begrænset periode, hvis det ene system (firma) er ved at overtage den andens server forpligtigelser. Ellers kan jeg ikke se meningen med det.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 20:20
Kandersen: tak for dine mails og dit engagement.
Nu fik jeg svar fra internetsupportene; de har ændret passwordet så
der ikke længere kommer de mærkelige mails. Jeg tror min mail var blevet
hacket så den stod og sendte spam ud fra min mail. Det vil også
forklare de mange returmails jeg fik. Samtidtig kan passwordet være blevet ændret af hackerne så jeg ikke kunne komme ind.
Nu har jeg dybdescannet min pc og
der blev ikke fundet noget alvorligt snask. Samtidig kan jeg læse
webmail (comx) til min gamle mp55 adresse og vil nu justere min outlook så jeg
kan få mail i postkassen som sædvanlig.
Hvis jeg får problemer igen skriver jeg tilbage om det.
Hilsen Morten
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 20:33
Nu ved du, hvorfor det er vigtigt at få din Windows XP skiftet ud........
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 20:52
KlausDM
Ja, jeg skal skifte til noget nyere, men min maskine er fra 2009 så jeg tror først det vil ske når den står af. I øvrigt kan alle jo blive hacket, se bare balladen om russiske hackere i forbindelse med valget derovre. I øvrigt også tak til dig, du fik mig på den tanke om hacking på min pc.![Clap Clap](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley32.gif)
Hilsen Morten
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 23:29
Hej Kandersen
Bare for forståelsens skyld:
ComX var det selskab vores boligforening valgte at bruge da vi i sin tid skulle have indlagt fiberkabler og opsat routere. De blev overtaget eller solgt til TDC/YouSee sidste år, men de har åbenbart valgt at den gamle comx webmail stadig skulle fungere, og det gør den så. Samtidig har de så deres egen serviceside hvor man også kan logge på sin webmail. De udrydder nok snart comx delen men så længe der er noget der virker så pyt.
Dansk Kabel TV er et datterselskab under YouSee/TDC og deres supportere kan nok deres kram, men de er ikke eksperter i at forklare hvad de laver, formulere sig eller hvornår de har tid til det.
Så derfor har jeg to webmails at vælge mellem og heldigvis virker de begge nu.
Fortsat godt nytår
![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 08:05
MortenBby skrev:
Ja, jeg skal skifte til noget nyere, men min maskine er fra 2009 så jeg tror først det vil ske når den står af. | Hvis kun fra 2009, burde den da være Windows 10 kompatibel?Så for en 50-140Kr kan du købe license, se i denne tråd: http://forum.recordere.dk/win-10-pro-produktngle-udlber_topic149610_post1506670.html#1506670" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/win-10-pro-produktngle-udlber_topic149610_post1506670.html#1506670
Mvh. JørgenT
|
|